دستیابی به پوستی صاف

چند نکته برای دستیابی به پوستی صاف

همه ما برای داشتن پوستی صاف در تلاش هستیم. شاید دستیابی به پوستی صاف یک شبه امکان‌پذیر نباشد اما با رعایت نکات این مطلب قابل دستیابی خواهد بود.

آیا در تلاش برای دستیابی به پوستی صاف هستید؟ در حالی ممکن نیست یک شبه به پوستی صاف دستیابی پیدا کنید، اما اقداماتی وجود دارد که می‌توانند با گذشت زمان شما را به هدفتان نزدیک کنند. ما در این مطلب قصد داریم چند نکته برای دستیابی به پوستی صاف را بررسی کنیم.

۱) با دقت لایه‌برداری کنید:

لایه‌برداری زمانی است که از یک محصول یا ابزار ساینده برای حذف سلول‌های مرده پوست از سطح پوست خود استفاده می‌کنید. لایه‌برداری همچنین تجمع چربی را کاهش می‌دهد و می‌تواند به باز کردن منافذ شما کمک کند. در حالی که انجام این کار می‌تواند ناخالصی‌ها را از بین ببرد و پوست شما را صاف کند، اما اگر آن را بصورت نادرست یا زیاد انجام دهید، می‌تواند آسیب زیادی به پوست شما وارد کند. پس حتما از یک لایه‌بردار ملایم استفاده کنید و زیاده روی نکنید. لازم نیست هر روز لایه برداری کنید. فقط چند بار در هفته کافی است.

روش‌هایی برای دستیابی به پوستی صاف


۲) تمیز بمانید:

شستشوی مرتب صورت یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید برای پوست خود انجام دهید. هنگام شستشو عرق، کثیفی و باکتری‌های انباشته شده را از بین می‌برید. هنگام شب، حتما هر گونه آرایش یا محصولات مراقبت از پوستی را که در طول روز استفاده کرده‌اید را پاک کند. خوابیدن با آرایش می‌تواند منجر به مسدود شدن منافذ و افزایش باکتری‌ها، مواد ضروری برای پوست زبر شود.

برای بهترین نتیجه، صورت خود را دو بار در روز با آب ولرم و یک شوینده ملایم متناسب با نوع پوست خود بشویید. اما هنگام تمیز کردن صورت خود را اسکراب نکنید. در عوض، از نوک انگشتان خود یا یک پارچه نرم استفاده کنید تا پاک کننده را به آرامی، روی پوست خود ماساژ دهید.

۳) استفاده از آبرسان و مرطوب کننده برای دستیابی به پوستی صاف:

پس از پاکسازی، استفاده از مرطوب کننده برای حداکثر آبرسانی ضروری است. حتما پس از استفاده از آبرسان مقداری مرطوب کننده بر روی پوست خود بزنید، این به شما کمک می‌کند تا بتوانید رطوبت را در پوست خود حفظ  و از خشکی، پوست خود جلوگیری کنید. هیچ‌گاه مرطوب کننده‌های قدیمی را که در فروشگاه پیدا می‌کنید خریداری نکنید. ممکن است بیشتر از این‌که فایده‌ای برای پوست شما  داشته باشند باعث آسیب شوند. در عوض، برچسب روی محصول را بخوانید و یکی را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما طراحی شده و فاقد مواد شیمیایی خشن، مانند پارابن یا فتالات است.

۴) به اندازه کافی استراحت کنید:

در حالی که خواب هستید، سلول‌های پوست شما به سختی کار می‌کنند، آسیب‌های وارد شده در طول روز را ترمیم می‌کنند و رنگ چهره‌تان را به حالت اولیه باز می‌گردانند. خواب بین هفت تا هشت ساعت برای سلامت پوست ضروری است. خواب کم می‌تواند چرخه طبیعی پوست شما را مختل کند و علائم قابل مشاهده پیری را افزایش دهد. هنگامی که به اندازه کافی نمی‌خوابید، بدن شما هورمونی به نام کورتیزول ترشح می‌کند که می‌تواند باعث التهاب و تجزیه کلاژن، و به طور بالقوه منجر به چین و چروک و زبری پوست شود.

روش‌هایی برای دستیابی به پوستی صاف

۵)برای دستیابی به پوستی صاف مراقب آنچه می‌خورید باشید:

پوست شما نیز برای داشتن ظاهری سالم و صاف به مواد مغذی نیاز دارد. یک رژیم غذایی پر از میوه‌های تازه، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین‌های بدون چربی و چربی‌های سالم می‌تواند به پوست شما مواد مغذی لازم را بدهد تا به بهترین شکل ظاهر شود. از طرف دیگر، مصرف بیش از حد شکر یا غذاهای فرآوری شده می‌تواند منجر به التهاب و پوست خشک و پوسته پوسته شود. آکنه، چین و چروک و نازک شدن پوست نیز ممکن است با رژیم غذایی سرشار از قند همراه باشد.

مایعاتی که می‌نوشید نیز مهم هستند. آبرسانی با مقادیر کافی آب کمک می‌کند تا پوست صاف به نظر برسد. اما مصرف بیش از حد الکل می‌تواند پوست شما را کم آب و زبر کند. ایجاد تغییرات در رژیم غذایی همیشه آسان نیست، اما می‌تواند ظاهر پوست شما را در طول زمان تغییر دهد. البته، قبل از ایجاد تغییرات گسترده در رژیم غذایی، باید با یک پزشک مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید کدام غذاها برای پوست شما مفید هستند و می‌توانند از سلامت کلی شما حمایت کنند.

۶) از کرم ضد آفتاب استفاده کنید:

اشعه ماوراء بنفش خورشید می‌تواند به طور جدی به پوست شما آسیب برساند و منجر به چین و چروک و زبری شود. برای محافظت از خود (و جلوگیری از پیری زودرس)، هر روز از یک ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید، حتی اگر هوا ابری باشد. در صورت نیاز آن را دوباره در طول روز استفاده کنید، به خصوص اگر شنا می‌کنید یا به شدت عرق می‌کنید. در غیر این صورت، خطر سوختن و آسیب رساندن به پوست خود را دارید که ممکن است احتمال زبری را در آینده افزایش دهد.

علاوه بر استفاده از ضد آفتاب، سایر عادات ایمنی خوب در برابر آفتاب را نیز رعایت کنید. هر زمان که ممکن است به دنبال سایه باشید، لباس‌های محافظ بپوشید و زمانی که قصد دارید برای مدت طولانی بیرون از خانه باشید، کلاه لبه پهن را همراه خود داشته باشید.

استفاده از ضد آفتاب یکی از روش‌های دستیابی به پوستی صاف

۷) برای دستیابی به پوستی صاف سیگار را ترک کنید:

مصرف سیگار برای سلامتی و پوست شما بسیار خطرناک است. باعث تجزیه کلاژن می‌شود که می‌تواند منجر به چین و چروک و زبری شود. نه تنها این، بلکه استعمال دخانیات نیز بهبود زخم‌ها را دشوارتر می‌کند و احتمال زبری پوست به دلیل جای زخم را افزایش می‌دهد. اگر سیگاری هستید، ترک کردن بهترین کاری است که می‌توانید برای پوست (و سلامت کلی) خود انجام دهید. با یک پزشک یا ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی صحبت کنید آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند سیگار را با خیال راحت ترک کنید و عادت‌های سالم‌تری ایجاد کنید.

سیگار علاوه‌بر این‌که سلامتی پوست شما را تحت شعاع قرار می‌دهد برای سلامتی کلی شما نیز خطرناک است. برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب تاثیرات دود سیگار بر سلامتی را مطالعه فرمایید.


۸)از یک متخصص پوست کمک بگیرید:

اگر با پوست زبر خود دست و پنجه نرم می‌کنید و نمی‌توانید به تنهایی به نتایج دلخواه خود دست یابید، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به یک متخصص پوست مراجعه کنید. یک متخصص مراقبت از پوست می‌تواند پوست زبر شما را معاینه کند و علت اصلی زبری پوست شما را مشخص کند. متخصص پوست شما ممکن است داروهای تجویزی، پمادها، درمان‌های لیزری یا لایه برداری‌های ویژه را برای کمک به صاف کردن پوست شما پیشنهاد دهد. آن‌ها همچنین می‌توانند در مورد عادات خاص مراقبت از پوست که می‌تواند پوست شما را بهبود بخشد، توصیه‌های دقیق‌تری به شما ارائه دهند.

اگر شما جرء افرادی هستید که برای سلامت و زیبایی پوست خود ارزش قائل هستید برای مراقبت بیشتر از پوست خود می‌توانید مطلب ۱۰ درمان خانگی برای درخشان شدن پوست را نیز مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب