آب برنج برای مو

آنچه در مورد آب برنج برای مو باید بدانید

سال‌هاست که فرهنگ‌های آسیایی برای رشد و تقویت مو از آب برنج استفاده می‌کنند همراه ما باشید تا در مورد مزایای آب برنج برای مو اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آب برنج برای قرن‌ها در فرهنگ‌های آسیایی به عنوان یک درمان زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آب برنج اخیراً در رسانه‌های اجتماعی مرکز توجه است. زیرا انفلوئنسرهای زیبایی آن را به عنوان درمانی معجزه آسا برای رشد موهای بلند و سالم تبلیغ می‌کنند. با این حال، آیا واقعاً آب برنج به رشد موهای شما کمک می‌کند یا فقط تبلیغات است؟ در این مطلب قرار است همه چیزهایی را که باید در مورد فواید آب برنج برای مو بدانید را بررسی خواهیم کرد.


آب برنج چیست؟

آب برنج آبی است که برنج در آن پخته یا در آن خیسانده شده است و حاوی مقدار زیادی نشاسته و همچنین سایر مواد مغذی است. این آب منبع غنی از موارد زیر است:

  • اینوزیتول
  • ویتامین E
  • ویتامین B
  • منیزیم
  • فیبر
  • فلز روی یا همان زینک
  • منگنز

فواید آب برنج برای مو

برخی از ویتامین‌ها و مواد مغذی موجود در آب برنج نقش مهمی در تقویت موی سالم دارند، از جمله:

ویتامین E یکی از فواید آب برنج برای مو:

ویتامین E سرشار از نوعی آنتی اکسیدان به نام توکوترینول است. مطالعات نشان می‌دهند که رشد مو را در افرادی که آلوپسی دارند،( یک بیماری که باعث ریزش مو می‌شود)، افزایش می‌دهد.

منیزیم:

منیزیم یک ماده معدنی اصلی است که برای بسیاری از عملکردهای بدن شما ضروری است. مطالعات انجام شده بر روی زنان با موهای نازک نشان داد که مصرف مکمل منیزیم خوراکی باعث افزایش رشد موی آن‌ها پس از ۹۰ تا ۱۸۰ روز می‌شود.

ویتامین B:

بیوتین یکی از ویتامین‌های B است که بیشترین ارتباط را با رشد مو دارد. کمبود بیوتین با ریزش مو همراه است، زیرا بیوتین جزء مهمی از تولید کراتین است که برای رشد مو و ناخن‌های سالم مهم است.

فلز روی:

ریزش مو می‌تواند یکی از عوارض جانبی کمبود روی باشد. زینک برای رشد و ترمیم بافت مو ضروری است. مکمل روی در کاهش ریزش مو در افراد مبتلا به کمبود روی موثر بوده است.

طرز تهیه آب برنج برای مو:

وقتی صحبت از درمان‌های زیبایی می‌شود، درمانی به اندازه آب برنج ارزان و آسان وجود ندارد. چندین روش محبوب برای تهیه آب برنج وجود دارد، از جمله:

خیساندن کوتاه:

یک فنجان برنج را بشویید. دو تا سه فنجان آب اضافه کنید و اجازه دهید برنج ۳۰ دقیقه تا دو ساعت خیس بخورد.

طرز تهیه آب برنج برای مو

 

روش جوشاندن:

برنج را طبق معمول بپزید، اما آب بیشتری از حد معمول اضافه کنید. وقتی برنج پخت تمام شد، آن را صاف کنید و از آب آن برای استفاده روی موهایتان استفاده کنید.

روش تخمیر:

برخی از طرفداران آب برنج معتقدند که اجازه دادن به تخمیر آب برنج خیس شده برای دو تا سه روز باعث افزایش آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌شود.

اگر می‌خواهید از آب برنج استفاده کنید، گزینه خیساندن کوتاه بهترین گزینه است زیرا جوشاندن آب ممکن است برخی از ویتامین‌ها را از بین ببرد، تخمیر آن نیز می‌تواند باعث ایجاد باکتری شود.

برای استفاده از آب برنج، موهای خود را طبق معمول شامپو بزنید و آبکشی کنید. سپس آب برنج را روی موهای خود بریزید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند سپس با آب گرم کاملاً بشویید.

فواید آب برنج برای مو:

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد آب برنج می‌تواند به رشد موهای شما کمک کند. مردم چین از آب برنج به عنوان بخشی از روتین مراقبت از مو استفاده می‌کنند، و همچنین عنوان “بلندترین دهکده مو جهان” را در کتاب رکوردهای جهانی گینس به دست آورده‌اند. با این حال، هیچ مدرک علمی استفاده از آب برنج برای رشد مو را تایید نمی‌کند.

اگرچه حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی مرتبط با موهای سالم است، اما بیشتر مطالعات در مورد این ویتامین‌ها و مواد معدنی بر روی افرادی انجام شده است که کمبود آن‌ها را داشتند، نه افرادی که سطوح طبیعی داشتند. علاوه‌بر این، بیشتر مطالعات به نتایج مصرف ویتامین‌ها و مواد معدنی از طریق دهان و نه استفاده از آن‌ها روی مو پرداخته‌اند.

عوارض جانبی آب برنج بر روی مو:

آب برنج خطرات قابل توجهی ندارد، بنابراین باید بی‌خطر باشد. با این حال، برخی از افراد باید قبل از امتحان با پزشک خود صحبت کنند، از جمله افرادی که دارای بیماری‌ها زیر هستند.

اگزما:

افراد مبتلا به اگزما یا درماتیت آتوپیک التهاب و خارش دارند زیرا پوست آن‌ها نمی‌تواند یک سد رطوبتی کافی را حفظ کند. اگر چه در صورت ابتلا به اگزما ممکن است در مصرف آب برنج مشکلی نداشته باشید، بهتر است ابتدا یک ناحیه کوچک را آزمایش کنید یا با متخصص پوست خود صحبت کنید.

آب برنج درمانی معجزه آسا برای رشد موهای بلند و سالم

ریزش مو:

اگر ریزش مو دارید، نباید آب برنج را به عنوان اولین درمان خود امتحان کنید. ابتدا با پزشک خود صحبت کنید زیرا بسیاری از علل ریزش مو دارای درمان‌های تایید شده‌ای هستند که موثر هستند.


راه‌های اثبات شده برای رشد سریع‌تر موهای شما:

اگر به روش‌های علمی اثبات شده برای رشد سریع‌تر موهای خود علاقه‌مند هستید، این موارد را به جای (یا علاوه بر) آب برنج امتحان کنید:

  • آزمایشی جهت اطمینان از عدم کمبود موتد مغذی انجام دهید.
  • از یک رژیم غذایی متعادل پیروی کنید.
  • به طور خاص، مطمئن شوید که به اندازه کافی ویتامین‌های B و D، آهن، روی و اسیدهای چرب امگا ۳ را در رژیم غذایی خود دریافت می‌کنید.
  • مکمل‌های بیوتین و کلاژن را امتحان کنید.
  • تا حد امکان از عملیات حرارتی مانند اتو کشیدن مو خودداری کنید.
  • درمان‌های شیمیایی را به حداقل برسانید.
  • از برس زدن موهای خیس خودداری کنید.
  • تریم های منظم داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث کمپشتی موی شما می‌شود ریزش شدید مو است. برای اینکه بتوانید موهای پرشت و بلندی داشته باشید باید از ریزش موی خود جلوگیری کنید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از ریزش موی خود مطلب دلایل ریزش مو چیست؟ آیا راه‌حلی دارد؟ را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب