مراقبت‌های بعد از تتو بدن

مراقبت‌های بعد از تتو: هر آنچه که لازم است بدانید.

در کنار مراجعه به یک تتوکار مجاز و سرشناس، لازم است مراقبت‌هایی را برای بعد از تتو در نظر بگیرید تا از محو شدن و خشک شدن تتوی خود به درستی جلوگیری کنید و تتو مدت زمان بیشتری بر روی پوست شما باقی بماند.

سرعت بهبودی جای تتوی شما به اندازه تتو و پیچیدگی طرح آن بستگی دارد. تتوهایی با طرح پیچیده‌تر و بزرگ‌تر قرمز و متورم می‌شوند، زیرا آسیب بیشتری به پوست شما وارد می‌کنند. فهمیدن روتین مراقبت‌های بعد از تتو ممکن است برای شما مشکل باشد. بنابراین ما برای شما در این مطلب از مجله‌ی روزساز یک راهنمای روزانه برای کمک به مراقبت‌های بعد از تتو خود و موارد دیگر را ارائه می‌دهیم.

روتین قبل از تتو:

  1. شب قبل یا در روز تتو زدن از مصرف الکل و مواد مخدر خودداری کنید. حتی قرص آسپرین هم نخورید. زیرا این موارد با رقیق کردن خون باعث خون‌ریزی زیاد در محل تتو می‌شوند.
  2. هرگز هنگامی که بیمار هستید تتو نزنید.
  3. اطمینان حاصل کنید که تتوکار شما از بسته‌های سوزن استریل و یکبار مصرف استفاده می‌کند.
  4. سالن تتو مجهز به دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده محیط برای از بین بردن میکروب‌ها باشد.
  5. تتوکار دست‌های خود را شسته و ضدعفونی کند.
  6. از دستکش‌های استریل استفاده کند.
  7. محل سالن تتو تمیز باشد.
  8. جزئیاتی که در تتو خود استفاده می‌کنید از جمله رنگدانه، نام سازنده و طرح دلخواه را با تتوکار خود مطرح کنید.
  9. از پمادهای ضد میکروب استفاده کنید.
  10. مطمئن شوید تتوکار شما بعد از پایان کار از وازلین و بانداژ مناسب یا گاز استریل بر روی محل تتو استفاده می‌کند.
شخصی در حال تتو زدن برای مشتری خود است. مراقبت‌های بعد از تتو بسیار مهم است.
مراحل مراقبت از محل تتوشده


روتین روزانه مراقبت‌های بعد از تتو:

۱. روز اول مراقبت‌های بعد از تتو:

بعد از اتمام کار، محل تتو باید با یک لایه نازک وازلین و یک بانداژ مناسب مانند گاز استریل پوشیده شود. مطمئن شوید که تتوکار شما این کار را حتما انجام دهد. تتوکار باید به شما بگوید که قبل از برداشتن پانسمان چقدر صبر کنید. گاز استریل را معمولاً می‌توان ظرف چند ساعت برداشت. اما چسب پزشکی برای تتو معمولا چند روز روی محل تتو قرار می‌گیرد. احتمالا متوجه ترشح مایع از محل تتو خواهید شد. این شامل خون، پلاسما و مقداری جوهر اضافی است. پوست شما نیز قرمز و زخم خواهد شد. ممکن است در هنگام لمس پوستتان کمی احساس گرما از محل تتو کنید.

در زمان برداشتن پانسمان حتما دستان خود را با آب و صابون آنتی باکتریال تمیز و ضدعفونی کنید. برای تمیز کردن ناحیه تتو از آب گرم و صابون بدون عطر استفاده کنید. پوست را به آرامی تمیز کنید و خوب بشویید. قبل از استفاده از هر پماد یا لوسیونی که تتوکار شما توصیه می‌کند، چند دقیقه صبر کنید، اجازه دهید پوست خشک شود، سپس لوسیون یا پماد را بر روی محل تتو بزنید.

۲. روزهای دوم تا سوم مراقبت از تتو:

در روزهای دوم تا سوم بعد از کار تتو، تتوی شما ظاهری کدرتر و تیره‌تر خواهد داشت. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که پوست شما بهبود یابد. لخته‌های خون ممکن است ایجاد شوند که نباید ضخامت زیادی داشته باشند. اگر قبلا پانسمان خود را برداشته‌اید، یک یا دو بار در روز به شستن تتوی خود ادامه دهید. ممکن است متوجه شوید که مقداری جوهر به داخل سینک می‌ریزد. این فقط جوهر اضافی است که از پوست شما می‌آید.

۳. روزهای چهارم تا ششم مراقبت‌‌ از تتو:

چسب پزشکی معمولاً در این مدت برداشته می‌شود. برخی از تتوکاران توصیه می‌کنند که در حالی که لایه چسب را جدا می‌کنید، ناحیه تتو را زیر آب قرار دهید. قبل از شروع کار مطمئن شوید که دستانتان تمیز هستند. ممکن است برایتان مفید باشد که چسب را به آرامی به سمت پهلو بکشید و اجازه دهید چسب به آرامی جدا شود تا زمانی که کامل از روی پوست بلند شود. قبل از استفاده از هر پماد یا لوسیونی که تتوکار شما توصیه می‌کند، ناحیه را تمیز کرده و اجازه دهید محل تتو خشک شود.

هر گونه قرمزی باید شروع به محو شدن کند. ممکن است متوجه پوسته پوسته شدن کمی روی محل تتو شوید. این پوسته‌ها را نکنید، زیرا این کار می‌تواند باعث ایجاد زخم شود. به شستن تتوی خود یک یا دو بار در روز ادامه دهید و در صورت نیاز از پماد یا لوسیون استفاده کنید.

تتوهای زیبا احتیاج به مراقبت‌های بعد از تتو هم دارند.
راه‌های مراقبت از محل تتو

۴. روزهای ششم تا چهاردهم مراقبت از تتو:

در روزهای ششم تا چهاردهم، هر گونه لخته خون روی محل تتو سفت می‌شود و شروع به پوسته پوسته شدن می‌کند. این لخته‌ها را نکنید یا سعی نکنید آن‌ها را از بین ببرید. بگذارید به طور طبیعی از روی محل تتو بهبود یابند. در غیر این صورت، با کندن این لخته‌ها جوهر را از پوست بیرون می‌کشید و جای زخم باقی می‌ماند. در این مرحله ممکن است پوست شما بسیار خارش داشته باشد. چند بار در روز به آرامی روی محل تتو یک مرطوب‌کننده بدون عطر و الکل بمالید تا خارش از بین برود.

اگر تتوی شما در این مرحله هنوز قرمز و متورم است، ممکن است عفونت داشته باشید. به تتوکار خود اطلاع دهید یا با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی پوستی مشورت کنید.


۵. روزهای پانزدهم تا سی‌ام مراقبت‌ از تتو:

در آخرین مرحله از بهبودی، بیشتر پوسته‌های بزرگ از بین می‌روند و لخته‌ها نیز باید از بین بروند. ممکن است هنوز مقداری پوست مرده ببینید، اما در نهایت باید آن را نیز پاک کنید. ممکن است ناحیه تتوشده همچنان خشک به نظر برسد. این ناحیه را مرطوب نگه‌دارید تا زمانی که پوستتان دوباره رطوبت خود را بدست بیاورد.

در هفته دوم یا سوم، لایه‌های بیرونی پوست باید بهبود یافته باشند. ممکن است ۳ تا ۴ ماه طول بکشد تا لایه‌های زیرین به طور کامل بهبود یابند. در پایان ماه سوم شما، تتو باید همان‌طور که تتوکار در نظر داشت روشن و واضح به نظر برسد.

پیشنهادی برای شما تتوکار گرامی:

اگر در زمینه‌ی تتو و خالکوبی تخصص، مهارت و تجربه دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار در زمینه‌ی تتوی بدن از مهارت خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص تتو و خالکوبی به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی تتو کلیک کنید.

اگر می‌خواهید تتو بزنید، می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب