وکالت و انواع آن

وکالت و انواع آن

در این مطلب از مجله‌ی روزساز ما به بررسی انواع مختلف وکالت می‌پردازیم تا بتوانیم به شما کمک کنیم یک وکیل مناسب با مشکل خود پیدا کنید.

سیستم قضایی فقط برای فروشندگان مواد مخدر، متجاوزان و آدم ربایان نیست که آن‌ها را با ۲۰ سال حبس یا حبس ابد به زندان بفرستند. همچنین این سیستم مستلزم دفاع از مالکیت معنوی، محافظت از شرکت‌ها در برابر دعاوی بیهوده است. به زبان ساده، انواع مختلفی از قانون برای اعمال وجود دارد و همچنین وکالت انواع مختلفی دارد. امروزه افراد با مسائل مختلفی در زندگیشان مواجه می‌شوند که در برخی از این مشکلات احتیاج دارند تا یک وکیل از آن‌ها دفاع کند تا بتوانند مشکل را حل کنند یا بی‌گناهی خود را ثابت کنند.

تفاوت وکیل و وکالت

اصطلاحات وکیل و وکالت اغلب به جای یکدیگر استفاده می‌شوند، اما آن‌ها در معنای واقعی موارد متفاوتی هستند. وکیل کسی است که دارای پروانه وکالت می‌باشد. این فرد از نظر قانونی مجاز به نمایندگی از موکل در دادگاه حقوقی است. وکیل اصطلاح کلی‌تر است و می‌تواند به هر کسی در حرفه وکالت اشاره کند. از طرف دیگر، وکیل مشخص‌تر است و معمولاً به وکیلی که در یک شرکت حقوقی کار می‌کند اشاره می‌کند.

در بیشتر موارد، یک وکیل مشاوره حقوقی و نمایندگی به مشتریان خود ارائه می‌دهد. آن‌ها ممکن است برای یک شرکت حقوقی کار کنند، خود را به عنوان کارکنان انفرادی معرفی کنند یا برای دولت یا سازمان دیگری کار کنند. از سوی دیگر، وکلا معمولاً تجربه بیشتری در دادگاه دارند و به امور پیچیده دعوی رسیدگی می‌کنند. یکی دیگر از تمایزات مهم بین وکلا و وکالت هزینه است. میانگین قیمت استخدام وکیل بستگی به محل و دوره تخصصی آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد. اما به طور کلی، وکلا نسبت به وکالت گران‌تر هستند.

لیستی از انواع مختلف وکالت

۱) وکالت عمومی:

وقتی صحبت از وکلا به میان می‌آید، وکیل عمومی، در اصل، جک همه مشاغل است. وکلای عمومی در بسیاری از زمینه‌های حقوقی صلاحیت دارند و می‌توانند با خدمات حقوقی معمول در حقوق خانواده، اجاره‌نامه، املاک و مستغلات، پرونده‌های جزئی عدالت کیفری، پرونده‌های صدمات شخصی، و اختلافات همسایگان کمک کنند. برخی این را راهی عالی برای شروع در زمینه حقوقی می‌دانند تا زمانی که حوزه‌ای را پیدا کنند که واقعاً آن‌ها را به خود جذب کند.

۲) وکالت بازرگانی:

یک وکیل بازرگانی به شرکتی که با یک موضوع حقوقی سر و کار دارد، کمک می‌کند. این وکلا به صاحبان مشاغل کمک می‌کنند تا مشکلات فعلی را پیدا کنند و از خود در برابر مشکلات محافظت کنند. اما همچنین به یافتن و اجتناب از مشکلات برای آینده کمک می‌کنند. وکلای بازرگانی به منظور حمایت کامل از کسب و کار به راحتی به بررسی قراردادها، مذاکره در معاملات، دعاوی قضایی، ادغام و تصاحب و انطباق و مدیریت ریسک می‌پردازند.

۳) وکیل مدافع کیفری:

وکیل مدافع جنایی بودن سخت است و آن‌ها نقش مهمی در عدالت جامعه ما دارند. در این تخصص، وکیل وظیفه دفاع از موکل (که متهم به جرم است) با تجزیه و تحلیل شواهد و تلاش برای مذاکره در معاملات از طرف موکل خود است. آن‌ها محافظ، معتمد، راهنما و متحد متهم در جریان پرونده هستند.

۴) وکالت حقوق بشر:

وکیلی که به افرادی که قربانی نقض حقوق بشر شده‌اند، مشاوره حقوقی و مشاوره می‌دهد، یک وکیل حقوق بشر است. این وکلا بر دفاع از حقوق اولیه انسانی افراد تمرکز می‌کنند و ممکن است در ایجاد قوانینی برای حمایت از این حقوق برای آینده کمک کنند. اگر انتخاب کنید که یک وکیل حقوق بشر شوید، زمان شما صرف حمایت از برابری برای همه خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشاوره حقوقی، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلب مشاوره حقوقی و اهمیت و مزایای آن را مطالعه کنید.

انواع مختلف وکالت
انواع مختلف وکیل

۵) وکیل مالکیت معنوی:

اگر ایده کار با حق ثبت اختراع، مجوز و حق چاپ شما را هیجان‌زده می‌کند، شاید بخواهید یک وکیل مالکیت معنوی شوید. این وکلا دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهند که عنوان آن‌ها نشان می‌دهد. آن‌ها از مالکیت معنوی موکل خود (در صورت لزوم) در دادگاه محافظت می‌کنند. این وکلا همچنین در مورد راه‌های جدید برای افزایش ارزش آن مجموعه‌های دارایی معنوی، با رعایت قوانین و مقررات، مشورت می‌کنند.


۶) وکیل مالیاتی:

اگر می‌خواهید کمی امنیت شغلی داشته باشید، به دنبال تبدیل شدن به یک وکیل مالیاتی باشید. این وکلا در صورت لزوم بر اختلافات مالیاتی، بدهی‌های مالیاتی و نمایندگی در طول دعوی قضایی تمرکز می‌کنند. وکلای مالیاتی کم‌تر بر روی محاسبات مالیاتی تمرکز می‌کنند و بیشتر بر روی اطمینان از مطابقت مالیات مشتریان خود با کشور مبدا آن‌ها تمرکز می‌کنند. اگر از ثبت مالیات لذت می‌برید، قانون مالیات ممکن است برای شما مناسب باشد.

۷) وکیل مالی:

اگر ارزیابی روندهای آتی که ممکن است بر یک معامله تأثیر بگذارد، بررسی حقایق و رعایت قوانین و مقررات مالی مانند شغل رویایی شما به نظر می‌رسد، این تخصص حقوقی را بررسی کنید. یک وکیل مالی با توافقات مالی، مذاکرات و پایبندی به قوانین انطباق مالی کار خواهد کرد. این وکلا ممکن است به صورت خصوصی با وام گیرنده یا در سازمانی برای وام دهنده کار کنند. در هر صورت، قانون مالی از نظر فنی پیچیده است و دائما در حال تغییر است.

۸) وکیل قصور پزشکی:

اگر می‌خواهید بی‌عدالتی را برای بیمارانی که توسط یک پزشک به آن‌ها ظلم شده است اصلاح کنید، قانون قصور پزشکی برای شما مناسب است. این وکلا بر روی تعیین تخلفات حرفه‌ای از متخصص پزشکی به دلیل اشتباهات جراحی، آسیب‌های ناشی از تولد، تاخیر در درمان منجر به کاهش شرایط، تشخیص‌های اشتباه پزشکی یا عدم دریافت رضایت تمرکز می‌کنند. در نهایت، آن‌ها برای دریافت غرامت لازم برای موکل خود مبارزه می‌کنند.

۹) وکیل خانوادگی:

حقوق خانواده ممکن است یکی از سخت‌ترین زمینه‌های حقوقی باشد، زیرا خانواده یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی افراد است. این حوزه قانون به طور مستمر بر مسائل مربوط به خانواده‌ها مانند طلاق، فرزندخواندگی و حضانت فرزند تمرکز خواهد کرد. این وکلا از طریق وصیت نامه، قراردادهای پیش از ازدواج، قراردادهای حضانت، اوراق طلاق و دعاوی کار می‌کنند. این وکلا باید در تمام زمینه‌هایی که خانواده را تحت تأثیر قرار می‌دهند مهارت داشته باشند و از مهارت‌های قوی بین فردی برای عبور از این زمان دشوار استفاده کنند.

۱۰) وکیل مهاجرت:

حوزه‌ای از قانون که ممکن است به‌طور خاص رضایت بخش باشد، قانون مهاجرت است. در این زمینه، شما پیچیدگی قوانین مهاجرت را تجزیه و تحلیل می‌کنید تا به کسانی که قصد مهاجرت و شهروندی شدن را دارند کمک کنید. به‌عنوان یک وکیل مهاجرت، مسئولیت‌ها فقط شامل تفسیر قانون مهاجرت نیست، بلکه آماده‌سازی اسناد، جمع‌آوری اسناد، پیشنهاد استراتژی‌ها، تهیه اظهارات شهادت و پیش‌بینی حرکت بعدی دولت مربوطه برای اطمینان از این که مشتری شما تابعیت را به‌درستی دریافت می‌کند.

وکالت انواع مختلفی دارد و وکلا کارهای مختلفی برای موکلان انجام می‌دهند.
وکالت و انواع آن

۱۱) وکیل آسیب‌های شخصی:

یکی از زمینه‌های قانونی که ممکن است ثابت شود، قانون صدمات شخصی است، زیرا بیشتر وقت شما صرف حمایت از موکل‌هایی می‌شود که در نتیجه سهل‌انگاری یا سوء نیت فرد دیگری از نظر جسمی یا روانی آسیب دیده‌اند. این وکلا بر کل دعوی نظارت خواهند داشت، زیرا آن‌ها مدارک مربوط به جراحات را جمع‌آوری می‌کنند، هزینه‌های انجام شده را محاسبه می‌کنند و از شاهدان پیرامون پرونده تحقیق می‌کنند.

۱۲) وکالت امور ورشکستگی:

شاید شما احساس می‌کنید که یک مذاکره‌کننده واقعا خوب هستید؟ اگر چنین است، قانون ورشکستگی ممکن است مناسب باشد. این وکلا تمام شواهد را ارزیابی می‌کنند تا از طریق مذاکره با کسانی که موکل به آن‌ها بدهکار هستند، به طور بالقوه از درخواست ورشکستگی موکلان خود جلوگیری کنند. وکلای ورشکستگی احتمال ارائه تسویه حساب از طرف مشتری را تجزیه و تحلیل می‌کنند و سپس پرونده‌های اداری را تشکیل می‌دهند، همه مذاکرات و تسویه حساب‌ها را در طول کل فرآیند تسهیل و نظارت می‌کنند.

۱۳) وکیل ادغام و تصاحب:

این وکلا در حین پیش‌نویس و مذاکره قراردادهای تجاری و همچنین کمی قوانین مالی، به بررسی قوانین قراردادها می‌پردازند. زیرا در مورد تأمین مالی مربوط به ادغام و تصاحب مشاوره ارائه می‌دهند. وظایف معمول این تخصص شامل شناسایی و مشاوره در مورد مسائل حقوقی پیرامون ادغام یا اکتساب، ایجاد یک طرح، انجام بررسی دقیق، مذاکره توافق‌نامه‌ها و اطمینان از تکمیل ادغام یا تملک است.

۱۴) وکالت جرم:

یک وکیل جرم به موکل در رابطه با حمله، ضربه زدن، آسیب به اموال شخصی و ناراحتی عاطفی کمک می‌کند. اساساً، جراحتی که بین آن آسیب جسمی یا عاطفی را نشان دهد به وکیل جرم وارد می‌شود. این وکلا در تمام زمینه‌های حقوقی ماهر هستند، اما وکلای محاکمه‌ای بسیار ماهر هستند و تضمین می‌کنند که موکلان خود غرامت عادلانه دریافت می‌کنند.

۱۵) وکیل حقوق اساسی:

حمایت از قانون اساسی راهی سریع برای تعریف آن چه یک وکیل قانون اساسی انجام می‌دهد است. این وکلا در قوانین، روابط و حقوق موکلان خود که توسط قانون اساسی حاکم به آن‌ها داده شده است، تخصص خواهند داشت و شغل خود را صرف رسیدگی به پرونده‌ها برای حمایت مستمر از این حقوق خواهند کرد.


۱۶) وکیل حقوق مدنی:

یک وکیل حقوق مدنی، مشابه وکلای حقوق بشر، اما در چند زمینه متفاوت است، بر رفتار برابر با افراد تمرکز خواهد کرد. تمرکز این وکلا بر ممنوعیت تبعیض در تحصیل، اشتغال، مسکن و حتی رای دادن است تا اطمینان حاصل شود که موکل آن‌ها تحت مجازات ظالمانه و غیرعادی، جستجوی غیرمنطقی و توقیف یا از دست دادن شغل به دلیل تبعیض قرار نگیرد.

وکالت بازرگانی برای کسب و کارها انجام می‌شود.
انواع وکالت

۱۷) وکیل دعاوی مدنی:

یک وکیل دعاوی مدنی مسئول رسیدگی به اختلافاتی است که در آن افراد به دنبال خسارت مالی هستند در حالی که پرونده شامل اتهامات کیفری نمی‌شود. در حالی که دامنه می‌تواند برای این حوزه حقوقی گسترده باشد، عامل متمایزکننده برای این وکلا این است که هیچ یک از مراحل قانونی آن‌ها شامل اتهامات کیفری یا مجازات نمی‌شود.

اگر در زمینه‌ی وکالت کاری و مدنی تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای وکالت کاری و مدنی از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص وکالت کاری و مدنی به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی وکالت کاری و مدنی کلیک کنید.

اگر نیاز به خدمات وکالت کاری و مدنی دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

۱۸) وکیل قانون اساسی:

قانون اساسی، اساس کشور ماست. حقوق و مسئولیت‌های شهروندان و مقامات دولتی را مشخص می‌کند. یک وکیل قانون اساسی می‌تواند به شما در درک حقوق خود به عنوان یک شهروند کمک کند. آن‌ها همچنین می‌توانند به شما کمک کنند قوانینی را که قانون اساسی را نقض می‌کنند به چالش بکشید. آن‌ها همچنین می‌توانند در پرونده‌های قضایی در دادگاه‌های تجدید نظر به دیوان عالی کشور وکالت کنند.

۱۹) وکیل شرکت:

داشتن یک تجارت و کسب و کار، کار زیادی می‌خواهد و سخت است. شما باید مطمئن شوید که تمام قوانین و مقررات را رعایت می‌کنید. این‌جاست که یک وکیل شرکتی لازم می‌شود. وکلای شرکتی در قوانین مربوط به مشاغل تخصص دارند. آن‌ها می‌توانند به شما در راه‌اندازی کسب و کار، ثبت شرکت‌های مختلف، ایجاد شرکت و محافظت از مالکیت معنوی شما کمک کنند.

۲۰) وکیل سرقت هویت:

وکلای سرقت هویت در دفاع از حقوق موکلان خود و کمک به آن‌ها برای بازیابی هویت به سرقت رفته خود تخصص دارند. آن‌ها می‌توانند مکاتبات با مؤسسات مالی را انجام دهند، از شما در برابر وصول بدهی محافظت کنند، و حتی به تشکیل پرونده‌ای علیه مجرم در دادگاه کمک کنند.

اگر در زمینه‌ی وکالت حقوقی و قضایی تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای وکالت حقوقی و قضایی از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص وکالت حقوقی و قضایی به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی وکالت حقوقی و قضایی کلیک کنید.

اگر نیاز به خدمات وکالت حقوقی و قضایی دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب