7 نوع پارچه که می‌توانید برای لباس عروس خود انتخاب کنید

۷ نوع پارچه که می‌توانید برای لباس عروس خود انتخاب کنید

پارچه‌های زیادی برای دوخت لباس عروس وجود دارند که ما در این مطلب 7 نوع از آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با این پارچه‌ها مطلب را مطالعه فرمایید.

پارچه‌های عروس زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما چگونه می‌توانید بفهمید که کدام یک برای لباس عروس رویایی شما مناسب است؟ هر لباس مجلسی منحصر به فرد و متفاوت است. هنگامی که می‌خواهید یک لباس مجلسی سفارشی تهیه کنید، مهم است که پارچه مناسبی را انتخاب کنید که به سبک لباسی که می‌خواهید داشته باشید بیاید.

استایل، برش، بافت، پارچه، محل برگزاری، مدل لباس و فصل همه عواملی هستند که می‌توانند در انتخاب پارچه شما تاثیر بگذارند. برخی از پارچه‌ها ممکن است به بدن بچسبند در حالی که برخی دیگر بیرون می‌آیند. برخی ممکن است به آرامی بیفتند و در حین چرخش شما به آرامی تاب بخورند، در حالی که برخی دیگر شکل خود را حفظ می‌کنند.  بدون شک ابریشم محبوب‌ترین و تحسین برانگیزترین پارچه برای ایجاد لباس رویایی شماست. ابریشم خالص دارای انعطاف پذیری، کشش، استحکام و دوام فوق العاده‌ای است.


۱.کرپ کش:

هنگامی که پارچه‌ی کرپ کش وارد بازار شد، خیلی سریع به یکی از محبوب‌ترین پارچه‌ها برای طراحان لباس عروس‌ و لباس مجلسی در سراسر جهان تبدیل شد. این پارچه خیره کننده به دلیل روکش مات و بافت کرپ ظریف خود مورد استفاده قرار می‌گیرد. این پارچه برای لباس‌هایی که دارای ظاهری تنگ‌تر هستند، مانند لباس مجلسی بسیار مناسب است.

۲. ساتن ابریشم :

برای عروس‌هایی که می‌خواهند پارچه‌ای با کمی کشش و حرکت بیشتر داشته باشند، ساتن ابریشم گزینه مناسبی است. ساتن ابریشمی باید یکی از جدیدترین پارچه های موجود در بازار باشد زیرا اکثر پارچه‌های عروس فاقد عنصر الاستین هستند. این پارچه زرق و برق‌دار نسبتا نازک و سبک وزن است و برای عروس‌هایی که برای عروسی در ساحل شنی یا باغ و فضای باز را انتخاب می‌کنند بسیار مناسب است.

ماهیت تنفس ابریشم همچنین از تعریق جلوگیری می‌کند که این ویژگی فوق العاده‌ای است. یک ساتن ابریشمی برای هر لباسی که نیاز به سایلوئت مناسب یا دامن نرم و روان دارد، مفید است. فرقی نمی‌کند به دنبال لباس‌های خوش‌پوش، شلوار، لباس مجلسی یا یک لباس عروس نرم و رمانتیک باشید، این پارچه برای شما مناسب است.

۳. گریس ساتن:

یافتن یک ساتن زیبا ممکن است سخت باشد، اما این پارچه خیره کننده قطعا ارزش گشتن را دارد. این پارچه بسیار شبیه ساتن ملکه است زیرا هر دو دارای یک روکش براق بسیار قوی هستند. هر دو پارچه همچنین سطحی ابریشمی و صاف را به نمایش می‌گذارند که برای هر عروسی که می‌خواهد واقعاً ظاهری لوکس داشته باشد، مناسب است.

برخلاف اکثر پارچه‌های براق، گریس ساتن بسیار ضخیم و سنگین است که می‌تواند برای ایجاد یک لباس مجلسی حجیم فوق العاده باشد. روکش براق راهی عالی برای افزودن حس رسمی به هر لباس مجلسی است. همچنین به خودی خود یک متریال زیبا است، بنابراین نیازی به پوشاندن با توری یا تزئینات زیاد ندارد. برای عروس هایی که می‌خواهند یک ویژگی منحصر به فرد به لباس مجلسی خود اضافه کنند، یک پاپیون، دامن یا ارسی در نظر بگیرید.

۴. کرپ ابریشم خالص:

کرپ ابریشم خالص بسیار شبیه به ابریشم ابریشمی و ژرژت است. با این حال، این پارچه منحصر به فرد دارای روکش چروک و بافت کمی موجدار است. اگر لباس مجلسی شما نسبتاً ساده است و دوست دارید یک لباس ظریف و بدون تزیینات و توری داشته باشبد، این پارچه مناسب برای شماست.

کرپ ابریشم دقیقاً مانند نوعی پارچه ابریشمی و ژرژت عمل می‌کند و می‌تواند به عنوان یک روکش شفاف برای هر دامن یا لباسی استفاده شود. توجه به این نکته مهم است که هنگام انتخاب این پارچه، اگر ظاهر یک دامن صاف و روان را دوست ندارید، ممکن است به پارچه جامد زیر آن نیاز داشته باشید. در برخی موارد، این عنصر خالص به تنهایی می‌تواند بسیار خیره کننده به نظر برسد، به خصوص برای عروسی‌های غیررسمی در ساحل یا باغ.

7 نوع پارچه که می‌توانید برای لباس عروس خود انتخاب کنید

۵. ژرژت ابریشم:

ژرژت ابریشم ماهیتی سبک دارد و شفاف است، دقیقاً مانند نوعی ابریشمی ابریشمی. تفاوت اصلی بین ژرژت و نوعی پارچه ابریشمی در بافت سطحی آن است زیرا ژرژت تمایل به داشتن روکش کمی چروک مانند پارچه کرپ دارد.

تفاوت دیگر این است که ژرژت کمی شفاف‌تر است که برای عروس خانم‌هایی که می‌خواهند از این پارچه برای آستین لباس خود استفاده کنند عالی است. همچنین به شما گرما و پوشش بیشتری می‌دهد. به عنوان روکش دامن، آستین یا حتی به عنوان شنل یا شال عروس عالی است. اگر لباس‌هایی به سبک پری دریایی یا شیپوری انتخاب می‌کنید اما می‌خواهید از این پارچه زیبا و ظریف استفاده کنید، احتمالاً می‌توانید یک عنصر براق را روی نیم تنه یا در سراسر دامن این مدل لباس قرار دهید.

۶. کرپ پشت ساتن:

علاوه بر پارچه ابریشمی، کرپ پشتی ساتن ابریشم باید یکی دیگر از مواردی باشد برای دوخت لباس عروس و لباس شب مناسب است. این بسیار شبیه به سیلک است زیرا آن‌ها ضخامت و وزن یکسانی دارند و شما با استفاده از هر یک در نهایت می‌توانید یک نتیجه را به دست آورید. این پارچه کمی منحصر به فرد است زیرا بسته به ظاهری که می‌خواهید می‌توانید از هر دو طرف پارچه استفاده کنید.

یک طرف دارای سطحی براق است که برای یک ظاهر سنتی‌تر یا برای عروس‌هایی که می‌خواهند ظاهری رسمی را به لباس عروس خود اضافه کنند عالی است. سمت دیگر آن کاملاً برعکس است و دارای سطحی مات با بافتی کرپ است. این پارچه بسیار تطبیق پذیر است و می‌تواند ظاهری متناسب و یا حتی چیزی نرم و روان ایجاد کند. برای عروس‌هایی که در تصمیم گیری مشکل دارند، یک انتخاب عالی است.

۷. ارگانزا ابریشمی:

انواع مختلفی از پارچه‌های شفاف در بازار وجود دارد، اما پیدا کردن پارچه شفافی که ضخامت، ساختار و سفتی خوبی داشته باشد، اغلب بسیار دشوار است. اگر به دنبال این نوع پارچه‌ها هستید، ارگانزای ابریشمی یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود.

این پارچه یک سطح مجلل و صاف با درخشندگی ظریف دارد بنابراین خیلی زیاد نیست. این پارچه نمایی زیبا دارد اما به اندازه ژرژت، پارچه ابریشمی یا توری نرم نیست. اگر می‌خواهید پارچه‌ای با سفتی بیشتر داشته باشید، ارگانزا گزینه بسیار مناسبی برای شما است. همچنین می‌توان از ارگاندی زیر دامن استفاده کرد تا حالتی شبیه به لباس مجلسی به دست آورد، اما برای استفاده از آن به عنوان قسمت اصلی لباس مجلسی بسیار خشن و سفت است.


اگر در زمینه‌ی مزون لباس عروس و دوخت لباس شب تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر و با انجام سفارشات کار برای مزون لباس عروس و سفارشات کار برای دوخت لباس شب  از تخصص خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص مزون لباس عروس و دوخت لباس شب به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی مزون لباس عروس و لیست آگهی خدماتی دوخت لباس شب کلیک کنید.

اگر نیاز به دریافت خدمات مزون لباس عروس و دوخت لباس شب دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب