درمان‌های خانگی می‌توانند به شما در داشتن پوستی درخشان کمک کنند

۱۰ درمان خانگی برای درخشان شدن پوست

تا به حال برای مراقبت و درخشان شدن پوست خود چه اقداماتی انجام داده‌اید. در این مطلب اقداماتی وجود دارد که می‌توانند برای داشتن پوستی سالم به شما کمک کنند.

یکی از راه‌های درخشان شدن پوست استفاده هر روز کرم ضد آفتاب است
اقداماتی برای داشتن پوستی سالم

پوست شما بزرگ‌ترین عضوی است که دارید، بنابراین باید از آن مراقبت کنید. پوست درخشان معمولا به عنوان نشانه‌ای از سلامت و سرزندگی دیده می‌شود. از سوی دیگر، پوست کدر یا خشک می‌تواند باعث ایجاد احساس بدی در شما شود. در این مطلب از مجله روزساز ۱۰ محصول  آورده شده است که می‌توانید به عنوان بخشی از روال زیبایی و مراقبت از پوست خود اعمال کنید.

۱. پوست خود را با روغن نارگیل بکر تسکین دهید:

روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و شفابخش است. اما استفاده از روغن نارگیل روی صورت ممکن است برای هر نوع پوستی مناسب نباشد. اگر به نارگیل حساسیت دارید از آن استفاده نکنید. اگر بتوانید آن را بدون تحریک اعمال کنید، می‌توان از آن به روش‌های مختلفی استفاده کرد. می‌توانید از روغن نارگیل برای موارد زیر استفاده کنید:

  • پاک کردن آرایش
  • تسکین سد پوستی
  • تقویت پوست سالم

روغن نارگیل مرطوب کننده خوبی است. سعی کنید صورت خود را با مقدار کمی روغن نارگیل ماساژ دهید. قبل از این‌که صورت خود را با پاک کننده معمولی بشویید، بگذارید روغن نارگیل برای چند دقیقه روی پوست شما بماند.


برای اطلاعات بشتر درمورد فواید روغن نارگیل مطلب فواید شگفت انگیز روغن نارگیل برای پوست را مطالعه کنید.

۲. برای قوی و سالم نگه داشتن پوست از آلوئه‌ورا استفاده کنید:

آلوئه‌ورا دارای خواص درمانی است و ممکن است رشد سلول‌های جدید را تحریک کند. همچنین بدون انسداد، منافذ پوست را تسکین و مرطوب می‌کند. استفاده هر روز از آلوئه‌ورا  پس از شستشو صورت، باعث درخشندگی بیشتر پوست شما می‌شود. اما ممکن است به آلوئه ورا حساسیت داشته باشید. ابتدا مقدار کمی از آن را  روی ساعد خود بزنید و آزمایش کنید که حساسیت دارید یا خیر.  اگر در ۲۴ ساعت هیچ واکنشی نشان نداد، استفاده از آن برای شما بی‌خطر است.

۳. پس از شستشو، صورت خود را به درستی مرطوب کنید:

پوست خود را با محصولاتی که رطوبت را حفظ می‌کنند، بهبود می‌بخشند و دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند، مرطوب کنید تا ظاهری درخشان و جوان داشته باشید. هنگامی که روی پوست خود احساس خشکی می‌کنید پوست خود را د لایه‌برداری نکنید و فقط به این دلیل که صورت شما احساس چربی می‌کند از مرطوب کننده صرف نظر نکنید.

۴. از ضد آفتاب استفاده کنید:

استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر می‌تواند از سرطان پوست پیشگیری کند. محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر فرابنفش همچنین از پیری پوست نیز جلوگیری می‌کند. حتماً هر روز صبح، حتی در روزهایی که باران می‌بارد یا آسمان ابری است، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

 

۵. یک روتین پاکسازی را پیدا کنید که موثر باشد:

احتمالا شما نمی‌خواهید با شستشوی زیاد پوست خود رطوبت آن را از بین ببرید، و  منافذ پوست خود را تشویق کنید تا روغن اضافی تولید کنند. شستشوی صورت بعد از تعریق، اول صبح و درست قبل از خواب معمولاً می‌تواندبه شما برای داشتن پوستی سالم کمک کند. اما شستشوی زیاد صورت می‌تواند نتیجه عکس دهد.

۶. از قرار گرفتن در معرض دود سیگار خودداری کنید:

وقتی پوست خود را در معرض دود سیگار قرار می‌دهید، صورت خود را با انواع سموم شیمیایی می‌پوشانید. این استرس اکسیداتیو را در سلول‌های پوست شما افزایش می‌دهد و منجر به پیری زودرس پوست می‌شود.

۷- آب بیشتری بنوشید:

پوست شما از سلول‌هایی تشکیل شده است که برای عملکرد خوب به آب نیاز دارند. نوشیدن آب و داشتن پوستی سالم با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند. حداقل یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ به این نتیجه رسید که بین نوشیدن آب بیشتر و داشتن پوست سالم‌تر ارتباط قوی وجود دارد.

برای کمک به مصرف آب زیاد می‌توانید مطلب ۶ نکته که به شما کمک می‌کند بیشتر آب بنوشید را مطالعه کنید.


۸. ارتباط مواد غذایی با پوست:

استفاده از یک رژیم غذایی غنی از میوه‌ها و سبزیجات، ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها را در بدن شما افزایش می‌دهد. مصرف چربی‌های سالم مانند روغن ماهی و دوری از غذاهای فرآوری شده با مقدار زیادی مواد نگهدارنده ممکن است ارتباط مستقیمی با ظاهری سالم‌تر داشته باشد.

مصرف برخی از مواد غذایی‌ها می‌توانند به شما در داشتن پوستی شاداب و سالم کمک کنند. برای اطلاعات بیشتر مطلب ۱۰ غذای شگفت انگیز برای داشتن پوستی سالم را مطالعه کنید.

۹. پروبیوتیک مصرف کنید:

مکمل‌های پروبیوتیک ممکن است:

  • سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند.
  • هضم را بهبود بخشند.
  • نفخ و التهاب در دستگاه گوارش را کاهش دهند.

طبق یک مطالعه در سال ۲۰۱۴، پروبیوتیک‌ها می‌توانند به موهای سالم و پوستی درخشان کمک کنند.

۱۰. زمان دوش گرفتن را کاهش دهید:

بخار و گرما می‌توانند منافذ را باز کنند و به شما کمک کنند از شر سموم خلاص شوید. اما ریختن آب داغ روی پوست، بیش از چند دقیقه می‌تواند چربی پوست را از بین ببرد و آن را خسته و کدر نشان دهد. سعی کنید قرار گرفتن پوست خود در معرض آب بسیار داغ را به حداقل برسانید. اما شما می‌توناید برای بهبود گردش خون و داشتن ظاهری شاداب و جوان دما آب را کاهش دهید. این کار به عنوان یک مزیت اضافی، حتی می‌تواند سیستم ایمنی بدن شما را نیز تقویت کند.

غذای آماده:

توجه به پوست نوعی از خودمراقبتی است. گاهی اوقات استرس، کمبودهای تغذیه‌ای، عدم تعادل هورمونی و سایر شرایط سلامتی می‌تواند دستیابی به پوستی درخشان را چالش برانگیزتر کند. اگر در مورد ظاهر پوست خود نگران هستید با ارائه دهنده مراقبت‌های اولیه یا متخصص پوست خود صحبت کنید. پوست کدر، خشک، پوسته پوسته یا لکه‌دار می‌تواند نشانه‌ای از سایر بیماری‌ها باشد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب