پروتئین درمانی مو

مزایای پروتئین درمانی برای مو چیست؟

پروتئین درمانی مو و درمان کراتینه، رطوبت و آبرسانی لازم را برای موها فراهم می‌کند که تمام موخوره و خشکی را تحت کنترل قرار می‌دهد.

موهای ما از پروتئین تشکیل شده است. پروتئین به عنوان یک ماده مغذی اصلی در نظر گرفته می‌شود که برای ترمیم بافت و ایجاد توده ضروری است. اگرچه پروتئین‌ها در موهای ما وجود دارند، اما عوامل محیطی مانند مه دود، آلاینده‌ها و گرد و غبار می‌توانند باعث شوند که موها از رطوبت طبیعی خود بی‌بهره شوند. نتیجه این عوامل موهای آسیب دیده و خشن می‌شود که این باعث از بین رفتن درخشندگی، ایجاد ریزش مو و کاهش خاصیت ارتجاعی می‌شود. ما در این مطلب به بررسی مزایای پروتئین درمانی مو می‌پردازیم.


 پروتئین درمانی مو چیست؟

پروتئین درمانی مو توسط محصولاتی بدون نسخه انجام می‌شود که برای محافظت از مو در برابر آسیب و آلاینده‌ها بر روی موها اعمال می‌شوند. کراتین و کلاژن رایج‌ترین مواد تشکیل دهنده چنین درمان‌هایی هستند. در زیر برخی از مزایای کلیدی پروتئین درمانی آورده شده است که باید در مورد آن‌ها بدانید:

محافظت در برابر آسیب مو:

همه گرد و غبار و آلاینده‌ها می‌توانند باعث آسیب موهای شما شوند، به خصوص اگر قرار گرفتن در معرض آن‌ها طولانی مدت باشد. درمان‌های پروتئینی مو سرشار از مواد سالم مانند پروتئین هیدرولیز شده گندم یا اسیدهای آمینه ابریشم هستند. هر دوی این ترکیبات به پوست سر را تغذیه می‌کنند و استحکام کوتیکول را بهبود می‌بخشند. این همچنین به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند و از این رو باعث رشد خوب مو می‌شود. همچنین اسیدهای آمینه به عنوان یک مانع بین لایه کوتیکول و آلاینده‎ها عمل می‌کنند و آسیب را کاهش می‌دهند و از مو محافظت می‌کنند.

پروتئین درمانی مو روشی برای جلوگیری از خشکی و موخوره مو

الاستیسیته را بهبود می‌بخشد:

یکی از دلایل اصلی شکستگی موها کاهش خاصیت ارتجاعی است. موهایی که پروتئین کافی برای حفظ قدرت خود ندارند اغلب دچار شکستگی می‌شوند. پروتئین درمانی مو به بازیابی حالت ارتجاعی از دست رفته کمک می‌کند. موهای بیش از حد فرآوری شده اغلب نیاز به پروتئین درمانی دارند زیرا تمام پروتئین آن‌ها از دست رفته است. علاوه بر درمان پروتئین، می‌توانید برخی از نکات مراقبت از مو را برای موهای فرآوری شده نیز امتحان کنید.

به تقویت مو کمک می‌کند:

سطوح پایین پروتئین مو می‌تواند به فولیکول‌ها آسیب برساند و منجر به ریزش مو شود. در این زمان است که درمان پروتئین مو برای شما مناسب است. کراتین به بازسازی پروتئین از دست رفته و همچنین ترمیم آسیب‌ها کمک می‌کند. از کمک به شکاف‌های کوتیکول گرفته تا مهر و موم کردن کوتیکول آسیب دیده، درمان با پروتئین مو به سلامت مو برای مدت طولانی‌تری کمک می‌کند.

 شکستگی و شکاف انتهایی جلوگیری می‌کند:

درمان پروتئینی مو نیز استحکام و کشسانی کلی مو را بهبود می‌بخشد. این به کاهش احتمال شکستگی مو و در نتیجه شکاف انتهای مو کمک می‌کند. درمان کراتینه، رطوبت و آبرسانی لازم را برای موها فراهم می‌کند که تمام وزی و خشکی مو را تحت کنترل قرار می‌دهد. بنابراین اگر شما نیز قربانی گرد و غبار و دو شاخه شدن انتهای مو هستید، می‌توانید یک درمان پروتئین مو را انتخاب کنید.

ظاهر کلی مو را بهبود می‌بخشد:

یکی دیگر از مزایای برتر استفاده از پروتئین این است که بر تراکم، خاصیت ارتجاعی و ساختار کلی مو تأثیر می‌گذارد. بنابراین، درمان پروتئینی مو برای رشد مو، با جبران مواد مغذی از دست رفته، حجم، ظاهر و زیبایی مو را افزایش می‌دهد.

قبل از انتخاب پروتئین مو چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

درمان‌های پروتئینی مو برای انواع مو مناسب است. اما افرادی که از موهای آسیب دیده، خشک و متخلخل شدید رنج می‌برند این درمان برای آن‌ها بهترین گزینه است. اگرچه افراد سالم نیز می‌توانند از مزایای درمان پروتئینی مو لذت ببرند، اما بسیاری از مواد شیمیایی برای سلامت مو توصیه نمی‌شوند.

پروتئین درمانی مو روشی برای جلوگیری از خشکی و موخوره مو

بهترین راه برای استفاده از درمان‌های پروتئینی برای مو چیست؟

شما می‌توانید یک سالن یا درمان در خانه را انتخاب کنید. اما اگر به دنبال یک درمان خانگی پروتئینی ساده برای موهای خود هستید، ما به شما کمک خواهیم کرد.

  • با استفاده از ماسک مو شروع کنید. در جهت پوست سر به سمت انتها بروید. سپس با انگشتان یا با یک شانه دانه بلند شروع به شانه کردن موهای خود کنید.
  • می توانید موهای خود را به صورت کش ببندید و سپس با استفاده از کلاه حمام آن را بپوشانید.
  • برای یکنواخت شدن توزیع گرما از خشک کن استفاده کنید.
  • کلاه دوش را بردارید و موهای خود را با آب بشویید. بعد از محصولی که استفاده کرده‌اید می‌توانید از شامپو یا حالت دهنده استفاده کنید.


درمان پروتئینی مو برای مو – پاسخی بالقوه برای مشکلات موهای شما:

داشتن موهای خوب آرزوی بسیاری از افراد است. برخی ممکن است به لطف همه ژن‌های خوبشان از موهای سالم و پرپشتی برخورددار باشند در حالی که برخی دیگر ممکن است در حالی که بری دیگر از این نعمت محروم هستند. چیزی که هنوز درک نشده است این است که ما بیشتر از آنچه که فکر می‌کنیم بر ظاهر موهای خود کنترل داریم. درمان پروتئین برای مو یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند به جذابیت کلی موهای شما بیافزاید.

همچنین شما می‌توانید برای جلوگیری از خشکی موی خود مطلب روش‌هایی برای جلوگیری از خشک شدن مو را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب