افراد در حال عکس گرفتن با یک شخصیت کایزماتیک

۷ ویژگی شخصیتی افراد کاریزماتیک

همه ما شخصیت کاریزماتیک را دوست داریم و برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم و خبر خوب این است که علم می‌گوید که ویژگی‌های شخصیتی کاریزماتیک را می‌توان آموخت.

شکی نیست که افراد کاریزماتیک از موفق‌ترین افراد موجود در جهان هستند. البته موفقیت در زندگی کمی پیچیده‌تر از یک شخص کاریزماتیک بودن است راه‌هایی برای موفق شدن وجود دارد که در اینجا به آن‌ها اشاره شده است. پروفسور وایزمن در دانشگاه هرتفوردشایر در بریتانیا تخمین می‌زند که کاریزما ۵۰ درصد ذاتی و ۵۰ درصد اکتسابی است. اجزای اصلی کاریزما اقدامات ساده‌ای هستند که با تمرین، بخشی از شخصیت شما می‌شوند و تعاملات شما را با همه اطرافیان بهبود می‌بخشند و رضایت کلی شما را از زندگی افزایش می‌دهند. در اینجا ۷ ویژگی از افراد کاریزماتیک وجود دارد که می‌توانید آنها را در زندگی خود بگنجانید.

 

به طور فعال گوش کنید

وقتی گوش می‌دهید، توجه بی‌نظیر خود را به آنها معطوف کنید و سؤال بپرسید. تلفن خود را بیش از یک بار در مکالمه چک نکنید بهتر است اصلا آن را بررسی نکنید! یک مطالعه توسط دانشگاه کلرادو نشان داد که گوش دادن فعال به جلوگیری از سوء‌تفاهم کمک می‌کند و باعث می‌شود افراد بیشتر صحبت کنند. گوش دادن فعال باعث بهبود ارتباط با اطرافیان شما می‌شود، چه با آنها که کار می‌کنید یا با آنها که زندگی کنید. مردم تمایل دارند از شنوندگان خوب به عنوان افراد مثبت یاد کنند.

واضح صحبت کنید

وقت بگذارید و به هر جمله فکر کنید. هر چه بیشتر با کلمات غیر ضروری صحبت کنید، وضوح کمتری دارید. به خصوص وقتی با بیش از یک نفر به طور همزمان صحبت می‌کنید، یا با گروه جدیدی از افراد صحبت می‌کنید، رویکرد خود را از قبل تمرین کنید. آیا هر چیزی که می‌گویم  ضروری است؟ آیا هدف روشنی برای آنچه می‌گویم وجود دارد؟


یک فرد کاریزماتیک با شمرده صحبت کردن برای مخاطب خود ارزش قائل می‌شود و شمرده صحبت می‌کند
شمرده صحبت کردن از نکات مهم کاریزماتیک بودن است

از درون لبخند بزنید

وقتی شما از درون خوشحال باشید و لبخند بزنید بازتاب آن در چهره شما قابل تشخیص خواهد بود به طوری که شما با لب‌ها و چشمان خود آن را نشان می‌دهید به این لبخند که علاوه بر لب‌ها چشمان ما را نیز درگیر می‌کند لبخند دوشن می‌گویند. وقتی از درون لبخند می‌زنید، مردم وقتی به آنها نزدیک می‌شوید استقبال بیشتری می‌کنند. روانشناسان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی ۱۴۱ عکس از سال ۱۹۶۰ را در سالنامه کالج میلز مطالعه کردند و همین افراد را در سنین ۲۷، ۴۳ و ۵۲ سالگی مورد بررسی قرار دادند.

زنانی که لبخند دوشن داشتند احتمال بیشتری داشت که متاهل بماندند نسبت به کسانی که لبخندی ساختگی داشتند و احتمال بیشتری داشت که احساس رفاه شخصی بیشتری داشته باشند. این نتایج در یک پیگیری ۳۰ ساله ثابت بود. ظاهر ارتباطی با رضایت از زندگی ندارد. همه چیز از درون نشات می‌گیرد. وقتی شما از صمیم قلب لبخند بزنید و شخصیتی مهربان داشته باشید بیشتر از آنچه فکر می‌کنید از دنیا دریافت خواهید کرد.

تلاش نکردن برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران

برخی از افراد دوست دارند درباره خود و دستاوردهایشان لاف بزنند. آنها سعی می‌کنند با صحبت کردن در مورد تجربیات زندگی خود دیگران را تحت تاثیر قرار دهند و به خود زحمت نمی‌دهند در مورد علایق دیگران بپرسند. اما آن طور که مشخص است، هیچ کس چنین عملی را کاریزماتیک نمی‌داند. افراد واقعا کاریزماتیک خود را باور دارند، ارزش خود را می‌دانند و نیازی به تحت تاثیر قرار دادن دیگران احساس نمی‌کنند.

ستایش و عبارت را پخش کنید

مهم این نیست که چه می‌گویید مهم این که چگونه آن را بیان می‌کنید. اگر مجبورید کسی را نقد کنید، قبل از انجام این کار، به این فکر کنید که چگونه می‌خواهید مورد انتقاد قرار بگیرید. می‌توانید با پیشنهاد دادن یک راه‌حل شروع به انتفاد کنید، بهتر است برای انتقاد از کلمات مناسب استفاده کنید و از کلمات مخرب و کوبنده پرهیز کنید. در عین حال، در جایی که باید از طرف مقابل خود تعریف و ستایش کنید. با تعریف و تمجید از یک پروژه تکمیل شده یا ارائه‌ای که به خوبی پیش رفته است، به دیگران احساس مهم بودن را بدهید. ایجاد اعتماد به نفس در خود مهم است، اما توانایی ایجاد اعتماد در دیگران این کاریزما است.

حضار تحت تاثیر فرد کاریزماتیک قرار گرفته‌اند و او را تشویق می‌کنند
کاریزما یک ویژگی اکتسابی است

 

نام‌ها را به خاطر بسپارید

دیل کارنگی، نویسنده‌ای که به‌طور افسانه‌ای به نام «آقای کاریزما» شناخته می‌شود، یک بار گفت که «نام یک شخص برای او شیرین‌ترین و مهم‌ترین صدا در هر زبانی است». این موضوع ساده اما موثر است. هنگامی که برای اولین بار نام کسی را یاد گرفتید، آن را با گفتن “سلام آماندا” یا “از آشنایی با تو خوشحالم آماندا” برای او تکرار کنید. همچنین هنگام پایان مکالمه از نام آنها استفاده کنید، این کار بسیار کمک کننده خواهد بود. می‌توانید برای به خاطر سپردن نام افراد نام آن شخص را روی پیشانی او تجسم کنید یا نام آن شخص را با یک ویژگی صورت، مانند «ابروهای جو» مرتبط کنید. اگر باز هم موفق نشدید، پس از ملاقات با شخص جدید، نام او را با یک کلمه توصیفی کوتاه در تلفن خود تایپ کنید.

 تماس چشمی

هنگامی که شخصی با شما صحبت می‌کند و زمانی که شما با او صحبت می‌کنید، تماس چشمی برقرار کنید. تماس چشمی یکی از مهمترین جنبه‌های ارتباط است که به شما این امکان را می‌دهد که واقعاً ببینید پیام شما به مخاطبتان منتقل می‌شود یا خیر. این باعث می‌شود طرف مقابل روی شما متمرکز شود و روی کلمات و معنای متمرکز نگه می‌دارد. اگر در حال ارائه یا سخنرانی هستید، یک بار با افراد زیادی که در اتاق هستند تماس چشمی برقرار کنید. این باعث می شود که کل رویداد برای مخاطبان شما بسیار شخصی‌تر شود.


یک شخصیت کاریزماتیک و با اعتماد به نفس در حال گفت و گو با مخاطب خود
اعتماد به نفس در شخصیت کاریزماتیک بسیار تاثیر گذار است

کلمات پایانی
شما می‌توانید این ویژگی‌های شخصیتی کاریزماتیک را یاد بگیرید و در زندگی خود به کار ببرید و به موقع متوجه خواهید شد که چگونه روابط شما با دیگران به طرز چشمگیری تغییر خواهد کرد. اگر می‌خواهید کاریزماتیک‌تر شوید، به یاد داشته باشید که همه چیز به این بستگی دارد که ابتدا خودتان را چگونه می‌بینید. اعتماد به نفس داشته باشید، و به خود مطمئن باشید.  مردم از نحوه صحبت و رفتار شما در اطرافشان می‌توانند تشخیص دهند؛ و همه اینها تحت کنترل شماست. برای کاریزماتیک شدن نیازی نیست برون‌گرا باشید یا زندگی تجملی داشته باشید.

همه این ویژگی‌های شخصیتی که افراد بسیار کاریزماتیک در آن مشترک هستند باعث می‌شود وقتی در کنارشان هستید احساسات مثبت قوی را تجربه کنید. آنها انرژی مثبت و جذابیت را ساطع می‌کنند و می‌توانند روز شما را روشن‌تر نشان دهند. و این خوب است که شما هم می توانید این کار را انجام دهید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب