می‌خواهید مردم به شما احترام بگذارند؟

می‌خواهید مردم به شما احترام بگذارند؟ این ۲۰ کار را انجام ندهید.

 همه احترام می‌خواهند، اما فقط برخی آن را کسب می‌کنند. نگرش و رفتار شما می‌تواند عامل تعیین کننده‌ای باشد که آیا مردم به شما احترام می‌گذارند یا نه. احترام فقط به کاری که انجام می‌دهید نیست. در مورد نحوه ارائه خود و تعامل با دیگران نیز هست. اگر این کارها را نکنید، مردم به شما احترام خواهند گذاشت.

اگر می‌خواهید مردم به شما احترام بگذارند و برای خودتان در زندگی جایگاه اجتماعی کسب کنید، این کارها را انجام ندهید:

فقط به خودتان فکر کنید

احترام گذاشتن فقط به این نیست که همه بدانند شما چه چیزی می‌خواهید و آن را برای شما برآورده کنند؛ گاهی وقت‌ها لازم است که شما از خود مایه بگذارید و به دیگران هم فکر کنید و نظرها و خواسته‌های دیگران هم اهمیت دهید. اگر مردم ببینند که شما فقط بر خواسته‌ها یا نیازهای خود تمرکز می‌کنید، احتمالاً به شما احترام نمی‌گذارند.

فقط به دیگران توجه کنید

از سوی دیگر، اگر نیازهای خود را در نظر نمی‌گیرید یا فقط نیازها و خواست دیگران برایتان مهم است و می‌خواهید دیگران را راضی کنید، مردم نیز به شما احترام نمی‌گذارند. مردم باید بدانند که شما شما خودتان را دوست دارید و می‌توانید از خودتان مراقبت کنید و برای خودتان تصمیم بگیرید. با مراقبت‌های درست، عمرتان طولانی‌تر می‌شود و اگر عمر طولانی‌تری می‌خواهید با از انجام یکسری از کارها دست بردارید  و یک زندگی سالم و پر انرژی را تجربه کرنید.

ایده‌های خود را رد کنید

هیچ وقت خود یا عقایدتان را تضعیف نکنید؛ در این صورت مردم شما را جدی نخواهند گرفت. شما باید اول به خودت ایمان داشته باشی در این صورت است که دیگران هم همین کار را خواهند کرد. کشف کنید که چگونه زندگی مورد نظر خود را خلق کنید و ایده‌ها و نظرات جالب برای زندگی بدهید.

ناسازگار باشید

مردم فقط در صورتی شما را جدی می‌گیرند که گفتار و کردار شما با هم مطابقت داشته باشد. آنها فقط در صورتی به شما احترام می‌گذارند که بتوانند روی قول شما حساب کنند و به شما تکیه کنند و شما هم به آنچه که به دیگران قول داده‌اید، وفادار بمانند. بیاموزید که چگونه ۲۰۲۳ را به بهترین سال خود تبدیل کنید.


صداقت نداشته باشید

دروغ گفتن یا فریبکاری همیشه باعث از دست دادن احترام می‌شود. مردم به شما اعتماد نخواهند کرد اگر بدانند که نمی‌توانید راستگو باشید. بدون اعتماد، هیچ احترامی وجود ندارد.

دروغ گفتن و فریبکاری به مرور زمان باعث سلب اعتماد می‌شود افراد راستگو همیشه از احترام بیشتری نسبت به افراد روغگو برخورددار هستند
سعی کنید با راسگویی اعتماد افراد را جلب کنید

بدبین و منفی‌باف باشید

دائما بدبین نباشید مردم نمی‌خواهند در کنار کسی باشند که همیشه از همه چیز غرغر می‌کند. مثبت و خوش‌بین باشید و مردم به خاطر آن به شما احترام خواهند گذاشت. جملات تاکیدی مثبت می‌تواند به شما کمک کند تا مثبت بمانید.

همیشه انتقاد کنید

هیچ چیز سریع‌تر از کسی که همیشه از دیگران انتقاد می‌کند، مردم را خاموش نمی‌کند. اگر دائماً به ایرادات و اشتباهات دیگران اشاره می‌کنید، آن‌ها نسبت به شما زیاد فکر نمی‌کنند و شما را نادیده می‌گیرند و در نتیجه احترامی هم برای شما قائل نخواهند بود.

بی‌احترامی کنید

اگر به مردم احترام نگذارید، هرگز احترام نخواهید دید. اگر کسی با شما صحبت می‌کند یا نظر خود را بیان می‌کند، با احترام به او گوش دهید و به نوعی پاسخ دهید. هر کاری کمتر از این انجام دهید، راهی مطمئن برای از دست دادن احترام است.

بیهوده استدلال کنید

اگر هدف این است که مردم به شما احترام بگذارند، پس بحث کردن و مشاجره، راهی برای انجام آن نیست. اگر مردم ببینند که شما فقط جدل می‌کنید یا لجباز هستید، شما را جدی نخواهند گرفت و کمتر به شما فکر خواهند کرد.

همه چیز را می‌دانید

هیچ کس، کسی را دوست ندارد که طوری رفتار کند که انگار همه چیز را می‌داند. اگر می‌خواهید مردم به شما احترام بگذارند، فروتنی و باز بودن برای یادگیری ضروری است. و اگر باید نصیحت کنید، حتماً آن را به گونه‌ای انجام دهید که نشان دهد نسبت به نظرات دیگر باز هستید و به نظرات آن‌ها هم اهمیت می‌دهید.

هیچ فردی وجود ندارد که تواند ادعا کنید که همه چیز را بلد است اگر میخواهید مردم برای شما احترام قائل شوند همیشه مشتاق یادگیری باشید و جوری رفتار نکنید که همه چیز را بلدید
برای حرف افراد احترام قائل باشید

غیر قابل اعتماد باشید

افرادی که نمی‌توانند به شما تکیه کنند یا در مواقع لزوم روی شما حساب کنند و یا نمی‌توانید به تعهداتتان عمل کنید، در این صورت مردم فقط کمی به شما فکر می‌کنند. قابل اعتماد بودن باعث می‌شود که مردم همیشه با احترام به شما نگاه کنند.

بی‌ادب باشید

با کلمات، اعمال یا زبان بدن خود بی‌ادب یا بی‌احساس نباشید. اگر مردم احساس می‌کنند که شما به احساسات آنها اهمیت نمی‌دهید، آنها نیز برای شما احترامی قائل نخواهند شد.

بهانه بیاورید

صادق بودن در مورد اشتباهات یا ضعف‌های خود یک خوب است، اما اینکه دائماً بهانه‌جویی کنید، چیز دیگری است. اگر مردم احساس کنند که همیشه سعی می‌کنید از زیر بار مسئولیت خارج شوید، به شما احترام نمی‌گذارند.

شایعه درست کنید

افراد محترم، شایعات بدخواهانه را منتشر نمی‌کنند و پشت سر دیگران صحبت نمی‌کنند. افرادی که شایعات شما را در مورد آنها می‌شنوند، نمی‌خواهند با شما کاری داشته باشند.

بیش از حد معمولی باشید

از زمینه‌ای که در آن با مردم تعامل دارید آگاه باشید و بر اساس آن عمل کنید. خیلی معمولی بودن در یک محیط رسمی یا بیش از حد سفت بودن در مواقعی که لازم نیست؛ می‌تواند باعث شود مردم کمتر به شما فکر کنند.

کمال‌گرا باشید

هیچ کس یک کمال گرا را دوست ندارد. اگر دائماً از خودتان اشکال می‌گیرید یا به عیب‌های نامرئی خود اشاره می‌کنید، مردم شما را جدی نخواهند گرفت و کمتر به شما فکر خواهند کرد. نشان دادن اعتماد به نفس، و قبول کردن خود، بهترین راه برای کسب احترام است.


بیش از حد رقابت کنید

رقابت در برخی زمینه‌ها می‌تواند سالم باشد، اما اگر دائماً سعی کنید ثابت کنید که بهتر از دیگران هستید، آنها به شما احترام نمی‌گذارند. افراد محترم نیازی ندارند که بهترین باشند، اما همچنان می‌توانند از موفقیت‌ها و دستاوردهای دیگران قدردانی کنند.

رقابت و موفقیت در هر زمینه‌ای خوب است اما اینکه هیشه از خود تعریف کنید و سعی کنید خود را به مردم ثابت کنید باعث دور شدن افراد از شما می‌شود افراد موفق نیازی به اثبات خود ندارند.
اگر فرد موفقی هستید نیازی به اثبات آن ندارید

خود محور باشید

همیشه خواست‌ها و علاقمندی‌های خود را مورد توجه قرار ندهید. اگر همیشه به دنبال شماره یک بودن باشید، مردم درباره شما بد فکر می‌کنند. افراد محترم دیگران را بر خود مقدم می‌دارند و همه را در مرکز توجهات، گفتگوها و فعالیت‌های خود قرار می‌دهند.

انتقام جو باشید

از مردم انتقام نگیرید و مدام سعی نکنید چیزی یا کاری به آنها تلافی کنید. مردم نمی‌خواهند با کسی کینه‌توز است، کاری انجام دهند. افراد محترم بخشنده هستند و هرگز به دنبال مجازات دیگران نیستند.

مردم را قضاوت کنید

مردم را به شدت قضاوت نکنید و روی عیب‌های آن‌ها تمرکز نکنید. آن‌ها کمتر به شما فکر می‌کنند اگر احساس کنند که مدام آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهید یا سعی می‌کنید طوری رفتار کنید که آن‌ها نسبت به خودشان احساس بدی داشته باشند. افراد محترم، مهربان و فهمیده هستند و نیازی به قضاوت دیگران ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب