در تصویر به صورت تقریبی تمامی گرو‌های مواد غذایی اعم از گوشت‌ها، میوه‌جات،سبزیجات و لبنیات موجود است.ارائه چندین ترکیب نادرست، انواع مواد غذایی از اهداف این مقاله است.

۸ ترکیب مواد غذایی ممنوعه

ترکیب مواد غذایی مختلف بر سرسفره رنگین ما ایرانی‌ها چندان تعجب برانگیز نیست. اما این خوراک‌های بینظیر به همان میزان که خوش طعم هستند، سالم و مفید نیز هستند؟ پاسخ تمامی سوالات شما در این مقاله کوتاه است.

شما هم عاشق نان سفید و مربا هستید؟ خوب منطقی است، چه کسی این دو خوراکی خوشمزه را دوست ندارد؟ جالب است بدانید این دو ماده غذایی جزو مواردی هستند که نباید با هم ترکیب شوند. باید بگویم، متاسفانه این دو تنها ترکیب‌هایی نیستند که بهتر است از آن اجتناب کنید! اگر می‌خواهید به خود و بدنتان لطفی کنید، بهتر است این ۸ ترکیب مواد غذایی ممنوعه، که در ادامه ذکر کرده‌ایم را میل نکنید، زیرا یا ناسالم هستند و یا مشکلات شدید هضم ایجاد می‌کنند، در نتیجه هضم ضعیف‌تر، جذب کمتر ویتامین، و یا در بدترین حالت طعمی ناخوشایند خواهند داشت.

در ادامه باهم لیستی از ترکیب مواد غذایی که باید از آنها اجتناب کنید را، خواهیم خواند.

در تصویر نمایی از ساندویچ همبرگر در کنار یک لیوان دلستر را میبینیم، که در عین هوس انگیز بودن این ترکیب بسیار برای دستگاه گوارش مضر است.
ساندویچ همبرگر در کنار یک لیوان دلستر

۱.همبرگر و دلستر

صدرنشین لیست نبایدهای ترکیب مواد غذایی ما، خوشمزه‌ترین ترکیب ممنوعه است! بله، فکر یک همبرگر دلچسب در کنار دلستری خنک، مطمئنا دهان شما را نیز آب می‌اندازد. متاسفانه این دوتایی دلنشین، از آن دسته غذاهایی است که بهتر است جداگانه میل کنید. زیرا اگر تا به حال این احساس را داشته‌اید، که پس از خوردن این ترکیب، سنگی را قورت داده‌اید، به دلیل کندی در هضم این ترکیب است.

در این تصویر ظرفی سالاد با تمامی مواد مغزی از جمله میوه‌ها و مغزیجات به همراه سسی خانگی را شاهد هستید.در این مطلب اشاره می‌کنیم که روغن‌های گیاهی برای سلامتی بدن مفید است.
اضافه کردن سس خانگی به ظرف سالاد غنی از مواد مغزی


۲.سالاد بهمراه سس‌های بدون چربی

صرفه‌جویی در کالری با خوردن سالاد همراه سس بدون چربی ایده خوبی نیست! بدانید برای اینکه بتوانید مواد مغذی در کاهو یا سایر غذاهای گیاهی مانند هویج را جذب کنید، بدن به چربی نیاز دارد.به عنوان مثال، بسیاری از ویتامین‌های مهم محلول در چربی هستند. بنابراین مرکز فدرال تغذیه روغن‌های مفید مانند روغن زیتون، روغن دانه کدو تنبل یا روغن گردو را به عنوان پایه‌ای برای سس سالاد توصیه می‌کنند. پس برای داشتن اندامی زیبا از روغن‌های گیاهی بیشتر استفاده کنید.

اگرشما هم علاقه‌مند به داشتن اندامی متناسب، آن هم به ساده‌ترین روش های ممکن هستید، سری به مقاله ۱۵ روش شگفت انگیز برای کاهش وزن بدون ورزش کردن  نیز بزنید.

در تصویرترکیب میوه کیوی با لبنیاتی مانند ماست و شیر را مشاهده می‌کنید، که در تحقیقات اثبات شده که ترکیب این میوه با انواع لبنیات برای دستگاه گوارش مضر است.
معجونی ترکیب شده از کیوی و لبنیات

۳.ترکیب مواد غذایی کیوی و لبنیات

قطعا این ترکیبی نیست که اکثر ما در ذهن داشته باشیم اما مطمئنا برای افرادی این ترکیب مواد غذایی، دوست داشتنی است. مثلاً افرادی که حتی حاضر نیستند از پوست کیوی هم بگذرند! جالب شد، نه؟ در مقاله خواص مصرف پوست کیوی بسیار کوتاه و مفید این مطلب را بررسی کرده‌ایم.

خوب به سراغ ادامه مطلب می‌رویم. احتمالا بیشتر شما فکر کرده‌اید که میوه‌های ترش به‌ همراه ماست بسیار خوب است، اما متاسفانه باید بگم کاملا برعکس است. زیرا آنزیمی به نام اکتینیدین در کیوی پروتئین شیر را شکافته و طعم تلخی به آن می‌دهد. پزشکان تغذیه توصیه می‌کنند، بدلیل اینکه میوه در نقطه شروع تخمیر می‌شود، باعث ایجاد سموم در دستگاه گوارش می‌شود، پس بهتر است از این ترکیب چشم‌پوشی کنید.

خالی از لطف نیست که بدانید ترکیب ماست با انواع میوه‌ها به همراه گرانولا می‌تواند باعث یبوست شود. این به دلیل این است که اسید میوه همراه با یک محصول لبنی فلور روده را تغییر می‌دهد، که این باعث یبوست خواهد شد.

در این عکس می‌بینیم که مقداری شیر به فنجان چای درحال اضافه شدن است. در این مطلب از مضرات این ترکیب صحبت شده است.
اضافه کردن مقداری شیر به فنجان چای

 ۴.چای سیاه و شیر

احتمالا بسیاری از شما با شنیدن این ترکیب متعجب شده‌اید، اما این ترکیب، ترکیب مورد علاقه بریتانیایی‌هاست که چای را از کیفیت خوب آن محروم می‌کنند. چای سیاه مانند چای سبز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هاست، اما اگر به روش انگلیسی‌ها آن را با شیر مخلوط کنید، شیر بدلیل پروتئین‌های متصل با چای جذب نخواهند شد. اگر تا به اینجا مطلب همراه من بوده‌اید، پیداست که از نوشیدن چای لذت می‌برید، پس خواندن مقاله ۳ نوع چای با فواید افزایش طول عمر هم می‌تواند برای شما جذاب باشد.

در عکس مقداری مرغ گریل شده به همراه پیاله‌ای ماست سرو شده است که در اکثر فرهنگ های غذایی ملل مختلف مرسوم است.ما در این مطلب به مضرات این ترکیب غذایی اشاره کرده‌ایم.
پیاله‌ای ماست در کنار تکه‌های مرغ گریل شده


۵.لبنیات و گوشت‌ها

مرغ در سس خامه‌ای ریحان؟ ماست در کنار کباب‌کوبیده ایرانی؟ بله بسیار خوشمزه به نظر می‌رسد اما دو ماده غذایی بسیار غنی از پروتئین و کلسیم در یک ظرف، هضم غذای شمارو شدیدا دشوار می‌کند.

عکس پیاله‌ای قرمز که حاوی خوراک ترکیبی عدس و گوشت است را می‌بینیم، که در این مطلب اشاره داریم به دلیل میزان پروتئین زیاد در این ترکیب، امکان بیماری‌های کلیوی در مصرف کننده بالا می‌رود.
پیاله‌ای از ترکیب مواد غذایی عدس و گوشت

۶.عدس و گوشت

همه ما طعم رویایی عدس پلوی ایرانی را چشیده‌ایم، اما در اوج تاسف باید بگویم این ترکیب مواد غذایی برای سلامتی شما خوب نیست. زیرا پروتئین بیش از حد می‌تواند باعث مشکلات جدی کلیوی شود. جالب است بدانید طبق قانون استفاده از پروتئین، میزان پروتئین مورد نیاز بدن به ازای هرکیلوگرم از وزن فرد، تنها  ۰.۸گرم است.  پس فردی که حدود ۷۰ کیلوگرم وزن دارد، تنها حدود ۵۶گرم پروتئین در روز نیاز دارد.

تصویر تکه‌ای از ساندویچ ترکیب شده از اسفناج، پنیر و نان گریل شده است که در این مقاله از ترکیب غذایی اسفناج و پنیر به دلیل هضم سخت به عنوان یکی از نبایدها یاد شده است.
ترکیب مواد غذایی اسفناج، پنیر و نان گریل شده

۷.اسفناج و پنیر

شما هم از علاقه‌مندان به بورانی اسفناج هستید؟ یا شاید گیاه‌خوار هستید و پیتزای مورد علاقه شما، پیتزای اسفناج است. در هر صورت خبرهای خوبی برای شما ندارم. بدلیل اینکه اگزالات نوعی اسید گیاهی موجود در اسفناج، از جذب کلسیم ارزشمند موجود در پنیر جلوگیری می‌کند.

عکس نشان‌دهنده یک لیوان شیر در کنار کیک کاکائویی با خامه آلبالو است که توسط یک پیش‌خدمتی سرو می‌شود. این ترکیب از خوراک بدلیل تخمیر طولانی مدت در معده خطرناک است.
سرو کردن تکه‌ای کیک به همراه یک لیوان شیر

۸.ترکیب مواد غذایی لبنی و شیرینی‌ها

عصرانه چه میل می‌کنید؟ فروبردن بیسکوئیت در لیوان شیر یا خوردن شیرکاکائو به همراه یک تکه کیک تازه؟ چه کسی این ترکیبات خوشمزه را نمی‌پسندد؟ ترکیب شیر و شیرینی‌های دلچسب، اغلب منجر به مشکلات گوارشی می‌شود. زیرا مانند ترکیب همبرگر و دلستر، ابتدا بدن سعی در هضم پروتئین دارد که به همین خاطر نشاسته برای مدت طولانی در دستگاه گوارش شما باقی می‌ماند و درنهایت شروع به تخمیر می‌کند. نتیجه چه می‌شود؟ دل‌درد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب