10 ابزار کوتاهی موی مهم برای آرایشگرها

۱۰ ابزار مهم کوتاهی مو برای آرایشگرها

چه یک حرفه‌ای باتجربه باشید و چه تازه مهارت کوتاهی مو را آموخته باشید، 10 ابزار مهم کوتاهی مو برای شما آرایشگر با مهارت وجود دارد که حتما باید در کیف مخصوص کار خود یا در آرایشگاه خود داشته باشید. 

آرایشگری یک هنر است به نام هنر زیباسازی مو و چهره. یکی از این روش‌های زیباسازی، کوتاهی و مرتب‌سازی موها است. این کار به بانوان کمک می‌کند که ظاهر زیباتر و مرتب‌تری داشته باشند. حتی اگر دوست ندارید موهای بلند خود را خیلی کوتاه کنید، هر دو ماه یا چند وقت یک بار با استفاده از کوتاهی، موهای خود را مرتب کنید. یک آرایشگر هم برای این که بهترین نتیجه را داشته باشد، لازم است که از ابزارهای خوب و حرفه‌ای برای کوتاهی موی مشتری استفاده کند. ابزار مهم کوتاهی مو برای آرایشگرها که در ابتدای مطلب به اختصار نام برده می‌شود، عبارتند از:

  1. دو جفت قیچی که تمام تکنیک‌های کوتاهی را پوشش می‌دهد.
  2. سشوار قوی و در عین حال سبک وزن.
  3. اتو فرکننده همه‌کاره.
  4. ماشین موزنی.
  5. برس پارویی برای شانه کردن موها.
  6. برس گرد یا برس گرد حرارتی.
  7. مجموعه‌ای از شانه‌ها.
  8. کلیپس برای تقسیم‌بندی مو.
  9. یک اسپری آب‌پاش برای خیس نگه‌داشتن مو در طول کوتاهی.

برای خرید ابزارهایی که هر روز با آن‌ها کار می‌کنید، انتخاب‌ها بی‌پایان هستند. باید ابزار آرایشگری داشته باشید که حرفه‌ای باشند و از یک برند خوب تهیه شده باشند تا کار خود را بی‌نظیر به پایان برسانید. برای آسان کردن کارها، ما فهرستی را ارائه کرده‌ایم که شامل ۱۰ مورد از ابزار مهم کوتاهی مو می‌باشد.

ابزار مهم کوتاهی مو برای بانوان
لیست ابزار مهم برای کوتاهی مو


لیست ۱۰ ابزار مهم کوتاهی مو:

۱) قیچی همه‌کاره:

اندازه استانداردی که اکثر آرایشگران استفاده می‌کنند و بسته به نتیجه‌ای که می‌خواهند بین ۵.۵ تا ۶.۵ اینچ است. قیچی ۵.۵ اینچی برای کوتاهی دقیق ایده‌آل است. در حالی که یک قیچی بلندتر، مثلاً بین ۶ تا ۷ اینچ، برای کوتاهی قسمت‌های پرپشت مو و کوتاهی متراکم مناسب است. کار با قیچی روی شانه و بافت‌دهی عمیق به خوبی کار می‌کند. قیچی بلندتر همچنین ممکن است زمان لازم برای اجرای یک مدل باب یک‌قد یا تکنیک قیچی روی شانه را کاهش دهد و به شما امکان می‌دهد به راحتی موهای اطراف صورت مشتری را قاب کنید.

قیچی ایده‌آل همه‌کاره یک قیچی حرفه‌ای به اندازه‌ی ۶.۲۵ اینچی است. یک قیچی مناسب در این اندازه به حدی بزرگ است که می‌تواند هر کاری از تکنیک‌های لایه‌بندی گرفته تا کوتاهی‌های یک قد را انجام دهد، اما آن‌قدر بلند نیست که استفاده از آن هر روز در هنگام کار ناراحت‌کننده باشد.

۲) قیچی ترکیب‌کننده یا پیتاژ:

قیچی ترکیبی یا پیتاژ یک ابزار مهم در کوتاهی مو است. این قیچی تاثیر بسیار زیادی در مدل موها و حجم موهای مشتری دارد. این وسیله برای افرادی که حجم موی زیادی دارند استفاده می‌شود و با این قیچی از حجم موی مشتری کم می‌شود تا سبک‌تر به نظر برسد. برای افرادی که موهای بلند و پرپشت دارند مناسب است و باعث موخوره نزدن و زیبایی موها می‌شود. دارای دندانه‌هایی با فاصله یکنواخت در یک طرف و تیغه‌های صاف در طرف دیگر است. برای بهترین عملکرد، قیچی پیتاژ باید دارای تیغه‌های محدب و دسته‌ای متقابل باشد تا فشار بر دست، مچ و شانه شما کاهش یابد.

۳) سشوار قوی و سبک وزن:

یک آرایشگر بدون سشوار مانند یک چاقوی کند است که هیچ چیزی را نمی‌برد. در کنار قیچی‌ها، سشوار یک ابزار مهم کوتاهی مو است که باید در بین وسایل شما باشد. سشواری را انتخاب کنید که سبک باشد که در پایان روز احساس نکنید که وزنه سنگین بلند کرده‌اید. سشوار باید دارای فناوری پیشرفته باشد که زمان خشک کردن مو را تسریع کند و آسیب را کاهش دهد و موها را به صورت براق و بدون موخوره حفظ کند.

۴) اتو موی فرکننده:

این وسیله‌ی پرکاربرد به اندازه‌ای همه‌کاره است که می‌تواند جلوه‌های متنوعی ایجاد کند، زیرا میله‌ی آن آن‌قدر کوچک نیست که در نهایت با فرهای سفت و محکم در مو مواجه شوید، با این حال به اندازه‌ای بزرگ است که میزان موج مناسب را در موهای مشتری ایجاد کند. با استفاده از تکنیک‌های مختلف موها را دور میله‌ی اتو بپیچید تا فر و موج‌هایی ایجاد کنید که نرم و طبیعی یا صاف و صیقلی هستند.

۵) ماشین موزنی:

این ابزاری است که برای صاف کردن سریع موها در انتهای مو استفاده می‌شود و بافت صافی را در موها ایجاد می‌کند. داشتن این ابزار برای آرایشگر ضروری است. وقتی می‌خواهید موهایی با ظاهری دقیق ایجاد کنید بهتر است از ریش تراش استفاده کنید. برای تطبیق‌پذیری بیشتر، به دنبال یک ریش تراش با تیغه‌های قابل تعویض باشید که برای کوتاهی کلاسیک با لبه‌ی صاف و همچنین ترکیب و بافت مو مناسب است. یک ماشین موزنی با طراحی مناسب انگشت دست شما را در یک موقعیت طبیعی قرار می‌دهد که باعث کاهش فشار در هنگام کوتاه کردن مو می‌شود.

ابزار مهم کوتاهی مو برای کوتاه کردن موی بانوان
وسایل ضروری برای کوتاهی موی بانوان

۶) برس پارویی برای شانه کردن موها:

این برس یک ابزار برای شانه کردن و باز کردن گره‌ی موها قبل از سشوار کشیدن و حالت دادن با برس گرد است. یکی دیگر از مزایای بزرگ استفاده از این برس، سطح پهن و مستطیل شکل آن است که آن را برای ایجاد کشش در سطح بزرگ در حین خشک کردن با باد سشوار نیز ایده‌آل می‌کند. برای این برس به دنبال طرحی با پایه‌ی برآمده نرم و دندانه‌های نایلونی باشید تا از موخوره جلوگیری کنند. این ویژگی‌ها باعث درخشش در مو می‌شود و کار کمتری دارد.

۷) مجموعه‌ای از شانه‌ها:

انواع شانه‌ها هر کاری را در آرایشگری آسان‌تر می‌کنند، از شانه‌های مخصوص در هنگام کوتاه کردن، برای رنگ کردن، انجام تکنیک‌های قیچی روی شانه یا قیچی روی ماشین موزنی یا صاف کردن و حالت دادن به مو. یک ست شانه‌ی کامل شامل شانه‌ی دُم باریک، یک شانه برای کوتاهی موی کوتاه، یک شانه برای کوتاهی موی بلند و یک شانه کوتاهی پهن داشته باشید تا همه‌ی نیازهای شما را پوشش دهند. از شانه‌های رنگی فانتزی صرف نظر کنید و شانه‌های مشکی و عاجی رنگ را انتخاب کنید تا بین موهای تیره و روشن در هنگام کوتاهی تضاد ایجاد کنید. توصیه می‌کنیم برای داشتن بهترین تضاد از یک شانه سیاه برای موهای رنگ روشن و یک شانه سفید برای موهای تیره استفاده کنید. این کار دیدن خطوط کوتاهی مو را بسیار آسان‌تر می‌کند.

۸) گیره‌های تقسیم‌بندی برای کوتاهی مو:

گیره‌ها برای کارهای مختلف مو در از جمله حالت دادن، کوتاهی یا رنگ کردن استفاده می‌شوند. جنس گیره‌ها باهم متفاوت است. به دنبال مواردی باشید که حداکثر چسبندگی را روی موهای خیس یا خشک ایجاد می‌کنند تا بتوانید قسمت‌های بزرگی از مو را هنگام کوتاهی خشک یا مرطوب جدا کنید. یک نوع از این گیره‌ها، گیره‌های کوتاهی خشک است. گیره‌های کوتاهی خشک گزینه بسیار خوبی هستند، زیرا می‌توانند روی موهای مرطوب استفاده شوند اما چین و خطوط روی موهای خشک را به حداقل می‌رساند.


۹) بطری اسپری آب‌پاش:

هر آرایشگری باید یک بطری آب‌پاش داشته باشد که بسیار خوش‌دست باشد و بتواند با آن موهای مشتری را خیس کرده و کوتاه کند.

۱۰) برس گرد:

یک برس گرد برای حالت‌دهی به موی مشتری از ابزار مهم و ضروری برای کوتاهی مو است. انتخاب نوع مناسب برس گرد و اندازه‌ی آن در این تکنیک بسیار مهم است. یک برس گرد کوچک برای حالت‌دهی به موهای کوتاه بهترین است، یک برس گرد متوسط در پایه مو حجم ایجاد می‌کند و یک برس موی بزرگ برای ایجاد موج‌های بلند و نرم یا ظاهری صاف ایده‌آل است. یک برس گرد همچنین می‌تواند موهای ظریف را تغییر دهد و آن‌ها را پرتر و ضخیم‌تر نشان دهد. برای موهای نازک توصیه می‌کنیم از یک برس گرد حرارتی استفاده کنید. برای ایجاد حداکثر حجم و درخشندگی برای انواع مو، به یک برس با ترکیب عالی و جنس مناسب نیاز دارید.

یک پیشنهاد برای شما آرایشگر عزیز:

اگر در زمینه‌ی کوتاهی موی بانوان تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای کوتاهی موی بانوان از مهارت خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص کوتاهی موی بانوان به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی کوتاهی موی بانوان کلیک کنید.

اگر نیاز به خدمات کوتاهی مو دارید، می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب