فواید روغن نارگیل برای محافظت از پوست

فواید شگفت انگیز روغن نارگیل برای پوست

اگر برای مراقبت از پوست خود مایل به استفاده از محصولات شیمیایی نیستید حتما در مورد فواید روغن نارگیل برای محافظت از پوست شنیده‌اید.

روغن نارگیل نه تنها به عنوان یک روغن خوراکی و تقویت کننده مو، بلکه به عنوان یک روغن ماساژ و مرطوب کننده عالی برای پوست در سراسر جهان مشهور است. در کشورهای گرم‌سیری که نارگیل به راحتی در دسترس است و به طور گسترده استفاده می‌شود، مردم از روغن نارگیل برای پوست استفاده می‌کنند. آن‌ها معتقدند که روغن نارگیل از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. بنابراین این روغن طبیعی در گرم‌ترین و آفتابی‌ترین مکان‌های روی زمین، در محافظت از پوست موثرتر است. این روغن بهتر از کرم‌های ضدآفتاب فرآوری‌شده و مصنوعی است که مردم استفاده می‌کنند. اثرات مفید روغن طولانی مدت است. با توجه به خواص، و فواید روغن نارگیل، از آن به عنوان یک ماده مهم در چندین کرم مراقبت از پوست استفاده می‌شود.

فواید روغن نارگیل برای مراقبت از پوست:

روغن نارگیل را می‌توان برای مراقبت از پوست به روش‌های زیر استفاده کرد:

ژل لب:

ترک‌های لب ما می‌تواند منبع نگرانی، ناراحتی و خجالت باشد. استفاده از ژل شیمیایی روی لب‌ها می‌تواند منجر به مصرف ناخواسته مقداری از ژل شود که ممکن است سمی باشد. روغن نارگیل به عنوان یک جایگزین ایده‌آل در چنین مواردی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به سرعت عمل می‌کند.

نرم کننده پوست:

روغن نارگیل یک نرم کننده عالی برای پوست است و به شما کمک می‌کند تا پوستی نرم  و شفاف داشته باشید. به سادگی مقداری روغن نارگیل را روی کف دست خود بریزید، یک یا دو بار کف دست خود را به یکدیگر بمالید و سپس به صورت و روی دست‌های خود بزنید تا اثر مرطوب کنندگی را مشاهده کنید. روغن نارگیل همچنین برای پاهای سفت و ترک خورده مفید است، که ممکن است به دلیل سردی بیش از حد یا  ایستادن طولانی مدت روی پاها اتفاق بیفتد. ترک‌های پا از بین نمی‌روند، اما اگر روغن نارگیل را به ناحیه آسیب‌دیده بمالید، طی چند روز پاهایتان نرم‌تر می‌شوند.

می‌توانید از روغن نارگیل به عنوان یک لایه بردار استفاده کنید. برای این کار باید آن را با مقداری شکر یا نمک مخلوط کنید. با این کار می‌توانید پوست‌های مرده اضافی را بتراشید و موادی را که منافذ را مسدود می‌کنند، پاک کنید، بدون این‌که پوست شما احساس تحریک کند. ماهیت تسکین دهنده روغن با مواد دانه‌دار و لایه بردار کاملا ترکیب می‌شود و رنگی یکنواخت، منافذ بسته و بافتی نرم به پوست شما می‌بخشد.


پاک کننده آرایش:

روغن نارگیل را می‌توان به عنوان پاک کننده آرایش استفاده کرد. اگرچه غیر معمول است، اما زنان در سراسر جهان شروع به استفاده از آن برای پاک کردن آرایش خود کرده‌اند، بدون این‌که نگران مواد شیمیایی خشن موجود در پاک‌کننده‌های دیگر باشید می‌توانید به راحتی آرایش خود را پاک کنید.

اختلالات پوستی:

روغن نارگیل حاوی ویتامین E است که به بهبود سلامت پوست کمک می‌کند. ادعا می‌شود که روغن نارگیل برای چندین بیماری پوستی مانند آکنه، پسوریازیس و اگزما مفید است. با این حال، تحقیقات علمی برای اثبات یا رد این ادعاها ادامه دارد. بسیاری از تحقیقات از محتوای پروتئین آن صحبت می‌کنند زیرا به جایگزینی سلول‌های بیمار یا در حال مرگ که می‌توانند با اختلالات پوستی مختلف رخ دهند کمک می‌کند. این سلول‌ها به سرعت با سلول‌های جدید و سالم جایگزین می‌شوند.

کرم ضد پیری:

به طور سنتی، روغن نارگیل به دلیل خواص ضد پیری آن مورد ستایش و محبوبیت قرار گرفته است. مطالعاتی در سال ۲۰۱۸ انجام شد که در آن، روغن‌های مختلفی از نظر اثر ضد پیری با هم مقایسه شدند. خواص ضد پیری بالقوه روغن نارگیل شامل نرم کننده، ضد التهاب، مرطوب کننده، ترمیم زخم، آنتی اکسیدان و توانایی افزایش کلاژن است.

روغن نارگیل فواید زیادی برای پوست دارد و می‌توان از آن برای نرم کردن پوست و پاک کردن آرایش و ... استفاده کرد.
فواید روغن نارگیل برای پوست

چگونه از روغن نارگیل برای مراقبت از پوست استفاده کنیم؟

اگر قبلا هرگز از روغن نارگیل برای مراقبت از پوست استفاده نکرده‌اید، در اینجا یک راهنمای مختصر وجود دارد:

  •  روغن نارگیل در آب و هوای سردتر مانند کرم جامد می‌شود. برای مایع شدن، تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را روی حرارت ملایم قرار دهید.
  • مقداری روغن نارگیل، جامد یا مایع، روی کف دست خود بریزید. سپس کف دست‌ها را به هم و روی پوست ناحیه مورد نظر بمالید. همچنین می‌توانید روغن نارگیل را روی یک تکه پنبه بریزید و آن را روی پوست خود بمالید.
  •  استفاده مجدد از روغن نارگیل به اندازه سایر روغن‌های طبیعی مراقبت از پوست ضروری نیست. شما فقط به مقدار کمی از آن برای ایجاد یک سپر محافظ روی پوست خود نیاز دارید و برای کل روز ماندگار خواهد بود.


بسیاری از مردم این اشتباه را مرتکب می‌شوند و از روغن نارگیل بیش از حد استفاده می‌کنند و از آنجایی که پوست فقط می‌تواند مقدار معینی را جذب کند، لایه محافظی که روغن جذب شده ایجاد می‌کند اجازه نمی‌دهد روغن بیشتری وارد شود. اغلب، همین اشتباه باع می‌شود پوست شما براق یا چرب به نظر برسد، البته ناگفته نماند که چه بلایی سر لباس شما می‌آورد.

سوال این است که چه چیزی روغن نارگیل را برای پوست مفید می‌کند؟ قبل از اینکه بفهمیم روغن نارگیل چگونه به تمام فواید چشمگیر خود دست می‌یابد، بیایید به ترکیبات روغن نارگیل و خواص مربوطه که آن‌ها را برای حفظ سلامت پوست مفید می‌کند نگاهی بیندازیم.

ترکیبات روغن نارگیل:

  • چربی‌های اشباع شده: چربی‌های اشباع موجود در روغن نارگیل عمدتاً اسیدهای چرب با زنجیره متوسط یا تری گلیسیرید هستند. هنگامی که روی پوست اعمال می‌شوند، آن را نرم و صاف نگه می‌دارند. به دلیل وجود این چربی‌ها، روغن نارگیل همچنین رطوبت پوست را حفظ می‌کند و وقتی به طور منظم مصرف شود، این چربی‌ها در زیر پوست رسوب می‌کنند. این روغن می‌تواند ظاهر منافذ را کاهش دهند.
  • ویتامین E: سهم ویتامین E در مراقبت از پوست به خوبی شناخته شده است. ویتامین E برای سلامت پوست، صاف نگه داشتن پوست و محافظت از آن در برابر ترک خوردن ضروری است. مهم‌تر از همه، خواص آنتی اکسیدانی آن از پیری زودرس و چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند. صد گرم روغن نارگیل حدود ۰.۱ میلی‌گرم ویتامین E دارد که برای پوست خیلی مفید است.
  • پروتئین‌ها: روغن نارگیل مانند خود نارگیل سرشار از پروتئین است. این پروتئین‌ها پوست را چه از نظر داخلی و چه خارجی سالم و شاداب نگه می‌دارند. پروتئین‌ها همچنین به سلامت سلولی و ترمیم بافت، همراه با طیف گسترده‌ای از فعالیت‌های ضروری دیگر در بدن کمک می‌کنند.

برای مراقبت‌های بیشتر از پوست خود می‌توانید مطالب بخش آرایش و زیبایی مجله روزساز را مطالعه فرمایید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب