7 راه برای جلوگیری از سرقت در کسب و کار شما

۷ راه برای جلوگیری از سرقت در کسب و کار شما

شما نمی‌توانید خطر وقوع سرقت در کسب و کار خود را از بین ببرید. اما می‌توانید اقداماتی را برای محافظت از دارایی‌های خود انجام دهید. برای اطلاع از اقدامات لازم جهت جلوگیری از سرقت ادامه مطلب را مطالعه فرمایید.

شما نمی‌توانید خطر وقوع سرقت در کسب و کار خود را از بین ببرید. اما می‌توانید اقداماتی را برای محافظت از دارایی‌های خود انجام دهید و در صورت وقوع حادثه، ضرر را به حداقل برسانید. اگر صاحب یک کسب‌وکار کوچک هستید، احتمالاً می‌دانید که دزدی و سرقت می‌تواند چه آسیب‌های جدی را به زندگی شما وارد کند. نگران نباشید شما می‌توانید اقدامات امنیتی برای جلوگیری از این مشکل انجام دهید. در این مطلب هفت راه کاربردی برای کاهش خطر سرقت وجود دارد.

۱. یک سیستم هشدار نصب کنید:

یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از کسب و کار شما در برابر سرقت، نصب یک سیستم دزدگیر است. وجود یک سیستم دزدگیر اغلب برای جلوگیری از خطر سرقت کافی است و می‌تواند به شما کمک کند هم تهدیدات خارجی و هم داخلی را زیر نظر داشته باشید. اکثر مشاغل کوچک نیازی به سرمایه گذاری و خرید یک سیستم هشدار و دزدگیر گران قیمت ندارند. بسیاری از تنظیمات دزدگیر را می‌توان سفارشی کرد. پس زیاد نگران خرید دزدگیر با قابلیت بالا نباشید. فقط مطمئن شوید که سیستم شما می‌تواند از راه دور، با استفاده از تلفن هوشمند، تبلت یا رایانه شخصی شما کنترل و نظارت شود.

اگر در زمینه‌ی نصب و تعمیر دزدگیر تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای نصب و تعمیر دزدگیر  از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص نصب و تعمیر دزدگیر به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی نصب و تعمیر دزدگیر کلیک کنید. اگر هم نیاز به دریافت خدمات نصب و تعمیر دزدگیر دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.


۲.از چفت بودن درب‌ها اطمینان حاصل کنید:

دزدی‌ها صرفاً یک جرم فرصتی هستند. بسیاری از دزدی‌ها بر اثر بی‌دقتی صاحب خانه یا مدیر یک کسب و کار اتفاق می‌افتد. باز بودن یک درب یا، جا مانده کلید پشت درب یک فصت عالی را برای سارقین فراهم می‌سازد. سارقان اغلب به دنبال پنجره‌های باز یا درهای باز می‌گردند و اگر وجود نداشته باشد، به سراغ فرصت‌های بعدی برای دزدی می‌روند. برای جلوگیری از به سرقت رفتن اثاثیه خود، هنگام خروج از ساختمان، تمام راه‌های ورودی (درها و پنجره‌ها) را قفل کنید و یک بار مجدد چک کنید تا مطمئن شوید که تمام راه‌های ورود به طور ایمن قفل شده‌اند و کلیدها هم نزد شما یا کارمند مربوطه هستند.

۳. دوربین‌های مداربسته را نصب کنید:

دوربین‌های مدار بسته نظارت تصویری را در اختیار افراد و کسب‌وکارها قرار می‌دهند و تصاویر یا ویدئوهایی را در زمانی که شما در خانه یا محل کارتان نیستید ضبط می‌کنند. وجود دوربین‌های نظارتی یا مداربسته می‌تواند دزدان احتمالی را دلسرد کند، از کسب‌وکار شما در ساعات کاری و غیرفعال محافظت کند و بهره‌وری کارکنان را افزایش دهد. شما باید دوربین‌ها را در مکان‌های استراتژیک برای شناسایی چهره مشتریان و کارمندان قرار دهید و فیلم را خارج از سایت ذخیره کنید.

اگر دوربین‌های مدار بسته را در کسب و کار خود نصب می‌کنید، مطمئن شوید که پیامدهای قانونی و حریم خصوصی را درک کرده‌اید. کارکنان باید از دوربین‌ها آگاه شوند و بدانند چرا آن‌ها در محل کار نصب شده‌اند. دوربین‌ها را نباید در اتاق‌های استراحت، سرویس‌های بهداشتی، سالن‌های کارمندان یا سایر مکان‌هایی که انتظار منطقی از حریم خصوصی وجود دارد نصب کرد.

7 راه برای جلوگیری از سرقت در کسب و کار شما

اگر در زمینه‌ی تعمیر و نصب دوربین مداربسته تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای تعمیر و نصب دوربین مداربسته از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص تعمیر و نصب دوربین مداربسته به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی تعمیر و نصب دوربین مداربسته کلیک کنید. اگر هم نیاز به دریافت خدمات تعمیر و نصب دوربین مداربسته دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

۴. محوطه سازی و ویژگی های فضای باز را ارزیابی کنید:

علاوه بر حفاظت از داخل ساختمان، باید به نمای بیرونی ساختمان خود نیز توجه زیادی داشته باشید. در صورت امکان، ویژگی‌های انسدادی را که در آن فرد می‌تواند پنهان شود را حذف کنید. پرچین‌های بلند یا بوته‌های بزرگ می‌توانند ساختمان شما را از دید مجریان قانون پنهان کنند و برای مجرمان پوشش ایجاد کنند. اطمینان حاصل کنید که بیرون ساختمان شما به خوبی روشن است، به خصوص در اطراف ورودی‌ها و پنجره‌ها، حتما چراغ‌های سنسوردار را در هر قسمت، به خصوص مکان‌های تاریک نصب کنید.

۵.سوابق کارمندها را بررسی کنید:

اگرچه ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما گاهی اوقات کارمندانی که در محل کار مرتکب تقلب می‌شوند، افرادی هستند که بیش از همه مورد اعتماد دیگران هستند. به همین دلیل است که بررسی پیشینه کارمندان و پیمانکاران تازه استخدام شده ضروری است. به ویژه اگر آن‌ها پرداخت‌ها یا اطلاعات مالی حساس در مورد مشتریان و کسب و کار شما را در اختیار دارند. بررسی سوابق نه تنها می‌تواند به شما در تصمیم گیری هوشمندانه‌تری برای استخدام کمک کند، بلکه به عنوان یک اقدام پیشگیرانه در برابر سرقت نیز عمل می‌کند.

۶. از کارکنان بخواهید مراقب سرقت باشند:

در حالی که مدیران نمی‌توانند همیشه در کنار کارکنان باشند، اما کارمندان همیشه در کنار یکدیگر هستند. یک راه عالی برای بررسی این است که به آن‌ها اجازه دهید این کار را به عهده بگیرند. برای انجام این کار، می‌توانید کانال‌هایی را برای کارکنان راه‌اندازی کنید تا هرگونه فعالیت محتاطانه را بدون ذکر نام خود گزارش کنند. چنین کانال‌هایی می‌توانند باعث ایجاد ترس در سارقین شود. علاوه بر این، سرقت اغلب یک عمل یک نفره نیست. بسیاری از کارکنان فریبکار می‌توانند یک گروه تشکیل دهند و در انجام سرقت به یکدیگر کمک کنند. یک کانال می‌تواند این از وقوع چنین مشکلی جلوگیری کند. زیرا کارمندان برای دادن چنین پیشنهادی نمی‌توانند به یکدیگر اعتماد کنند.


۷. یک سیستم کنترل دسترسی راه اندازی کنید:

سیستم‌های کنترل دسترسی به ردیابی و محدود کردن رفت و آمد کارمندان، به‌ویژه در مناطق پرخطر کمک می‌کنند. در صورت استفاده از این سیستم کارکنان شما از اعتبارنامه‌هایی مانند کارت هوشمند، پین کد یا بیومتریک برای ورود به مناطق خاص استفاده خواهند کرد. سنسور سیستم کنترل دسترسی، شناسه منحصربه‌فرد را قبل از اجازه ورود، برای تأیید بررسی می‌کند. در حالی که این یک راه عالی برای دور نگه داشتن مزاحمان است، فعالیت کارگران شما را نیز ذخیره می‌کند.

با قرار دادن این سیستم در صورت سرقت، می‌توانید پایگاه داده آن را جستجو کنید و در زمان سرقت به دنبال کسانی بگردید که در آن منطقه حضور داشتند. بیومتریک یکی از مطمئن‌ترین روش‌ها برای استفاده است. برخلاف کلیدها یا کارت‌ها، هیچ کس نمی‌تواند آنها را جعل یا مورد سوء استفاده قرار دهد. اگر شما مقصر را دستگیر کنید، آن‌ها نمی‌توانند از بهانه‌‌ای برای فرار از جرم خود بیاورند. این سطح امنیتی کارمندان را از انجام سرقت دور نگه می‌دارد، زیرا آن‌ها دیگر بهانه‌ای برای نپذیرفتن اشتباهات خود ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب