وظایف و مهارت کارگرها در زمینه‌های مختلف

وظایف و مهارت کارگرها در زمینه‌های مختلف

کارگران انواع مختلفی دارند و ممکن است در زمینه‌های مختلفی هم کار انجام ‌دهند. مهارت کارگرها بسته به کار متفاوت و در بعضی مشاغل یکسان است.

این افراد کارگر شامل کارگران اسباب‌کشی و باربری، کارگر ساختمانی، کارگران معمولی و ساده و کارگران مشاغل آزاد می‌باشند. آن‌ها کسانی هستند که قرارداد ساعت صفر دارند و کارگران فصلی هم این گونه هستند. یک کارگر باید خودش کار را تکمیل کند، مگر این که به او اجازه داده شود که کار را با قرارداد فرعی انجام دهد. یک کارفرما اغلب یک کارگر را برای کمک به مدت معینی استخدام می‌کند و به آن‌ها کار کافی برای پر کردن روزهای بیش از مدت قراردادشان می‌دهد. در این مطلب ما به بررسی انواع کارگر در زمینه‌های مختلف با مهارت کارگرها می‌پردازیم. این کار به شما کمک می‌کند تا کارگر ماهر را متناسب با کاری که می‌خواهید انجام شود انتخاب کنید.

انواع کارگران و مهارت کارگرها

۱. کارگران اسباب‌کشی و بسته‌بندی اثاثیه

کارگران بسته‌بندی و جابه‌جایی اثاثیه ممکن است برخی یا همه موارد لازم را انجام دهند و در مورد مسائلی باید با مشتری صحبت کنند.

  1. درباره جزئیات حرکت با مشتریان صحبت کند.
  2. از اقلام موجودی تهیه کند و هرگونه علامت یا آسیب را ثبت کند.
  3. از مشتری بخواهد یک کامیون برای جابه‌جایی وسایل تهیه کند.
  4. بسته‌بندی درست و ایمن وسایل و اثاثیه موجودی که باید جابه‌جا کند.
  5. اثاثیه، کارتن‌ها و سایر اقلام را به کامیون مورد نظر اسباب کشی حمل کند.
  6. وسایل را به صورت درست و ایمن بارگیری کند.
  7. بعد از رسیدن به محل مورد نظر وسایل را تخلیه و بسته‌بندی آن‌ها را باز کند.
  8. وسایلی که از هم جدا شده‌اند را دوباره سر هم کند.
  9. مکان را تمیز و وسایل جابه‌جا شده را تمیز و مرتب تحویل مشتری دهند.


دانش و مهارت کارگرها برای این زمینه

این کارگران باید موارد زیر را داشته باشند:

  • مهارت‌های خوب در بسته‌بندی وسایل
  • مهارت نحوه جابه‌جایی ایمن وسایل دشوار مانند پیانو
  • دانش بهداشت و ایمنی
  • توانایی بسته‌بندی و قرارگیری وسایل در کامیون به گونه‌ای که متعادل باشد.
  • توانایی نقشه‌خوانی و آگاهی از مسیرهای شهری
  • مهارت‌های رانندگی خوب
  • مهارت‌های خدمات مشتری قوی
مهارت کارگرها در زمینه جابجایی و بسته بندی اثاثیه
مهارت کارگرهای بسته‌بندی اثاثیه و اسباب‌کشی

شرایط کاری

کارگران بسته‌بندی و جابه‌جایی اثاثیه و باربری معمولاً ساعات طولانی کار می‌کنند، که شامل عصرها، آخر هفته‌ها و تعطیلات رسمی می‌شود. کار در دفاتر، خانه‌ها و انبارها و بین آن‌ها کار در محیط‌های غیرقابل دسترسی مانند خانه‌های روی تپه‌های شیب‌دار را انجام می‌دهند و همچنین سفرهای درون شهری و برون شهری هم می‌روند.

یک پیشنهاد برای شما کارگر گرامی:

اگر در زمینه‌ی اسباب‌کشی و باربری و جابه‌جایی و بسته‌بندی اثاثیه تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای موارد زیر از تخصص خود کسب درآمد کنید.

همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص‌های مختلف در زمینه‌ی اسباب‌کشی و باربری و جابه‌جایی و بسته‌بندی اثاثیه به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات اسباب‌کشی و باربری و جابه‌جایی و بسته‌بندی اثاثیه دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

۲. کارگران ساختمانی و ساده و مهارت کارگرها در این زمینه

کارگر ساختمانی کسی است که به عنوان بخشی از یک خدمه ساختمانی استخدام می‌شود و کارهای زیادی را انجام می‌دهد که اغلب شامل کار فیزیکی در قسمت‌های مختلف ساختمانی می‌شود.

مهارت کارگرها در زمینه کارگر ساختمانی
مهارت کارگرهای ساده و کارگرهای ساختمانی

تعریف کارگر ساختمانی

اصطلاح کارگر ساختمانی را می‌توان برای پوشش تعداد زیادی از نقش‌ها در صنعت استفاده کرد، اما معمولاً به شخصی اطلاق می‌شود که انواع مختلفی از وظایف ساختمانی عمومی را در تمام مراحل یک پروژه ساختمانی انجام می‌دهد. با این حال، افرادی نیز وجود دارند که در زمینه‌های خاصی تخصص دارند، مانند:

  • تخریب ساختمان‌ها
  • حذف مواد خطرناک
  • ساخت بزرگ‌راه و جاده
  • حفر تونل و چاه معدن
  • بتن‌ریزی یا آسفالت

کارگران ساختمانی از ابزارها و تجهیزات مختلفی در کار خود استفاده خواهند کرد، از جمله ابزارهای ساده مانند جارو و بیل. سایر تجهیزات پیچیده‌تر هستند، مانند سنگ‌شکن، چکش و تجهیزات نقشه‌برداری. یک کارگر ساده در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کند باید در همان زمینه مهارت‌های لازم برای انجام کارش را داشته باشد. در صورت نیاز به کسب مهارت می‌تواند با کارفرمایش توافق کند و به عنوان کارآموز مدتی را به آموزش مهارت در زمینه‌ی شغلی مورد علاقه‌اش بپردازد.


مسئولیت‌های کارگران ساختمانی

مسئولیت‌های یک کارگر ساختمانی بسته به نقشی که انجام می‌دهند متفاوت است. همه کارگران ساختمانی باید اطمینان حاصل کنند که از قوانین بهداشتی و ایمنی سخت پیروی می‌کنند. برخی از مسئولیت‌ها عبارتند از:

  • راه‌اندازی محل ساخت و ساز، از جمله تمیز کردن و حذف هر گونه آوار یا خطر
  • جابجایی و آماده‌سازی مصالح مورد استفاده در پروژه
  • ساخت و یا جابجایی انواع سازه‌ها مانند داربست، پل یا موانع و …
  • آماده‌سازی زمین برای ساخت و ساز یعنی ایجاد ترانشه‌ها، پر کردن سوراخ‌ها یا فشرده کردن خاک
  • ماشین‌آلات عملیاتی مانند حفار، میکسر بتن، چکش و مته
  • کمک به سایر صنعتگران مانند نجار و سقف‌ساز و …
  • برقراری ارتباط با برنامه‌ریزان، طراحان یا معماران برای اطمینان از برآورده شدن الزامات پروژه

با آموزش ویژه، کارگران ممکن است مسئولیت‌های بیشتری را بر عهده بگیرند، مانند دریافت گواهی‌نامه حذف آزبست، سرب، یا مواد شیمیایی، یا کمک به صنعتگران، مانند برق‌کارها و نجاران، در انجام انواع وظایف اساسی.

یک پیشنهاد برای شما کارگر گرامی:

اگر در زمینه‌ی کارگر ساختمانی و کارگر ساده تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای کارگر ساختمانی و سفارشات کار برای کارگر ساده از مهارت خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص کارگر ساختمانی و کارگر ساده به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی کارگر ساختمانی و لیست آگهی‌های خدماتی کارگر ساده کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات کارگر ساختمانی و کارگر ساده دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب