مهارت‌های لازم برای ناخن‌کارها در شغل پردرآمد ناخن‌کاری

مهارت‌های لازم برای ناخن‌کارها در شغل پردرآمد ناخن‌کاری

در مورد مهم‌ترین مهارت‌های لازم برای ناخن‌کارها، نحوه استفاده از این مهارت‌ها در محل کار و مواردی که باید در این شغل پردرآمد بدانید را در این مطلب بیاموزید.

ناخن‌کارها وظیفه ارائه خدمات زیبایی ناخن مانند مانیکور، پدیکور، کاشت و طراحی ناخن را بر عهده دارند. آن‌ها از مهارت‌های مختلفی برای انجام این کار استفاده می‌کنند، از جمله خدمات مشتری، هنر و مهارت‌های فنی. اگر شما علاقه مند هستید تا از این کار کسب درآمد کنید، مهم است که بدانید مهارت‌های لازم برای ناخن‌کارها شامل چه مواردی می‌شوند. با این کار شما می‌توانید یک شغل پردرآمد برای خود ایجاد کنید و کسب و کار مستقل خودتان را اداره کنید.

‌مهارت‌های لازم برای ناخن‌کارها که باید از آن اطلاع داشته باشند:

۱.مانیکور:

یکی از مهارت‌های لازم برای ناخن‌کارها مانیکور است که به مشتریان خود ارائه می‌دهند. این مهارت‌ها شامل فرم دادن به ناخن‌ها، تمیز و مرتب کردن اطراف ناخن و انجام سایر درمان‌های آرایشی روی دست‌های مشتری است. داشتن این مجموعه مهارت به شما این امکان را می‌دهد که خدمات بیشتری به مشتریان خود ارائه دهید و پتانسیل درآمد خود را به عنوان یک ناخن‌کار افزایش دهید. مانیکور همچنین به شما کمک می‌کند تا نحوه مراقبت صحیح از ناخن‌های خود را درک کنید تا بتوانید عادات خوبی را برای مشتریان خود الگوسازی کنید.

شخصی در حال انجام مانیکور برای ناخن مشتری است. مانیکور یکی از مهارت‌های لازم برای ناخن‌کارها است.
عکس مانیکور کردن ناخن


۲. هنر طراحی ناخن:

یکی از مهارت‌های لازم برای ناخن‌کارها هنر طراحی است که می‌تواند به شما کمک کند توانایی‌های هنری خود را توسعه دهید و توانایی خود را برای ایجاد طرح‌های منحصر به فرد بر روی ناخن‌های مشتریان بهبود بخشید. همچنین ممکن است هنگام ایجاد مانیکور از طراحی ناخن استفاده کنید، بنابراین تمرین منظم این مهارت بسیار مهم است. طراحی ناخن شامل کشیدن الگوها و اشکال پیچیده بر روی ناخن‌های مشتری است که به دقت زیادی نیاز دارد. ناخن‌کارها می‌توانند از توانایی هنری برای ترسیم ایده‌هایی برای طراحی ناخن جدید یا جلب توجه به مناطق خاصی از ناخن‌ها استفاده کنند.

رنگ لاک یکی از موارد مهم در امر ناخن‌کاری است. هر خانم زیباپسندی رنگ لاک برایش بسیار مهم است و البته هر سال و هر فصل رنگ خاص خود را دارد. برای گرفتن ایده‌ی بیشتر در مورد رنگ لاک‌ها، مطلب ترندترین رنگ‌های لاک ناخن را مطالعه کنید تا در فصل تابستان از ناخن‌های خود لذت ببرید.

۳. ماساژ پا:

ناخن‌کارها اغلب ماساژ پا را به عنوان بخشی از خدمات مانیکور و پدیکور خود انجام می‌دهند. این مهارت مستلزم آگاهی از نقاط فشار روی پاها است که می‌تواند به مراجعان کمک کند تا آرام شوند و همچنین نحوه استفاده از ابزارهای ماساژ مانند سنگ یا برس. همچنین باید بتوانند به مشتریان در مورد تکنیک‌های خودماساژی که می‌توانند در خانه انجام دهند، آموزش دهند.

۴. خدمات مشتریان:

یکی از مهارت‌های لازم برای ناخن‌کارها، مهارت‌های خدمات مشتری است. زیرا می‌تواند به شما در ایجاد اعتماد با مشتریان کمک کند. ممکن است لازم باشد روند کار را توضیح دهید، به سؤالات مربوط به محصولات یا خدمات پاسخ دهید و مشکلاتی را که در طول ملاقات با مشتری ایجاد می‌شود را حل کنید. مهارت‌های خدمات مشتری نیز می‌تواند به شما کمک کند تا روابط مثبتی با مشتریان ایجاد کنید تا آن‌ها همچنان به شما را برای کارشان انتخاب کنند.

فردی در حال انجام خدمات ناخن‌کاری برای مشتری. این فرد باید مهارت‌های لازم برای ناخن‌کاری را بداند.
مهارت‌های لازم برای ناخن‌کارها

۵. استقامت بدنی:

ناخن‌کارها اغلب ساعت‌های طولانی کار می‌کنند و ممکن است در بیشتر روز روی صندلی بنشینند. داشتن استقامت بدنی به شما این امکان را می‌دهد که وظایف شغلی خود را به راحتی انجام دهید، حتی اگر نیاز به ایستادن یا نشستن در یک وضعیت برای چندین ساعت باشد. استقامت بدنی همچنین با ورزش منظم و خوردن وعده‌های غذایی مغذی به شما کمک می‌کند سبک زندگی سالمی داشته باشید.

۶. مدیریت زمان:

مدیریت زمان، توانایی برنامه‌ریزی و اجرای وظایف به گونه‌ای است که تضمین کند به تعهدات خود عمل می‌کنید. به عنوان یک ناخن‌کار، مهارت‌های مدیریت زمان مهم هستند، زیرا به شما این امکان را می‌دهند که تمام وظایف خود را به موقع انجام دهید. برای مثال، اگر به مشتری در ساعت ۲ بعدازظهر وقت دادید، مهم است که تا ساعت ۱۳:۳۰ برای کار آماده شوید. بنابراین شما می‌توانید هنگام ورود مشتری خود آماده‌ی انجام کار باشید.

۷. توجه به جزئیات:

توجه به جزئیات مهارتی است که می‌تواند به شما کمک کند کار خود را به خوبی انجام دهید. به عنوان یک ناخن‌کار، ممکن است لازم باشد هنگام ایجاد طرح‌ها برای مشتریان یا پیروی از پروتکل‌های استریل کردن ابزار و تجهیزات، دستورالعمل‌های دقیقی را دنبال کنید. توجه به جزئیات همچنین می‌تواند به شما در حفظ نظافت در سالن کمک کند و اطمینان حاصل کنید که تمام کارهای شما مطابق با استانداردهای بهداشتی و ایمنی است.

۸. خلاقیت:

ناخن‌کارها اغلب از خلاقیت خود برای ایجاد طرح‌های هنری ناخن منحصر به فرد برای مشتریان استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین ممکن است تخیل خود را هنگام ایجاد ترکیبات جدید و طرح‌های جدید که برای مشتریان جذاب باشد، به کار گیرند. خلاقیت می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا راه‌هایی برای بهبود ظاهر ناخن‌های مشتری پیدا کنند، مانند استفاده از اشکال یا رنگ‌های مختلف برای لاک یا استفاده از زرق و برق به روشی نوآورانه.

خلاقیت یکی از مهارت‌های لازم برای ناخن‌کارها است که باید در کارشان آن را دنبال کنند و هر طرحی که مشتری پیشنهاد می‌دهد را برای او طراحی کنند.
مدل کاشت ناخن

۹. پدیکور:

پدیکور خدماتی است که بسیاری از ناخن‌کارها ارائه می‌دهند. این روش شامل تمیز کردن و کوتاه کردن ناخن‌های پا، استفاده از روغن یا لوسیون کوتیکول روی پاها و ماساژ پاها است. برای این‌که در این امر ماهر شوید، می‌توانید روی پای خود یا دوستان خود تمرین کنید. همچنین می‌توانید دوره‌هایی را از طریق یک برنامه آموزشی یا آنلاین برای یادگیری تکنیک‌های مناسب پدیکور بگذرانید.

با مطالعه‌ی مطلب ۷ مورد از مزایای بی‌نظیر مانیکور و پدیکور، اطلاعات زیادی در مورد این روش برای حفظ سلامت ناخن‌هایتان بدست بیاورید.

۱۰. اکستنشن ناخن:

اکستنشن ناخن، ناخن مصنوعی است که می‌توان آن را به ناخن‌های طبیعی چسباند. آن‌ها می‌توانند ناخن طبیعی را بلندتر نشان دهند، که می‌تواند به یک ناخن‌کار کمک کند تا طرح‌های زیباتری ایجاد کند. دانستن نحوه استفاده از این نوع ناخن‌های مصنوعی مهارت مهمی برای یک ناخن‌کار است.

۱۱. پولیش ناخن:

پولیش ناخن به فرآیند اعمال یک پوشش جدید پولیش در بالای یک لایه موجود اشاره دارد. این امر برای ایجاد ناخن‌های صاف و صیقلی و حصول اطمینان از این‌که هر ناخن مورد توجه یکسان قرار می‌گیرد ضروری است. ناخن‌کارها از این مهارت در هنگام انجام مانیکور و پدیکور و همچنین در طراحی ناخن استفاده می‌کنند.

۱۲. ماساژ دست:

ماساژ دست خدمات رایجی است که ناخن‌کاران ارائه می‌دهند. آن‌ها ممکن است از دستان خود برای استفاده از لوسیون، روغن کوتیکول یا سایر محصولات و ابزارها در حین انجام کار استفاده کنند. ناخن‌کار نیز از دستان خود برای ماساژ پاهای مشتریانی که در حال پدیکور پا هستند، استفاده می‌کنند. ماساژ دست می‌تواند به مشتریان کمک کند تا در روند کار آرامش پیدا کنند و احساس راحتی بیشتری کنند.


انجام ماساژ دست و پارافین درمانی یکی از مهارت‌های ناخن‌کاران است.
پارافین درمانی و ماساژ دست

۱۳. پارافین درمانی:

پارافین‌تراپی یک سرویس رایج است که یکی از مهارت‌های لازم برای ناخن‌کارها محسوب می‌شود. پارافین ماده‌ای موم مانند است که می‌توان آن را حرارت داد و برای اهداف مرطوب‌کننده روی دست‌ها یا پاها اعمال کرد. همچنین در مانیکور استفاده می‌شود زیرا به جلوگیری از نفوذ روغن کوتیکول به لاک کمک می‌کند، که می‌تواند باعث خرد شدن پوست شود. انجام پارافین درمانی آسان است و نیاز به آموزش کمی دارد. با این حال، فرد ناخن‌کار باید بدانند که چگونه آن‌ها را به درستی اعمال کنند تا پوست مشتریان خود را نسوزاند.

۱۴. ناخن اکریلیک:

ناخن‌های اکریلیک ناخن‌های مصنوعی هستند که فرد ناخن‌کار روی ناخن‌های طبیعی مشتری اعمال می‌کنند. آن‌ها از مخلوطی از مونومر مایع، پودر و سایر مواد تشکیل شده‌اند که ناخن‌کار قبل از استفاده از آن‌ها روی ناخن‌های طبیعی مشتری، آن‌ها را با هم مخلوط می‌کند. ناخن‌های اکریلیک می‌توانند هر طول یا شکلی داشته باشند و رنگ‌های مختلفی را نیز شامل شوند. ناخن‌کار از ناخن‌های اکریلیک برای جلوه‌های ویژه استفاده می‌کنند، مانند ایجاد طرح روی ناخن‌ها یا بلندتر نشان دادن ناخن‌ها از آنچه هستند.

یک پیشنهاد برای شما مخاطب عزیز:

اگر شما در زمینه ناخن‌کاری تخصص، مهارت و تجربه دارید و می‌خواهید صاحب درآمد مستقل برای خود باشید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا در سایت کارسپاری ثبت نام کنید و از طریق انجام  سفارشات کار برای ترمیم و کاشت ناخن بانوان به درآمد قابل توجهی برسید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص ترمیم و کاشت ناخن بانوان به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی ترمیم و کاشت ناخن بانوان کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات ترمیم و کاشت ناخن بانوان دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد ماهر و متخصص، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب