استعلام دهک خانوار

استعلام دهک خانوار: چگونه متوجه شویم که در دهک چندم قرار داریم

بعد از دهک‌بندی یارانه‌ها اکثر افراد دوست دارند از دهک خود و همچنین میزان یارانه خود مطلع شوند برای همین امر ما در این مطلب نحوه‌ی استعلام دهک خانوار را آموزش داده‌ایم.

کشور عزیزمان ایران حدودا دارای ۸۵ میلیون نفر جمعیت است که طی تصمیمات دولتی به هر یک از این افراد یارانه تعلق می‌گیرد. در طرح هدفمندسازی یارانه‌ها این یارانه به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود. پس از گذشت مدتی از پرداخت یارانه‌ها، دهک‌بندی صورت گرفت که در این طرح برخی از خانوارها از دریافت یارانه معاف شدند. در حال حاضر به طور تقریبی ۷۸ میلیون از افراد جامعه یارانه خود را دریافت می‌کنند. در این مطلب می‌خواهیم روش استعلام دهک خانوار جهت دریافت یارانه را به شما آموزش دهیم.


لازم به ذکر است خانوارهایی که در دهک‌های پایین‌تر قرار دارند از نظر مالی وضعیت ضعیف‌تری نسب به دهک‌های بالاتر دارند. در پی طرح دهک‌بندی خانوارها سه دهکی که جزء ثروتمندان و دهک پردرآمد قرار می‌گیرند مشمول دریافت یارانه نمی‌شوند. حال سئوالی که ذهن اکثریت افراد را به خود مشغول کرده است این است که چگونه متوجه شویم که در دهک چندوم قرار داریم؟ روش‌هایی برای اطلاع از این موضوع وجود دارد. اگر شما هم دوست دارید بدانید در دهک چندوم قرار دارد و این‌که آیا دریافت یارانه شامل حال شما می‌شود یا خیر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

روش‌های استعلام دهک خانوار:

یرای استعلام دهک خانوار می‌توانید از یکی از روش‌های زیر استفاده کنید:

استعلام دهک خانوار با استفاده از کد ملی سرپرست:

یکی از روش‌هایی که شما می‌توانید با استفاده از آن از دهک خانوار خود مطلع شوید استفاده از کد ملی سرپرست خانوار است. برای اطلاع از دهک با استفاده از این روش لازم است ابتدا وارد سامانه مربوط به این کار شوید. برای این منظور ابتدا آدرس hemayat.mcls.gov.ir  را در مرورگر خود جستجو کنید و بر روی دکمه ورود به سامانه حمایت کلیک کنید. (همچنین می‌توانید بر روی hemayat.mcls.gov.ir کلیک کرده تا به سامانه حمایت وارد شوید.)

در صفحه باز شده گزینه حقیقی را انتخاب کرده سپس کد ملی سرپست خانوار و همچنین کد امنیتی را در فیلدهای مربوطه وارد کنید سپس بر روی ورود به سامانه کلیک کنید. نکته‌ای که باید در این مرحله به آن توجه داشته باشید این است که کد ملی که وارد می‌کنید حتما باید متعلق به سرپرست خانوار باشد.

استعلام دهک خانوار با استفاده از کد ملی سرپرست

در صورتی که تا به‌حال وارد سامانه حمایت نشده‌اید لازم است ابتدا مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل نمایید. پس از تکمیل فرم بالا جهت ثبت‌نام به صفحه‌ای مانند تصور زیر هدایت می‌شود. در این مرحله می‌بایست شماره همراه، تاریخ تولد و کد پستی مربوط به محل سکونت خود را وارد کنید و بر روی ورود به سامانه کلیک فرمایید. توجه داشته باشید که شماره همراه وارد شده می‌بایست متعلق به سرپرست خانوار باشد.

استعلام دهک خانوار با استفاده از کد ملی سرپرست

 

در این مرحله کدی جهت تایید صحت شماره وارد شده ارسال می‌گردد که باید آن را در کاردهای مورد نظر وارد کنید. پس از ورود کد تایید وارد صفحه‌ی تعیین رمز عبور برای حسای خود می‌شوید. با ثبت موفق رمز عبور ثبت‌نام شما تکمیل می‌شود. حال شما قادر به ورود به سایت از طریق نام کاربری و پسورد خود هستید. در پروفایلتان وضعیت فعلیتان به شما نمایش داده می‌شود و شما متوجه دهک و وضعیت یارانه خود خواهید شد.


استعلام از طریق شماره گویا:

برای ستعلام دهک خود از طریق شماره گویا با شماره  ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ تماس حاصل کنید. بعد از تماس جهت اطلاع از دهک می‌بایست کد ملی سرپرست خانوار و شماره موبایل متعلق به او را وارد کنید.

استعلام دهک‌بندی با کد دستوری:

به نظر می‌رسد راحت‌ترین و بهترین گزینه این مورد باشد. اگر تمایل به استفاده از این روش دارید باید کد دستوری #کد ملی سرپرست خانوار*۴۳۸۵۷*۴*  (ستاره ۴ ستاره ۴۳۸۵۷ ستاره کد ملی سرپرست خانوار مربع) را با شماره همراه متعلق به سرپرست خانور شماره‌گیری کنید. در این صورت شما از آخرین وضعیت یارانه خود مطلع خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب