حقایقی در مورد خواب و رویاها

حقایقی در مورد خواب و رویاها

5 حقیقت در مورد خواب و رویاها که همه‌ی انسان‌ها باید از آن اطلاع داشته باشند. آیا قبلاً در مورد این حقایق چیزی می‌دانستید؟

خواب فقط لازم نیست؛ همچنین یک سرگرمی برای بسیاری از مردم است. ما عاشق این هستیم که در آخر هفته‌ها در ساعت ۱۰ صبح از خواب بیدار شویم. با این حال ما واقعاً چیزهای زیادی در مورد خواب و رویاها نمی‌دانیم. شاید این خیلی عجیب نباشد، زیرا ما واقعا هنگام خوابیدن از آن آگاه نیستیم. در این مطلب حقایقی در مورد خواب و رویاها آورده شده است که شاید برای شما نیز جالب باشد.

۱- غریبه‌هایی که در رویاهای شما هستند، اصلا غریبه نیستند.

اگرچه ممکن است به نظر برسد افرادی که در رویاهای خود با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید، کاملا غریبه هستند، اما قبلاً همه آن‌ها را دیده‌اید. ما این را می‌دانیم زیرا مغز شما قادر به فکر کردن به چهره‌های کاملاً جدید نیست. شاید از کنار کسی در خیابان رد شده باشید و فقط یک نگاه سریع به او انداخته باشید. احتمالاً حتی آن را به خاطر ندارید، زیرا مغز شما فوراً از شر این اطلاعات بی‌فایده خلاص می‌شود. با این حال، خاطره در ناخودآگاه شما باقی می‌ماند. وقتی مغز شما تمام اطلاعات روز را پردازش می‌کند، “غریبه” می‌تواند به رویای شما بازگردد.


۲- کیفیت حداقل به اندازه کمیت اهمیت دارد.

شب‌هایی هستند که هشت ساعت خوابیده‌اید و هنوز هم صبح‌ها احساس خستگی زیادی می‌کنید. این می‌تواند برای شما ناامیدکننده باشد، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که کیفیت خواب شما حداقل به اندازه کمیت آن مهم است. ممکن است چند ساعت خوابیده باشید، اما اگر خواب شما دائما در طول شب مختل شود، صبح روز بعد احساس آرامش نخواهید کرد.

ریتم طبیعی خواب شامل چهار مرحله است: به خواب رفتن، خواب سبک، خواب عمیق و خواب REM. اگر این مراحل مختل شوند، خواب خوبی نخواهید داشت.

سعی کنید تا حدی که امکان دارد کیفیت خواب خود را بهبود ببخشید. برای این کار می‌توانید با مطالعه مطالب مربوط به بهبود کیفیت خواب، این کار را راحت‌تر انجام دهید.

۳- خواب رنگی در برابر خواب سیاه و سفید

خواب رنگی می‌بینید یا سیاه و سفید؟ احتمالاً نمی‌دانستید، اما هر دو امکان‌پذیر است! حدود ۱۲ درصد از مردم خواب‌های سیاه و سفید می‌بینند.

واقعیت جالب: قبل از این‌که تلویزیون رنگی معرفی شود، ۷۵ درصد از مردم خواب سیاه و سفید می‌دیدند. این نشان می‌دهد که تصاویری که روزانه می‌بینیم بر نحوه تجربه رویاهایمان تأثیر می‌گذارند.

شاید برای ما جالب باشد که بدانیم وقتی خواب و رویاها به سراغمان می‌آیند چه علتی دارند و ما برای چه خواب می‌بینیم.
حقایقی در مورد خواب و رویاها

۴- احتمالا تمام شب بیدار نبودید.

این ممکن است چیزی باشد که شما با آن آشنا هستید: آن شب‌هایی که به نظر می‌رسد برای همیشه طول می‌کشد و شما نمی‌توانید بخوابید. هر بار که به ساعت نگاه می‌کنید، کمی بیشتر احساس ناامیدی می‌کنید.


ما یک خبر خوب برای شما داریم: این درست نیست. ممکن است فکر کنید تمام شب را با بی‌خوابی سپری کرده‌اید، اما در واقع، احتمالا بخش زیادی از شب را در خواب سبک گذرانده‌اید. در طول این خواب سبک، هنوز می‌توانید بشنوید، فکر کنید و حتی ببویید. به همین دلیل، ممکن است به نظر برسد که بیدار هستید، در حالی که در واقع بدون این‌که بدانید و متوجه شوید در خواب هستید.

۵- نیاز به ۸ ساعت خواب یک جمله‌ی افسانه‌ای است.

تعداد دفعاتی که شنیده‌ایم بزرگ‌ترها می‌گویند باید هشت ساعت در طول شب بخوابید از دستمان در رفته است. نیاز هر فرد به خواب متفاوت است و این بدان معنی است که همه افراد به یک میزان مشخص خواب نیاز ندارند. در حالی که یک فرد تنها با پنج ساعت خواب کاملاً خوب عمل می‌کند، شخص دیگری اگر ۹ ساعت ثابت نخوابد، خسته می‌‍شود.

نیل استنلی متخصص خواب توضیح می‌دهد که همه چیز بین سه تا یازده ساعت امکان‌پذیر است. بنابراین، نباید خود را مجبور کنید که بیشتر یا کمتر بخوابید. زیرا این چیزی است که از شما انتظار می‌رود. بدن خود را بشناسید تا ریتم طبیعی کامل خواب و رویاهای خود را پیدا کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب