درد مفاصل در زمستان

چرا درد مفاصل در زمستان بیشتر است؟

آیا شما هم جزء افرادی هستید که با شروع فصل سرما دچار درد در مفاصل خود می‌شوید؟ ما در این مطلب راهنمای شما برای بهود درد مفاصل در زمستان خواهیم بود.

با کاهش دما، ممکن است درد مفاصل نیز افزایش یابد. این امر تصادفی نیست، زیرا هوای سرد می‌تواند باعث ناراحتی در مفاصل شما شود. اگر در مورد ارتباط بین هوا و درد مفاصل کنجکاو هستید، مطلب را مطالعه فرمایید تا در مورد درد مفاصل در زمستان و نحوه مدیریت آن بیشتر بدانید.


افرادی که با درد مفاصل مرتبط با شرایطی مانند: آرتریت، آرتریت روماتوئید، لوپوس یا فیبرومیالژیا زندگی می‌کنند، اغلب می‌گویند که وقتی دما کاهش می‌یابد، درد مفاصل آن‌ها افزایش می‌یابد. درست است، هوای سرد باعث منقبض شدن ماهیچه‌ها می‌شود که می‌تواند منجر به تحرک و انعطاف‌پذیری کمتر در مفاصل شود. برخی از مطالعات نیز درد مفاصل را با تغییرات فشار هوا مرتبط می‌دانند. این تغییرات می‌تواند باعث انبساط تاندون‌ها، عضلات و بافت‌های اطراف شود و باعث کاهش تحرک، سفتی و درد شود.

اما در حالی که علت دقیق آن مشخص نیست، واقعیت این است که درد مفاصل مرتبط با آب و هوا که برخی افراد احساس می‌کنند هنوز بسیار واقعی است. اگر در فصل زمستان مفاصل سفت و دردناکی دارید، با ما همراه باشید.
 دلایل درد مفاصل در زمستان

 

دلایل درد مفاصل در زمستان:

به طور کلی، هوای سرد می‌تواند باعث باریک شدن رگ‌های خونی شود که این امر می‌تواند جریان خون در اندام‌ها را کاهش دهد. این کاهش گردش خون می‌تواند مفاصل را از مواد مغذی ضروری و اکسیژن محروم کند و در نتیجه مفاصل دردناک یا سفت شوند.

زمستان می‌تواند به ویژه برای کسانی که با درد آرتریت زندگی می‌کنند چالش برانگیز باشد. دمای پایین‌تر باعث اختلالات مفصلی یا سایر بیماری‌های ارتوپدی نمی‌شود اما می‌تواند علائم را بدتر کند. بسیاری از مبتلایان به آرتریت، درد و سفتی مفصلشان را در طول زمستان افزایش می‌یابد. بیایید نگاهی دقیق‌تر به دلایلی بیندازیم که چرا هوای سرد می‌تواند باعث درد در مفاصل شما شود:

افت فشار هوا:

یکی از مقصران اصلی درد مفاصل زمستانی، نوسانات فشار هوا است. هنگامی که فشار کاهش می‌یابد، می‌تواند باعث تغییراتی در مایع سینوویال در مفاصل شود. فشار هوای پایین می‌تواند بافت‌های اطراف مفاصل را متورم و سفت کند. برخی افراد می‌گویند که می‌توانند آب و هوای بد را پیش بینی کنند زیرا شروع سرما شروع به احساس درد در مفاصل خود می‌کنند. تغییر فشار هوا در اثر طوفان یا کاهش دما می‌تواند باعث درد مفاصل شود.

فعالیت کم‌تر یکی از دلایل درد مفاصل در زمستان:

بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به جای انجام ورزش منظم در زمستان، در خانه بمانند. کاهش فعالیت بدنی می‌تواند منجر به ضعف و سفتی عضلات شود که به ناراحتی مفاصل کمک می‌کند. ورزش منظم برای حفظ سلامت مفاصل بسیار مهم است زیرا ماهیچه‌های اطراف مفاصل را تقویت می‌کند و انعطاف‌پذیری را بهبود می‌بخشد.

فعالیت کم‌تر یکی از دلایل درد مفاصل در زمستان

کمبود ویتامین D:

ماه‌های زمستان نیز با کاهش بالقوه سطح ویتامین D همزمان است. نور خورشید منبع اصلی ویتامین D است. در طول زمستان، در زمستان افراد ممکن است زمان کم‌تری را در خارج از منزل بگذرانند بخاطر همین سطح ویتامین D آن‌ها کاهش می‌یابد. کمبود ویتامین D می‌تواند به درد مفاصل یا بدتر شدن شرایط موجود مفصل منجر شود.

یکی از دلایل درد مفاصل در زمستان این است که هیدراته نمی‌مانید:

هوای سرد می‌تواند منجر به کاهش احساس تشنگی شود و باعث شود افراد آب کم‌تری مصرف کنند. با این حال، کم آبی بدن می‌تواند با کاهش روانکاری در مفاصل بر سلامت مفاصل تأثیر منفی بگذارد. هیدراتاسیون مناسب به حفظ ویسکوزیته مایع مفصلی کمک می‌کند که به عنوان روان کننده و ضربه‌گیر عمل می‌کند.

دمای بدن خود را ثابت نگه دارید:

وقتی بیرون می‌روید لباس‌های چند لایه بپوشید و مطمئن شوید که قسمت‌هایی که مستعد درد هستند را بپوشانید. برای محافظت از لگن و زانو، لباس زیر حرارتی و برای گرم نگه‌داشتن دست‌ها و انگشتان دستکش‌های عایق در نظر بگیرید. همچنین برای جلوگیری از افتادن، چکمه‌های گرم با آج خوب را فراموش نکنید.

زمانی که در خانه هستید، با پوشیدن دمپایی، استفاده از پتوی برقی و حتی حمام آب گرم خود را گرم نگه دارید. آب گرم می‌تواند به تسکین مفاصل دردناک و همچنین عضلات اطراف آن‌ها کمک کند.

روش‌هایی برای بهبود درد فصل در زمستان


بهبود سلامت مفاصل در زمستان:

می‌توانید در طول زمستان از مفاصل خود محافظت کنید تا دمای سرد برای شما قابل کنترل‌تر باشد. در اینجا چند مرحله برای به حداقل رساندن ناراحتی مربوط به زمستان آورده شده است.

  • وقتی بیرون می‌روید لباس مناسب بپوشید تا گرم بمانید، از جمله کلاه و دستکش.
  • اجازه ندهید هوای سرد شما را از فعال ماندن منصرف کند. ورزش‌های داخل خانه مانند یوگا یا شنا را در نظر بگیرید که روی مفاصلتان فشار زیادی وارد نکند. فعالیت منظم می‌تواند به حفظ انعطاف‌پذیری مفاصل و تقویت عضلات اطراف کمک کند.
  • استفاده از یک رژیم غذایی سالم از غذاهای ضد التهابی مانند میوه‌ها، سبزیجات و ماهی‌های چرب می‌تواند به مدیریت علائم آرتریت کمک کند. اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در ماهی‌هایی مانند سالمون می‌تواند التهاب را کاهش داده و سلامت مفاصل را ارتقا دهد. مصرف مکمل ویتامین D یا خوردن غذاهای غنی از ویتامین D ممکن است به کاهش ناراحتی مرتبط با درد مفاصل زمستانی کمک کند.
  • آبرسانی مناسب برای سلامت مفاصل ضروری است. حتی اگر احساس تشنگی نمی‌کنید، سعی کنید چهار تا شش فنجان آب در طول روز بنوشید تا از درد مفاصل جلوگیری کنید.
  • استرس می‌تواند درد را تشدید کند. تکنیک‌های کاهش استرس مانند مدیتیشن، تمرینات تنفس عمیق یا یوگا را برای کمک به مدیریت درد مفاصل در طول زمستان تمرین کنید.
  • برای تسکین درد از پد گرم کننده یا حمام آب گرم استفاده کنید.

روش‌های زیادی برای بهبود درد مفصل وجود دارد. اگر همیشه از درد مفصل خود رنج می‌برید با مطالعه مطلب بهبود درد مفاصل با درمان‌های طبیعی آرامش را به زندگی خود هدیه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب