اضطراب معمولا تمام رندگی فرد مظرب را تحت الشعاع قرار میدهد برای همین حتما باید درمان شود.

۱۲ راه برای درمان اضطراب

ضطراب انواع مختلفی دارد یکی از آنها اضطراب فراگیر است که در این نوع فرد بدونه هیچ دلیلی مضطرب است در این مطلب روش‌هایی برای درمان اضطراب آورده شده است.

در این دنیای رقابتی، اضطراب بخشی از زندگی ما شده است. اکثر ما این روزها از انواع و شدت اختلالات اضطرابی رنج می‌بریم. اما نگران نباشید ما در این مطلب از مجله‌ی روزساز راه‌هایی برای درمان اضطراب را به شما می‌گوییم.

روش‌های خانگی برای درمان انواع اضطراب:

درمان‌های طبیعی بسیاری وجود دارد که می‌توان آن‌ها را با دارو برای درمان اضطراب تکمیل کرد. درمان‌های خانگی بسیار مفید و بی‌خطر هستند و احتمال عوارض جانبی آن‌ها تقریباً ناچیز است. اگر  مورد اختلال اضطراب افراطی نیست، پس این درمان‌های خانگی مفید هستند. آن‌ها بر سبک زندگی عادی یک فرد تأثیر نمی‌گذارند.

قبل از شروع مطالعه این مطلب پیشنهاد می‌کنیم اول با علائم و نشانه‌های اضطراب آشناشوید. برای این امر می‌توانید مطلب اختلالات اضطراب فراگیر و نشانه‌های آن را مطالعه کنید.

یوگا و مدیتیشن:

یوگا و مدیتیشن مطمئناً برای درمان اضطراب مفید و تسکین دهنده هستند. این ورزش‌ها هر روز، حتی یک جلسه بیست دقیقه‌ای آرامش را برای ذهن و بدن شما فراهم می‌کند. در یک کارآزمایی تصادفی که در مجله روانپزشکی بالینی منتشر شد، مراقبه ذهن‌آگاه، بهبود قابل‌توجهی در سلامت روان بیماران مبتلا به اختلال اضطراب عمومی نشان داد.

ماساژ:

ماساژ بدن یا ماساژ مو شما را آرام می‌کند و گردش خون را بهبود می‌بخشد. این روش مطمئناً کمی تسکین خواهد داد.


تمرینات منظم:

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کاهش اضطراب، ورزش منظم است. برخی تمرینات، حتی پیاده روی، رضایت ذهنی را برای شما فراهم می‌کند. تمرینات منظم نه تنها جسم و روح شما را سالم نگه می‌دارد، بلکه حتی به آرامش ذهن شما نیز کمک می‌کند. این نوع تمرین منظم منجر به ترشح سروتونین می‌شود که یک ماده شیمیایی مهم برای عملکرد مغز است. این امر منجر به فعال شدن حواس شاداب و خوشایند می‌شود. اگر مدتی را صرف انجام ورزش مورد علاقه خود می‌کنید، مطمئناً به شما در مبارزه با علائم اختلال اضطراب کمک می‌کند.

رژیم غذایی مغذی برای درمان اضطراب:

همچنین می‌توانید با حفظ یک رژیم غذایی مغذی با اختلالات اضطرابی مبارزه کنید. ارتباط مستقیمی بین رژیم غذایی نامناسب و اختلالات اضطرابی، به ویژه برای افرادی که از اختلالات مرتبط نیز رنج می‌برند، وجود دارد.  هر چه علائم شدیدتر و مزمن‌تر باشد، کیفیت رژیم غذایی ضعیف‌تر است. مطالعات آینده‌نگر برای تایید جهت ارتباط بین اختلالات افسردگی و اضطراب با کیفیت رژیم غذایی و بررسی این‌که آیا بهبود کیفیت رژیم غذایی می‌تواند سلامت روان را بهبود بخشد، مورد نیاز است.

گیاهان:

تعدادی از گیاهانی که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از: ، رازک، آویشن، میخک، بتونی چوب شکوفه پرتقال، اسطوخودوس و بابونه. حتی می‌توانید آشواگاندا یا گیلاس زمستانی مصرف کنید که اعصاب و ذهن را آرام می‌کند. سبزیجاتی مانند اسفناج و بادام نیز سرشار از منیزیم هستند و می‌توانند استرس را از بین ببرد.

اضطراب بر عملکرد فرد در زندگی شخص و اجتماعی تاثیرات منفی میگذارد برای همین باید درمان شود. درمان اضطراب بسته به نوع اضطراب روش‌های مختفی دارد
درمان اضطراب

زندگی اجتماعی سالم:

سعی کنید خودتان را مشغول نگه دارید. هرگز بی‌کار ننشینید، زیرا به ذهن شما اجازه می‌دهد در مناطق تاریک متزلزل شود. خودتان را با خانواده و دوستانتان مشغول کنید. یک زندگی اجتماعی سالم شما را فعال و پر انرژی نگه می‌دارد. برای بیرون رفتن،  رفتن به سینما یا رفتن به برخی نمایشگاه‌ها برنامه‌ریزی کنید. هیچ وقت از حرف دل و ذهن خود دریغ نکنید. چیزهایی که ناگفته می‌مانند اغلب باعث ناراحتی و اضطراب می‌شوند. برای تعطیلات آخر هفته خانوادگی برنامه ریزی کنید. این کار قلب شما را با انرژی و اشتیاق جدید پر می‌کند.


رضایت ذهنی:

زمانی را به یک هدف اجتماعی اختصاص دهید. این به شما رضایت روحی می‌دهد و بر اضطراب غلبه می‌کند. به یتیم خانه یا خانه سالمندان بروید. با آن‌ها وقت بگذرانید و در زندگی آن‌ها تغییر ایجاد کنید. بازی با حیوان خانگی شما به راحتی می‌تواند لبخند را بر لبان شما بیاورد. اگر حیوان خانگی ندارید، یکی را تهیه کنید و با آن وقت بگذرانید. این می‌تواند یک کاهش دهنده استرس شگفت انگیز باشد.

حمام آب گرم برای درمان اضطراب:

درمان خانگی دیگر حمام آب گرم است. این روش تفکر شما را اصلاح می‌کند و شما را به فردی بسیار راضی‌تر تبدیل می‌کند.

درمان‌ها:

به طور کلی، درمان‌های مکمل عبارتند از:

  • هیپنوتیزم
  • تکنیک‌های آرامش بخش
  • تمریناتتمرینات
  • بیوفیدبک

چندین روش درمانی وجود دارد که انجام می‌شود، اما از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اختلالات اضطرابی در صورتی قابل درمان هستند که از روش‌های مناسب و مستمر برای مهار آن‌ها قبل از جدی شدن استفاده شود.

برای دور شدن از اضطراب و داشتن یک زندگی آرام می‌توانید مطلب ۲۰ راه برای حفظ آرامش را مطالعه کنید تا کمتر دچار اضطراب شوید.

منبع

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب