عادت‌های پذیرفته شده‌ای که ناسالم هستند

عادت‌های پذیرفته شده‌ که ناسالم هستند

خیلی از رفتارهای انسان‌ها در جامعه بعد از اینکه چندین بار تکرار شوند تبدیل به یک عادت می‌شوند و بعد از مدتی کنار گذاشتن یک عادت بسیار سخت می‌شود. در این مطلب عادت‌های بسیار بدی را مرور می‌کنیم که با وجودیکه ناسالم هستند اما روتین شده‌اند.

ممکن است برخی رفتار‌ها نامناسب باشند اما به یک عادت در زندگی تبدیل شده باشند این عادت‌ها به عنوان عادت‌های پذیرفته شده‌ در جامعه شناخته می‌شوند که تعداد آن‌ها بسیار است بیاید با مطالعه این مطلب این عادت‌هارا اصلاح کنیم و از انجام آن‌ها دست بکشیم.

۱۰. اعتیاد به تلفن همراه

عادت اعتیاد به تلفن همراه باید بیش از همه مورد توجه قرار گیرد زیرا از عادت‌های پذیرفته شده‌ بسیار ناخوشایند است. امروزه مردم طوری به تلفن همراه و موبایل خودشان اعتباد دارند که اگر مجبور باشند ده دقیقه بدون بررسی و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی بنشینند و سپری کنند، طوری رفتار می‌کنند که انگار در حال مرگ هستند.  ما معمولا اعتباد به موبایل را با انجام بازی‌های مویابلی، بازی‌های کازینو آنلاین، و تمام موارد دیگری که در استفاده از تلفن همراه خود افراط می‌کنیم، نشان می‌دهیم.

۹. اعتیاد به کافئین

اعتیاد به کافئین با مصرف نوشیدنی‌هایی چون نوشابه، نوشابه‌های انرژی‌زا، قهوه، چای و غیره به وجود می‌آید. مصرف کافئین به طور مزمن بدن ما را کم‌آب می‌کند و این نکته برای کلیه‌ها بسیار مضر است. لازم به توضیح است که ممکن است افرادی پس از مصرف بیش از حد کافئین رانندگی کنند و به دلیل خواب آلودگی تصادف نیز رخ دهد.

۸. قهوه صبح با ۹۰۰ کالری

خیلی‌ از مردم چون نمی‌توانند قهوه را تلخ بخورند، برای شیرین شدن به آن شکر یا مواد شیرین کننده دیگر اضافه می‌کنند. گاهی وقت‌ها میزان شکر و شیرینی اضافه شده به قهوه آنقدر زیاد است که می‌توانیم اسم آن را شکر با طعم قهوه بگذاریم. خوردن یک قهوه شیرین می‌توانند همان لحظات آغازین روز تا ۹۰۰ کالری را به بدن شما اضافه کند.

افرادی هم هستند که با استفاده از بهانه «هنوز قهوه صبحم را نخورده‌ام» نسبت به دریافت این کالری خیلی زیاد اقدام می‌کنند اما برای حفظ سلامتی بهتر است دست از حماقت بردارید و بهانه‌های اینطوری نیارید.

اما از فواید قهوه خالص قافل نشوید و این مطلب درباره‌ی قهوه را بخوانید تا از فواید آن آگاه شوید(همه‌چیز در مورد انواع قهوه: صفر تا صد)


۷. برنزه کردن

یکی دیگر از عادت‌های پذیرفته شده‌ نامناسب برنزه کردن است. برنزه کردن می‌تواند برای سلامتی پوست مضر باشد. افرادی که سال‌ها به کار برنزه کردن ادامه می‌دهند و در این کار افراط می‌کنند ممکن است مبتلا به سرطان پوست شوند و زندگی خود و خانواده خود درگیر حاشیه زیاد این قبیل بیماری‌های خطرناک بکنند.

عادت‌های پذیرفته شده‌ای که ناسالم هستند
عادت‌های پذیرفته شده‌ای که ناسالم هستند

۶. خیره شدن بیش از حد به انواع صفحه نمایش

خیره شدن و تماشای بیش از حد تلفن همراه، تلویزیون، کیندل، کامپیوتر یا بازی‌های ویدیویی و همچنین صفحه نمایش کامپیوتر از پذیرفته شده‌ترین رفتارهای غیرقابل قبول در جامعه است.

۵. رسانه‌های اجتماعی و فضای مجازی

استفاده از شبکه‌های اجتماعی و مجازی در دوز و اندازه‌ی مناسب خوب است. به شخصاً به عنوان فردی که به همه آن موارد احساس اعتیاد می‌کنم، چون همیشه راهی پیدا می‌کنم که زمان زیادی را برای حضور در فضای مجازی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی صرف کنم و فکر می‌کنم که این کار برای اکثر افراد جامعه عمومیت دارد.

لازم به توضیح است که استفاده بسیار زیاد وفعالیت بسیار در فضای مجازی ممکن است علاوه بر مشکلات سلامتی، مشکلات زیاد اجتماعی هم برای افراد و خانواده‌ها ایجاد کند.

۴. خوردن غذاهای بسیار شیرین و غذاهای فرآوری شده

خوردن بیش از حد شیرینی‌جات و مواد قندی علاوه بر کالری زیادی که وارد بدن ما می‌کند، در ایجاد مشکلات دندان‌ها نیز بسیار موثر است. البته که واضح است باعث ایجاد پوسیدگی زیاد دندان‌ها می‌شود. بسیاری از افرادی که به دندان‌پزشکی مراجعه می‌کنند این موارد را در نظر نمی‌گیرند و فکر می‌کنند که رژیم غذایی مناسبی دارند.

از خوردن چیزهایی که باعث پوسیدگی دندان‌هایتان می‌شوند دست بردارید. زیرا دندان‌های پوسیده، برای همه در اجتماع منزجر کننده است و بوی زیادی می‌دهد.


۳. اعتیاد به الکل

مصرف بیش از حد الکل هم بسیار به سلامتی آسیب می‌زند. در بعضی جوامع اگر مشروب نخورید، عجیب و غریب جلوه می‌کنید و نگاه مردم به شما متفاوت است. اما باید توجه کنید که نمی‌توانید با سلامتی خود شوخی کنید. امروزه در بسیاری از جوامع رفتارهای خود ویرانگر معمول و عادی شده است.

عادت‌های پذیرفته شده‌ای که ناسالم هستند
عادت‌های پذیرفته شده‌ای که ناسالم هستند

۲. اعتیاد به کار با کار بیش از حد

برای هر چیزی یک استانداردی وجود دارد. و یکی از چیزهایی که لازم در آن استاندارد رعایت شود، کار کردن است. با کار بیش از حد، آسیب جدی به اندام‌های خود می‌زنید و بدن خود را فرسوده می‌کنید. هر چند این روز وضع اقتصادی مردم سخت شده است و چرخ زندگی به سختی می‌چرخد، اما همیشه تعادل را در کار کردن رعایت کنید. در غیر اینصورت به زودی نتیجه آن را با ناراحتی جسم و درد بسیار خواهید داد.

۱. اعتیاد به خواب از عادت‌های پذیرفته شده نامناسب

بسیاری از مردم مثل خرگوش هستند و مثل خرس می‌خوابند در مقابل بسیاری هم هستند که شب‌بیداری هستند و از کم خوابی رنج می‌برند. خواب زیاد باعث به خطر افتادن سلامتی می‌شود همانطور که کم خوابی نیز چنین تاثیری بر روی سلامتی ما دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب