8 مهارت لازم برای حرفه‌ی نجاری

۸ مهارت لازم برای حرفه‌ی نجاری

نجاری یک شغل زیبا است. داشتن خلاقیت و هنر دوستی از اصول اساسی این شغل می‌باشد. دانستن مهارت لازم برای حرفه‌ی نجاری از اهمیت فراوانی برخوردار است.

مهارت‌های نجاری زیادی وجود دارد که باید در راه نجار شدن آن‌ها را فرا بگیرید و در این مهارت‌ها ماهر شوید. چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد از مهارت‌های عمومی نجاری، مانند کار با ابزارهای برقی و درک کیفیت چوب، تا تکمیل مهارت‌های نجاری، مانند نصب درها و نصب کفپوش. اما برخی از توانایی‌هایی که برای موفقیت به آن‌ها نیاز دارید ممکن است کم‌تر آشکار باشند. نجاری همچنین مشاهده و استدلال شما را آزمایش می‌کند. این کار می‌تواند از نظر جسمی و ذهنی سخت باشد که اغلب شما را ملزم می‌کند تا به سرعت خود را با تغییرات وفق دهید و به حل خلاقانه مسائل بپردازید. ممکن است برای انجام کار نیاز به توسعه مهارت‌هایی فراتر از نجاری داشته باشید. در این‌جا ۸ مهارت لازم برای حرفه‌ی نجاری وجود دارد که هر فرد نجار باید از آن‌ها آگاهی داشته باشد.

لیستی از ۸ مهارت لازم برای حرفه‌ی نجاری

۱) مهارت ریاضیات:

نجارها هر روز از ریاضیات برای برنامه‌ریزی سفارش‌هایشان استفاده می کنند. اندازه‌گیری دقیق فضاها و مواد بخش بزرگی از کار است. با این حال، این تنها ریاضی نیست که ممکن است نیاز به تمرین داشته باشید. احتمالاً باید هزینه مواد و نیروی کار را محاسبه کنید، همچنین هزینه‌های خود را پیگیری کنید تا مطمئن شوید که بودجه خود را حفظ می‌کنید. اگر صاحب کسب و کار نجاری خود هستید، حسابداری و ساماندهی حساب‌ها نیز ممکن است مهارت‌های نجاری مبتنی بر ریاضی باشد.

۲) توجه به جزئیات:

دقت یک عنصر کلیدی در حرفه‌ی نجاری می‌باشد. اندازه‌گیری‌های دقیق نیز بخشی از این حرفه است و همچنین یک نجار باید قادر به خواندن دقیق یک نقشه یا نقشه ساختمان و ارزیابی یک پروژه ‌باشد. با این حال، نجاران همچنین باید مقررات صدور مجوز را درک کنند. برای سفارش‌هایشان و پروژه‌های ساختمانی پرونده داشته باشند و از مقررات و کدهای ساختمانی پیروی کنند. همه این‌ها نیازمند توجه شدید به جزئیات هستند. زیرا یک اشتباه کوچک می‌تواند کل کسب و کار شما را به خطر بیندازد.


۳) تفکر انتقادی:

ممکن است سفارش‌ها در برخی مواقع طبق برنامه پیش نروند. نجاران می‌توانند از تفکر انتقادی و منطق نه تنها برای حل مشکلات بلکه برای پیش‌بینی این مسائل هم استفاده کنند. مهارت‌های تفکر انتقادی ممکن است در مرحله برنامه‌ریزی یک سفارش و هنگام سفارش لوازم، مورد نیاز باشد. شما همچنین به مهارت‌های مدیریت زمان و مدیریت سفارش و پروژه نیاز دارید تا برنامه خود را در مسیر نگه‌دارید و ضرب‌الاجل‌های خود را رعایت کنید.

۴) توانایی تطبیق:

اشتباهات اتفاق می‌افتد و برخی موارد به سادگی خارج از کنترل شما هستند. یک نجار خوب می‌تواند با منگنه‌ها کار کند و با تغییرات کار سازگار شود. اصلاح برنامه‌ها و به ‌سرعت راه‌ حل‌هایی را با آرامش انجام دهید، این کار می‌تواند به شما کمک کند پروژه‌ها و سفارش‌ها را علی‌رغم تصادف یا اشتباه به موقع به پایان برسانید. اگر از اشتباهات خود درس بگیرید، می‌توانید در آینده از تکرار آن‌ها جلوگیری کنید.

۵) قدرت و استقامت:

نجاری از نظر فیزیکی کار سختی است. ممکن است لازم باشد بارهای سنگین را بلند کنید و حمل کنید، از نردبان یا داربست بالا بروید و در فضاهای ناجور خمیده شوید. استقامت شما همچنین می‌تواند زمانی که پروژه‌ها و سفارش‌ها طولانی می‌شوند مورد آزمایش قرار گیرد. همچنین در بعضی مواقع ممکن است شما با مقداری اضافه کار مواجه شوید. اگر قصد دارید نجار شوید، ممکن است بخواهید با یک پزشک در مورد محافظت از سلامت خود از طریق رژیم غذایی و ورزش صحبت کنید.

یک نجار حرفه‌ای در حال انجام کار. یک نجار باید مهارت لازم برای حرفه‌ی نجاری را داشته باشد.
۸ مهارت لازم برای حرفه‌ی نجاری

۶) ارتباطات:

نجاری نیاز به کار گروهی دارد. حتی اگر شما یک نجار انفرادی باشید احتمالاً خواهید دید که دوش به دوش دیگر ماهران و متخصصان، از برق‌کار و لوله‌کش گرفته تا طراحان داخلی و دکوراسیون‌کارها کار می‌کنید. توانایی برقراری ارتباط واضح با آن‌ها می‌تواند کمک کند که کار به خوبی پیش برود و از درگیری‌های غیر ضروری جلوگیری کند.

۷) خدمات مشتریان:

مشتریان شما کسب و کار شما را زنده نگه می‌دارند، بنابراین مراقبت از آن‌ها باید در اولویت شما قرار گیرد. ایجاد یک رابطه خوب با مشتریان می‌تواند ساده باشد. یک لبخند دوستانه، به موقع حاضر شدن، پاسخ دادن سریع به پیام‌ها و تمیز کردن آشفتگی شما در پایان روز راه‌های آسانی برای ارائه خدمات عالی به مشتریان هستند.

۸) مدیریت ریسک:

هر کسب و کاری با خطرات احتمالی مواجه است. شناسایی خطراتی که می‌تواند تجارت نجاری شما را تهدید کند می‌تواند به شما کمک کند تا آن‌ها را به حداقل برسانید. برنامه مدیریت ریسک گام‌هایی است که برای جلوگیری از حوادث و سایر رویدادهای منفی انجام می‌دهید. این مراحل ممکن است شامل همیشه جدا کردن ابزارهای برقی از پریز در زمانی که استفاده نمی‌شوند، مرتب کردن و برداشتن میخ‌ها و اجسام تیز محل کار و داشتن بیمه کسب و کار باشد.


یک نجار حرفه‌ای در ساخت وسایل زیادی مهارت دارد. یکی از این وسایل استندهایی از جنس‌های مختلف هستند که برای موارد زیادی کاربرد دارند. استندهایی که نجار می‌سازد معمولا از جنس چوب هستند و برای زیبایی و مکانی برای گذاشتن گلدان استفاده می‌شوند. این استندها در دکوراسیون منزل یا محل کار کاربرد زیادی دارند.

اگر در زمینه‌ی خدمات ساخت استند تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای ساخت استند از مهارت خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص ساخت استند به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی ساخت استند کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت ساخت استند دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

خلاصه‌ای از ۸ مهارت‌ لازم برای حرفه‌ی نجاری

  1. ریاضی: هندسه، جبر، اندازه‌گیری، تخمین، بودجه، حسابداری پایه و … .
  2. توجه به جزئیات: خواندن نقشه‌ها، ارزیابی نیازهای یک پروژه یا سفارش، پیروی از کدهای پیچیده ساختمانی، مجوزها و الزامات مجوز و … .
  3. تفکر انتقادی: حل مسئله، مدیریت زمان، سفارش دادن و … .
  4. توانایی سازگاری: عیب‌یابی، یادگیری از اشتباهات و … .
  5. قدرت و استقامت: بلند کردن و حمل بارهای سنگین، بالا رفتن، خم شدن و … .
  6. ارتباطات:  تعامل کتبی و کلامی، حل تعارض و … .
  7. خدمات مشتری: حضور به موقع، پاسخ‌گویی سریع، مرتب نگه‌داشتن فضای کاری، احترام به دارایی مشتری و … .
  8. مدیریت ریسک: قطع ابزار برقی، دفع صحیح مواد خطرناک، داشتن مسئولیت عمومی و سایر اشکال پوشش بیمه‌ای و … .

یک پیشنهاد برای شما نجار گرامی:

اگر در زمینه‌ی خدمات نجاری تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای خدمات نجاری از مهارت خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص خدمات نجاری به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی خدمات نجاری کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات نجاری دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب