8 مهارتی که هر تکنسین تعمیر خودرو باید داشته باشد

۸ مهارتی که هر تکنسین تعمیر خودرو باید داشته باشد

هر آنچه که لازم است در مورد مهارت‌های یک تکنسین تعمیر خودرو بدانید را در این مطلب مطالعه ارائه شده است. اگر به این مهارت علاقه‌مند هستید مطلب را از دست ندهید.

آیا نمی‌دانید برای این‌که به یک تکنسین تعمیر خودرو موفق تبدیل شوید چه مهارت‌هایی لازم است؟ اگر می‌خواهید هر چه سریع‌تر در این حرفه موفق شوید، در این مطلب چند ویژگی وجود دارد که می‌تواند به شما در موفقیت در این مسیر کمک کند. تکنسین‌های تعمیرات خودرو انواع خودروها را مانند کامیون‌ها و سایر وسایل نقلیه موتوری را بازرسی، نگهداری و تعمیر می‌کنند. دانش عمیق، مهارت‌ها و توانایی بدنی می‌تواند به شما کمک کند در این زمینه برتر باشید. اگر می‌خواهید که شغلی مانند تکنسین تعمیر خودرو رداشته باشید، این مطلب مناسب شماست پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تعمیرکار خودرو یا یک تکنسین تعمیر خودرو کیست؟

برای تبدیل شدن به یک تکنسین تعمیر خودرو موفق ابتدا باید بدانید یک تعمیرکار خودرو کیست و چه وظایفی را برعهده دارد تا بتوانید در مورد آینده خود درست تصمیم بگیرید و در اواسط راه ناامید یا پشیمان نشوید. یک تعمیرکار خودرو فردی است که باید دانش زیادی درمورد انواع قطعات خودرو داشته باشد و بداند هر قطعه وظیفه انجام چه کاری را دارد. در واقع کار اصلی یک تعمیرکار خودرو بازدید فنی از خودروهایی است که برای تعمیر یا تعویض قطعه نزد آن‌ها می‌آورند. نمونه کارهایی که یک تکنسین تعمیر خودرو وظیفه انجام آن‌ها را دارد عبارتند از:

  • تعویض شمع و وایر
  • تعویض قطعات خودرو
  • تعویض لنت
  • تعویض تسمه
  • تعویض روغن
  • تعمیرات موتوری

8 مهارتی که هر تکنسین تعمیر خودرو باید داشته باشد

تعویض شمع و وایر:

کار اصلی وایر شمع انتقال برق به شمع‌ها، و کار شمع انتقال برق به سیلندرها است. وایر شمع به نام‌های کابل احتراق و کابل جرقه‌زنی نیز معروف است. درواقع وایرهای شمع اجزایی در سیستم‌های جرقه‌زنی هستند که پالس‌های ولتاژ بالا را بین منبع ولتاژ، توزیع کننده و شمع‌ها انتقال می‌دهند. در صورتی که شمع و وایر خودرو خراب شوند جریان برق در خودور نامنظم می‌شود و مصرف سوخت خودرو افزایش می‌یابد و احتمال خراب شدن دیگر اجزاء موتور خودور در اثر لرزش، بالا می‌رود.

اگر در زمینه‌ی تعویض شمع و وایر تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای تعویض شمع و وایر از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص تعویض شمع و وایر به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی تعویض شمع و وایر کلیک کنید. اگر نیاز به دریافت خدمات تعویض شمع و وایر دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.


تعویض قطعات خودرو:

همان‌طور که می‌دانید ماشین‌ها از اتصال و کارکرد قطعات مختلف در کنار هم بوجود می‌آیند.  هر قطعه‌ای در خودرو پس از یک مدت استفاده، کارایی خود را از دست می‌دهد و نیاز به تعویض دارد. خودروها برای این‌که درست کار کنند نیاز به رسیدگی، و قطعات آن‌ها نیاز به تعویض دوره‌ای دارند تا یک اتومبیل عملکرد خود را از دست ندهد. افراد در صورت بروز هر گونه مشکل در قطعات یک ماشین به تعمیرکاران یا تکنسین‌های تعمیر خودرو مراجعه می‌کنند. پس بسیار مهم است که یک تعمیرکار خودرو توانایی تعویض تمام قطعات استفاده شده در یک خودرو را داشته باشد.

اگر در زمینه‌ی تعویض قطعات خودرو تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای تعویض قطعات خودرو  از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص تعویض قطعات خودرو به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی تعویض قطعات خودرو کلیک کنید. اگر نیاز به دریافت خدمات تعویض قطعات خودرو دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

تعویض لنت:

لنت ترمز یکی از ضروری‌ترین اجزای سیستم ترمز خودرو است. لنت‌ها بخشی از سیستم هستند که روتور ترمز را فشار می‌دهند و اصطکاک ایجاد می‌کنند که این امر باعث کاهش سرعت خودرو می‌شود و در نهایت خودرو را متوقف می‌کند. لنت‌های ترمز در مواد مختلفی از جمله سرامیکی، فلزی و ارگانیک تولید می‌شوند. که هر کدام از آن‌ها مزایا و معایب خود را دارد. اما همه لنت‌های ترمز بر اساس یک اصل اساسی کار می‌کنند: استفاده از اصطکاک برای کاهش سرعت و توقف خودرو. بدون لنت ترمز، وسیله نقلیه نمی‌تواند به طور موثر یا ایمن متوقف شود و راننده و سرنشینان را در معرض خطر جدی قرار دهد. تعمیر، نگهداری و تعویض منظم لنت‌های ترمز برای اطمینان از ایمنی وسیله نقلیه بسیار مهم است.

اگر در زمینه‌ی تعویض لنت خودرو تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای تعویض لنت خودرو  از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص تعویض لنت خودرو به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی تعویض لنت خودرو کلیک کنید. اگر هم نیاز به دریافت خدمات تعویض لنت خودرو دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

تعویض تسمه:

معمولاً تسمه‌های موجود در خودرو تقریباً هر ۶۰۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد نیاز به تعویض دارند.  تسمه‌ها هر از چندگاهی باید ارزیابی شوند و در صورت مشاهده هرگونه نشانه‌ای از آسیب یا ساییدگی شدید، باید تعویض شوند.

اگر در زمینه‌ی تعویض تسمه خودرو تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای تعویض تسمه خودرو  از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص تعویض تسمه خودرو به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی تعویض تسمه خودرو کلیک کنید. اگر هم نیاز به دریافت خدمات تعویض تسمه خودرو دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

تعویض روغن:

قطعات داخل موتور خودرو با سرعت باورنکردنی حرکت می‌کنند که هم اصطکاک و هم گرما ایجاد می‌کند. روغن موتور روان‌کاری می‌کند که به قطعات اجازه می‌دهد بدون گرم شدن بیش از حد یا گیرکردن به طور موثر با هم کار کنند. واضح‌ترین هشدار مبنی بر اینکه مشکلی با روغن ماشین پیش آمده این است که چراغ تعویض روغن در خودروی روشن می‌شود. درواقع این چراغ زمانی روشن می‌شود که روغن کافی در سیستم وجود نداشته باشد. در موارد بدتر، چراغ چک موتور روشن می‌شود. این چراغ نیز هشدار می‌دهد که اوضاع آنقدر خراب شده است که موتور به دلیل مشکل قطعات یا روغن کاری نبودن در معرض آسیب است.

اگر در زمینه‌ی تعویض روغن در محل تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای تعویض روغن در محل از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص تعویض روغن در محل به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی تعویض روغن در محل کلیک کنید. اگر هم نیاز به دریافت خدمات تعویض روغن در محل دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

تعمیرات موتوری:

تعمیرات اساسی موتور خودرو یا بازسازی موتور معمولا زمانی انجام می‌شود که مشکلات جدی در خودرو و موتور آن وجود داشته باشد. گاهی اوقات، این کار بر روی موتورهای فرسوده با مسافت پیموده شده بیشتر نیز انجام می‌‌‌‌‌‌‌شود تا آن‌ها را به شرایط کارخانه بازگرداند. در حین تعمیرات اساسی، مکانیک باید موتور را جدا، و سپس وضعیت اجزای داخلی را ارزیابی کند تا منبع ایرادات را شناسایی کرده و آن‌ها را برطرف کند. قطعات داخلی مانند رینگ‌های پیستون، یاتاقان‌ها، واشرها و میل بادامک ممکن است در طول تعمیرات اساسی تعویض شوند، اگرچه این بستگی به وضعیت آن‌ها و منبع مشکل دارد.

اگر در زمینه‌ی تعمیرات موتوری خودرو تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای تعمیرات موتوری خودرو از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص تعمیرات موتوری خودرو به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی تعمیرات موتوری خودرو کلیک کنید. اگر هم نیاز به دریافت خدمات تعمیرات موتوری خودرو  دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

8 مهارتی که هر تکنسین تعمیر خودرو باید داشته باشد

 

مهارت‌های عمومی برای یک تکنسین تعمیر خودرو:

۱. مهارت‌های ارتباطی و بین فردی:

به عنوان یک تکنسین خودرو، زمان زیادی را صرف صحبت با مشتریان خواهید کرد. برای همین مهات ارتباطی قوی باید داشته باشید و بتوانید مشکلات خودرو و گزینه‌های تعمیر را به وضوح توضیح دهید. با انجام این کار، به مشتریان کمک می‌کنید احساس راحتی کنند و آن‌ها را تشویق می‌کنید تا زمانی که وسیله نقلیه‌شان خراب شد برای تعمیر نزد شما بیایند.

۲. مهارت حل مسئله:

اکثر مشکلات چندین راه حل دارند و این به تکنسین‌های خودرو بستگی دارد که بهترین راه حل را پیدا کنند. شما باید بتوانید از آزمایش‌های مختلف نتیجه گیری کنید و از دیدگاه‌های مختلف به مسئله نزدیک شوید تا کارآمدترین و مؤثرترین راه‌حل را برای خرابی‌های مختلف خودرو بیابید.

۳. سخت کوشی:

مشتریان برنامه‌های مختلفی دارند و برای رسیدگی به تمام کارهای خود به وسیله نقلیه خود نیاز دارند. این به شما بستگی دارد که سخت تلاش کنید تا آن‌ها را با خیال راحت به جاده بازگردانید. شما باید متمرکز بمانید، در آگاه کردن مشتریان از پیشرفت خود فعال باشید و در پاسخ به سوالات و توضیح وضعیت قابل اعتماد باشید.


۴. توجه به جزئیات:

کار بر روی ماشین شبیه به عمل بر روی یک بیمار است. شما باید دانش عمیقی در مورد هر قطعه و نحوه تعامل آن‌ها داشته باشید. حتی یک جزئیات کوچک می‌تواند تأثیر زیادی بر ایمنی و عملکرد خودرو داشته باشد.

۵. ابتکار عمل:

روندهای صنعت، استانداردهای خودرو، و قوانین خودرو به طور مداوم تغییر می‌کنند. ساخت‌ها و مدل‌های جدید ممکن است به تکنیک‌های تعمیر و نگهداری خاصی نیاز داشته باشند. تکنسین‌های موفق خودرو همیشه باید درحال آموزش باشند تا مهارت‌های خود را تقویت کنند و با آخرین اخبار و به‌روزرسانی‌ها همگام شوند.

۶. آمادگی جسمانی:

تکنسین‌های خودرو باید قدرت، استقامت و انعطاف کافی برای انجام کارهای روزانه داشته باشند. حتما به طور منظم ورزش کنید، رژیم غذایی متعادل داشته باشید و استراحت کافی داشته باشید. قبل از شروع کار به پزشک مراجعه کنید و معاینه فیزیکی انجام دهید.

۷. مهارت و هماهنگی:

بسیاری از کارهای تعمیر و نگهداری خودرو نیاز به ظرافت و دقت دارند. برخی از پروژه ها زمان زیادی را می طلبند، در حالی که برخی دیگر باید در زمانی کم‌تری انجام شوند.

۸. مدیریت زمان:

هر تکنسین تعمیر خودرو در روز ممکن است روی چندین ماشین کار کند. شما باید بتوانید ضرب الاجل‌های متعدد را مدیریت کنید و روز کاری خود را به طور استراتژیک برنامه‌ریزی کنید تا تمام سفارش‌ها را به پایان برسانید. با کسب تجربه بیشتر، مهارت‌های مدیریت زمان خود را تقویت خواهید کرد و می‌توانید سفارشات بیشتری را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب