دریافت ویتامین D به اندازه کافی

دریافت ویتامین D به اندازه کافی

با نکاتی که در این مطلب گفته شده است می‌توانید از سطح ویتامین مورد نیاز بدن خود مطلع شوید و راه‌های مناسب برای دریافت ویتامین D را بشناسید و از آن استفاده کنید.

لازم نیست به شما یادآوری کنیم که برای کمک به عملکرد صحیح بدنتان، دریافت ویتامین‌های کافی و فراوان بسیار مهم است. ویتامین C می‌تواند به سیستم ایمنی شما کمک کند و ویتامین D برای دندان‌ها و استخوان‌های شما بسیار مهم است. اما به خصوص در زمستان، دریافت دوز روزانه از دومی یعنی ویتامین D می‌تواند چالش برانگیز باشد.

نکاتی که به شما کمک می‌کنند مصرف ویتامین D خود را افزایش دهید

سبک زندگی

مهم‌ترین فاکتور ویتامین D، نور خورشید در روز است. به همین دلیل است که همیشه باید سعی کنید هر زمان که می‌توانید کمی آفتاب بگیرید. حتی وقتی هوا سرد و ابری است. توصیه می‌شود حداقل روزی پانزده تا سی دقیقه بیرون بروید. به این ترتیب پوست شما می‌تواند مقداری از نور خورشید را که بسیار مورد نیاز است جذب کند و سطح ویتامین شما دوباره پر شود.


اگر ترجیح می‌دهید داخل خانه بمانید، می‌توانید از تخت برنزه کننده یا لامپ روز نیز برای دریافت ویتامین‌های خود استفاده کنید. اگرچه ممکن است این‌ها به خوبی استفاده از نور طبیعی خورشید در طبیعت نباشند. بدن شما ویتامین D را به دلیل نور UV که از خورشید می‌آید تولید می‌کند. بسیاری از تخت‌های برنزه کننده و لامپ‌های نور روز، نور UV را فیلتر می‌کنند، زیرا مصرف بیش از حد آن می‌تواند خطرناک باشد.

بنابراین شاید بهتر باشد فقط برای پانزده دقیقه بیرون بروید. حتماً ما می‌توانیم بهانه‌ای را برای گذراندن مدتی کوتاه در طبیعت و در جلوی نور خورشید داشته باشیم!

تغذیه مناسب

چیزهایی که می‌خورید نیز به سطح ویتامین موجود در بدن شما کمک می‌کند. یکی از راه‌های دریافت ویتامین D بیشتر از رژیم غذایی، خوردن غذاهای دریایی چرب است. غذاهایی مانند ماهی قزل آلا، ماهی خال مخالی یا شاه ماهی حاوی مقدار زیادی از این ویتامین حیاتی هستند. سایر غذاهایی که به بازیابی سطح ویتامین D شما کمک می‌کنند: کره، لبنیات و تخم مرغ هستند.

اگر در مورد سطح ویتامین خود نگران هستید و فکر می‌کنید ممکن است خیلی کم باشد، باید با پزشک خود تماس بگیرید. آنها ممکن است به شما توصیه کنند که مکمل‌هایی مصرف کنید تا ویتامین D بیشتری به زندگی خود اضافه کنید. اگر هم به دلیل بدغذایی تغذیه مناسبی ندارید می‌توانید توصیه‌هایی برای افراد بدغذا جهت شروع یک تغذیه سالم را مطالعه کنید.

 

 

مصرف ویتامین‌ها برای کمبود انواع ویتامین در بدن مهم است. با استفاده از مکمل‌ها می‌توانیم کمبودها را جبران کنیم.
مشتی پر از مکمل‌های قرص و کپسول ویتامینه

آیا مصرف ویتامین‌ها برای شما خطرناک است؟

استفاده از ویتامین‌ها و مصرف آن ظاهراً خیلی چیز خوبی است! وقتی زمان کمتری را زیر نور خورشید می‌گذرانیم، تمایل داریم که سطح ویتامین مورد نیاز خود را با استفاده از مکمل‌های ویتامینی پر کنیم. حتی اگر گاهی اوقات که مکمل‌ها می‌توانند مفید باشند، باید مراقب تعداد و میزان ویتامین مصرفی خود باشید.

مکمل ویتامین لازم نیست

به گفته رنگر ویتکامپ، دانشمند علوم غذایی که با روزنامه هلندی AD مصاحبه کرد، “ما در حال حاضر مقدار لازم ویتامین را از غذایی که می‌خوریم دریافت می‌کنیم”. ویتکمپ می‌گوید که بدن ما برای دریافت ویتامین‌هایمان از قرص‌ها ساخته نشده است. بدن متشکل از سیستم‌های تنظیم طبیعی است که اطمینان حاصل می‌کند که مصرف ویتامین شما مدیریت می‌شود.


این بدان معناست که هر زمان که مقدار زیادی از مواد غذایی حاوی ویتامین‌های خاص مصرف می‌کنید، بدن شما با فرایند طبیعی خود دریافت ویتامین‌های اضافی را مسدود می‌کند. وقتی برای افزودن ویتامین‌های بیشتری به رژیم غذایی خود قرص مصرف می‌کنید، ترمز طبیعی بدن شما کار نمی‌کند. این باعث می‌شود بدن خود را بیش از آنچه نیاز دارید در معرض ویتامین قرار دهید. در نهایت، این می‌تواند منجر به سمیت ویتامین شود.

نکته ای که در مورد مکمل‌های ویتامین وجود دارد این است که هیچ محدودیتی برای دوز ویتامین‌های موجود در این قرص‌ها وجود ندارد. این بدان معناست که حتی اگر بدن شما به ۱.۵ میلی گرم ویتامین B6 نیاز دارد، برخی از قرص‌ها حاوی ۱۵ برابر این مقدار هستند. و این در واقع می تواند مضر باشد.

کمبودها

Witkamp به AD می‌گوید که در کشورهای غربی تقریباً غیرممکن است که کمبود ویتامین را تجربه کنیم. اما برای گروه‌هایی از افراد که دارای مشکلاتی هستند مصرف مکمل ویتامین می‌تواند مفید و سودمند باشد. هنگامی که گیاهخوار هستید، به ویتامین B12 نیاز دارید زیرا به اندازه کافی غذاهای حاوی این ویتامین را نمی‌خورید. سایر افرادی که احتمالاً می‌توانند مکمل‌های ویتامین استفاده کنند، سالمندان، زنان باردار و افراد مبتلا به ADHD هستند.

(اگر از کمبود یا عدم کمبود ویتامین D در بدن خود خبر ندارید، می‌توانید علائم کمبود ویتامین D را بخوانید.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب