مهارت‌های تکنولوژی و انواع آن

مهارت‌های تکنولوژی و انواع آن

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن همه‌ی امور، افراد احتیاج دارند که به انواع مهارت‌‌های تکنولوژی دست پیدا کنند.

انواع مهارت‌‌های تکنولوژی چیست؟

انواع مهارت‌های تکنولوژی شایستگی‌هایی هستند که متخصصان می‌توانند برای کمک به آن‌ها در مدیریت انواع جنبه‌های واسطه دیجیتال نقش خود ایجاد کنند. تکنولوژی جز مهم بسیاری از مشاغل مدرن است. زیرا می‌تواند به افراد کمک کند تا وظایف شغلی خاصی را به طور موثر و مستقل انجام دهند. توسعه این مهارت‌ها ممکن است به افزایش صلاحیت فرد برای ارتقاء و تقویت امنیت شغلی کلی آن‌ها کمک کند. کسب مهارت‌های تکنولوژی همچنین می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا توانایی یادگیری سریع اطلاعات جدید و مدیریت فرآیندهای پیچیده مانند تکمیل پروژه‌ها با استفاده از یک برنامه نرم‌افزاری خاص یا بهره‌برداری از تجهیزات تخصصی را نشان دهند.

نمونه‌هایی از مهارت‌های تکنولوژی

در اینجا ۱۲ مهارت حیاتی تکنولوژی وجود دارد که افراد می‌توانند در زندگی حرفه‌ای خود از آن‌ها استفاده کنند:

۱. واژه‌پردازی

واژه‌پردازها، برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که به افراد اجازه می‌دهند تایپ، سازماندهی، ویرایش و اشتراک‌گذاری نوشته‌ها را در یک سیستم کامپیوتری انجام دهند. بسیاری از شرکت‌ها از کارمندان خود می‌‍خواهند که از این برنامه‌ها استفاده کنند تا بتوانند اسناد مهمی را تهیه کنند، آن‌ها را در سیستم‌های فایل دیجیتال ذخیره کنند یا آن‌ها را به صورت داخلی به اشتراک بگذارند. همچنین ممکن است از یک پردازش‌گر کلمه برای بررسی املا یا دستور زبان یک سند استفاده کنند، زیرا بسیاری از برنامه‌ها می‌توانند به طور خودکار خطاها را بررسی کنند.


۲. ارسال ایمیل

ایمیل‌ها یکی دیگر از مهارت‌های ضروری برای بسیاری از محیط‌های کاری هستند، زیرا شرکت‌ها اغلب از کارمندان می‌خواهند که پیام‌هایی را برای همکاران، سرپرستان یا مشتریان خود بنویسند و ارسال کنند. بسته به نقش خود، کارکنان می‌توانند چندین حساب را برای یک شرکت مدیریت کنند. برخی از سازمان‌ها نیز یک پلتفرم ایمیل خاص را برای برآورده کردن الزامات امنیتی یا مبتنی بر ارتباطات ترجیح می‌دهند، بنابراین بهبود مهارت‌های ایمیل خود با استفاده از برنامه‌ها و وب‌سایت‌های مختلف ممکن است مفید باشد.

سایر مهارت‌های خاص ارسال ایمیل عبارتنداز:

  • – استفاده از پوشه‌ها برای سازماندهی پیام‌ها
  • – بایگانی ایمیل‌ها
  • – پیوست کردن فایل‌ها به پیام‌ها
  • – تنظیم فهرست‌های ایمیل
  • – ارسال ایمیل‌های انبوه

۳. ویدیو کنفرانس

توانایی برنامه‌ریزی و انجام یک تماس ویدیویی یک مهارت فنی مهم در بسیاری از صنایع است، زیرا کارمندان اغلب از راه دور یا از مکان‌های جداگانه کار می‌کنند. آماده شدن برای رهبری یک کنفرانس ویدئویی ممکن است شامل چندین مرحله‌ی حیاتی باشد، مانند دانلود نرم‌افزار، دعوت از افراد به جلسات آنلاین و هماهنگی با شرکت‌کنندگان برای اطمینان از دسترسی آن‌ها.

بسیاری از شرکت‌ها از کارکنان خود می‌خواهند که نحوه‌ی استفاده از سخت‌افزارهای خاص مانند میکروفون، دوربین یا سیستم بلندگو را بیاموزند. دانش این دستگاه‌ها همچنین می‌تواند به شما در نظارت بر کنفرانس ویدیویی و عیب‌یابی هر گونه مشکل فنی که ممکن است به وجود بیاید کمک کند.

۴. ویرایش صوتی و تصویری

دانستن نحوه‌ی تغییر فایل‌های ویدئویی و صوتی می‌تواند مهارت مفیدی باشد، به خصوص برای مشاغل بازاریابی و سرگرمی. این قابلیت اغلب به تخصص در نرم‌افزار ویرایش نیاز دارد، که به شما امکان می‌دهد کلیپ‌های فردی را دست‌کاری کنید یا جلوه‌های ویژه اضافه کنید.

فردی که در حال ویرایش صوتی و تصویری است و این کار را به عنوان یکی از مهارت‌های تکنولوژی خود آموخته است.
ویرایش صوتی و تصویری

برای مثال، می‌توانید از یک برنامه‌ی ویرایش صدا برای حذف نویز پس‌زمینه، حذف مکث‌ها یا لایه‌بندی چند کلیپ صوتی با هم استفاده کنید. برنامه‌های ویرایش ویدیو می‌توانند شامل انتخاب مفیدترین کلیپ‌ها، تغییر طرح رنگ یا افزایش کیفیت تصویرشان باشند. این مهارت همچنین ممکن است شامل تغییر فایل‌ها به فرمت‌های مختلف یا پشتیبان‌گیری از آن‌ها در یک سیستم ذخیره‌سازی باشد.

اگر در زمینه‌ی خدمات مونتاژ، میکس و ادیت ویدیو تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای خدمات مونتاژ، میکس و ادیت ویدیو از مهارت خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص خدمات مونتاژ، میکس و ادیت ویدیو به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی خدمات مونتاژ، میکس و ادیت ویدیو کلیک کنید.

اگر نیاز به خدمات مونتاژ، میکس و ادیت ویدیو دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

۵. ابزارهای مدیریت داده

چندین برنامه‌ی مدیریت داده وجود دارد که می‌تواند به شما در ضبط، سازماندهی و ذخیره‌ی اطلاعات در یک سیستم کامپیوتری کمک کند. درک این ابزارها به شما امکان می‌دهد داده‌ها را به طور موثر پردازش و تجزیه و تحلیل کنید که می‌تواند سرعت گردش کار شما را به طور کلی افزایش دهد. به عنوان مثال، نرم‌افزار Excel می‌تواند به شما در انجام معادلات ریاضی، ترتیب دادن اطلاعات در ستون‌ها یا ردیف‌ها و ایجاد نمودارها به صورت خودکار کمک کند. این اغلب استفاده از ابزارهای مدیریت داده را برای متخصصان در صنایع مختلف، به ویژه کسانی که در تجارت یا امور مالی کار می‌کنند، به یک مهارت ارزشمند تبدیل می‌کند.

اگر در زمینه‌ی خدمات ورود دیتا و اطلاعات تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای خدمات ورود دیتا و اطلاعات از مهارت خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص خدمات ورود دیتا و اطلاعات به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی خدمات ورود دیتا و اطلاعات کلیک کنید.

اگر نیاز به خدمات ورود دیتا و اطلاعات دارید می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

۶. رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی می‌توانند راهی مفید برای افراد یا شرکت‌ها برای ارتباط با دیگران و مدیریت هویت برند خود باشند. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا با مخاطبین حرفه‌ای جدید ارتباط برقرار کنید یا فرصت‌های شغلی جدید را به طور موثر جستجو کنید. استفاده از حساب رسانه‌های اجتماعی اغلب شامل قابلیت‌های فنی خاصی است، مانند راه‌اندازی چندین حساب، زمان‌بندی پست‌ها، آپلود تصاویر و استفاده از هشتگ. اگر حرفه‌ای بازاریابی هستید، یاد بگیرید چگونه پروفایل‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی را به هم متصل کنید و یک پیام برند منسجم را با استفاده از داشبورد یک وب‌سایت طراحی کنید.

یادگیری انواع برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی از مهارت‌های تکنولوژی است و برای هر شخصی نیاز است که این برنامه‌ها را بشناسد و بیاموزد.
آموختن شبکه‌های اجتماعی

۷. موتورهای جستجوگر

بسیاری از متخصصان از موتور جستجو برای انجام تحقیقات آنلاین استفاده می‌کنند، زیرا به شما امکان می‌دهد وب‌سایت‌ها و اطلاعات خاصی را پیدا کنید. درک نحوه‌ی انجام برخی وظایف فنی، مانند وارد کردن اصطلاحات یا فیلتر کردن مقالات، می‌تواند به شما کمک کند معیارهای جستجوی خود را گسترش دهید و راه‌ حل‌ها را کارآمدتر بیابید.

همچنین ممکن است تکنیک‌های کدنویسی خاصی را بیاموزید که پرس و جوهای شما را بهینه می‌کند. به عنوان مثال، اگر در اطراف یک کلمه یا عبارت علامت نقل قول قرار دهید، می‌توانید نتایج بیشتری دریافت کنید که با نظم و ساختار دقیق آن مطابقت دارد.

۸. مدیریت ارتباط با مشتریان

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یک فرآیند دیجیتالی است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا داده‌های مصرف‌کننده را گردآوری، سازماندهی، ذخیره و تجزیه و تحلیل کنند. یادگیری نحوه استفاده از نرم‌‍افزار CRM می‌تواند به نفع افراد و سازمان‌هایی باشد که قصد دارند پایگاه مشتریان خود را گسترش دهند.

این برنامه‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا مشخص کنید کدام جمعیت‌شناسی بیشتر به تاکتیک‌های بازاریابی خاص پاسخ می‌دهد و چه کسانی را در آینده هدف قرار دهید. CRM همچنین می‌تواند روشی مفید برای ردیابی مشتریان فعلی و برنامه‌ریزی پیام‌های خودکار باشد، که ممکن است آن‌ها را تشویق کند که به فعالیت‌های شرکت علاقه‌مند بمانند.

۹. بهینه‌سازی موتورهای جستجو

از مهارت‌های تکنولوژی، بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد محتوای وب‌سایت خود را بهبود بخشند تا در صفحه اول نتایج موتور جستجو بالاتر ظاهر شود. این ممکن است شامل استفاده از بهترین شیوه‌های فنی برای نوشتن متن، انتخاب قالب‌های تصویر و شامل پیوندهایی باشد که بین دو صفحه جداگانه در یک وب‌سایت متصل می‌شوند.

آموزش سئو و بهینه‌سازی موتورهای جستجو یکی از مهارت‌های تکنولوژی است که برای هر فرد نیاز است که یاد بگیرد و مهارت‌های خود را توسعه دهد.
SEO و بهینه‌سازی موتورهای جستجو

همچنین می‌توانید الگوریتم‌های موتورهای جستجو را مطالعه کنید تا تعداد دفعاتی را که یک وب‌سایت خارجی به اطلاعات یک شرکت پیوند می‌دهد، افزایش دهید. این اغلب یک مهارت مهم است، زیرا به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا نفوذ صنعت و پایگاه مشتری خود را گسترش دهند.

۱۰. تجربه‌ی کاربری (UX) و رابط کاربری (UI)

مهارت‌های تجربه‌ی کاربری (UX) و رابط کاربری (UI) شامل استفاده از نرم‌افزار تخصصی برای توسعه محتوای آنلاین کاربردی، کارآمد و زیبایی‌شناختی است. یادگیری نحوه استفاده از این ابزارهای دیجیتال می‌تواند مهم باشد، زیرا وب‌سایت یک شرکت می‌تواند حرفه‌ای بودن و وضعیت صنعت آن را منعکس کند.

داشتن یک سیستم پیشرفته اغلب بر نظرات مشتریان بالقوه تاثیر می‌گذارد و آن‌ها را تشویق می‌کند تا به طور منظم با محتوای یک شرکت درگیر شوند. مهارت‌های UX و UI معمولا به ترکیبی از قابلیت‌های فنی از جمله برنامه‌نویسی کامپیوتری، طراحی وب‌سایت و تجزیه و تحلیل داده‌ها نیاز دارند.


۱۱. تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل شامل شناسایی، ارزیابی و ارتباط الگوها در داده‌ها است. این می‌تواند به متخصصان کمک کند تا درک بهتری از نحوه تعامل مصرف کنندگان با مواد بازاریابی دیجیتال یا یک برند داشته باشند. داشتن این مهارت می‌تواند به افراد این امکان را بدهد که با شناسایی استراتژی‌های برندسازی موفق، تعامل با مصرف‌کننده را بهبود بخشند و پایگاه مشتری شرکت را رشد دهند.

مجله روزساز برای شما بازدیدکنندگان گرامی پیشنهاد خاصی دارد. اگر علاقه مند هستید در مورد مهارت‌های مختلف یادگیری و اصول موفقیت و کار بیشتر بدانید، مطالبی که ما در بخش مهارت‌های کار و اصول موفقیت و مهارت‌های یادگیری و آموزش قرار داده‌ایم را مطالعه کنید.

۱۲. بازاریابی دیجیتال

مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ به عنوان یکی از مهارت‌های تکنولوژی مهم می‌تواند به یک حرفه‌ای اجازه دهد تا از ابزارهای مختلفی از جمله نرم‌افزار رایانه، دستگاه‌های تلفن همراه و تبلت‌ها برای ایجاد محتوا برای اطلاع‌رسانی و جذب مشتریان استفاده کند. آن‌ها می‌توانند از این شایستگی‌ها برای توسعه مطالب بصری، صوتی و نوشتاری برای به اشتراک گذاشتن با اعضای مخاطب هدف برند استفاده کنند. این مهارت‌ها می‌تواند به آن‌ها در طراحی محتوا برای وب‌سایت‌ها، خبرنامه‌های تبلیغاتی و پست‌های رسانه‌های اجتماعی کمک کند.

برای کسب اطلاعات در مورد نحوه‌ی توسعه‌ی مهارت‌های تکنولوژی و پیشرفت شغلی، مطلب توسعه‌ی مهارت‌های تکنولوژی را در مجله‌ی روزساز مطالعه کنید.

منبع

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب