بهترین مکان‌‌های عکاسی در ایران

بهترین مکان‌‌های عکاسی در ایران پارت دو

ایران به عنوان یک کشور با آثار تاریخی فراوان دارای لوکیشن‌های زیادی برای عکاسی است برای یافتن بهترین مکان‌‌های عکاسی در ایران با ما همراه باشید.

این روزها استفاده از شبکه‌های اجتماعی بیداد می‌کنند و متعاقباً عکاسی در ایران روز به روز مرسوم‌تر می‌شود. بسیاری از ما به دنبال مکان‌های برتر برای عکاسی در ایران هستیم تا بتوانیم آن‌ها را با دیگران در این اپلیکیشن محبوب به اشتراک بگذاریم. از آنجایی که ایران کشور رنگ‌ها و مناظر خیره‌کننده است که برای عکاسی بسیار مناسب است، عکاسی در ایران فوق‌العاده جالب خواهد بود. ایران مملو از دیدنی‌های تحسین برانگیز است که هر کدام را به نوعی می‌توان به عنوان سوژه‌ای ناب برای عکاسی انتخاب کرد. با ما همراه باشبد تا با بهترین مکان‌‌های عکاسی در ایران آشنا شوید.


اگر هنوز پارت یک این مطلب را مطالعه نکرده‌ایئ پیشنهاد می‌کنیم ابتدا به مطالعه بهترین مکان‌‌های عکاسی در ایران پارت یک بپردازید.

برخی از مکان‌های دیدنی در ایران شامل آثار تاریخی است که قرن‌ها برای مردم امروز باقی مانده است و برخی از این دیدنی‌ها یادگاری از ایران باستان هستند و هزاران سال عمر کرده‌اند تا به دوران ما رسیده‌اند. از دیگر جاذبه‌های خیره کننده ایران می‌توان به جنگل‌های سرسبز، رودخانه‌های آبی و کویرهای طلایی رنگ اشاره کرد که هر کدام جذاب و مسحورکننده هستند. زیبایی و شکوهی که در هر یک از این جاذبه‌ها وجود دارد باعث می‌شود افراد زیادی به هنر مدرن و محبوب عکاسی روی بیاورند و چشم نوازترین تصاویر را جاودانه کنند.

عکاسی در رشت یکی از بهترین مکان‌‌های عکاسی در ایران:

رشت، مرکز استان گیلان، مناظر و میراث فرهنگی منحصر به فردی را ارائه می‌دهد. روستای ماسوله و پارک سراوان برای تماشای فضای سبز سرسبز و معماری سنتی ایران عالی هستند.

گردن حیران:

گردن حیران واقعاً مانند نام خود عمل می‌کند و شما را در میان بهترین نقاط عکاسی ایران شگفت‌زده و گیج می‌کند. این جاذبه منحصر به فرد گیلان که در مسیر اصلی بین اردبیل و آستارا، در محدوده استان گیلان قرار دارد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این خور به سه قسمت هیرکان سفلی، هیرکان علیا و هیرکان مرکزی تقسیم می‌شود. ریشه نام آن کاملاً محلی است. این خور به دلیل ارتفاع نسبت به سطح دریا در بیشتر اوقات سال کاملاً پوشیده از مه است. پیاده روی، رانندگی و عکاسی از جاذبه‌های این منطقه است.

عکاسی در رشت یکی از بهترین مکان‌‌های عکاسی در ایران

 ماسال یکی از بهترین مکان‌‌های عکاسی در ایران:

شاید باورتان نشود که ماسال شهری کوهستانی در شمال ایران است که تنها ۵۰ کیلومتر با رشت فاصله دارد. معنای لغوی ماسال کوهستانی است. این کلمه از اصطلاحات محلی مانند مازل یا ماسال گرفته شده است. شهری باستانی که قدمت آن را از گورستان‌ها و خرابه‌های روستاها می‌توان شناخت. ماسال شهری گمشده در میان ابرها با غارها، چشمه‌ها و رودخانه‌های فراوان در کنار مراتع و جنگل‌هایش است که آن را به مکانی عالی برای عکاسی تبدیل کرده است.

میدان تاریخی شهرداری رشت:

میدان شهرداری رشت یکی از میدان‌های مهم این شهر است که با ساختمان‌های متعدد اطراف خود به نماد شهر رشت تبدیل شده است. از مهم‌ترین ساختمان‌های اطراف میدان شهرداری می‌توان به برج ساعت و موزه شهرداری اشاره کرد. شایان ذکر است میدان شهرداری به دلیل نورپردازی منحصربفرد و متفاوت یکی از بهترین نقاط عکاسی ایران در شب است.

سایر مکان‌های رشت برای عکاسی:

زیبایی شهر رشت تنها در این مکان‌ها خلاصه نمی‌شود. شهر رشت دارای لوکیشن‌های دیگری مانند پارک جنگلی سراوان، محله ساغریسازان، سبزه میدان، دریاچه آینه، ماسوله، پارک مفاخر، اسالم، محله گلسار و… است که مکان‌های فوق العاده‌ای برای عکاسی هستند.

عکاسی در تبریز:

تبریز، در شمال غربی ایران، از نظر مکان‌های تاریخی و فرهنگی غنی است. از بازار تبریز تا پارک ایل گلی، پس زمینه‌های متنوعی را برای عکاسان فراهم می‌کند.

خانه سنتی بهنام یکی از بهترین مکان‌‌های عکاسی در ایران:

خانه بهنام یکی از بناهای باستانی معروف به بهنام گنجه یا قادکی بهنام است. این عمارت در اواخر سلسله زند و اوایل دوره قاجار ساخته شده و آن را به یکی از بناهای معروف و زیبای تبریز تبدیل کرده است.
خانه سنتی بهنام یکی از بهترین مکان‌‌های عکاسی در ایران

خانه امیر نظام گروسیه یکی از بهترین مکان‌‌های عکاسی در ایران:

خانه بعدی که در حال حاضر موزه دوره قاجار است و به دستور ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده است، خانه امیرنظام گروسیه است. عمارتی دو طبقه با زیر بنای ۱۵۰۰ مترمربع، هم حیاط اندرونی و هم بیرونی دارد و زیبایی آن با حوض‌ها و باغ هایش چند برابر می‌شود. در طبقه بالا پنجره‌های طاقدار و طرح‌ریزی شده با شیشه‌های تمام رنگی را می‌بینید که زیبایی این عمارت را بیشتر کرده است. گچ بری‌ها نیز نمونه‌های بارز هنر دوره قاجار هستند.

از تالارهای این عمارت که در حال حاضر به عنوان فضاهای موزه‌ای هستند، می‌توان به تالارهای طبقه اول شامل تالار خاتم، تالار موسیقی، تالار فلزات، تالار آینه، تالار چینی، تالار سکه و تالار نساجی و در زیرزمین آن اشاره کرد. تالارهایی مانند تالار فانوس، تالار قفل، تالار معماری و شهرسازی، تالار و سفارشات مردانه، تالار اسلحه و تالار سنگی.

سایر مکان‌های تبریز برای عکاسی:

البته نقاط عکاسی دیگری نیز در شهر تبریز وجود دارد که از حوصله این بحث خارج است. از دیگر مکان‌های منحصر به فرد این شهر برای عکاسی می‌توان به پارک مینیاتوری تبریز، ایل گلی، مسجد کبود، باغ گلستان، تفرجگاه عینعلی یا عون بن علی، میدان ساعت، خانه نیکدل و خانه لاله اشاره کرد.

عکاسی در مشهد: یک عکس ماجراجویی:

مشهد به عنوان شهری که اهمیت معنوی را با زیبایی معماری در هم می‌آمیزد، به مقصدی اصلی برای عکاسان تبدیل شده است. این بنا که به خاطر حرم امام رضا معروف است، سالانه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند و با بالاترین کیفیت خدمات و شگفتی‌های معماری را به آن‌ها ارائه می‌دهد. در زیر بهترین مکان‌های عکاسی در مشهد که ماهیت آن را به تصویر می‌کشد، آورده شده است.

پارک کوه سنگی:

پارک کوهسنگی واقع در جنوب غربی مشهد یکی از زیباترین پارک‌های این شهر است. این روستا که در اطراف تپه‌ای مرتفع ساخته شده است، یکی از قدیمی‌ترین روستاهای مشهد محسوب می‌شود. جالب اینجاست که شاه عباس صفوی در سن ۱۶ سالگی تاجگذاری خود را در اینجا جشن گرفت. موزه پارک با الهام از معماری کاخ نادری به عنوان یک جاذبه غیرقابل انکار در مشهد است.

پارک کوه‌سنگی یکی از بهترین مکان‌‌های عکاسی در ایران

پارک وکیل آباد یکی از بهترین مکان‌‌های عکاسی در ایران:

پارک وکیل آباد که در سال ۱۳۴۷ توسط حاج حسین ملک اهدا شد، گواهی بر نیکوکاری اوست. این پارک که در انتهای بلوار وکیل‌آباد قرار دارد، جاذبه‌های متنوعی از جمله باغ‌وحش همسایه را ارائه می‌کند که آن را به مکانی زیبا برای عکاسی در مشهد تبدیل کرده است.

خانه تاریخی داروغه:

خانه داروغه، یکی دیگر از نگین‌های دوران قاجار، به دستور مستقیم یوسف خان هرات ساخته شد. طراحی منحصر به فرد در سه ضلع، نوآوری‌های معماری مانند راه پله‌های دو طرفه و دکوراسیون الهام گرفته از روسیه را به نمایش می‌گذارد. این بنا که در سال ۱۳۹۱ توسط شهرداری شهر خریداری و مرمت شد، نگاهی اجمالی به ملیله فرهنگی غنی مشهد دارد.


سایر نقاط فتوژنیک در مشهد:

مشهد دارای چندین مکان مناسب برای عکاسی است، از جمله:

  • پارک ملت با ارائه فضای سبز با طراوت.
  • روستای اخلمد که زیبایی‌های روستایی را به نمایش می‌گذارد.
  • هارونیه، وصیت‌نامه تاریخی.
  • پارک هفت حوض
  • پارک مینیاتوری، نمایشی از میراث معماری ایران.
  • شاندیز که به خاطر مناظر دیدنی‌اش معروف است.
  • خانه توکال، بازتاب معماری سنتی ایرانی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب