بند انداختن و برداشتن موهای زائد صورت و ابرو

چگونه موهای زائد صورت را از بین ببریم؟

گزینه‌های زیادی برای از بین بردن موهای زائد صورت وجود دارد، از جمله اصلاح، تیغ مخصوص صورت بانوان یا وکس. برخی از روش‌های دیگر نیز نتایج طولانی‌تری ارائه می‌دهند و می‌توانند به از بین بردن موهای صورت برای چند هفته یا چند ماه در یک زمان کمک کنند.

رشد موهای زائد صورت ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی رخ دهد یا ممکن است ناشی از ژنتیک فرد نیز باشد. اگر موهایی که روی صورتتان می‌رویند شما را اذیت می‌کنند، این مطلب را مطالعه کنید تا در مورد این نکات برای حذف موهای زائد صورت اطلاعات بیشتری کسب کنید:

روش‌های حذف موهای زائد:

۱. اصلاح یا تراشیدن موهای زائد:

اصلاح یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای حذف موهای زائد صورت است. چه از یک تیغ یک‌بار مصرف یا یک ماشین اصلاح برقی استفاده کنید، هر دو دارای یک تیغه داخلی هستند که موهای سطح پوست را بلند کرده و کوتاه می‌کند. این روش بیشتر برای صورت آقایان در نظر گرفته می‌شود و برای صورت خانم‌ها مناسب نیست. زیرا باعث بیشتر شدن موهای صورت می‌شود. برای این کار بانوان باید از تیغ اصلاح مخصوص برای صورت که لایه‌بردار هم هست، استفاده کنند. این روش نتایج کوتاه مدت ۱ تا ۳ روزه دارد. از عوارض جانبی این روش برای بانوان می‌توان به موی زیرپوستی اشاره کرد. با استفاده از اصلاح یا تیغ، این قسمت‌ها در بدن از موهای زائد پاک می‌شوند:

  • پاها
  • بازوها
  • زیر بغل
  • ناحیه بیکینی
شیو کردن صورت با استفاده از تیغ مخصوص صورت بانوان که باعث حذف موهای زائد صورت می‌شود.
روش‌های حذف موهای زائد صورت


در صورت این قسمت‌ها را می‌توانید اصلاح کنید:

  • لب بالا
  • چانه
  • ابروها
  • خط ریش

۲. استفاده از موچین:

موچین یکی دیگر از راه‌های موثر برای حذف موهای زائد صورت در ناحیه‌ی ابروها است. این روش کمی متفاوت از اصلاح عمل می‌کند. به جای برداشتن مو با تیغ، موچین برای کندن یا کشیدن مو از ریشه طراحی شده است. موچین روی هر نوع موی صورت کار می‌کند. همچنین موچین برای تمیزی و فرم‌دهی ابروها هم کاربرد دارد. اگر یک ابروی زیبا و متناسب با چهره‌ی خود می‌خواهید پس باید به آرایشگر خود بگویید که چه مدلی می‌خواهید. به طور معمول، نتایج موچین بیشتر از اصلاح، سه تا هشت هفته ماندگاری دارد.

اگر بعد از استفاده از موچین درد داشتید از یک تکه یخ بر روی ناحیه مورد نظر استفاده کنید و قبل از استفاده از موچین، از آرایشگر خود بخواهید که موچین را با الکل ضد عفونی کند.

۳. وکس کردن برای حذف موهای زائد:

وکس گزینه دیگری برای حذف موهای زائد صورت است. این تکنیک می‌تواند تا چهار هفته موها را از بین ببرد، که اگر مشغول کار هستید و نمی‌خواهید مرتباً اصلاح کنید یا با موچین موها را بکنید، ممکن است برای شما انتخاب مناسبی باشد. گاهی اوقات، وکس کردن باعث می‌شود که موها نرم‌تر و ظریف‌تر رشد کنند. با روش وکس موها ممکن است کم‌تر قابل توجه باشند.

اگر برای حذف موهای زائد صورت خود از روش وکس کردن استفاده می‌کنید، با مطالعه‌ی مطلب ۷ مورد از مزایای وکس موهای صورت اطلاعات بیشتری در مورد فواید این روش بدست بیاورید.

۴. لیزر موهای زائد:

مشکل اصلی بسیاری از روش‌های حذف موهای زائد این است که نتایج موقتی دارند یا فقط چند هفته دوام می‌آورند. برای نتایج طولانی‌تر، لیزر موهای زائد را در نظر بگیرید. در این روش از لیزر و پرتوهای ضربان‌دار برای آسیب رساندن به فولیکول‌های مو و در نتیجه ریزش مو استفاده می‌شود. این یک راه حل نیمه دائمی است و موها بعد از حدود شش ماه دوباره رشد می‌کنند. گاهی اوقات موها دوباره رشد نمی‌کنند. اگر مو برگردد، ممکن است ریزتر و غیر قابل توجه باشد. برای این کار باید به مراکز لیزر رجوع کنید.

روش بند انداختن از روش‌های حذف موهای زائد صورت
فواید بند انداختن برای صورت


۵. روش بند انداختن:

بند انداختن گزینه دیگری برای فرم دادن به ابروها و از بین بردن موهای صورت در قسمت لب بالایی، اطراف صورت و چانه است. در این روش از یک نخ استفاده می‌شود که موهای زائد را می‌کشد تا زمانی که از فولیکول مو بلند شوند. نتایج می‌تواند بیشتر از اصلاح یا موچین ماندگاری داشته باشد، به علاوه این روش باعث رشد موهای زائد نمی‌شود.

بند انداختن نیز شامل مواد شیمیایی نمی‌شود. بنابراین، هیچ خطری برای واکنش پوستی وجود ندارد، اگرچه ممکن است با برداشتن مو از فولیکول‌ها توسط آرایشگر، درد یا ناراحتی جزئی را حس کنید. برای کاهش درد، از آرایشگر خود بخواهید که کرم بی‌حس‌کننده را روی صورت شما بمالد یا پس از آن یک کمپرس گرم اعمال کنید. قبل از انداختن بند از آرایشگر خود بخواهید که نخ را ضد عفونی کن تا از بروز آکنه بر روی پوست صورت خود جلوگیری کنید. این روش از بین بردن موهای زائد نیاز به مهارت دارد، بنابراین باید از یک آرایشگر ماهر کمک بگیرید.

پیشنهاد برای شما مخاطب عزیز:

اگر در زمینه‌ی اصلاح صورت و ابروی بانوان تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای اصلاح صورت و ابروی بانوان، از مهارت خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص اصلاح صورت و ابروی بانوان به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی اصلاح صورت و ابروی بانوان کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات اصلاح و ابروی صورت خود نیاز دارید، کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب