تکنیک‌ها و انواع هایلایت مو

تکنیک‌ها و انواع هایلایت مو

رنگ و هایلایت مو یکی از محبوب‌ترین خدمات سالن است و مشتریان زیادی برای زیبایی خود این روش را انتخاب می‌کنند، زیرا امیدوارند ظاهر متفاوتی داشته باشند. انواع و روش‌های بسیار زیاد و مختلفی برای هایلایت و رنگ کردن مو وجود دارد.

رنگ‌کارها می‌توانند ظاهرهای متنوعی را برای هر شکل صورت و رنگ پوست ایجاد کنند و اطمینان حاصل کنند که هر مشتری می‌تواند از یک رنگ موی زیبا لذت ببرد. چه مشتری شما به دنبال رنگی ظریف باشد یا چیزی بیشتر را ترجیح دهد، هایلایت مو و لولایت می‌تواند نیازهای همه را برآورده کند. با مطالعه‌ی این مطلب از مجله‌ی روزساز، با طیف وسیعی از روش‌ها و انواع هایلایت مو  آشنا شوید و این روند محبوب را جزء خدمات سالن خود قرار دهید.

تکنیک‌های هایلایت مو

۱. روش بافت افقی:

بافت افقی متداول‌ترین تکنیک هایلایت و لولایت مو است. این تکنیک با ارائه یک لایه‌ی نرم و طبیعی، برای مشتریانی که تازه با رنگ کردن مو آشنا هستند و همچنین کسانی که به دنبال تغییر ظریف هستند، عالی است. بافت افقی شامل برداشتن بخش‌های یک‌چهارم اینچی مو و سپس برداشتن چند تار مو از بالای این قسمت و قرار دادن آن روی یک فویل است. سپس باید از روشن‌کننده یا رنگ استفاده کرد و فویل را تا کرد تا مو رنگ بگیرد. هنگامی که از رنگ‌های روشن‌تر از رنگ موی مشتری خود استفاده می‌کنید، این تکنیک به دستیابی یک هایلایت ملایم و ساده کمک می‌کند و ابعاد ظریفی به موها می‌بخشد.

۲. روش برش مورب:

شما می‌توانید با استفاده از تکنیک هایلایت کردن برش‌های مورب و فویلینگ لولایت، رنگی زیبا و دو بعدی برای مشتری خود ایجاد کنید. این روش در فویل کردن مشابه روش بافت افقی است، اما باید قسمت‌های ضخیم‌تری از موی مشتری برداشته و فویل شود. شما همچنین می‌توانید این تکنیک را با بافت افقی جفت کنید تا یک لایه‌ی منحصر به فرد و چند بعدی برای موی مشتری خود ایجاد کنید.

۳. روش برش عمودی:

برای مشتریانی که می‌خواهند به یک حالت مو دستیابی داشته باشند، عالی است. (جلوه رنگ راه راه دو رنگ). برش عمودی زیباترین تکنیک هایلایت است و شامل استفاده از فویل‌های تک و دوتایی در قسمت میانی مو برای ایجاد نتایج متغیر است. یک الگوی برش عمودی در ناحیه تاج سر با دو الگوی رادیکال در قسمت حاشیه سر و قسمت تاج پشت استفاده می‌شود تا یک رنگ قابل توجه و در عین حال ترکیبی ایجاد کند.

هایلایت مو
روش‌های مختلف هایلایت مو


نکات هایلایت مو و لولایت مو

نکاتی که می‌توانید خدمات هایلایت و لولایت موی مشتری خود را با آن‌ها مفید انجام دهید:

موهای مشتری را با بافت‌های زیبا تزئین کنید:

تکنیک‌ها و روش‌های بالا را می‌توانید به تنهایی مورد استفاده قرار دهید یا همچنین می‌توانید موهای هایلایت شده‌ی مشتری را با بافت‌های زیبا ترکیب کنید. مخلوط کردن موی رنگ‌شده و بافت مو حس یکپارچه و زیبایی را به ظاهر نهایی مشتری شما می‌بخشد و اطمینان حاصل می‌کند که هایلایت‌ها بیش از حد ساخته شده و مصنوعی به نظر نمی‌رسند.

موها را در فویل با رنگ زیاد پر نکنید:

گاهی اوقات رنگ بر روی مو کم یا زیاد می‌شود، اما ضروری است که توجه کنید وقتی فویل را قرار می‌دهید مو با فویل و رنگ زیاد پر نشود، زیرا این روی ظاهر تمام‌شده مشتری تأثیر می‌گذارد. تعداد زیاد فویل‌ها می‌تواند منجر به ظاهری کم‌تر تعریف‌شده شود، زیرا رنگ‌ها ممکن است با هم ترکیب شوند و تلاش‌های شما به هدر برود.

مراقب فویل خود باشید:

برای بهترین نتیجه، مطمئن شوید که با فویل با احتیاط کار می‌کنید. هنگام تا کردن، فویل را خیلی محکم فشار ندهید، زیرا ممکن است باعث نشت رنگ شود که ظاهر نهایی مشتری شما را خراب می‌کند.

اگر پوست سفیدی دارید و می‌خواهید اطلاعاتی در رابطه با رنگ موهایی که با چهره‌ی شما سازگار است بدست بیاورید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلب ۲۰ رنگ مو برای پوست‌های سفید در سال ۲۰۲۳ را مطالعه کنید.

هایلایت مو با فویل
روش‌های مختلف هایلایت مو با فویل

انواع روش‌های هایلایت مو

۱. هایلایت مو به صورت کامل:

هایلایت کامل به این معنی است که بخش‌هایی از موی تمام سر شما با تکه‌های هایلایت رنگ می‌شود. اگر بخواهید تغییراتی را در ظاهر خود ایجاد کنید، این روش هایلایت را انتخاب کنید. هایلایت کامل برای مشتریانی که دوست دارند موهای خود را بالا یا نیمه بالای سر رنگ کنند، عالی هستند. با قرار دادن هایلایت‌ها در سرتاسر مو، ثبات رنگ را تضمین می‌کنید. هایلایت کامل همچنین به شما این امکان را می‌دهد که هنگام دریافت خدمات هایلایت، زیباترین ظاهر را داشته باشید.

۲. هایلایت مو به صورت جزئی:

هایلایت جزئی شامل تمام موهای جلوی سر و قسمت بالای پشت، معمولا بالای گوش می‌شود. قسمت‌های زیرین مو در هنگام هایلایت جزئی، رنگ نمی‌شود. این قسمت از مو همان رنگ موی سابق مشتری باقی می‌ماند. برخی از افراد روش هایلایت جزئی را انتخاب می‌کنند، زیرا دوست دارند رنگ موی آن‌ها یکدست در بیاید و این روش می‌تواند به موها عمق دهد. برخی دیگر این روش را انتخاب می‌کنند، زیرا معمولاً گزینه‌ای ارزان و مقرون به صرفه است. همچنین برای مشتریانی که مدل موی باب یا پیکسی دارند این روش هایلایت جزئی پیشنهاد می‌شود.

۳. روش بیبی‌لایت:

روش بیبی‌لایت یک روش هایلایت موی بسیار ظریف است و گاهی اوقات به عنوان تارهای میکرو هم شناخته می‌شود. اگر این روش را امتحان کنید، برخی از افراد و حتی آرایشگرها هم ممکن است تشخیص ندهند که موهای شما رنگ دارد. شیوه‌ی انجام این روش شبیه روش هایلایت مو است و از ریشه تا نوک مو و در همه ی قسمت‌های مو انجام می‌شود. این روش هایلایت یک روش حرفه‌ای است که ظرافت شما را بیشتر کرده و شما را زیباتر نشان می‌دهد. در این روش هایلایت مو آرایشگر باید توجه خود را روی تارهای نازک مو قرار دهد.

۴. هایلایت پیکابو یا مونلایت:

هایلایت پیکابو در قسمت داخلی موهای شما قرار می‌گیرد. این تکه‌ها در داخل مو پنهان می‌شوند و قسمت‌های زیرین مو را در برمی‌گیرند. اگر برای هایلایت‌های پیکابو رنگ روشن انتخاب می‌کنید، توجه داشته باشید که قبل از اعمال رنگ روشن، معمولاً موها باید از قبل روشن شوند. این فرآیند ۲ مرحله‌ای می‌تواند کمی گران‌تر از افزودن هایلایت پیکابو با استفاده از رنگ موی طبیعی مشتری باشد. با این حال، بسته به رنگ هایلایتی که انتخاب می‌کنید، ممکن است لازم باشد هر از گاهی برای رنگساژ کردن موهایتان به سالن بروید. هایلایت‌های پیکابو می‌توانند به همان اندازه ظریف و زیبا باشند که شما می‌خواهید.

هایلایت مو پیکابو یا مون‌لایت
روش‌های هایلایت مو

۵. رنگ پایه با هایلایت مو:

گاهی اوقات شما فقط به یک شروع تازه نیاز دارید شاید از رنگ پایه خود متنفر هستید و از رنگ بالیاژ خود خسته شده‌اید و شاید فقط زمان آن رسیده است که از نو شروع کنید. اگر این‌طور است، می‌توانید موهایتان را رنگ و هایلایت‌های جدیدی را به آن اضافه کنید. آرایشگر شما می‌تواند به شما کمک کند یک ترکیب رنگ عالی انتخاب کنید تا ظاهری کاملاً جدید به شما بدهد.

۶. روش هایلایت لولایت:

هایلایت‌ها روشن‌تر و لولایت‌ها تیره‌تر از رنگ پایه‌ی مو هستند. فرض کنید مشتری موهای قهوه‌ای روشن دارد. اما حاضر نیست موهایش را تماماً قهوه‌ای تیره کند. مشتری می‌تواند کمی لولایت به موهایش اضافه کند. لولایت‌ها رنگ قهوه‌ای تیره خواهد بود. اما شاید مشتری بخواهد لایت‌های روشن را روی موی خود داشته باشد، او هایلایت‌ها را انتخاب می‌کند. این تکه‌های هایلایت می‌تواند یک رنگ بلوند روشن باشد. مشتری همچنین می‌تواند هایلایت و لولایت‌ها را به رنگ موی قهوه‌ای روشن پایه‌ی خود اضافه کند. با افزودن هایلایت و لولایت به موهایش، مشتری می‌تواند تنوع زیادی به موهای خود هدیه دهد.


روش هایلایت مو لولایت
هایلایت موی لولایت

۷. بالیاژ مو:

بالیاژ مو به معنی رنگ کردن موهای شما نیست، بلکه یک نوع روش است که برای هایلایت کردن موهای شما استفاده می‌شود. این روش به شما کمک می‌کند بدون قرار دادن فویل و زمان اضافه یک هایلایت زیبا داشته باشید. بالیاژ در رنگ‌های متنوعی وجود دارد و بسته به سلیقه‌ی شما، آرایشگر رنگ مورد نظر را بر روی موهای شما اعمال می‌کند.

یک پیشنهاد برای شما مخاطب گرامی:

اگر در زمینه‌ی هایلایت و مش موی بانوان تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای هایلایت و مش موی بانوان از مهارت خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص هایلایت و مش موی بانوان به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی هایلایت و مش موی بانوان کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات هایلایت و مش مو دارید، کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب