آیا در خانه نیاز به دستگاه بخور دارید؟

آیا در خانه نیاز به دستگاه بخور دارید؟

برخی از افراد برای مقابله با هوای خشک از دستگاه بخور استفاده می‌کنند، اما آیا واقعاً در خانه خود به آن نیاز دارید؟

به محض اینکه فصل زمستان از راه می‌رسد و هوای بیرون از خانه و داخل خانه سرد می‌شود، مردم گرمای خانه‌ی خود را به روش‌های مختلفی افزایش می‌دهند. اما هر چه هوای خانه گرم‌تر شود، خشک‌تر هم می‌شود. این امر می‌تواند باعث مشکلاتی مانند خشکی پوست یا خشکی گلو و بینی شود. خشکی سینوس‌ها، خون‌ریزی بینی و لب‌های ترک خورده از عوارض خشکی بیش از حد هوا هستند. دستگاه بخور می‌تواند به تسکین این مشکلات ناشی از خشکی هوای داخل خانه کمک کند. دستگاه‌ بخور نیز ممکن است به کاهش علائم سرماخوردگی که در فصول سرد سال ظاهر می‌شوند یا سایر بیماری‌های تنفسی کمک کنند.

دستگاه بخور

رطوبت‌ساز (یا دستگاه بخور) وسیله‌ای است که سطح رطوبت هوای خانه شما را افزایش می‌دهد. سطح رطوبت با میزان رطوبت موجود در هوا تعیین می‌شود. رطوبت‌ساز با پخش کمی از ذرات آب رطوبت را در هوا پراکنده می‌کند. اگر در خانه گیاه دارید، ممکن است از قبل همه چیز را در مورد رطوبت بدانید، این‌که سطح رطوبتی برای خانه شما وجود دارد، که به رشد گیاهان شما کمک می‌کند (رطوبت استاندارد بین ۶۰ تا ۷۰ درصد است). اما سطح کامل رطوبت برای انسان کم‌تر از گیاهان است. بین ۳۰ تا ۶۰ درصد (بسته به فصل و آب و هوا). بنابراین، آیا واقعا به یکی از این دستگاه‌های بخور در منزل خود نیاز دارید؟


آیا در خانه نیاز به دستگاه بخور دارید؟
دستگاه بخور

وقتی هوای خانه شما خشک است، ممکن است مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. به خصوص برای افراد مبتلا به آسم، آلرژی، خشکی سینوس‌ها، گلو یا پوست، خونریزی‌های مکرر بینی یا افرادی که احتقان دارند. اما به گفته دانشمندان دانشگاه توئنته، بسیاری از مسائل ذکر شده در بالا به دلیل سطوح کم رطوبت هوا نیست. آن‌ها حتی دریافتند که اکثر خانه‌ها سطح هوای خشک شدید ندارند.

به گفته این دانشمندان، شکایاتی که ممکن است داشته باشید به دلیل کیفیت هوای خانه شما است، نه سطح رطوبت. هوای داخل خانه پر از دود (از شمع یا پخت و پز و…)، گرد و غبار و سایر مواد تحریک کننده است. در این صورت، عاقلانه‌تر است که روی یک تصفیه کننده هوا سرمایه‌گذاری کنید که هوا را از مواد مضر پاک می‌کند.

احتیاط

اگر می‌خواهید از دستگاه بخور استفاده کنید، مطمئن شوید که آن را به درستی تمیز کرده‌اید. اگر رطوبت‌ساز خود را به طور مرتب تمیز نکنید، مواردی مانند کپک، قارچ و باکتری می‌توانند در داخل آن رشد کنند. این ذرات کیفیت هوای سالم خانه شما را پایین می‌آورند. بخورها، فیلتری نیز دارند که هر سه ماه یک‌بار باید تعویض شود.


با رطوبت‌ساز از سلامتی خود محافظت کنید و بهتر بخوابید

این یک تغییر کوچک است، اما استفاده از یک دستگاه بخور در شب می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. می‌تواند به شما کمک کند بهتر بخوابید و به بدن شما کمک کند تا سالم بماند. حفظ سطح رطوبت نسبی بین ۴۰ تا ۶۰ درصد در داخل خانه دارای مزایای شگفت‌انگیزی است، به ویژه در زمستان و تابستان.

جدا از فواید سلامتی در تابستان و زمستان، برخی افراد با بخور در شب راحت‌تر می‌خوابند، زیرا حفظ سطح رطوبت مطلوب، راحتی شما را هنگام تلاش برای به خواب رفتن افزایش می‌دهد. همچنین می‌تواند به کاهش خارش و تحریک گلو کمک کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب