شرح شغل سنگ کاری

شرح شغل سنگ کاری

هر آن چه که لازم است در مورد شرح شغل، وظایف و مسئولیت‌های سنگ‌ کار حرفه‌ای در شغل هنری سنگ کاری را بدانید می‌توانید در این مطلب مطالعه کنید.

سنگ کاری یک حرفه‌ی هنری است و به خلاقیت زیادی بستگی دارد. راه‌های مختلفی برای تبدیل شدن به یک سنگ کار حرفه‌ای وجود دارد. شما می‌توانید به عنوان یک کارآموز نزد یک استادکار بروید یا آموزش در حین انجام کار ببینید. شما باید این مسیرها را بررسی کنید تا بفهمید کدام مسیر برای شما مناسب است. اگرچه برخی از این گزینه‌ها دارای شرایط صلاحیت خاصی هستند، بسیاری از کارفرمایان بیشتر به افرادی علاقه مند هستند که مشتاق، مایل به یادگیری هستند و می‌توانند دستورالعمل‌ها را دنبال کنند.

فعالیت در حوزه‌ی سنگ کاری

سنگ کارها سازه‌های سنگی مانند پایه‌ها، دیوارها یا تکیه‌گاه‌های طاق را با استفاده از سنگ‌ها و قطعات سنگ می‌سازند و تعمیر می‌کنند. شرح شغل سنگ کاری شامل برش، شکل دادن و چیدن سنگ برای ایجاد سازه‌های هنری مانند بناهای تاریخی، سنگ قبرها و مجسمه‌ها است.  سنگ کاران با طیف وسیعی از ابزارها در شکل دادن و مونتاژ قطعات سنگ کار می‌کنند. آن‌ها تراز عمودی و افقی سازه‌ها را با استفاده از سطوح و باب شاقول تنظیم و تأیید می‌کنند. این افراد فاصله‌ها را با کمک خطوط، خطوط مستقیم و قوانین مشخص و اندازه‌گیری می‌کنند. همچنین قطعات کار را با استفاده از اسکنه، چکش و آسیاب برقی صاف می‌کنند.

مواد مورد استفاده در سنگ‌ کاری

سنگ کارها در انجام وظایف خود هم با سنگ‌های طبیعی (گرانیت، مرمر، سنگ آهک) و هم با سنگ‌های مصنوعی (سیمان مخلوط با تراشه) کار می‌کنند. با استفاده از ماله، ملات را در بین ردیف‌های سنگی وارد می‌کنند. آن‌ها همچنین خطوط برش را در امتداد دانه مواد کار نشان می‌دهند و با استفاده از اره یا چکش ساینده به اندازه‌های مختلف بریده می‌شوند. به عنوان بخشی از مسئولیت‌های خود، سنگ کارها حکاکی‌های دقیق سنگی را برای ساختمان‌ها به منظور تکرار یا جایگزینی یک سازه سنگی موجود تولید می‌کنند. سنگ‌های پیش ساخته را با استفاده از ملات آهک سنتی بر روی دیوارها یا سطوح ساختمان نصب می‌کنند.


حوزه‌های همکاری در سنگ‌ کاری

نقش آن‌ها همچنین شامل همکاری با اپراتورهای جرثقیل در اجرای بالابرها و سایر دستگاه‌های گیره برای بلند کردن و هدایت مواد سنگی روی میز کار است. معمولاً سنگ کارها هنگام انجام عملیات کاری از وسایل محافظ مانند گوش‌بند، ماسک و عینک استفاده می‌کنند. آن‌ها مخازن شیمیایی را با سنگ‌های مقاوم در برابر مواد اسیدی تنظیم می‌کنند. آن‌ها همچنین مواد با دمای بالا را روی کوره‌ها و دیگ‌ها نصب می کنند.

ابزارهای مورد استفاده در سنگ کاری

شرح شغل سنگ کاری همچنین مستلزم انجام تعمیرات واحدهای بنایی دارای آسیب یا معیوب است. این افراد از مشعل دمنده و ماستیک برای تثبیت نواحی ترک خورده یا بریده بر روی سنگ مرمر یا سنگ استفاده می‌کنند. آن‌ها همچنین قطعات بتنی ناهموار را با استفاده از آسیاب برقی یا اسکنه و چکش حذف می‌کنند. این سنگ کارها در ایفای نقش خود، با استفاده از کلنگ و بیل، سنگرهایی را حفر می‌کنند تا پایه‌ای برای بناهای تاریخی ایجاد کنند. آن‌ها در سازه‌های سنگ مرمر و سنگ سوراخ می‌کنند تا لنگر برای قلاب‌های دیوار ایجاد کنند. صاف کردن، تراشیدن و صیقل دادن سطوح با استفاده از ابزارهای دستی و برقی نیز بخشی از توضیحات سنگ کاری است.

برخی از ویژگی‌های اصلی برای برتری در این شغل عبارتند از:

  • قدرت بدنی بالا
  • استقامت فیزیکی
  • آمادگی جسمانی قوی
  • تجسم و تصور فکری
یک ساختمان زیبا که با سنگ کاری قهوه‌ای تزئین شده است
مهارت‌های سنگ کاری حرفه‌ای

الزامات: مهارت‌ها، توانایی‌ها و دانش برای شغل سنگ کاری

  • آموزش و پرورش: برای تبدیل شدن به یک سنگ کار، حداقل به مدرک دیپلم دبیرستان نیاز دارید که امکان ورود به یک دانشگاه فنی و حرفه‌ای را فراهم می‌کند. از طرف دیگر، می‌توانید برای برنامه کارآموزی ۳-۴ ساله در اتحادیه‌های کارگری یا انجمن‌های پیمانکاری ثبت نام کنید.
  • تجسم: سنگ کاران قادر به پیش‌بینی و اجرای الگوهای زیبایی شناختی در طراحی و ساخت سازه‌های سنگی هستند.
  • قدرت بدنی: آن‌ها قادر به بلند کردن و کار با ابزار سنگین و مصالح ساختمانی هستند.
  • استقامت فیزیکی: آن‌ها می‌توانند کار سخت بلند کردن و تراز کردن بلوک‌ها را برای مدت طولانی انجام دهند.
  • آزمون‌های پیش از استخدام: برای کار به عنوان سنگ کار یا شاگرد، ممکن است نیاز به قبولی در آزمون ارزیابی داشته باشید. دریابید که در چه آزمون ارزیابی شغلی باید شرکت کنید و چگونه در رقابت برتر شوید.

اگر در زمینه‌ی خدمات سنگ کاری تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای سنگ کاری از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص سنگ کاری به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی سنگ کاری کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات سنگ کاری دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.


مثال در قالب شرح شغل سنگ‌ کاری

سنگ کاران در تلاش برای تولید ساختارهای هنری عالی، وظایف مختلفی را انجام می‌دهند. مثال شرح شغل زیر وظایف، مهارت‌ها و مسئولیت‌های معمولی را نشان می‌دهد که معمولاً توسط سنگ کاران انجام می‌شود:

  1. مطالعه و تفسیر نقشه‌ها یا طراحی‌ها برای تعیین مشخصات و مواد مورد نیاز برای یک پروژه
  2. استفاده از قوانین و خطوط مورد نظر در چیدمان فونداسیون یا الگوی دیوار از خطوط مستقیم
  3. مخلوط نسبت‌های مشخصی از سیمان، ماسه و آب با هم برای دستیابی به دوغاب مورد استفاده در همجوشی قطعات سنگی
  4. چینش و تراز سنگ‌ها طبق نقشه‌ها و مشخصات ساختمانی
  5. اعمال و پخش ملات با استفاده از ماله بر روی دال‌ها و سطوح
  6. برش مواد سنگی با استفاده از اره ساینده و آسیاب‌های برقی برای شکل‌دهی و صاف کردن
  7. استفاده از جرثقیل‌ها، بالابرها و سایر تجهیزات بالابر در جابجایی بخش‌های یادبود از تخت کامیون به فونداسیون
  8. قراردهی فرم‌های ساخت و ساز یا قالب در امتداد خطوط راهنما دیوارها
  9. خط کشی داخل قالب با کاغذ فرآوری شده و پر کردن با مخلوط ترکیب سنگ
  10. ساخت و نصب سنگ‌های کنده‌کاری و سنگ کاری پیش ساخته برای ساختمان‌ها
  11. استفاده از کلنگ و بیل برای حفر ترانشه‌ها یا حفره‌ها برای پی بنای یادبود
  12. تنظیم و بررسی تراز عمودی و افقی سازه‌ها با کمک سطوح و شاقول
  13. استفاده از نقطه تاکر برای صاف کردن ملات و دستیابی به پایان کار جذاب
  14. تعویض واحدهای بنایی معیوب یا مفقود روی دیوارها یا کف‌ها
  15. انجام تعمیرات بر روی حکاکی‌های سنگی داراری ترک و خراش
  16. تمیز کردن سطح سازه های سنگ مرمر را با استفاده از اسفنج، قلم مو، آب یا محلول شیمیایی

یک پیشنهاد:

اگر در زمینه‌ی خدمات پیچ و رورپلاک سنگ نما تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای پیچ و رورپلاک سنگ نما از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص پیچ و رورپلاک سنگ نما به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی پیچ و رورپلاک سنگ نما کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات پیچ و رورپلاک سنگ نما دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب