توسعه‌ی مهارت‌های تکنولوژی

توسعه‌ی مهارت‌های تکنولوژی

هنگامی که علاقه‌مند هستید به توسعه‌ی مهارت‌های تکنولوژی خود بپردازید، باید تلاش کنید تا این مهارت‌ها را بهبود ببخشید.

در دنیای مدرن و جامعه امروزی افراد می‌خواهند به درآمد برسند و برای خود شغلی داشته باشند و مستقل شوند. در این خصوص باید مهارت داشته باشند. افراد احتیاج دارند که به توسعه‌ی مهارت‌های تکنولوژی خود بپردازند و این کار را در اولویت زندگی خود قرار دهند. توسعه این مهارت‌ها در زندگی برای همه مهم است.

نکاتی در رابطه با توسعه‌ی مهارت‌های تکنولوژی

۱. نقاطی را که می‌توانید در آن‌ پیشرفت کنید، شناسایی کنید:

برای شروع توسعه مهارت‌های تکنولوژی خود، ممکن است از شناسایی شایستگی‌هایی که می‌خواهید بر اساس نقاط قوت موجود و حرفه‌تان توسعه دهید، بهره‌مند شوید. به عنوان مثال، اگر می‌دانید که نقش شما ممکن است به توسعه مواد تبلیغاتی چندرسانه‌ای نیاز داشته باشد. باید بخواهید خود را با رسانه‌های اجتماعی آشنا کنید. همچنین در بازاریابی دیجیتال مهارت بیشتری پیدا کنید. تعیین مهارت‌هایی که می‌خواهید ارتقا دهید می‌تواند، به شما در تعیین و دستیابی به اهدافتان کمک کند.

۲. از سرپرستان و همکاران خود برای بازخورد نظر بخواهید:

پس از شناسایی مهارت‌هایی که می‌خواهید به دست آورید، می‌توانید از مدیران یا همکاران خود بازخورد آن‌ها را بپرسید. آن‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا نقاط قوت و مهارت‌های تکنولوژیکی را که قبلا دارید و زمینه‌هایی که می‌توانید در آن‌ها پیشرفت کنید، بسته به نقش خود شناسایی کنید.

به عنوان مثال، یک سرپرست ممکن است نقاط قوت شما را با نوشتن کپی از رسانه‌های اجتماعی برجسته کند، اما به شما نشان دهد که چگونه می‌توانید مهارت‌های خود را در رابطه با روابط مشتری و پاسخ به نظرات دنبال‌کنندگان در پست‌های رسانه‌های اجتماعی توسعه دهید. این به شما این امکان را می‌دهد که درک کنید چگونه تعامل رسانه‌های اجتماعی را افزایش دهید و مهارت‌های تکنولوژی خود را بهبود بخشید.


۳. دوره مربوطه را بگذرانید:

چه علاقه‌مند به یادگیری بیشتر در مورد ویرایش صدا و ویدیو یا بهینه‌سازی موتور جستجو باشید، ممکن است بخواهید دوره‌ای را تکمیل کنید تا به شما در توسعه مهارت‌های فناوری کمک کند. ممکن است بتوانید کلاس‌های آنلاین، در یک آموزشگاه یا ارائه شده توسط یک سازمان حرفه‌ای یا یک شرکت را پیدا کنید. گذراندن دوره می‌تواند به شما کمک کند تا با کسب تجربه‌ی عملی و آموزش از یک مربی حرفه‌ای در رشته خود، مهارت خود را افزایش دهید.

افراد باید به توسعه‌ی مهارت‌های تکنولوژی خود اهمیت دهند. افراد باید در همه نرم‌افزارها و مواردی که به کارشان مربوط است تخصص بدست بیاورند. فردی که مهارت‌های خود را توسعه می‌دهد در همه کارها موفق است.
توسعه‌ی مهارت‌های تکنولوژی

مهارت‌های تکنولوژی در محیط کار

شما ممکن است از توسعه مهارت‌های تکنولوژی خود در طول حرفه‌ی خود بهره‌مند شوید. در این‌جا چند نکته برای کمک به شما در ادامه بهبود مهارت‌ها در محل کار وجود دارد:

شبکه‌ی حرفه‌ای خود را رشد دهید:

می‌توانید با برقراری ارتباط با افراد در رشته خود و توسعه شبکه حرفه‌ای خود به پیشرفت مهارت‌های خود ادامه دهید. ممکن است بتوانید از تخصص آن‌ها بیاموزید و بازخورد آن‌ها را به دست آورید تا به شما کمک کند تشخیص دهید کدام شایستگی‌ها می‌توانند به شما در پیشرفت شغلی کمک کنند.

یک مربی پیدا کنید:

به دنبال یک مربی در رشته خود باشید تا از یک متخصص شناخته‌شده بیاموزید و آموزش و مشاوره فردی را دریافت کنید. آن‌ها ممکن است بتوانند نکات کسب مهارت را به شما ارائه دهند و شایستگی‌های فنی منحصر به فرد خود را به شما آموزش دهند.

یک برنامه توسعه مهارت بسازید:

زمانی که مهارت‌های جدید به دست می‌آورید یا توانایی‌های موجود خود را بهبود می‌بخشید، می‌توانید با تهیه یک برنامه توسعه مهارت، اهداف خود را تعیین کرده و پیشرفت خود را پیگیری کنید. این می‌تواند به شما کمک کند که متمرکز بمانید و خود را مسئول رشد خود بدانید و در حین کسب شایستگی‌های جدید به خود برای موفقیت خود پاداش دهید.

افرادی که در حال کار کردن هستند. این افراد سعی می‌کنند به توسعه‌ی مهارت‌های تکنولوژی خود بپردازند.
توسعه‌ی مهارت‌های تکنولوژی

چگونه مهارت‌های تکنولوژی را برجسته کنیم؟

در این‌جا چند راه برای برجسته کردن مهارت‌های تکنولوژی خود در طول فرآیند برنامه وجود دارد:

برای رزومه

رزومه شما فرصتی برای برجسته کردن نقاط قوت شما از جمله مهارت‌های تکنولوژی است. قبل از نوشتن این سند درخواست، شرح شغل را مرور کنید تا در مورد انتظارات کارفرما و شایستگی‌هایی که از یک فرد به دنبال آن هستند، مطلع شوید. این می‌تواند به شما کمک کند نشان دهید که برای این نقش واجد شرایط هستید و قادر به اجرای وظایف فنی ممکن است یک شرکت به آن نیاز داشته باشد.


برای یک جلد نامه

می‌توانید علاوه بر رزومه، یک نامه پوششی نیز ارسال کنید تا توضیحات عمیق‌تری از نقاط قوت خود به کارفرما ارائه دهید. این می‌تواند به شما کمک کند شخصیت خود را به نمایش بگذارید و در مورد علاقه خود به حرفه خود صحبت کنید. همچنین می‌تواند به شما اجازه دهد تا پیشرفت مهارت‌های خود را توصیف کنید و بررسی کنید که چگونه شایستگی‌های مرتبط با تکنولوژی خود را برای رشد به عنوان یک حرفه‌ای بهبود داده‌اید.

برای یک مصاحبه

هنگامی که با یک مدیر استخدام برای مصاحبه ملاقات می‌کنید، این فرصت را دارید که در مورد نقاط قوت خود صحبت کنید و به کارفرما نشان دهید که مهارت‌های تکنولوژی مورد نیاز را دارید. آن‌ها ممکن است بخواهند شایستگی‌هایی را که در اسناد درخواست خود ذکر کرده‌اید مرور کنند، بنابراین مطمئن شوید که فقط مهارت‌هایی را که در نشان دادن و بحث در مورد آن‌ها احساس راحتی می‌کنید، در نظر بگیرید.

اکنون می‌دانیم که توسعه مهارت‌های تکنولوژی به چه صورت است. برای این که بدانید در مهارت‌های تکنولوژی خود باید در چه مواردی تخصص پیدا کنید، ما برای شما این موارد را در مطلب انواع مهارت‌های تکنولوژی جمع‌آوری کرده‌ایم.

منبع

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب