5 چیزی که برای موفقیت باید آن‌ها را رها کنید

۵ چیزی که برای موفقیت باید آن‌ها را رها کنید

اکثر ما عادت‌هایی داریم که آشکارانه یا به طور نامحسوس مانع رسیدن ما به موفقیت می‌شوند. یکی از مهم‌ترین اعمالی که برای رسیدن به موفقیت باید انجام دهیم؛ کشف و اصلاح این عادت‌ها است، تا راحت‌تر به موفقیت برسیم.

در زندگی هر فردی نقطه‌ی خاصی فرا می‌رسد که نیاز به موفقیت بسیار حیاتی می‌شود. در آن مواقع ما باید بیشتر بر روی مهارت‌ها و عادات خوبی که باید به زندگی خود اضافه کنیم، تمرکز می‌کنیم. اما حقیقت این است که کلید موفقیت نه تنها در مهارت‌ها و عادت‌های خوب، بلکه در توانایی‌های ما برای درک و کنار گذاشتن چیزهایی است که ما را از رسیدن به موفقیت باز می‌دارند.

آیا از چیزهایی که مانع رسیدن شما به اهدافتان می‌شوند آگاه هستید؟ گاهی اوقات دانسته یا ندانسته همه ما به عادات بد، باورهای محدودکننده و رفتارهای ساختارشکنانه می‌چسبیم‌؛ که ما را از موفقیت شغلی، درسی و فردی باز می‌دارند. در اینجا چند مورد از مواردی که برای موفقیت بیشتر باید آنها را رها کنید را بیان می‌کنیم.


۱. ترس از شکست

دختری مضطرب نشسته در پشت لپ تاپ
دختری مضطرب

زندگی در گذشته هرگز سودی به جز آسیب رساندن بیشتر برای حال و آینده نداشته است. بنابراین گذشته خود را بدون پشیمانی قبول کنید و حال خود را با اطمینان بپذیرید سپس بدون ترس با آینده روبرو شوید. به همین ترتیب، بر ترس از شکست نیز غلبه کنید. هر فرد موفقی در زندگی خود شکست‌های زیادی داشته است چرا که شکست بخشی از مسیر رسیدن به موفقیت است. وقتی از شکست می‌ترسیم، اکثر ما معمولاً احساس فلجی می‌کنیم و نمی‌توانیم به جلو حرکت کنیم، زیرا از چیزهایی که مردم  ممکن است راجب ما فکر کنند می‌هراسیم. در عوض، روی خودتان تمرکز کنید زیرا موفقیت شما باید معیار خودتان باشد و نه دیگران.

۲. نیاز به تایید دیگران

“اگر برای اینکه مردم ما را بپذیرند زندگی کنیم، به خاطر طرد شدنمان توسط آن‌ها، خواهیم مرد”

علاوه بر این، حقیقت این است که شما یک روز در زندگی خود شکست خواهید خورد. در آینده نیز شما هر از چند گاهی شکست خواهید خورد و وقتی این اتفاق بیافتد، دیگران شما را قضاوت خواهند کرد. در واقع، حتی اگر موفق هم شوید، شما را قضاوت خواهند کرد. بنابراین، آیا با اهمیت دادن به حرف مردم ، انتخاب‌هایی که باعث موفقیت شما می‌شوند را از دست ‌نخواهید داد؟ یا به خاطر ترس از انتقاد به دنبال آرزوهای خود نخواهید رفت؟ بنابراین میان آنچه برای وجه‌ی شما خوب است و آنچه برای موفقیت شما مفید است، عاقلانه انتخاب کنید.

۳. نیاز به همیشه کامل بودن

3 دست که نمره‌ی 10 می‌دهند
۳ نفر که نمره کامل می‌دهند

ما به عنوان انسان علاقه ذاتی به کمال را دارا هستیم. بنابراین بیشتر عمر خود را در تلاشی بیهوده می‌گذرانیم تا کار خود را بی‌عیب و نقص کنیم تا تأیید و پذیرش دیگران را به دست آوریم. اما آیا ما واقعاً نیاز داریم که دیگران را راضی کنیم، اینقدر زیاد؟ فکر نکنم. زیبایی واقعی در نقص‌های ما نهفته است. وقتی یاد می‌گیریم که واقعاً چه کسی هستیم و تصمیم می‌گیریم به جای کامل بودن، خودمان باشیم، دری برای خود به روی دنیایی پر از فرصت‌هایی برای موفقیت باز می‌کنیم. بنابراین، به کسی که نیستید تظاهر نکنید. شما همانطور که هستید کامل‌اید.

۴. مقصر دانستن شانس

شانس چیز چندان خاصی نیست. برای موفقیت، نیازی نیست منتظر لحظه خوش‌شانسی خود باشید تا با فرصت‌های خوب روبرو شوید. تنها چیزی که نیاز دارید این است که آماده باشید تا زمانی که فرصتی را پیدا کردید بهترین استفاده را از آن ببرید. یاد بگیرید به جای اتکا به شانس، در مکان و زمان مناسب با آماده‌سازی، فرد مناسبی در آن حالت باشید. افراد خوش شانس به شیوه‌ای مثبت و خوش‌بینانه عمل می‌کنند تا با آماده شدن برای شانس خود به جای انتظار برای شانس، شانس خود را برای فرصت‌های خوب افزایش دهند. پس عمل کنید.


۵. مقایسه خود با دیگران

 دختری در حال مقایسه خود با دوستش
فردی در حال مقایسه خود با دیگران

مقایسه‌ی خود با دیگران یکی از بزرگترین دزدهای خوشبختی هر کسی است. همه ما این کار را انجام می‌دهیم یا در مقطعی از زندگی خود آن را انجام داده‌ایم. مگر نه؟ ما خودمان را با دیگران مقایسه می‌کنیم تا ببینیم کجا هستیم و چه دستاوردهایی داشته‌ایم. و با انجام این کار اغلب خودمان را قضاوت می‌کنیم. به جای مقایسه خود با دیگران، چرا این مقایسه را با خود قبلی و خود فعلی‌مان نکنیم تا با این کار در واقع تفاوتی برای رشد و موفقیت ایجاد کنیم. با این کار می‌توانیم در درس خواندن و یادگیری مهارت‌های دیگر نیز پیشرفت کنیم.

بیرون آمدن از نقطه‌ی امن و راحت‌مان کاری بسیار سخت است اما باید آن را انجام دهیم؛ زیرا همه کسانی که امروزه موفق هستند برای رسیدن به اوج چیزی را رها کرده‌اند. آنها آسایش موقت خود را برای دستیابی به موفقیت دائمی از دست دادند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب