اگر عمر طولانی می‌خواهید از انجام این کارها دست بردارید

اگر عمر طولانی می‌خواهید از انجام این کارها دست بردارید

داشتن عمر طولانی یکی از مواهب الهی است. اما زندگی طولانی و بذت بردن آن به همین راحتی نیست. برای داشتن عمر طولانی و جلوگیری از مرگ زودرس باید یک سری کارها را انجام داد و از یک سری کارها دست کشید.

تا کی می‌خوای زندگی کنی؟ اگر شما شبیه به حدود ۷۰ درصد از بزرگسالانی که توسط ادوارد جونز و ایج ویو مورد نظرسنجی قرار گرفتند؛ فکر کنید، ۱۰۰ سال عمر ممکن است عدد خوبی به نظر برسد. با این حال، بدون ایجاد برخی عادات سالم، به احتمال زیاد به آن سن نقطه عطف نخواهید رسید.

اگر می‌خواهید عمر طولانی داشته باشید، باید این عادات را کنار بگذارید و از انجام این کارها دست بردارید:

استرس مزمن می‌تواند انسان را بدبخت کند، ممکن است بدن شما را پیر کند و حتی می‌تواند باعث مرگ زودرس شود. چندین مطالعه استرس مزمن را با شرایطی مانند بیماری قلبی، اختلالات گوارشی و سرطان مرتبط دانسته‌اند که همگی می‌توانند طول عمر شما را کوتاه کنند.
استرس داشتن

۱. استرس داشتن

استرس مزمن می‌تواند انسان را بدبخت کند، ممکن است بدن شما را پیر کند و حتی می‌تواند باعث مرگ زودرس شود. چندین مطالعه استرس مزمن را با شرایطی مانند بیماری قلبی، اختلالات گوارشی و سرطان مرتبط دانسته‌اند که همگی می‌توانند طول عمر شما را کوتاه کنند.


۲. زیاد نشستن

برخی می‌گویند نشستن سیگار کشیدن جدید است و مطالعات نشان داده است که نشستن طولانی‌مدت روی صندلی می‌تواند اثرات منفی جدی بر سلامت شما داشته باشد.

در سال ۲۰۲۲، محققان دانشگاه سیمون فریزر در بریتیش کلمبیا و آکادمی خدمات پزشکی چینی پکن، یافته‌های تحقیقات خود را گزارش کردند که داده‌های بیش از ۱۰۰.۰۰۰ نفر را در یک دوره متوسط ۱۱ ساله ردیابی می‌کرد. آنها دریافتند افرادی که ۶ تا ۸ ساعت در روز می‌نشینند، ۱۲ تا ۱۳ درصد، احتمال مرگ زودهنگام و بیماری قلبی در آنها افزایش می‌یابد. این عامل خطر برای کسانی که بیش از هشت ساعت در روز می‌نشینند به ۲۰ درصد افزایش یافته است.

۳. خوردن غذاهای فرآوری شده

اگر با پیتزاهای یخ‌زده و غذاهای مایکروویو زندگی می‌کنید، ممکن است وقت آن رسیده که گرد و غبار یک کتاب آشپزی را پاک کنید. خوردن غذاهای فوق فرآوری شده مانند انواع فست فودها با ۱۰ درصد از مرگ و میرهای قابل پیشگیری زودرس در برزیل در سال ۲۰۱۹ مرتبط بود. نتایج مشابهی در مطالعات خارج از فرانسه و اسپانیا پیدا شده است. و اگر مرگ زودرس شما را نترساند، شاید با این واقعیت که غذاهای فرآوری شده نیز با زوال شناختی و عقلی مرتبط هستند، انگیزه تغییر عادات غذایی خود را داشته باشید.

خوردن غذاهای فوق فرآوری شده مانند انواع فست فودها با 10 درصد از مرگ و میرهای قابل پیشگیری زودرس در برزیل در سال 2019 مرتبط بود
خوردن غذاهای فرآوری شده

۴. پرخوری

صرف نظر از اینکه چه می‌خورید، مصرف بیش از حد آن در صورتی که شما را چاق کند می‌تواند طول عمر شما را کوتاه کند.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ از داده‌های بیش از ۱۰.۶ میلیون شرکت کننده از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۱۵ نشان داد که با افزایش شاخص توده بدنی (BMI) خطر مرگ و میر آنها نیز افزایش می‌یابد. به طور خاص، افراد دارای اضافه وزن بیشتر در معرض مرگ و میر ناشی از سلامت قلبی عروقی، بیماری های تنفسی و سرطان هستند.

البته فکر نکنید که‌ می‌توانید گرسنگی بکشید و برای همیشه زندگی کنید. این مطالعه همچنین نشان داد که افراد کم وزن در معرض خطر بیشتری برای مرگ و میر هستند.

۵. نوشیدن زیاد

در حالی که برخی از مزایای سلامتی مرتبط با شراب وجود دارد، همچنین شکی وجود ندارد که نوشیدن بیش از حد الکل برای بدن شما مضر است. CDC می‌گوید روزانه بیش از ۳۸۰ مرگ در ایالات متحده به دلیل مصرف بیش از حد الکل وجود دارد. کسانی که به مرگ زودرس دچار می‌شوند، ممکن است سرطان، بیماری کبد یا بیماری قلبی داشته باشند و به طور متوسط ۲۶ سال عمر خود را کوتاه می کنند.

اگر تا الان به سلامتی خود اهمیت نمی‌دادید و از غذاهای فرآوری شده استفاده می‌کردید احتمالا دچار کبد چرب شده‌اید. درمان‌های خانگی کبد چرب به شما کمک می‌کند از شر این بیماری خطرناک خلاص شوید


۶. معاشرت نکردن

حتی درونگراها هم باید هر از گاهی بیرون بیایند و معاشرت کنند. در واقع CDC هشدار می‌دهد که انزوای اجتماعی پس از ۵۰ سالگی می‌تواند شانس مرگ زودرس شما را به اندازه سیگار کشیدن، چاقی و عدم تحرک بدنی افزایش دهد.

فقدان روابط اجتماعی با افزایش ۲۹ درصدی خطر بیماری قلبی و افزایش ۳۲ درصدی در خطر سکته مرتبط است. انزوای اجتماعی می‌تواند خطر ابتلا به زوال عقل را تا حدود ۵۰ درصد افزایش دهد.

۷. تمام شب بیدار ماندن

برخی از افراد از توانایی خود برای عملکرد با حداقل میزان خواب لذت می‌برند، اما بیدار ماندن در تمام شب می‌تواند به این معنا باشد که سال‌های کمتری برای لذت بردن از آن‌ باقی مانده است. بررسی این موضوع در سال ۲۰۱۸ نشان داد کسانی که هر شب کمتر از شش ساعت می‌خوابند، ۱۰ برابر بیشتر در معرض مرگ زودرس هستند. خواب ناکافی با مشکلات سلامتی بی‌شماری از جمله فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت مرتبط است.

برای اینکه بیشتر به اهمیت داشتن خواب کافی پی‌ببرید مطلب اهمیت کیفیت خواب را مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری درمورد خواب کسب کنید

یکی دیگر از راه‌های داشتن عمر‌ طولانی داشتن سبک‌زندگی خوب است دانستن تاثیرات سبک‌زندگی خوب بر سلامتی افراد از لزومات داشتن عمر طولانی است که برای راحتی شما ما در این جا مطلبی با این عنوان آماده کرده‌ایم که مطالعه آن خالی از لطف نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب