موفقیت شغلی خود را افزایش دهید

موفقیت شغلی خود را افزایش دهید

امروزه داشتن یک شغل مناسب آرزوی هر کسی است. در دنیای رقابتی امروز داشتن یک شغل مزیت بزرگی است و باید در شغل خود موفقیت کسب کنیم. راه‌های کسب موفقیت شغلی را بدانید.

بعد از خواندن این مطلب از مجله اینترنتی روزساز، خواهید توانست که مراحل افزایش رضایت و موفقیت شغلی را در محل کارتان دنبال کنید و در محل کارتان کارمند بهتری باشید.

هنگامی که دنیای پر از رقابت شغلی پیدا می‌کنید، می‌خواهید هر کاری را که ممکن است انجام دهید تا در آن کار موفق باشید. لازم است بدانید که تعدادی از عوامل می‌توانند بر موفقیت شما تأثیر بگذارند، و شما می‌توانید با دنبال کردن این مراحل اولیه، شانس خود برای موفقیت در کارنان را افزایش دهید.

۱. کار خود را انجام دهید.

برای اطمینان از اینکه کارتان را انجام می‌دهید، مطمئن شوید که تمام وظایف محول شده را کاملاً درک کرده‌اید و از انتظارات سرپرست یا کارفرمای خود باخبر هستید. هنگامی که کار خود را شروع می‌کنید، کارفرمای شما باید لیستی از وظایف شغلی و آموزش‌های حین کار را در اختیار شما قرار دهد. در حین انجام کار، سوال بپرسید و کارآمدترین راه‌ها را برای انجام کار خود پیدا کنید. وقتی اشتباهی مرتکب می‌شوید، به جای تکرار، از آن درس بگیرید. هر از گاهی به لیست وظایف شغلی خود مراجعه کنید تا تمرکز خود را حفظ کنید. اگر به کاری که انجام می‌دهید افتخار کنید، خود و کارفرمایتان را خوشحال خواهید کرد.

۲. قوانین را رعایت کنید.

برای کسب اطلاعات کافی و درک خط‌مشی‌ها و رویه‌های کارفرمایتان وقت بگذارید. این وظیفه شماست که قوانین و مقررات کارفرمای خود را یاد بگیرید و از آنها پیروی کنید. در صورت داشتن سوال به آن مراجعه کنید. اگر نتوانستید پاسخی پیدا کنید، از سرپرست خود بپرسید. با این کار شما احتمال اشتباهات خود را در کار کاهش خواهید داد.

با تعامل و ارتباط دوستان با همکان خود می‌توانیم در شغل خود پیشرفت کنیم.
ایجاد رابطه دوستانه با همکاران شروعی برای موفقیت در شغل است.

۳. مودب باشید.

یک نگرش با اعتماد به نفس، لبخند، و یک کلمه دوستانه، کار بسیار مفید و ارزشمندی را برای شما در ایجاد روابط کاری قوی با سرپرست، همکاران و مشتریان شما انجام می‌دهد. سعی کنید رفتاری دوستانه داشته باشید، اما بدانید که محل کارتان شما برای کار حضور دارید و نه برای معاشرت. حس شوخ طبعی معمولا در محیط کاری جواب می‌دهد اما همیشه یک نگرش حرفه‌ای در این زمینه داشته باشید و با حفظ حریم‌ها در این کار زیاده‌روی نکنید.


۴. یکی از بازیکنان فعال تیم باشید.

در محیط کار و در فضای تیمی، شنونده فعالی باشید. در این صورت، سرپرست و همکاران شما احساس خواهند کرد که برای نظر آنها ارزش قائل هستید. با این حال، از به اشتراک گذاشتن دانش، تخصص و اشتیاق خود نترسید. کارفرمایان کارکنانی را می‌خواهند که ابتکار عمل داشته باشند، از دستورالعمل‌ها پیروی کنند، به انتقادات سازنده پاسخ دهند و همکاری کنند. شرکت در جلسات و رویدادهای اجتماعی تحت حمایت شرکت را به یک هدف تبدیل کنید.

۵. یک مربی پیدا کنید.

یک همکار با تجربه پیدا کنید تا به عنوان مربی به شما کمک کند. مربیان در محیط کار به پرورش شغل شما کمک می‌کنند، آنها ممکن است مشاوره ارائه دهند، پیشنهاداتی ارائه دهند و دسترسی شما را به مدیریت ارشد افزایش دهند. برای پیدا کردن یک مربی، ابتدا نقاط ضعف خود را شناسایی کنید. سپس افرادی را که در این زمینه‌ها قوی هستند، کسانی که شغلشان را تحسین می‌کنید و کسانی که به مدیریت ارشد دسترسی دارند را شناسایی کنید. با دوستانه بودن شروع کنید، هر از گاهی از آنها مشاوره بخواهید و به آرامی رابطه خود را بسازید.

۶. متناسب با فرهنگ سازمان عمل کنید.

قبل از اینکه بتوانید با فرهنگ یک سازمان هماهنگ شوید، باید آن را تعریف کنید. برای انجام این کار، اطرافیان خود را تماشا کنید و به آنها گوش دهید. شما به سرعت با دقت به رفتار دیگر همکاران، درک درستی از انتظارات شرکت در مورد لباس پوشیدن، معاشرت، انتظارات کاری، مرتب بودن فضای کار و مسائل دیگر را خواهید داشت.

موفقیت در کار و شغل احساس زیبا و دلنشینی را به آدم می‌دهد.
احساس عالی پس از موفقیت در شغل و تبدیل شدن به کارمند عالی

۷. راه هایی برای تبدیل شدن به یک کارمند عالی پیدا کنید.

همگام بودن با فرهنگ یک سازمان به این معنی نیست که باید به انجام حداقل‌ها راضی باشید. راه‌هایی برای به عهده گرفتن مسئولیت‌های اضافی پیدا کنید. برای مثال، داوطلب شوید تا دبیر یک کمیته باشید، آموزش‌های تکمیلی شغلی بگذرانید، بر فناوری‌های جدید مسلط شوید، در صورت لزوم تا دیر وقت کار کنید، و به خاطر خدمات عالی به مشتریان شهرت پیدا کنید.

پیشنهاد ما این است قبل از شروع در هر کاری و برای به دست آوردن مهارت‌های لازم مدتی را در آن کار، کارآموزی کنید. اگر به این موضوع علاقمند هستید، مطلب چگونه با کارآموزی فردی موفق و ماهر شویم؟ را بخوانید.

۸. بر منفی بودن غلبه کنید.

اگر از وظایف شغلی، سرپرست، رفت و آمد یا مزایای خود بیزارید، اگر تا حدی از شغل فعلی خود ناراضی هستید. احساسات منفی نسبت به شغلتان می‌تواند شانس موفقیت شما در محل کار را خراب کند و منجر به ناراحتی عمومی شود. برای مبارزه با منفی گرایی، بر آنچه در شغل خود لذت می‌برید، تمرکز کنید. تمام تلاش خود را بکنید تا از سیاست اداری و شایعات دوری کنید. این احتمال وجود دارد که پس از ناسزاگویی در مورد رئیس خود، احساس بدتری داشته باشید، نه بهتر. همچنین، هرگز از کارفرمای خود در ملاء عام انتقاد نکنید – این کار غیرحرفه‌ای تلقی می‌شود و حتماً می‌دانید که دیوار موش دارد و موش هم گوش.


۹. کنترل کار را در دست بگیرید.

اگر از شغل فعلی خود بسیار ناراضی هستید، لیستی از مزایا و معایب شغل خود تهیه کنید. سپس به دنبال راه‌هایی برای ایجاد بهبود باشید. اگر لیست بلندبالایی از معایب دارید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به دنبال شغل جدیدی بگردید. با این حال، هرگز شغلی را تا زمانی که شغل جدیدی نداشته باشید، رها نکنید. آموزش‌های کار و شغل ما چندین ابزار و منابع مفید را ارائه می‌کنند تا به شما کمک کنند شغل مناسب خود را پیدا کنید. لازم است برای کنترل بهتر کار این مطلب ما را مطالعه کنید: نکاتی برای جلوگیری از فرسودگی شغلی.

۱۰. بین کار و زندگی خود تعادل ایجاد کنید.

کار مهم است؛ احساس غرور و هدف می‌دهد، به ایجاد هویت کمک می‌کند و حمایت خانواده را فراهم می‌کند. با این حال، کار نباید تنها جنبه زندگی شما باشد. هنگامی که در دفتر نیستید، به دنبال راه‌های دیگری برای افزایش ثروت به زندگی خود باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب