مراقبت از پوست‌های حساس
اهمیت انجام مراقبت از پوست

۷ نکته برای مراقبت از پوست حساس

مراقبت از پوست، برای داشتن پوست سالم و شفاف خیلی مفید است برای مراقبت از پوست‌های حساس باید خیلی با احتیاط برخورد کنید تا آسیب بیشتری به آن وارد نشود

در این مطلب از مجله‌ی روزساز چیزی است که ممکن است ندانید: همه پوست‌ها گاهی اوقات حساس هستند. عوامل خارجی در محیط ما مانند آلاینده‌ها، آب و هوا، رژیم غذایی ما و مواد محرک موجود در برخی از محصولات زیبایی، همگی می‌توانند در ایجاد حساسیت، ایجاد احساس خشکی، خارش یا التهاب پوست نقش داشته باشند. اما، در حالی که نمی‌توانید آب و هوا را تغییر دهید، روش‌های آسان‌تری برای مقابله با پوست‌های حساس وجود دارد. این نکات ساده مراقبت از پوست حساس را برای تسکین و محافظت از پوست و کمک به جلوگیری از این واکنش‌های مزاحم امتحان کنید.

۱. اصول اولیه مراقبت از پوست حساس:

بیشتر نکات مراقبت از پوست برای پوست‌های حساس را می‌توان در یک اصل خلاصه کرد: همه چیز را ساده نگه دارید. برای شروع،  مواد شیمیایی خشن و پاک کنندهایی را که می‌توانند پوست شما را ناراحت کنند فراموش کنید و به دنبال محصولاتی باشید که تسکین دهنده هستند. اگر زیاده روی کنید، مراقبت از پوست در واقع می‌تواند اثر معکوس داشته باشد!  کیت مراقبت از پوست خود را با محصولاتی مانند میسلار واتر، پاک‌کننده و تقویت کننده، ساده کنید که پوست را خشک نمی‌کند اما سلول‌های مرده روزانه پوست، ناخالصی‌ها و چربی اضافی را به آرامی از بین می‌برد.

۲. قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید:

بله، گاهی اوقات این آخرین کاری است که ما دوست داریم قبل از خواب انجام دهیم! اما پاک کردن آرایش قبل از خواب می‌تواند به سرعت به یک عادت (خوب) تبدیل شود. چه پوست شما حساس باشد یا نه، صورت شما می‌تواند با ماندن آرایش در هنگام خواب روی آن آسیب ببیند و تشدید شود. یک شوینده کف‌دار ملایم می‌تواند به حفظ شادابی و شفافیت پوست صورت در پایان هر روز کمک کند. آیا نگران هستید که کف باعث شود پوست شما خشک شود؟ برای این‌که خیالتان از این بابت راحت شود از یک شوینده بدون صابون و ملایم استفاده کنید.


۳. با پوست‌های حساس با احتیاط رفتار کنید:

وقتی صورت خود را پس از شستشو پاک می‌کنیم پوست شما کمی خشک می‌شود. بدون اینکه متوجه شوید، مالش، کشیدن و حتی خشک کردن می‌تواند پوست را حساس‌تر کند. زمانی که در حال پاک کردن آرایش هستید کمی بیشتر وقت بگذارید.  پنبه‌ی آغشته به پاک کننده آرایش چشم، را کمی بیشتر روی چشم خود نگه دارید و زمان بیشتری را صرف حل کردن آرایش سرسخت صورت خود کنید!

پوست‌های حساس به دلیل حساسیتی که دارند مستعد جوش، قرمزی و التهاب هستند برای همین مراقبت از پوست‌های حساس خیلی مهم است
مراقبت از پوست‌های حساس

۴. از پوست حساس در برابر آفتاب محافظت کنید:

برای اینکه پوست از اثرات مضر اشعه‌های UVA و UVB رنج ببرد، نیازی به تابش نور خورشید نیست. روزهای ابری نیز می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. یکی از مهم‌ترین نکات مراقبت از پوست برای پوست‌های حساس یا هر نوع پوستی، محافظت از پوست در تمام طول سال با گنجاندن کرم ضد آفتاب در برنامه روزانه مراقبت از پوست است. برای محافظت بیشتر، از یک ضدآفتاب، با spf مناسب در روز استفاده کنید.

۵. پوست خود را خنک کنید:

گرمای بیش از حد می‌تواند پوست حساس را ناآرام کند، بنابراین برای شستشو صورت خود از آب ولرم استفاده کنید و از دوش با آب بسیار داغ خودداری کنید. اگر احساس می‌کنید پوست شما نیاز به خنک شدن دارد، یک دستمال مرطوب صورت را در یخچال قرار دهید تا به عنوان کمپرس خنک کننده روی پوست تحریک شده استفاده کنید.

در این رابطه می‌توانید مطلب خواص یخ برای پوست صورت را مطالعه کنید.


۶. از چهره حساس در برابر آلودگی محافظت کنید:

در طول روز، آلودگی هوا می‌تواند روی پوست شما بنشیند و به سطح پوست شما آسیب برساند. با گذشت زمان، ذرات آلوده روی پوست شما جمع، و منجر به تحریک می‌شوند. پیشنهاد ما؟ اغلب در ابتدا و انتهای هر روز، پوست خود را تمیز کنید تا کثیفی‌ها و ناخالصی‌ها از بین بروند. بیرون و اطراف؟ یک بسته دستمال مرطوب پاک کننده در کیف خود برای پاکسازی در حین حرکت نگه دارید.

۷. هیدراتاسیون کلید برخورد با پوست حساس است:

با بالا نگه داشتن سطح هیدراتاسیون به پوست خود کمک کنید تا احساس آرامش و شفافیت کند. مرطوب کردن دو بار در روز به متعادل کردن پوست حساس شما کمک می‌کند، نوشیدن آب فراوان شما را هیدراته نگه می‌دارد. یک بطری زیبا روی میز شما، یادآوری عالی برای ادامه نوشیدن است!

در کل مراقبت از پوست برای هرنوع پوستی اعم از پوست حساس، نرمال، خشک، مختلط و چرب مهم است و برای داشتن پوستی سالم باید یک سری روتین انجام دهید . اگر پوست چرب دارید حتماً مطلب مراقبت از پوست چرب را مطالعه کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب