5 توصیه برای شروع تغذیه سالم برای افراد بد‌غذا

۵ توصیه برای شروع تغذیه سالم برای افراد بد‌غذا

بسیاری از ما عادات غذایی مناسبی نداریم و از خوردن بسیاری از سبزیجات و مواد مغذی خودداری می‌کنیم؛ اما ما با تغییر چند عادت کوچک می‌توانیم این مواد را در رژیم غذایی خود جای دهیم.

بسیاری از ما هنگام شروع به تغذیه سالم، در یافتن یک میان‌وعده سالم یا غذایی که از آن لذت می‌بریم مشکل داریم؛ پس به غذاهای راحت که فاقد مواد مغذی ضروری هستند متوسل می‌شویم. در نتیجه ما به اندازه کافی مواد مغذی مورد نیاز برای رشد بدن خود مصرف نمی‌کنیم. در اینجا چند راه ساده برای تغییر رژیم‌ غذایی و ایجاد عادات غذایی سالم وجود دارد.

۱. برای سلامتی خود بنوشید

بسیاری از افرادی که در غذا خوردن وسواس دارند، تمایل دارند از سبزیجات دوری کنند. بنابراین، یک راه خوب برای قرار دادن آنها در رژیم غذایی خود این است که آنها را در یک آبمیوه یا اسموتی ترکیب کنید. شاید از ایده متنفر باشید، زیرا هرگز هویج خام را در زندگی خود امتحان نکرده‌اید. دفعه بعد که مقداری آب میوه مانند انبه و پرتقال را با هم مخلوط کردید، سعی کنید یک هویج را در مخلوط کن بریزید. این کار رنگ نوشیدنی شما را به شدت تغییر نمی‌دهد؛ بنابراین نوشیدنی شما به همان اندازه اشتها‌آور به نظر می‌رسد. در مورد افزودن سبزیجات به آب میوه مورد علاقه خود فکر کنید تا از مزایای تمام آن مواد مغذی اضافی بهره‌مند شوید.


۲. مخلوط کردن

مخلوط کردن سبزیجاتی که دوست ندارید با سبزیجات دیگر
چیزی را که قبلاً دوست داشتید با چیز جدیدی همراه کنید

یکی از راه‌های افزودن تغذیه سالم به رژیم غذایی این است که چیزی را که قبلاً دوست داشتید با چیز جدیدی همراه کنید. به عنوان مثال، اگر هوس ساندویچ همبرگر دارید، سعی کنید یک ورقه یا مقداری پیاز یا سبزیجات را بین نان اضافه کنید. دوست دارید کره بادام زمینی ساده را روی نون تست بمالید؟ دفعه بعد، روی آن میان‌وعده را با یک تکه نازک موز در نظر بگیرید. ممکن است بعد از این کار یک ترکیب ساخته‌شده در بهشت را کشف کنید. حتی اگر اولین ترکیب خود را دوست ندارید، دوباره امتحان کنید و ترکیب‌های مختلف بسازید. کاوش میان وعده‌های سالم برای افراد حساس می‌تواند سرگرم‌کننده باشد و احتمالات برای خوشمزه بودن بسیار زیاد است.

۳. یک بار در روز

سعی کنید روزی یک غذای سالم جدید را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این کار به تدریج انتخاب‌های متنوع و بهتری را به شما معرفی می‌کند. به عنوان مثال، سعی کنید در هر وعده غذایی یک غذای سالم جدید را در بشقاب خود قرار دهید. به اضافه کردن یک مشت توت در وعده صبحانه فکر کنید. وقتی زمان بیشتری برای تهیه غذا دارید، به گزینه‌های ناهار و شام خود فکر کنید. آیا تمایل دارید بیشتر غذاهای بدون ادویه زیاد داشته باشید؟ اگر عاشق پاستا با سس آلفردو هستید، سعی کنید مقداری گل کلم پوره شده را با سس مخلوط کنید تا سس شما غلیظ، خامه‌ای و اشتها‌آور شود.


۴. خودتان را گول بزنید

اضافه کردن سبزیجات و لیمو به وعده‌ی غذایی خود یک راهکار مفید برای داشتن وعده سالم‌تر است
اضافه کردن میوه‌ها و سبزیجات به دستور العمل‌های معمولی را در نظر بگیرید

اضافه کردن میوه‌ها و سبزیجات به دستور العمل‌های معمولی را در نظر بگیرید. افزودن میوه‌های خشک‌شده به شکلات صبحانه، یک راه عالی برای قرار دادن برخی مواد مغذی در یک صبحانه خوشمزه است. همچنین، اگر احساس ماجراجویی می‌کنید، سعی کنید هنگام پختن کیک از مواد مغذی متفاوت در آن استفاده کنید و فقط یک کیک اسفنجی ساده نداشته باشید. گنجاندن غذاهای غنی از مواد مغذی در دستورالعمل‌های اولیه می‌تواند برای کسانی که ظاهر یا طعم بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات را دوست ندارند مفید باشد. با وارد کردن هوشمندانه این غذاها در رژیم غذایی خود، خود را گول بزنید، و دنیای کاملا جدیدی از غذاهای سالم را برای خود باز کنید.

اگر می‌خواهید از خواص مفید سبزیجات مختلف آگاهی کسب کنید؛ خواندن مطلب «سالم‌ترین سبزیجات کدامند؟» را پیشنهاد می‌کنیم.

۵. شروع کنید و خلاق باشید

برخی از ما تنوع را در منوی خود دوست نداریم، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توانیم کمی خلاقیت را در انتخاب‌های غذایی خود بگنجانیم. اطمینان از رنگارنگ بودن و چیدمان جذاب بشقاب شما نیز راهی عالی برای تحریک اشتهای شما برای غذاهای مفید است و بدین ترتیب می‌توانید یک تغذیه سالم داشته باشید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب