فواید چای سبز

فواید چای سبز

چای سبز به عنوان یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های روی کره زمین شناخته می‌شود. دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که از افراد در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کند.

چای سبز به عنوان یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌های روی کره زمین شناخته می‌شود. سرشار از آنتی‌اکسیدان‌هایی است که فواید سلامتی بسیاری دارند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  •  بهبود عملکرد مغز
  • کاهش چربی
  • محافظت در برابر سرطان
  • کاهش خطر بیماری قلبی


فواید و مزایای چای سبز

حتی ممکن است مزایای سلامتی بالقوه بیشتری نیز داشته باشد.چای سبز چیزی بیش از یک نوشیدنی آبرسان است. گیاه چای سبز حاوی طیف وسیعی از ترکیبات سالم است که آن را به نوشیدنی نهایی تبدیل می‌کند. چای سبز سرشار از پلی‌فنول‌ها است که ترکیبات طبیعی هستند که دارای مزایای سلامتی مانند کاهش التهاب و کمک به مبارزه با سرطان هستند. چای سبز حاوی کاتچینی به نام اپی گالوکاتچین-۳-گالات (EGCG) است.

کاتچین‌ها آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی هستند که به جلوگیری از آسیب سلولی کمک می‌کنند و فواید دیگری را ارائه می‌دهند. این مواد می‌توانند تشکیل رادیکال‌های آزاد را در بدن را کاهش دهند و از سلول‌ها و مولکول‌ها در برابر آسیب محافظت کنند. این رادیکال‌های آزاد در پیری و بسیاری از انواع بیماری‌ها نقش دارند. EGCG یکی از قوی‌ترین ترکیبات موجود در چای سبز است. تحقیقات توانایی آن را برای کمک به درمان بیماری‌های مختلف آزمایش کرده است. به نظر می‌رسد این یکی از ترکیبات اصلی است که به چای سبزخواص دارویی می‌دهد.

چای سبز همچنین دارای مقادیر کمی از مواد معدنی است که می‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد.سعی کنید یک مارک چای سبز با کیفیت بالاتر انتخاب کنید، زیرا برخی از مارک‌های با کیفیت پایین‌تر می‌توانند حاوی مقادیر زیادی فلوراید باشند.

همان‌طورکه گفته شد، حتی اگر برندی با کیفیت پایین‌تر انتخاب کنید، باز هم مزایا بر خطر بیشتر است. ممکن است به شما کمک کند طولانی‌تر زندگی کنید. با توجه به این‌که برخی از ترکیبات موجود در چای سبز ممکن است به محافظت در برابر سرطان و بیماری قلبی کمک کند، منطقی است که به شما کمک کند عمر طولانی‌تری داشته باشید. در یک مطالعه، محققان ژاپنی طی ۱۱ سال مطالعه کردند. کسانی که بیشتر چای سبز می‌نوشیدند – ۵ فنجان یا بیشتر در روز – به طور قابل توجهی کمتر در معرض خطر مرگ قرار می‌گیرند.


ممکن است به پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی کمک کند:

بیماری‌های قلبی عروقی، از جمله بیماری قلبی و سکته مغزی، علت اصلی مرگ و میر در سراسر جهان هستند. مطالعات نشان می‌دهد که چای سبز ممکن است برخی از عوامل خطر اصلی این بیماری‌ها را بهبود بخشد، که شامل بهبود کلسترول تام و کلسترول بد (LDL) می‌شود. چای سبز همچنین ظرفیت آنتی‌اکسیدانی خون را افزایش می‌دهد، که از ذرات LDL در برابر اکسیداسیون محافظت می‌کند، که بخشی از مسیر به سمت بیماری قلبی است. با توجه به اثرات مفید بر روی عوامل خطر، ممکن است تعجب‌آور نباشد که افرادی که چای سبز می‌نوشند تا ۳۱ درصد کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی عروقی قرار دارند.

شاید علاقمند باشید در مورد حیاتی‌ترین عضو بدن انسان بیشتر بدانید، لذا خواندن مطلب قلب انسان یک شگفتی در بدن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

ممکن است به پیشگیری از دیابت نوع ۲ کمک کند:

نرخ ابتلا به دیابت نوع ۲ در دهه‌های اخیر در حال افزایش است. این بیماری اکنون از هر ۱۰ نفر،۱ نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد.دیابت نوع ۲ شامل افزایش سطح قند خون است که ممکن است به دلیل مقاومت به انسولین یا ناتوانی در تولید انسولین ایجاد شود.مطالعات نشان می‌دهد که چای سبز ممکن است حساسیت به انسولین را بهبود بخشد و سطح قند خون را کاهش دهد.یک مطالعه بر روی افراد ژاپنی نشان داد که کسانی که بیشتر چای سبز می‌نوشیدند، تقریباً ۴۲ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند.بر اساس بررسی ۷ مطالعه با مجموع ۲۸۶۷۰۱ نفر، افرادی که چای می‌نوشند ۱۸ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به دیابت قرار دارند.

اگر قند خون بالا یا دیابت دارید می‌توانید در این مطلب با بدترین مواد غذایی که باعث افزایش قند خون می‌شوند آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب