آیا شریک زندگی شما خروپف می‌کند؟

آیا شریک زندگی شما خروپف می‌کند؟

خروپف شبانه یکی از مهمترین مشکلات زوجین می‌باشد در حالیکه یکی به خواب سنگین و ناز رفته دیگری در عذاب است. به گفته پزشکان برای حل این مشکل اساسی راه‌های عملی خوبی وجود دارد.

شب‌های بی‌خوابی بسیار آزاردهنده هستند، اما شب‌هایی که به دلیل خروپف مداوم همسرتان بی‌خوابی می‌کشید، آزاردهنده‌تر است. اگر همسرتان خروپف می‌کند، احتمالاً شب‌های زیادی را بیدار می‌مانید در حالی که شریک زندگیتان بهترین خواب شبانه را داشته است. صبح‌ چنین شب‌هایی عبوس از خواب بیدار می‌شوید و روزتان هم تحت تاثیر خواب کم شبانه است.

خوشبختانه راه‌هایی برای کاهش خروپف وجود دارد. و این روش‌ها به هر دوی شما امکان استراحت لازم  و راحت شبانه را می‌دهد.

ورزش بکنید

مایک دیلکز، متخصص گوش و حلق و بینی در بیمارستان سنت جان و سنت الیزابت در لندن، به روزنامه تلگراف گفت که می‌توانید با برخی تمرینات ساده خروپف را کاهش دهید. به گفته دیلکز، خروپف معمولاً ناشی از تنش عضلانی کمتر می‌باشد و  زمانی اتفاق می‌افتد که بدن شما در شب آرام است. راه کاهش خروپف این است که روی تنش عضلانی خود کار کنید. و این می‌تواند انجام برخی تمرینات آسان گلو باشد که می‌توانید با همسرتان هر روز انجام دهید. و این می‌تواند به طور قابل توجهی کیفیت خواب شب‌های شما را بهبود بخشد.

تمرینات تنش عضلانی با گلو

انجام این تمرین نسبتاً آسان است و شامل سه مرحله آسان است:

۱. زبان خود را حرکت دهید
این تمرین در اصل انجام کرانچ با زبان است. زبان خود را به سمت عقب تا کام خم می‌کنید. سپس آن را به جلوی دهان خود برگردانید و پشت دندان‌های خود را لمس کنید. این کار را چند بار تکرار کنید و برای مرحله بعدی آماده خواهید شد!


۲. “آههه”
اکنون این بخش از تمرین ممکن است فقط در راحتی خانه شما کار کند. چون قراره آواز بخونی پس مطمئن شوید که تنها هستید و دهان خود را کاملا باز کنید. سپس به مدت بیست ثانیه “آهههه” بگویید.

۳. غرغره کنید
آخرین مرحله از تمرین، ایجاد صدای غرغره است. زبان خود را بیرون بیاورید و نفس عمیق بکشید. سپس سعی کنید و غرغره کنید. چون با هوا غرغره می‌کنید، ممکن است فقط صدای جیرجیر از گلویتان خارج شود. این کاملا طبیعی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که حدود سی ثانیه ادامه دهید. پس از آن، می‌توانید دهان خود را ببندید و استراحت کنید. شما ورزش خود را برای روز تمام کرده‌اید!

متأسفانه، خروپف با این تمرینات به طور کامل متوقف نمی‌شود. به گفته دیلکز، تنها کاری که می‌توانید انجام دهید کاهش نویز است. اگر واقعاً می‌خواهید برای یک بار برای همیشه به خروپف پایان دهید، باید به دنبال راه حل‌های دیگری باشید.

اما در حال حاضر، راهی برای کاهش سر و صدای خروپف شبانه همسرتان وجود دارد که بسیار مفید است!

فواید خوابیدن به پهلوی چپ
فواید خوابیدن به پهلوی چپ

باید به پهلوی چپ بخوابید

خوابیدن به پهلوی چپ مزایای خود را دارد. و در این بخش از مطلب مجله اینترنتی روزساز به بیان فواید خوابیدن به پهلوی چپ می‌پردازیم:

خوابیدن به پهلوی چپ فواید زیر را دارد:

خروپف را کاهش می‌دهد
اگر از شنیدن شکایت همسرتان از خروپف شما که می‌گوید تمام شب اتاق را روی سرتان گذاشته بودید، خسته شده‌اید؟ ممکن است بتوانید با خوابیدن به پهلوی چپ، این موضوع را کنترل کنید. به خصوص اگر به پشت بخوابید، بلندتر خروپف می‌کنید. این به این دلیل است که زبان، دهان و فک شما هنگام خواب کاملاً آرام هستند، بنابراین وقتی به پشت می‌خوابید، باعث خروپف می‌شود.

به مبارزه با رفلاکس اسید کمک می‌کند
قبل از خواب زیاد بخورید؟ این می‌تواند باعث رفلاکس اسید در طول شب شود. اینطور نیست؟ کارشناسان می‌گویند باید به پهلوی چپ بخوابید که می‌تواند به کاهش این احساس کمک کند.


به قلب شما کمک می‌کند
می‌توانید با خوابیدن به پهلوی چپ، کار سخت قلب خود را کاهش دهید. اگر اینطور بخوابید، قلب شما راحت‌تر خون را در بدن شما به گردش در می‌آورد.

زنان باردار می‌توانند از این مزیت استفاده کنند
به زنان باردار اغلب توصیه می‌شود که به پهلوی چپ بخوابند. چرا؟ اگر به پهلوی راست بخوابید، رحم به کبد شما (که در سمت راست بدن شما قرار دارد) فشار می‌آورد.

به غدد لنفاوی شما کمک می‌کند
حتی غدد لنفاوی شما از خوابیدن به سمت چپ سود می‌برند. این به بدن شما کمک می‌کند تا مایعات را سریعتر از طریق بدنتان فیلتر کند. اگر به پهلوی راست بخوابید غدد لنفاوی شما کندتر کار می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب