پرستار حرفه‌ای چه مهارت‌هایی باید داشته باشد؟

پرستار حرفه‌ای چه مهارت‌هایی باید داشته باشد؟

مهارت‌های ضروری برای یک پرستار حرفه‌ای که در دوره‌ی پرستاری آموزش می‌بیند. توجه به این مهارت‌ها شما را به یک فرد حرفه‌ای در کار تبدیل می‌کند.

پرستار حرفه‌ای چه کسی است و برای یک پرستار چه مهارت‌هایی لازم است؟ پرستاران حرفه‌ای کسانی هستند که تمام آموزش‌های لازم را برای برتری، در دوره‌های درسی و کاری انتخابی خود گذرانده‌اند. برای دستیابی به تمام مهارت‌هایی که در سطح حرفه‌ای به آن‌ها نیاز دارند، دانشجویان پرستاری باید اطمینان حاصل کنند که برنامه پرستاری پس از دوره متوسطه آن‌ها یک برنامه صلاحیت مهارت‌های ارتباطی است. برای آشنایی با مهارت‌هایی که پرستاران برای موفقیت در محیط مراقبت‌های بهداشتی باید داشته باشند، ادامه مطلب را بخوانید.

مهارت‌های یک پرستار حرفه‌ای

  1. تخصصی
  2. عمومی

۱) مهارت‌های تخصصی یک پرستار حرفه‌ای

مهارت‌های تخصصی پرستاری باعث ایجاد تفاوت مرگ یا زندگی برای بیماران می‌شود. هر مدرک پرستاری خوب باید شما را به دانش و تجربه اصلی پزشکی و رویه‌ای مجهز کند که برای دریافت مجوز به عنوان پرستار و کار با اطمینان در زمینه انتخابی خود به آن نیاز دارید.

– دانش و تکنیک‌های مراقبت از بیمار

از آن‌جایی که بیمار در قلب حرفه پرستاری اهمیت دارد، دانش و تکنیک‌های مورد نیاز برای ارائه این مراقبت بسیار مهم است. این بدان معناست که پرستاران باید تسلط کاملی بر اصول اولیه پرستاری مانند ارزیابی بیمار، اندازه‌گیری علائم حیاتی، برنامه‌ریزی مراقبت و معاینه و کمک‌های درمانی داشته باشند. آن‌ها همچنین باید درک محکمی از اصطلاحات پزشکی و استانداردهای قانونی و اخلاقی داشته باشند.

– مراقبت‌های فوری و اورژانسی

حتی اگر لزوماً قصد ندارید پرستار اورژانس شوید، می‌خواهید مهارت‌های مراقبت فوری و اورژانسی را برای حمایت از کار خود فرا بگیرید. پرستارانی که مهارت‌های تخصصی را یاد می‌گیرند، باید با جریان دائمی بیماران ورودی و موارد فوری در بیمارستان روبه‌رو شوند. این مهارت‌ها کمک می‌کند حتی در خارج از محیط بیمارستان، پرستارانی که با شرایط پزشکی اورژانسی مواجه می‌شوند بتوانند جان بیمار را نجات دهند. به همین دلیل، پرستاران عاقلانه است که حداقل اصول اولیه مراقبت‌های فوری را بیاموزند.


– گرفتن شرح حال بیمار و خانواده

یکی از عناصر مهم فرآیند ارزیابی بیمار، جمع‌آوری و ثبت سابقه بیمار و خانواده است. این کار به تیم مراقبت بهداشتی امکان می‌دهد که بر اساس آن شروع به ایجاد گزینه‌های تشخیصی و درمانی مناسب برای بیمار کنند. علاوه بر پرسش از بیماران در مورد علائم فعلی، پرستاران نیاز به جمع‌آوری اطلاعات در مورد شرایط گذشته و مسائل مهم مانند آلرژی‌ها و واکنش‌های دارویی دارند. علاوه بر سابقه بیمار، پرستاران اغلب باید سوابق پزشکی خانوادگی را برای تشخیص بهتر بیماری‌های ارثی بگیرند.

مهارت‌های لازم و ضروری برای یک پرستار حرفه‌ای مهم است.
مهارت‌های لازم پرستار حرفه‌ای

– حمل و نقل صحیح بیمار

کمک به بیماران با مشکلات حرکتی بخشی جدایی‌ناپذیر از بسیاری از موقعیت‌های پرستاری است. این ممکن است به معنای بلند کردن و بیرون آوردن بیماران از تخت، حمایت از آن‌ها در هنگام نشستن یا ایستادن، حرکت دادن آن‌ها بر روی ویلچر یا تخت بیمارستان یا کمک به آن‌ها در حین راه رفتن باشد. آن‌ها همچنین ممکن است نیاز به آموزش و پرورش بیماران برای استفاده از تجهیزات حرکتی مانند ویلچر و عصا داشته باشند. هنگامی که بیماران از بیمارستان مرخص می‌شوند، پرستاران حتی ممکن است وظیفه انتقال آن‌ها به وسیله نقلیه را داشته باشند.

– انجام CPR و BLS

احیای قلبی ریوی (CPR) یک مهارت ضروری و یک گواهی‌نامه مورد نیاز برای همه پرستاران است. به گفته منبع معتبر، زمانی که قلب فرد از تپش باز می‌ایستد، انجام CPR در سریع‌ترین زمان ممکن شانس زنده ماندن فرد را دو یا سه برابر می‌کند. همه پرستاران همچنین باید گواهی‌نامه حمایت از زندگی اولیه (BLS) را داشته باشند، که نشان‌دهنده توانایی پاسخگویی فوری برای کمک به افرادی است که در شرایط اضطراری پزشکی شدید هستند.

– مهارت مدیریت دارویی برای پرستار حرفه‌ای

پرستاران نمی‌توانند دارو تجویز کنند، اما می‌توانند به پزشکان واجد شرایط در فرآیند تجویز کمک کنند. هنگامی که نسخه‌های مناسب تکمیل شد، پرستاران نقش مهمی در تجویز داروها و نظارت بر برنامه دارویی بیمار ایفا می‌کنند. همان‌طور که مراقبت از بیمار را زیر نظر دارند، پرستاران اغلب با پزشکان و سایر اعضای تیم پزشکی برای تغییر داروها یا تنظیم دوز دارو همکاری می‌کنند.

– امنیت بیمار و کنترل عفونت

نگرانی پرستاران در مورد ایمنی بیمار بسیار فراتر از امکانات خاصی است که در آن کار می‌کنند. پرستاران باید دستورالعمل‌های دقیق ارائه دهند و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از سقوط، اجتناب از مسائل دارویی و به طور کلی اطمینان از ایمنی بیماران چه زمانی که تحت مراقبت مستقیم هستند و چه پس از خروج از مرکز انجام دهند. بخش بزرگی از تضمین ایمنی بیمار کنترل عفونت است. اقدامات موثر کنترل عفونت نه تنها از سلامت بیماران شما بلکه از سلامت کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و عموم مردم نیز محافظت می‌کند. به طور مثال یک پرستار که به منزل یک بیمار که بر اثر اتفاقی زخمی شده است می‌رود، باید اقدامات لازم و پانسمان‌های مورد نیاز را انجام دهد تا از ابتلای بیمار به عفونت‌ها جلوگیری کند.

اگر در زمینه‌ی خدمات پانسمان در محل تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای خدمات پانسمان در محل از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص خدمات پانسمان در محل به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی خدمات پانسمان در محل کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات پانسمان در محل دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

یک پرستار حرف‌ای در حال انجام تمرین آمپول زدن به بیمار
مهارت‌های عمومی پرستار حرفه‌ای

– نمودار EMR

یک پیشرفت تکنولوژیکی کلیدی در ثبت سوابق، نمودارسازی پرونده الکترونیکی پزشکی (EMR)است. این روش به متخصصان مراقبت‌های بهداشتی اجازه می‌دهد تا اطلاعات پزشکی بیمار را به صورت الکترونیکی مستند و ذخیره کنند. این اطلاعات در یک پایگاه داده متمرکز یا در فضای آنلاین ذخیره کنید. نمودار EMR بسیار کارآمدتر و راحت‌تر از نمودار کاغذی سنتی در دسترس است.

– مهارت قرار دادن IV و تزریقات برای پرستار حرفه‌ای

داخل وریدی، اصطلاح «IV» اغلب برای اشاره به سیستم سوزنی، کاتتر یا لوله‌ای که مایعات داخل وریدی را وارد جریان خون بیمار می‌کند، استفاده می‌شود. پرستاران معمولاً وظیفه دارند این IV‌ها را قرار دهند (قرار دادن آن‌ها در رگ بیمار، معمولاً در دست یا بازو). سپس آن‌ها باید به طور کلی بر تزریق مایعات تجویز شده از طریق IV نظارت کنند.

اگر در زمینه‌ی خدمات تزریقات در محل تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای خدمات تزریقات در محل از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص خدمات تزریقات در محل به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی خدمات تزریقات در محل کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات تزریقات در محل دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.


۲) مهارت‌های عمومی یک پرستار حرفه‌ای

مهارت‌های تخصصی (که معمولاً ماهیت فنی دارند و به تخصص پزشکی عمیق نیاز دارند) قطعاً ضروری هستند. نمی‌توان مهارت‌های عمومی را بی‌اهمیت جلوه داد. این مهارت‌های عمومی‌تر ممکن است مختص بخش مراقبت‌های بهداشتی نباشد. اما اگر می‌خواهید یک عضو ارزشمند تیم پرستاری و کاندیدای برتر برای رشد شغلی باشید، اغلب برای تسلط بر آن‌ها ضروری است.

  1. ارتباطات موثر
  2. تفکر انتقادی
  3. استقامت بدنی
  4. همدردی با اعضای خانواده بیمار
  5. مهارت‌های بین فردی (ارتباطی)
  6. مدیریت کار تیمی
  7. توجه زیاد به جزئیات
  8. سازماندهی و مدیریت زمان
  9. سازگاری و انعطاف‌پذیری بالا
  10. دارای اخلاق حرفه‌ای در حوزه‌ی کاری

یک پیشنهاد برای شما مخاطب گرامی:

اگر در زمینه‌ی خدمات پرستاری تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای خدمات پرستاری از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص خدمات پرستاری به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی خدمات پرستاری کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات پرستاری دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب