مشاوره کسب و کار حرفه‌ای چیست؟

مشاوره کسب و کار حرفه‌ای چیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره کسب و کار حرفه‌ای و این که چگونه ممکن است بتواند به کسب و کار شما کمک کند، ادامه این مطلب را بخوانید.

مشاوره کسب و کار حرفه‌ای با طیف گسترده‌ای از مهارت‌ها است که به صاحبان مشاغل در تلاش‌های خود کمک می‌کند. مشاوران به دلیل تحصیلات و تجربه قبلی آگاه هستند. علاوه بر این، مشاوران کسب و کار، مشاوره مدیریتی را برای کمک به سازمان‌ها برای بهبود عملکرد و کارایی خود ارائه می‌کنند. این متخصصان کسب و کارها را تجزیه و تحلیل می‌کنند و راه حل‌هایی را ایجاد می‌کنند و در عین حال به شرکت‌ها کمک می‌کنند تا به اهداف خود برسند.

چرا باید از یک مشاوره کسب و کار حرفه‌ای کمک بگیریم؟

راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک یا متوسط به دلیل تعداد زیاد وظایفی که برای موفقیت لازم است، چالش‌برانگیز است. از حسابداری گرفته تا منابع انسانی و پشتیبانی فنی، تقریباً غیرممکن است که صاحبان مشاغل بتوانند همه این کارها را خودشان انجام دهند. اما، به لطف سهولت استخدام مشاوران، آن‌ها مجبور نیستند همه چیز را خودشان بفهمند. ما بررسی خواهیم کرد که یک مشاوره کسب و کار چه می‌کند و چگونه می‌تواند به پیشرفت کسب و کارها کمک کند.

صاحبان مشاغل باید زمانی که به کمک یا دیدگاهی در مسیر انتخابی خود یا کاتالیزوری برای تغییر در شرکت خود نیاز دارند، مشاوران کسب و کار را استخدام کنند. دلایل مختلفی وجود دارد که صاحبان مشاغل باید به استخدام مشاوران فکر کنند. مشاوران طیف گسترده‌ای از خدمات را ارائه می‌دهند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه تخصص در یک بازار خاص
  • شناسایی مشکلات
  • تکمیل پرسنل موجود
  • شروع تغییر
  • تامین عینیت
  • تعلیم و تربیت کارکنان
  • انجام کارهای کثیف مانند اخراج کارکنان
  • احیای سازمان
  • ایجاد یک کسب و کار جدید
  • تأثیرگذاری بر افراد دیگر، مانند لابی‌گران
جزئیات مشاوره کسب و کار حرفه‌ای
وظایف مشاوره کسب و کار


مشاوره کسب و کار حرفه‌ای چه کاری انجام می‌دهد؟

به طور کلی، سه مرحله از فرآیند یک مشاور کسب و کار وجود دارد: کشف، ارزیابی و اجرا.

۱) مرحله‌ی کشف

اولین قدم برای هر مشاور کسب و کار، مرحله کشف است، جایی که هدف کسب و کار است. یک مشاور کسب و کار خوب برای یادگیری هر چه بیشتر یک کسب و کار از صاحب و کارمندان وقت می‌گذارد. در طول مرحله کشف، مشاوره کسب و کار جزئیات ماموریت شرکت و عملیات فعلی آن را با انجام کارهای زیر کشف خواهد کرد:

  • بازدید از امکاناتشرکت
  • دیدار با هیئت مدیره و کارکنان
  • تجزیه و تحلیل امور مالی شرکت
  • مطالعه‌ی تمام مطالب شرکت

۲) مرحله‌ی ارزیابی

هنگامی که مشاوره کسب و کار درک عمیقی از شرکت مورد نظر ایجاد کرد، با هدف شناسایی جایی که نیاز به تغییر است، وارد مرحله ارزیابی می‌شود. این مرحله شامل شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت و همچنین مشکلات فعلی و قابل پیش‌بینی است.

بررسی مشکلات ایجاد شده و شناسایی مشکلات جدید:

مشاور باید مشکلاتی را که مالکان و مدیریت قبلاً شناسایی کرده‌اند، مطالعه کند. به دلیل عینی بودن، مشاوران می‌توانند مسائل جدید یا پیش‌بینی نشده را نیز مشخص کنند.

یافتن راه حل:

یک مشاور کسب‌ و کار باید راه‌ حل‌هایی را برای مشکلاتی که شناسایی می‌کند، استراتژی‌بندی کند و راه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری از فرصت‌ها برای رشد کسب ‌و کار، افزایش سود و افزایش کارایی ترسیم کند. به عنوان مثال، فرض کنید شرکت شما دارای بخش فروش به خصوص قوی است اما بخش بازاریابی ضعیفی دارد. این فرصتی است تا منابع بازاریابی خود را افزایش دهید و روی کارکنان فروش خود سرمایه‌گذاری کنید.

دو عنصر حیاتی برای تمرکز بر روی این فرآیند وجود دارد: ارتباط و بازخورد.

ارتباط: در طول مرحله ارزیابی، کل تیم باید ارتباط شفاف و باز را با مشاور حفظ کند.

بازخورد: مدیر و اعضای تیمش باید توصیه‌های مشاور کسب و کار را به عنوان انتقاد سازنده در نظر بگیرند. قرار نیست بازخورد مشاور شخصی باشد. در حالی که مدیر و کارمندانش شخصاً به کسب و کار نزدیک هستند، این فقدان دیدگاه گسترده‌تر می‌تواند مانع تغییر و رشد مثبت شود. مشاور عینیت و دیدگاه تازه‌ای به ارمغان می‌آورد. البته، مدیر باید بازخورد و نظرات خود را به مشاور کسب و کار ارائه دهد، اما ذهن خود را برای ایده‌های جدید باز نگه دارد.

۳) مرحله‌ی اجرا

هنگامی که شرکت و مشاور در مورد یک برنامه به توافق رسیدند، مشاور باید وارد فاز سوم شود: مرحله بازسازی یا اجرای طرح. در این مرحله، مشاور بر روی دارایی‌های شرکت کار می‌کند و بدهی‌ها را حذف می‌کند. آن‌ها همچنین پیشرفت طرح را زیر نظر دارند و در صورت نیاز آن را تنظیم می‌کنند.

مشاوره کسب و کار حرفه‌ای در حال ارائه مطالب به مدیر شرکت
مشاوره برای کسب و کار

انواع مشاوره کسب و کار حرفه‌ای

انواع مختلفی از مشاوران کسب و کار متخصص در جنبه‌های مختلف تجاری وجود دارد.

مشاوره استراتژی و مدیریت

مشاوران کسب ‌و کار استراتژی و مدیریت می‌توانند تخصص صنعت را به کسب ‌و کار بیاورند تا به آن در مقیاس‌بندی، به دست آوردن فرصت‌های جدید و افزایش درآمد کمک کنند. مشاوران با تمرکز بر استراتژی و مدیریت می‌توانند به کسب و کار در انجام کارهای زیر کمک کنند:

  • گسترش بازارهای جدید یا افزایش آگاهی در بازار فعلی
  • سازماندهی مجدد مدل کسب و کار برای ایجاد یک استراتژی مقرون به صرفه
  • افزایش قابلیت‌های کسب و کار
  • به دست آوردن یک سرمایه‌گذاری تجاری جدید
  • ادغام با کسب و کار دیگر یا تغییر ساختار کسب و کار


مشاوره عملیاتی

مشاوران تجاری که در عملیات تخصص دارند می‌توانند به کسب وکار در بهبود فرآیندهای روزمره کمک کنند. این مشاوران کسب و کار موجودی مدل کسب و کار فعلی شرکت را تهیه می‌کنند و بهترین راه را برای تولید همان نتایج با کیفیت بالا در کسری از هزینه و زمان پیدا می‌کنند. این مشاوران همچنین از طریق کنترل کیفیت و درک نحوه تنظیم و بهینه‌سازی تولید برای نتایج بهتر کمک می‌کنند.

مشاوره مالی

یک مشاور مالی می‌تواند دامنه وسیع‌تری از سلامت مالی کسب و کار شرکت را به مدیر نشان دهد. آن‌ها عمدتاً در تصمیم‌گیری‌های سرمایه‌گذاری کمک می‌کنند و به شرکت کمک می‌کنند تا بهترین راه را برای رسیدگی به دارایی‌ها و بدهی‌های کسب و کار خود بیابد. مشاوران مالی ممکن است حتی تخصص‌های بیشتری از جمله برنامه‌ریزی مالی و مشاوره کسب و کار در مورد مالیات، هزینه‌های روزانه و بهترین برنامه‌های بازنشستگی داشته باشند.

برای کسب طیف وسیعی از اطلاعات در خصوص مشاوره مالی و کارهایی که انجام می‌دهد به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلب مشاور مالی کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ را مطالعه کنید.

مشاوره منابع انسانی

بهترین شرکت‌های برون‌سپاری منابع انسانی و پیمانکاران مستقل منابع انسانی می‌توانند به شرکت در انجام وظایف منابع انسانی کمک کنند. این مشاوران می‌توانند وظایف روزانه منابع انسانی شرکت را بر عهده بگیرند، مانند جذب و حفظ کارمندان، پردازش حقوق و دستمزد، انجام وظایف اداری و مدیریت عملکرد کارکنان.

مشاوره بازاریابی

مشاوران بازاریابی به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا نقاط قوت خود را به‌عنوان یک برند شناسایی کنند و آن‌ها را برای ایجاد آگاهی و در معرض دید برند گسترش دهند. چه کسب و کار به یک لوگوی جدید یا یک استراتژی رسانه اجتماعی نیاز داشته باشد، یک مشاور بازاریابی می‌تواند یک دارایی در گسترش دامنه کسب و کار باشد.

اگر در زمینه‌ی مشاوره کسب و کار تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای مشاوره کسب و کار از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص مشاوره کسب و کار به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی مشاوره کسب و کار کلیک کنید.

اگر شرکت شما نیاز به دریافت خدمات مشاوره کسب و کار دارد می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب