درمان سنگ کلیه بدون جراحی

چند روش برای درمان سنگ کلیه بدون جراحی

سنگ کلیه یکی از رایج‌ترین بیماری‌ها در بین مردم است. اگر شما هم تمایل به درمان سنگ کلیه بدون جراحی دارید این مطلب مخصوص شماست حتما مطالعه فرمایید.

سنگ کلیه زمانی تشکیل می‌شود که مواد معدنی اضافی در کلیه‌ها متبلور شود. این رسوبات سفت یا سنگ مانند در کلیه‌ها باعث درد و ناراحتی زیادی برای فرد می‌شود. مصرف آب کافی یا عدم آبرسانی مناسب یکی از دلایل اصلی ایجاد سنگ کلیه است. عوامل دیگری مانند اضافه وزن بدن، رژیم غذایی با پروتئین بالا و مصرف بیش از حد نمک و شکر خطر تشکیل سنگ کلیه را افزایش می‌دهند. سنگ کلیه نیاز به درمان مناسب و به موقع دارد. عدم درمان سنگ کلیه می‌تواند منجر به عوارض جدی مختلفی شود. ترس از انجام جراحی برای خلاصی از سنگ کلیه طبیعی است. اما با دانستن اینکه راه‌های جایگزین دیگری نیز برای درمان سنگ کلیه وجود دارد، خیالتان راحت خواهد شد. بیایید بینشی در مورد درمان سنگ کلیه بدون جراحی به دست آوریم.


روش‌های درمان سنگ کلیه بدون جراحی:

روش‌های خانگی زیر می‌توانند به شما در درمان بیماری سنگ کلیه کمک شایانی کنند.

سرکه سیب:

به ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک لیوان آب نیاز دارید. سرکه سیب را به آب اضافه کنید و بنوشید. بهترین زمان برای مصرف آن قبل از صرف وعده‌های غذایی است تا زمانی که علائم سنگ کلیه از بین برود. برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه در آینده نیز می‌توانید یک یا دو بار در هفته به مصرف این ترکیب ادامه دهید.

این ساده‌ترین درمان خانگی برای دفع سنگ کلیه در بدن است. ترکیب شیمیایی سرکه سیب به نرم شدن سنگ کلیه کمک می‌کند به این ترتیب سنگ به راحتی از بدن خارج می‌شود. اگر به طور مرتب سرکه سیب می‌نوشید، اسیدهای موجود در سرکه سیب از تشکیل سنگ کلیه جلوگیری می‌کند.

درمان سنگ کلیه بدون جراحی با سرکه سیب

درمان سنگ کلیه بدون جراحی با جوش‌ شیرین:

شما به ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین، ۱۰ اونس آب ولرم نیاز دارید. حالا پودر جوش شیرین را در آب مخلوط کرده و بلافاصله بنوشید. این را باید سه بار در طول روز بنوشید. قلیایی بودن جوش شیرین می‌تواند اسیدیته ادرار را که مسئول تشکیل سنگ کلیه است کاهش دهد. هنگامی که اسیدیته ادرار کنترل شود، سنگ‌های کلیه راحت‌تر از طریق ادرار عبور می‌کنند.

آب لیمو و روغن زیتون برای حل کردن سنگ کلیه:

شما به ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو، ۲ تا ۳ اونس آب نیاز دارید. مرحله بعدی این است که آب لیمو و روغن زیتون را به آب اضافه کنید، آن را هم بزنید و بنوشید. آن را سه بار در روز تکرار کنید تا نتایج موثری در درمان سنگ کلیه داشته باشید. این کار را سه بار در روز تکرار کنید تا سنگ از بدن خارج شود. اسید سیتریک موجود در آب لیمو سنگ‌های کلیه را تجزیه می‌کند. همچنین چرب بودن روغن زیتون به سنگ کمک می‌کند تا به راحتی از مجرای ادرار عبور کند.

گل ادریسی:

۱ قاشق چای خوری برگ گل ادریسی و یک فنجان آب داغ را بردارید. برگ‌ها به آب داغ اضافه کنید و اجازه دهید تا آن‌ها برای چند دقیقه دم بکشد، چای گیاهی هیدرانسی شما درست شد. دمنوش خود را از صافی رد کنید و بنوشید. می‌توانید هر روز تا سه فنجان چای ادریسی بنوشید. ادریسی باعث افزایش خروجی ادرار از بدن می‌شود (مدرر آور). این امر سنگ‌های کلیه را که در سیستم ادراری ته نشین شده‌اند از بدن خارج می‌کند.

آب نارگیل:

برای از بین بردن سنگ کلیه باید آب نارگیل تازه بدون مواد نگهدارنده بنوشید. می‌توانید در چند نوبت از روز آب نارگیل بنوشید. برای دفع سنگ کلیه به مدت یک هفته به نوشیدن آب نارگیل ادامه دهید. مصرف مقدار زیادی آب نارگیل باعث افزایش خروجی ادرار در بدن می‌شود. پتاسیم موجود در این نوشیدنی با طراوت ادرار اسیدی را قلیایی کرده و سنگ‌ها را حل می‌کند.

درمان سنگ کلیه بدون جراحی با آب نارگیل

درمان سنگ کلیه بدون جراحی با ماءالشعیر:

¼ فنجان جو، ۳ فنجان آب، آب لیمو (که می تواند اختیاری باشد) مصرف کنید. حالا جو را حداقل چهار ساعت در آب خیس کنید. پس از خیساندن، جو را در همان آب با شعله ملایم بپزید تا آب به نصف مقدار اولیه کاهش یابد. آب جو را صاف کنید و بگذارید خنک شود. نصف قاشق چایخوری آب لیمو را برای طعم دادن به آن اضافه کنید و آن را بنوشید. چند لیوان از این را در روز بنوشید.

آب جو موثرترین راه حل برای درمان سنگ کلیه است. این درمان فشار مثانه را افزایش می‌دهد که سنگ کلیه و سایر مواد سمی را از بین می‌برد. مصرف منظم آب جو باعث حفظ سطح pH در بدن می‌شود و همچنین اثرات تسکین دهنده‌ای بر بدن دارد.

ریحان می‌تواند سنگ کلیه را حل کند:

شما به ۵-۶ برگ ریحان، یک فنجان آب جوش و عسل نیاز دارید. اجازه دهید برگ‌های ریحان به مدت ۱۰ دقیقه در آب داغ دم بکشد. چای را صاف کرده و به سلیقه خود عسل اضافه کنید. تا زمانی که چای هنوز گرم است بنوشید. ۲-۳ فنجان چای ریحان در روز بنوشید. ریحان به طور کلی گیاهی است که به طور گسترده در زندگی روزمره استفاده می‌شود. این یک چای مقوی طبیعی برای کلیه‌های ما است و به طور طبیعی سنگ کلیه را درمان می‌کند.

تخمه هندوانه:

شما به ۴ قاشق غذاخوری تخمه هندوانه تازه و ۸ فنجان آب نیاز دارید. حالا تخمه‌های هندوانه را آسیاب کنید، در این فاصله بگذارید آب بجوشد. آب را روی دانه‌های هندوانه آسیاب شده بریزید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دم بکشد. قبل از صاف کردن، اجازه دهید آب خنک شود، این چای را در طول روز بنوشید. این چای را می‌توانید در طول دو روز  ۸ فنجان بنوشید. این دانه‌های هندوانه به عنوان ملین عمل می‌کنند و به بهبود هضم شما کمک می‌کنند. آن‌ها سم‌زدایی قوی هستند که می‌توانند مواد زائد را همراه با سنگ کلیه از بدن دفع کنند.

درمان سنگ کلیه بدون جراحی با ریشه قاصدک:

برای این دمنوش به ۱ قاشق چایخوری ریشه قاصدک، یک فنجان آب جوش نیاز دارید. ریشه قاصدک را به آب داغ اضافه کنید و بگذارید حدود ۱۰ دقیقه بماند، صاف کنید و این دمنوش گیاهی را بنوشید. حدود ۲ تا ۳ فنجان در روز بنوشید تا شاهد نتایج موثر در علائم سنگ کلیه باشید. ریشه قاصدک علاوه بر خواص ضد التهابی که به کاهش درد و تورم کمک می‌کند، به درمان سنگ کلیه نیز کمک می‌کند. پتاسیم موجود در ریشه قاصدک مسئول این امر است.

درمان سنگ کلیه بدون جراحی با ریشه قاصدک

دم اسب:

شما به ۲-۳ قاشق چایخوری گیاه دم اسب، یک فنجان آب داغ نیاز دارید. این دمنوش را ۲-۳ فنجان در روز بنوشید. گیاه دم اسب یک ادرارآور موثر است که خروجی ادرار را تا ۳۰ درصد افزایش می‌دهد. مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم موجود در کلیه دم اسبی به خواص دیورتیک کمک می کند که در تسکین سنگ ‌ا معجزه می‌کند.

نوشیدن مقدار زیادی آب:

آب برای درمان طبیعی سنگ کلیه ضروری است. این ساده‌ترین درمان خانگی برای درمان سنگ کلیه است که کل سیستم بدن را تمیز می‌کند. آب سموم و سنگ‌ها را از بدن دفع می‌کند. برای بهترین نتیجه مصرف حدود ۱۰ لیوان آب در روز توصیه می‌شود.

آب انار:

یکی دیگر از بهترین درمان‌ها برای سنگ کلیه آب انار است. آب انار تازه را باید هر روز بدون شکر مصرف کنید. خواص قابض و ترش این میوه برای از بین بردن سنگ کلیه مفید است.

درمان سنگ کلیه بدون جراحی با سرکه سیب و عسل:

سرکه سیب به دلیل خاصیت اسیدی و ترکیب عسل خام با سرکه سیب در حل کردن سنگ کلیه عالی هستند. این مخلوط خاصیت قلیایی کردن ادرار را دارد. همچنین، برای دریافت بهترین نتیجه، می‌توانید ۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب را به ۶ تا ۸ اونس آب اضافه کنید و در طول روز بنوشید. افراد مبتلا به دیابت باید هنگام مصرف این دارو نکاتی را رعایت کنند.

ریحان و عسل:

همانطور که در بالا نیز گفته شد ریحان مقوی کلیه‌ها است. این یکی از بهترین درمان‌های خانگی برای از بین بردن سنگ کلیه است.

برگ‌های ریحان را بردارید و آب آن را بگیرید. حالا یک قاشق چایخوری آب ریحان تازه را با مقداری عسل خام مخلوط کنید. این مخلوط را حداقل ۳ بار در روز مصرف کنید. برای نتایج مشهود باید برای ۵ ماه صبح زود مصرف شود. در آب ریحان آنتی اکسیدان‌ها و عوامل ضد التهابی وجود دارد که به شما در از بین بردن سنگ کلیه کمک می‌کند.

درمان سنگ کلیه بدون جراحی با عسل و ریحان

لوبیا:

سطوح بالای فیبر موجود در لوبیا برای پاکسازی اندام عالی است و به از بین بردن سنگ‌ها کمک می‌کند. تنها چیزی که نیاز دارید این است که آن‌ها را در وعده‌های کوچک در رژیم غذایی خود بگنجانید. آن‌ها می‌توانند نتایج عالی را همراه با فواید بسیاری از مواد مغذی برای بدن به شما ارائه دهند.

درمان سنگ کلیه بدون جراحی با کرفس:

یک لیوان آب کرفس بخورید که بهترین درمان خانگی برای سنگ کلیه است. کرفس دارای خواص ضد اسپاسم است اما به پاکسازی سموم از اندام نیز کمک می‌کند. خواص ادرارآور کرفس نیز کمک کننده است.

آب گرم:

آب‌ گرم نیز یک درمان برای سنگ کلیه است. اما به خاطر داشته باشید که باید آن را با مقداری سرکه سیب مخلوط کنید. همچنین می‌توانید آب گرم را با عسل مصرف کنید، برای بهترین نتیجه آن را دو بار در روز مصرف کنید.

آب لیموی:

چگونه به طور طبیعی از شر سنگ کلیه خلاص شویم؟ پاسخ با آب لیمو است. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف ½ فنجان آب لیمو در روز باعث افزایش سیترات در ادرار می‌شود. این در پیشگیری از سنگ کلیه در حین دفع آن‌ها استفاده می‌شود. آب لیمو را با آب مخلوط نکنید زیرا اسید سیتریک به حل شدن و تجزیه سنگ کلیه کمک می‌کند. به همین دلیل است که برای بهبودی سریع باید ۲ تا ۳ بار در روز از آن استفاده کنید.


تکه‌های یخ طعم‌دار:

تکه‌های یخ راهی عالی برای هیدراته نگه داشتن بدن شما هستند، همچنین با مصرف آن‌ها احساس شادابی خواهید داشت. این روش را امتحان کنید تا تکه‌های یخ شما مغذی شود، یک لیمو یا میوه دیگری که برای درمان سنگ کلیه موثر است، تهیه کنید، آب میوه را بگیرید و ظروف یخ را با آن پر کنید، آن را فریز کنید تا تکه‌های یخ طعم‌دار شما درست شوند.

این چند روش برای درمان سنگ کلیه بدون جراحی بود. قبل از استفاده از هر دارویی، مهم است که ماهیت سنگ کلیه خود را بدانید. استفاده از داروی مناسب، سنگ کلیه را بدون هیچ جراحی به سرعت درمان می‌کند.

معمولاً روش‌های ذکر شده برای درمان سنگ کلیه نتایج مثبتی را به همراه دارد. اما در موارد شدید سنگ کلیه، این درمان‌های طبیعی برای سنگ کلیه ممکن است تسکین کاملی به همراه نداشته باشد. هنگامی که هیچ درمانی برای سنگ کلیه کار نمی‌کند یا سنگ کلیه دوباره تشکیل می‌شود، مشورت با پزشک متخصص بسیار ضروری است. بنابراین، در صورت مواجهه با این مشکل، بدون تاخیر بیشتر با پزشک مشورت کنید.

برای آشنایی کامل با بیماری سنگ کلیه مطلب سنگ کلیه چیست؟ را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب