کوتاهی موی کودک

چگونه کوتاهی موی کودک را انجام دهیم؟

کوتاهی موی کودک ممکن است برای برخی از والدین کار سختی به نظر برسد برای همین وقتی صحبت از کوتاهی موی کودکان می‌شود والدین گوش نمی‌دهند. در این مطلب مواردی مطرح می‌شود که کوتاهی موی کودک را برای شما راحت‌تر و آسان‌تر می‌کند.

بعد از متولد شدن کودک بالاخره زمانی فرا می‌رسد که والدین باید موهای کودک خود را کوتاه کنند. اما برخی از والدین از این کار امتناع می‌کنند. کوتاه کردن مو برای کودک بسیار مفید است. زیرا در رشد قد و مرتب شدن چهره‌ی کودک تاثیرگذار است. با این حال، زمانی فرا می‌رسد که شما باید موهای کودک خود را کوتاه کنید.

چه زمانی برای کوتاهی موی کودک مناسب است؟

هیچ زمان درست یا نادرستی وجود ندارد. برخی از کودکان موهای زیادی دارند که بسیار سریع رشد می‌کنند. کودکان ممکن است حتی در ۸ ماهگی برای کوتاهی مو آماده باشند. سایر بچه‌ها ممکن است تا زمانی که به سن کودکی و خردسالی خود نرسند، آماده نباشند. این به ترجیحات والدین نیز بستگی دارد. برخی از والدین موی بلند را برای کودک ترجیح می‌دهند، در حالی که برخی دیگر ظاهری کوتاه‌تر را برای موهای کودک خود دوست دارند.

در مواردی برای کودک کوتاهی مو بسیار ضروری است و والدین باید به این مسئله توجه کنند و موی کودک خود را کوتاه کنند. این امر در صورتی است که تارهای موی کودک بسیار نازک است و در بعضی موارد شامل آسیب‌دیدگی هم می‌شود. بنابراین باید حتما توجه داشته باشید که موی کودک خود را هر چند ماه یک بار کوتاه کنید تا تارهای نازک مو ضخیم‌تر شوند و آسیب‌دیدگی آن از بین برود. این‌گونه بعد از رشد دوباره، موی کودک شما سالم‌تر خواهد بود و تارهای ضخیم‌تری خواهد داشت.


روش‌های کاربردی:

۱. مطمئن شوید که کودک شما آمادگی دارد.

نوزاد یا کودک نوپا شما به احتمال زیاد از کوتاهی مو ناگهانی خوشش نخواهد آمد. به این فکر کنید که چه چیزی در روند کوتاه کردن مو برای فرزند شما رخ می‌دهد. کوچولوی شما باید بی‌حرکت روی صندلی بنشیند، شنل پلاستیکی بپوشد و آرایشگر موهایش را کوتاه کند. سعی کنید کودک خود را تا حد امکان آماده کنید. با کودکان خود در مورد کوتاهی مو صحبت کنید و توضیح دهید که چگونه و چرا موهایش را کوتاه می‌کنید. حتی یک ایده بهتر این است که فرزندانتان را برای تماشای کوتاهی مو به آرایشگاه ببرید تا ترس آن‌ها از این کار از بین برود.

۲. یک برنامه مناسب برای کوتاهی موی کودک در نظر بگیرید.

حواس پرتی و سرگرمی می‌تواند روند کوتاهی موی فرزند شما را آسان‌تر کند. اسباب‌بازی یا کتاب مورد علاقه‌شان را به همراه داشته باشید یا به آن‌ها اجازه دهید در طول کار کوتاهی مو با تلفن همراه شما بازی کنند. مطمئن شوید که کودک شما گرسنه یا خسته نیست. یک کودک گرسنه یا خسته احتمال بیشتری دارد که عصبانی شود و گریه کند. بنابراین قبل از بردن کودک به آرایشگاه از سیر بودن و سرحال بودن کودک خود مطمئن شوید. کوتاهی مو را صبح انجام دهید بهتر است. در این زمان کودک شما بعد از خواب شب سرحال می‌شود و بهترین زمان کوتاهی مو است.

همچنین ایده خوبی است که فرد دیگری را برای کمک در هنگام کوتاهی مو به همراه داشته باشید.

کوتاهی موی کودک
روش‌های آرام کردن کودک در هنگام کوتاهی مو

۳. روحیه‌ی خود را حفظ کنید.

اگر در مورد کوتاهی موی کودک احساس نگرانی می‌کنید، مطمئناً فرزندتان حال و هوای شما را احساس می‌کند. این باعث می‌شود آن‌ها احساس ترس و ناامنی کنند. پس بهتر است برای این کار روحیه‌ی خودتان و فرزندتان را بهتر کنید. به صحبت کردن با کوچولوی خود ادامه دهید و به او بگویید که کوتاهی مو چقدر سرگرم‌کننده خواهد بود و بعد از آن چقدر زیبا به نظر می‌رسد!


۴. مکان مناسب را برای کوتاهی موی کودک پیدا کنید.

اگر سالنی را برای کوتاهی موی کودک خود انتخاب می‌کنید، پیدا کردن سالن مناسب بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که سالن کوتاهی مو برای کودکان مناسب است. ممکن است کودک شما گریه کند و لازم شود شما برای آرام کردن او از تجربه‌ی مادران دیگر هم استفاده کنید. بسیاری از سالن‌های کوتاهی موی کودک مزایایی برای آرام کردن کودک دارند، از جمله:

  • عکس قبل و بعد از مدل موی کودک می‌گیرند.
  • برخی حتی ممکن است کوتاه کردن مو را به صورت رایگان انجام دهند.
  • سالن‌های دیگر دارای کتاب و فیلم برای سرگرمی کودک شما هستند.

یک پیشنهاد:

اگر در زمینه‌ی کوتاهی موی کودکان مهارت، تخصص و تجربه دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر، با انجام سفارشات کار در زمینه‌ی کوتاهی موی کودکان از مهارت خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص کوتاهی موی کودکان به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی کوتاهی موی کودکان کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات کوتاهی موی فرزند خود دارید، می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب