بهترین رستورا‌ن‌های شیراز

بهترین رستورا‌ن‌های شیراز: ۱۰ مکان برتر برای غذا خوردن

شیراز به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی و همچنین گردشگری در بین مردم ایران محبوبیت زیادی دارد. اگر شما قصد سفر به شیراز ر دارید ما در این مطلب برای شما لیستی از بهترین رستورا‌ن‌های شیراز را آماده کرده‌ایم.

در قلب شیراز باستانی، جایی که شاعران و هنرمندان، روزگاری در آن می‌زیستند، غذا بیانگر تمام طعم‌های سنتی ایرانی است. رستوران‌های شیراز مانند ماشین زمان هستند و شما را به ریشه‌های جادوی آشپزی ایرانی بازمی‌گردانند. پس از آن، کافه‌های دنجی هستند که حس خلاقیت قدیمی را به همراه دارند. ما در این مطلب فهرستی از ۱۰ تا از بهترین رستورا‌ن‌های شیراز برای مصرف غذا و نوشیدنی در شیراز را گردآوری کرده‌ایم. پس اگر در عید نوروز یا قصد سفر به شیراز را دارید این مطلب می‌تواند برای شما مفید باشد.


۱. مجموعه رستوران هفت‌خوان یکی از بهترین رستورا‌ن‌های شیراز:

به رستوران هفت‌خوان یکی از بهترین رستوران های شیراز خوش آمدید! این رستوران یک رستوران معمولی نیست – یک سرزمین عجایب غذایی با طبقات مختلف است. این رستوران دارای طبقاتی است که هر طبقه طعم‌ها و غذاهای متفاوتی را به شما ارائه می‌دهد.

یک طبقه دارای غذاهای سنتی ایرانی لذیذ است، دیگری غذاهایی از سرتاسر جهان دارد، یک طبقه فست فودهای بی‌نظیر و خدیگری یک کافی شاپ دنج. این فقط در مورد غذا نیست؛ هر طبقه سبک خاص خود را دارد که با نوع غذایی که سرو می‌کنند مطابقت دارد. بنابراین، وقتی به هفت‌خوان می‌روید، فقط برای سرو یک وعده غذایی نمی‌روید.

مجموعه رستوران هفت‌خوان یکی از بهترین رستورا‌ن‌های شیراز

۲. رستوران پرهامی:

رستوران پرهامی، واقع در کوچه پس کوچه‌های جذاب شیراز تاریخی را کشف کنید. این رستوران انواع غذاهای لذیذ از نقاط مختلف ایران را ارائه می‌دهند. اگز سه به دنبال یک وعده غذایی بی‌نظیر هستید پرهامی جایی است که باید بروید. چه طعم تندی جنوب را ترجیح دهید و چه طعم ملایم شمال، منوی پرهامی برای هر ذائقه‌ای غذا دارد. بنابراین، اگر در حال و هوای یک وعده غذایی خاص در مکانی آرام هستید، رستوران پرهامی بهترین مکان است.

۳. خانه فرهنگ وکیل:

قدم گذاشتن به فرهنگسرای وکیل را تصویر کنی مانند بازگشت به گذشته با فواره‌های خنک و پخش موسیقی زنده در پس زمینه. این یک نکته برای این رستوران ایرانی شیراز است: حتماً غذای معرکه این مجموعه، آبگوشت یا همان دیزی را امتحان کنید. این مکان قبلاً یک حمام قدیمی بود، اما اکنون یک رستوران پرجنب‌وجوش است. اما صبر کنید، چیزهای بیشتری وجود دارد! باید کلم پلو مخصوص آن‌ها را با مرغ بچشید. کلم پلو یک غذای شیرازی با یک عطر و طعم عالی است.

۴. رستوران سنتی صوفی یکی از بهترین رستورا‌ن‌های شیراز:

رستوران سنتی صوفی را معرفی می‌کنیم، یک غذاخوری درجه یک و در عین حال کلاسیک در شیراز که هم مورد علاقه مردم محلی و هم بازدیدکنندگان است. این مکان به دلایلی محبوب است – حال و هوای عجیبی دارد و غذاهای عالیی را ارائه می‌دهد. اگر وارد آن شوید فضایی راحت و دنج را خواهید دید که با ترکیبی از دکوراسیون سنتی و شیک تزئین شده است. این رستوران انواع غذاهای لذیذ را ارائه می‌دهند، نه فقط سنتی، بلکه برخی از غذاهای غربی و فست فودی را هم دارد.

چه محلی باشید و چه فقط در حال گذر از آنجا هستید، صوفی یک انتخاب فوق العاده است. اگر می‌خواهید طعم‌های غذاهای شیراز را واقعاً تجربه کنید، اینجا جایی است که باید بروید. رستوران سنتی صوفی مانند سفری لذیذ است که ذائقه شما را به وجد می‌آورد.

رستوران سنتی صوفی یکی از بهترین رستورا‌ن‌های شیراز

۵. رستوران باغ راز:

باغ راز یکی از بهترین رستوران‌های شیراز در منطقه پرجنب و جوش قصرالدشت شیراز است. باغی با معماری چشمگیر را تصور کنید که محیطی عالی برای لذت بردن از غذاهای خوشمزه ایرانی ایجاد می‌کند. طبیعت خیره کننده این رستوران مجال غذا خوردن را از شما می‌گیرد. باغ راز یکی از گران‌ترین مکان‌های شهر است. بنابراین، اگر می‌خواهید کمی لذت ببرید و می‌خواهید غذای خوب را با کمی تجمل ترکیب کنید، باغ راز مکان مناسبی است. این تجربه‌ای است که در قلب قصرالدشت ظرافتی به ذائقه شما می‌بخشد.

۶. رستوران شارزه:

اگر حال و هوای تاریخی شهر را دوست دارید رستوران شارزه مکانی است که باید باشید. این رستوران بهترین کباب شهر را برایتان سرو می‌کنند، یک کباب که مورد علاقه همه است. پس از کاوش در ارگ کریم‌خان، راهی این رستوران شوید تا غذاهای محلی اصیل را در محیطی خنک و قدیمی نوش‌جان کنید. آیا روی کیک یخ بسته است؟پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنبال ترکیب غذای خوب، سنت و کمی جادوی موسیقی هستید، رستوران شارزه را از دست ندهید.

۷. رستوران شام ایرانی:

اگر به شیراز سفر کردید و خود را در شهری یافتید که به شعر و تاریخ ایرانی معروف است، حتماً از رستوران شام ایرانی دیدن کنید. این رستوران یک مکان فوق العاده است. رستوران شام ایرانی بر روی سرو غذاهای سنتی شیرازی و دیگر غذاهای لذیذ ایرانی تمرکز دارد. یک محیط دنج با موسیقی خوب را تصور کنید، جایی که می‌توانید با خانواده خود استراحت، و غذاهای لذیذی را میل کنید. این رستوران بیش از این‌که یک مکان برای صرف غذا باشد، مقصدی برای گذراندن اوقاتی عالی است.

۸. رستوران درب شازده:

تصور کنید در یک هتل فوق العاده قدیمی و جذاب به نام درب شازده اقامت داشته باشید. این هتل دارای رستورانی است که با حال و هوای زیبا و آرام خود کل فضا را بهبود می‌بخشد. خود هتل فوق‌العاده قدیمی است و قدمت آن به دوران قاجار می‌رسد و درست در قلب شیراز تاریخی واقع شده است.

حالا وقتی به رستوران دربه شازده می‌روید، برای یک غذای بسیار عالی یا بهتر بگوییم غذاهای شیرازی آماده باشید. واقعا درجه یک است بنابراین، این چیزی بیش از یک وعده غذایی است. مثل این است که یک قدم به عقب برگردیم و طعم‌های قدیمی شیراز را درمحیطی قدیمی بچشیم.

رستوران درب شازده یکی از بهترین رستورا‌ن‌های شیراز

۹. رستوران شاطر عباس یکی از بهترین رستورا‌ن‌های شیراز:

رستوران شاطر عباس به عنوان یک مقصد رستوران ایرانی معروف شیراز در قلب شهر قرار دارد. این غذاخوری نه تنها یک وعده غذایی، بلکه یک تجربه آشپزی نیز ارائه می‌دهد، به خاطر غذاهای خوشمزه، محیط سنتی، و طراحی و معماری خیره کننده‌اش مشهور است.

چیزی که این رستوران را متمایز می‌کند، مفهوم آشپزخانه اوپن است که به مهمانان این امکان را می‌دهد تا شاهد هنر پشت آماده سازی غذای خود باشند. آشپزخانه اوپن که درست در مقابل ناهار خوری قرار دارد، نمایی مستقیم از جادوی آشپزی که جلوی چشمان شما اتفاق می‌افتد را ارائه می‌دهد. این رستوران فقط مکانی برای غذا خوردن نیست؛ سفری فراگیر به غذاهای شیراز و طعم‌های ایرانی، جایی که فضا، طراحی و غذاهای لذیذ سمفونی از لذت‌ها را ایجاد می‌کند.


۱۰. رستوران کته ماس:

اگر در شیراز هستید و هوس غذاهای اصیل شیرازی و غذاهای ایرانی را دارید، راهی کته ماس شوید. موقعیت مکانی مناسبی دارد و در طبخ غذاهای سنتی ایرانی تخصص دارد. این مکان با کاشی‌های آبی روی دیوارها تزئین شده است و فضایی دنج را ایجاد می‌کند. علاوه بر این، زمانی‌ که شما از غذاهای بسیار خوشمزه لذت می‌برید آن‌ها آن‌ها موسیقی زنده ایرانی را برای لذت هرچه بیشتر شما ارائه می‌دهند.

منوی این رستوران انواع غذاهای لذیذ ایرانی را ارائه می‌دهد و با آهنگ‌های پس زمینه به یک تجربه کامل تبدیل می‌شود. نه فقط برای یک وعده غذایی، بلکه برای یکی از بهترین تجربه‌ که در این مکان خواهید داشت، آماده شوید.

اگر قصد سفر به شیراز را دارید برای گشت و گذار در این شهر بهتر است با آن آشنا باشید. برای این منظور بهتر است جاذبه‌های گردشگری شیراز را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب