نماشویی ساختمان چیست و چرا اهمیت دارد؟

نماشویی ساختمان چیست و چرا اهمیت دارد؟

به نظر شما چرا نماشویی ساختمان اهمیت زیادی در زیبایی بصری و جذب افراد دارد؟ یا اصلا چگونه می‌توان نمای ساختمان را تمیز کرد.

به بیان ساده، نظافت نما یا نماشویی ساختمان به معنای تمیز کردن سطوح بیرونی ساختمان است. این یک فرآیند ضروری است که کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که نمای بیرونی ساختمان بسیار شفاف است و هیچ گونه گرد و غبار، خاک، لکه یا آلاینده‌ای ندارد. نمای یک ساختمان بخش اصلی یک ساختمان از نظر زیبایی است. به طور معمول، ساختمان‌ها از مواد مختلفی از جمله سنگ، شیشه، چوب و حتی در برخی موارد فولاد درست می‌شوند. از آن‌جایی نمای ساختمان‌ها در معرض شرایط محیطی و آب و هوایی مختلف قرار می‌گیرند، کثیفی‌ها بعد از گذشت مدتی ممکن است باعث تغییر رنگ آن‌ها شوند.

چگونه نمای ساختمان را تمیز کنیم؟

نمای بیرونی تمیز ساختمان همیشه باعث ایجاد بهترین تصور در بین مردم می‌شود. نماهای ساختمان‌ها همیشه در معرض  اثرات نامطلوب ناشی از شرایط مختلف آب و هوایی و اثرات محیطی قرار می‌گیرند. جدای از این، دلایل متعددی وجود دارند که باعث کثیف شدن نمای ساختمان می‌شوند. این اثرات شامل گرد و غبار، خاک، کثیفی، باران و آلودگی هستند. برای همین امر، اگر می‌خواهید از پاک و تمیز بودن نمای بیرونی ساختمان خود از هرگونه گرد و غبار و آلاینده اطمینان حاصل کنید، به نظافت نمای ساختمان خود توجه کنید.


اهمیت نماشویی چیست؟

تمامی ساختمان‌‌ها برای زیبا بصری و جذاب خود نیازمند تمیز کردن نما هستند. همانطور که می‌دانید نماشویی فرآیندی است که طی آن گرد و غبار، خاک، آهک و سایر آلاینده‌ها را به شیوه‌ای کارآمد از پاک می‌شود. این عوامل علاوه بر کاهش زیبایی ظاهر ساختمان، از ارزش ساختمان نیز می‌کاهد. صاحبان ساختمان‌ها و معماران مقدار قابل توجهی پول برای تأثیرات بصری و زیبایی شناسی ساختمان‌ها هزینه می‌کنند. به هر حال، نمای هر ساختمانی مهم‌ترین چیزی است که یک بازدیدکننده می‌بیند. اما نماها در درازمدت در معرض عوامل محیطی متعددی قرار می‌گیرند و کثیف می‌شوند. مسلما هچ فردی نمی‌خواهد که ارزش ساختمان تجاری یا مسکونی خود را با نمای کثیف پایین بیاورد. بنابراین، برای اطمینان از ماندگاری ساختمان‌ها، با حفظ ارزش دارایی و با نمای بیرونی تمیز و درخشان، نیاز به یک نماشوی برای تمیز کردن نمای ساختمان است.

چرا باید از متخصصان نماشویی ساختمان برای تمیز کردن نما کمک گرفت؟

نظافت نما برای تمام ساختمان‌ها، چه ساختمان تجاری و چه ساختمان مسکونی ضروری است. از آنجایی که ظاهر ساختمان تاثیر زیادی در ایجاد ذهنیت، در تمام افراد دارد، نظافت موثر مهم است. با این حال، تمیز کردن نما کار آسانی نیست. در واقع، متخصصان آموزش دیده بهترین افراد برای اطمینان از تمیزی نما هستند. به خصوص در ساختمان‌های بلند، انجام خدمات نظافت نما واقعاً به یک کار پیچیده تبدیل می‌شود.

متخصصان حرفه‌ای در این زمینه کسانی هستند که تخصص و دانش، تجهیزات و لوازم جانبی مناسب برای دسترسی آسان و موثر به مناطق صعب العبور ساختمان را دارند. در واقع، آن‌ها ارزیابی ریسک را برای شناسایی هرگونه خطر احتمالی مرتبط با کار انجام می‌دهند. بنابراین، کمک گرفتن ازیک فرد حرفه‌ای، خطر هر گونه حادثه را کاهش می‌دهد و نمای تمیزی را به شما می‌دهد.

نماشویی چگونه انجام می‌شود؟

اگر به متخصصان نگاه کنید، آن‌ها از روش‌های مختلفی برای تمیز کردن نمای بیرونی ساختمان‌ها استفاده می‌کنند تا جلوه زیبایی در آن‌ها ایجاد کنند. از آن‌جایی که تکنیک‌های سنتی نماشویی دیگر راه‌حل مناسبی در این عصر مدرن نیستند، روش‌های جدیدی برای نظافت نمای ساختمان پدید آمده است. به طور کلی نظافت نمای ساختمان پس از تحلیل وضعیت آن شروع می‌شود. کارشناسان تیم نظافت پس از انجام چنین تحلیلی، بر اساس ارزیابی، مناسب‌ترین روش‌ها و تجهیزات نظافتی را تعیین می‌کنند.

نماشویی ساختمان چیست و چرا اهمیت دارد؟

 

روش‌های متداول خدمات نماشویی ساختمان:

  • تمیز کردن با آب
  • تمیز کردن با مواد شیمیایی
  • تمیز کردن ساینده

تمیز کردن با آب:

اگر ساختمان‌ها خیلی کثیف و آلوده نباشند تمیز کردن با آب یکی از بهترین گزینه‌ها و جزء روش‌های مرسوم در نظر گرفته می‌شود. این بخش خود شامل سه ترفند است که می‌توانید با استفاده از آن‌ها  آلودگی‌ها را از بین ببرید.

  • شستشو با فشار
  • خیساندن
  • بخار

تمیز کردن با مواد شیمیایی:

در نمای ساختمان‌هایی که شستشو با آب، تاثیر چندانی بر تمیزی آن‌ها ندارد می‌توان از روش شستشو با مواد شیمیایی استفاده کرد که در اکثر مواقع باعث پاکسازی نما می‌شود. در این روش، پاک کننده‌های شیمیایی روی نما و مکان‌هایی که دارای لکه هستند اسپری می‌شوند.

تمیز کردن ساینده:

از این روش بیشتر زمانی استفاده می‌شود که در هنگام نصب سنگ نما یا ایجاد نما، اضافات مواد و ملات روی سنگ جا مانده باشند و با آب و مواد شیمیایی قابل پاک کردن نباشند. با توجه به روش‌های مختلفی که برای تمیز کردن سنگ، بتن و مواد بنایی وجود دارد، تمیز کردن ساینده انتخاب مناسبی است. در واقع، این فرآیند برای رفع نیازهای تمیز کردن لکه‌هایی طراحی شده است که نمی‌توانید آن‌ها را با دو روش بالا پاک کنید. به این نکته توجه کنید که نباید از تمیز کردن ساینده در پروژه‌های نماشویی ترمیمی استفاده کنید.


مزایای نماشوهایی حرفه‌ای ساختمان:

  • سطوح ساختمان‌ها را به حالت اولیه خوب باز می‌گرداند.
  • نمای ساختمان شما مرتب و بادوام می‌شود.
  • ارزش ملک را حفظ می‌کند زیرا تمیز کردن نما به جلوگیری از آسیب یا خرابی ساختمان کمک می‌کند.

بنابراین، اگر علاقه‌مند به حفظ نمای بیرونی ساختمان خود هستید و می‌خواهید بازدیدکنندگانی را که وارد ساختمان شما می‌شوند تحت تاثیر قرار دهید، با خدمات نماشویی آن را در شرایط خوب و تمیز نگه دارید.

اگر در زمینه‌ی نماشویی ساختمان تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار نماشویی ساختمان از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و نماشویی ساختمان به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی نماشویی ساختمان کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات استخدام دادزن دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب