وردپرس چیست و چه مزایایی دارد؟

وردپرس چیست و چه مزایایی دارد؟

وردپرس ابتدا در سال 2003 راه‌اندازی شد و امروزه به محبوب‌ترین CMS در جهان تبدیل شده است و همچین بیش از میلیون‌ها وب‌سایت با آن ساخته می‌شود.

چه یک مبتدی باشید یا یک توسعه‌دهنده و طراح وب‌سایت باتجربه، سیستم تولید محتوای وردپرس می‌تواند به شما در زمینه‌های مختلفی کمک کند تا به سرعت و به راحتی یک وب‌سایت حرفه‌ای برای خودتان طراحی کنید. همچنین برای افرادی که صاحب کسب و کار هستند یک روش عالی برای داشتن فروشگاه اینترنتی می‌باشد. در ادامه به بررسی سیستم تولید محتوای وردپرس می‌پردازیم.

همان‌طور که می‌دانید wordpress یکی از انواع سیستم مدیریت محتوا است. سیستم‌های مدیریت محتوا یا همان CMSها مزایای زیادی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد مطلب CMS چیست و چه مزایایی دارد؟ را مطالعه کنید.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن‌باز یا منبع‌باز (CMS) است. این یک ابزار محبوب برای افرادی است که هیچ تجربه کدنویسی ندارند و می‌خواهند وب‌سایت و وبلاگ بسازند. نرم‌افزار هیچ هزینه‌ای ندارد هر کسی می‌تواند آن را به صورت رایگان نصب، استفاده و اصلاح کند.

وردپرس چه وب‌سایت‌هایی می‌تواند بسازد؟

در ابتدا، وردپرس عمدتاً برای ایجاد وبلاگ استفاده می‌شد. به سرعت و امروزه، این نرم‌افزار بهبود یافته است و شما می‌توانید هر نوع وب‌سایتی را که می‌خواهید ایجاد کنید. شما می‌توانید موارد زیر را با استفاده از وردپرس ایجاد کنید:

۱. وبلاگ‌های سرگرمی یا سبک زندگی

علاوه بر وبلاگ، امکاناتی هم در موارد زیر دارد:

  • امکان تمایز بین پست‌ها و صفحات
  • یک ویرایشگر قوی WYSIWYG برای ایجاد آسان پست
  • پست‌ها، برچسب‌ها و دسته‌بندی‌ها برای ایجاد یک سیستم سازماندهی محتوای غنی
  • گزینه‌هایی برای کاربران برای گذاشتن نظرات و تعدیل راحت آن‌ها به وسیله‌ی شما

هنگامی که وردپرس را نصب کردید، اصلی‌ترین کاری که باید انجام دهید این است که موضوعی را انتخاب کنید که برای شما جذاب باشد و آن چه را که می‌خواهید با وبلاگ خود انجام دهید. مضامینی وجود دارد که اخبار، مجلات و طرح‌بندی‌های قالب (و موارد دیگر) را در خود جای می‌دهند. در مرحله بعد، برای هر قابلیتی که می‌خواهید و با موضوع همراه نیست، افزونه‌هایی مانند دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی یا کلیک به توییت اضافه کنید.


۲. نمونه کارهای حرفه‌ای

همچنین می‌توانید تم‌های مختلفی را برای نمونه کارهای حرفه‌ای بیابید، که وردپرس را به انتخابی عالی برای نمایش برند شخصی خود تبدیل می‌کند. عملکرد صفحات را می‌توان برای صفحه اصلی، صفحه درباره، صفحه تماس و غیره استفاده کرد، در حالی که عملکرد پست‌ها را می‌توان برای قطعات خاصی که می‌خواهید برجسته کنید خواه در تصویر، متن، صدا، یا فرمت ویدیویی. می‌توانید یک تم با گالری داخلی انتخاب کنید، یا می‌توانید افزونه‌هایی را برای چرخ فلک‌های نمونه کارها یا اسلایدرها نصب کنید.

۳. وب‌سایت‌های کسب و کار

یک وب‌سایت برای کسب و کار باید حتی مسافت پیموده‌تری از وردپرس داشته باشد، در بسیاری از موارد دارای صفحات و پست‌های بیشتری نسبت به وبلاگ یا سایت شخصی متوسط است و به عملکردهای اضافی نیاز دارد. با این حال، به دلیل قابلیت‌های قدرتمند CMS داخلی و جامعه منبع باز که به تکرار راه ‌حل‌ها ادامه می‌دهد، وردپرس در برآوردن این نیازها فوق‌العاده است. می‌توانید تم وب‌سایتی را انتخاب کنید که برای آن چه می‌خواهید انجام دهید بهترین عملکرد را دارد و سپس آن را مطابق با نام تجاری خود سفارشی کنید. سازندگان صفحه مانند Elementor و Divi روند طرح‌بندی را آسان‌تر می‌کنند.

با افزونه‌هایی برای سئو، جذب سرنخ، تجزیه و تحلیل و موارد دیگر، می‌توانید کسب و کار خود را با استفاده از وردپرس ادغام کرده و رشد دهید.

۴. فروشگاه‌های آنلاین کسب و کار

وردپرس به ویژه برای ایجاد فروشگاه‌های آنلاین خوب است. با افزونه‌های  فروشگاه آنلاین مانند ووکامرس، می‌توانید محصولات، پرداخت‌ها و حمل و نقل را مدیریت کنید در حالی که بازدیدکنندگان شما تجربه خرید لذت بخشی را دارند.

۵. برنامه‌‌های موبایل

دسترسی به ویژگی‌های سایت شما از طریق اپلیکیشن موبایل به جای مرورگر دستگاه برای برخی از کاربران می‌تواند بسیار راحت‌تر باشد. توسعه برنامه ممکن است پرهزینه باشد، اما افزونه‌های وردپرس می‌توانند سایت شما را به یک برنامه بدون دردسر تبدیل کنند.

۶. سایت‌های عضویت

اگر به دنبال کسب درآمد از تلاش‌های خود با محدود کردن محتوای ممتاز به اعضا هستید، وردپرس از افزونه‌هایی برای ایجاد سایت‌های عضویت پشتیبانی می‌کند. می‌توانید پرداخت‌ها را مدیریت کنید، سطوح اعضا را تنظیم کنید و ثبت‌نام‌ها را نظارت کنید.

سیستم مدیریت تولید محتوای وردپرس
مزایای استفاده از وردپرس

چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

وردپرس پلتفرم محبوب بسیاری از وبلاگ‌نویسان و مشاغل است. در واقع، بیش از ۴۰ درصد از تمام وب‌سایت‌های آنلاین از وردپرس استفاده می‌کنند. در این‌جا چند دلیل برای محبوبیت وردپرس وجود دارد:

۱. وردپرس منبع باز است.

وردپرس یک پلتفرم متن‌باز است. این بدان معنی است که هر کسی می‌تواند کد منبع را تغییر دهد و نرم‌افزار را دوباره توزیع کند. این برای افراد طراحی شده است تا ایده‌های خود را برای بهبود پلتفرم مشارکت دهند. یک انجمن منبع‌باز وجود دارد که به بهتر شدن وردپرس کمک می‌کند.

۲. استفاده آسان برای یک مبتدی

وردپرس به مدرک مهندسی کامپیوتر نیاز ندارد. در واقع برای افراد غیر فنی ساخته شده است. رابط کاربری بصری و دوستانه است. برای افزودن یک طرح جدید به وب‌سایت خود، می‌توانید به سادگی یک تم را دانلود کنید. اگر نیاز به اضافه کردن یک عملکرد جدید، مانند فرم تماس دارید، فقط یک افزونه را نصب کنید. کارهای توسعه وب که قبلا ساعت‌ها طول می‌کشید را می‌توان در عرض چند دقیقه انجام داد.

۳. وردپرس سئودوستانه است.

تنها ساختن یک وب‌سایت وردپرسی کافی نیست. شما می‌خواهید که مردم وب‌سایت شما را از طریق بهینه‌سازی موتور جستجو پیدا کنند و از آن بازدید کنند. با افزونه‌های SEO، مانند Yoast SEO، می‌توانید رتبه خود را با پیشنهادات پیوند داخلی و قالب‌های توضیحات متا افزایش دهید.

۴. از انواع رسانه‌ها پشتیبانی می‌کند.

وردپرس هیچ نوع رسانه اصلی را محدود نمی‌کند. بنابراین، می‌توانید از هر ترکیبی از متن، تصویر و ویدیو در وب‌سایت خود استفاده کنید. در این بازار رقابتی برای توجه مصرف‌کنندگان، خوب است بدانید که این پلتفرم به شما آزادی خلاقیت می‌دهد.


۵. امن است.

امنیت یکی از دغدغه‌های اصلی کسب و کارها است. با تعداد نقض‌های داده‌ای که هر سال اتفاق می‌افتد، می‌خواهید خیالتان راحت باشد که داده‌های شما (و داده‌های مشتریانتان) محافظت می‌شوند. تا زمانی که افزونه‌ها را به روز نگه‌دارید و پسوردها را ایمن نگه‌دارید، وردپرس یکی از امن‌ترین و مطمئن‌ترین پلتفرم‌های CMS است. این پلتفرم چندین ویژگی را برای محافظت از وب‌سایت شما ارائه می‌دهد، مانند خروج از سیستم کاربران بیکار و افزودن احراز هویت دو مرحله‌ای.

۶. استفاده رایگان است.

وردپرس کاملا رایگان است. استفاده از نرم‌افزار هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. با این حال، برای در دسترس قرار دادن وب‌سایت خود به صورت آنلاین، باید به یک ارائه‌دهنده میزبان شخص ثالث پرداخت کنید.

یک پیشنهاد برای شما مخاطب گرامی:

اگر در زمینه‌ی خدمات وردپرس wordpress تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای خدمات وردپرس wordpress از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص خدمات وردپرس wordpress به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی خدمات وردپرس wordpress کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات وردپرس wordpress برای کسب و کارتان دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب