6 نکته که به شما کمک می‌کند بیشتر آب بنوشید

۶ نکته که به شما کمک می‌کند بیشتر آب بنوشید

تا به حال به این فکر کردید که در طول روز چند لیوان آب می‌نوشید یا چقدر مایعات مصرف می‌کنید؟ شما باید سعی کنید که منابع آب بدن خود را تامین کنید . زیرا اگر بدنتان با کمبود آب مواجه شود، عوارض ناگواری را در پی خواهد داشت.

آب برای سلامتی شما مهم است و به همین دلیل است که نوشیدن مایعات فراوان اهمیت دارد. اما گاهی اوقات نوشیدن مقدار توصیه‌شده روزانه آب ممکن است سخت باشد. با این نکاتی که ما در این مطلب از مجله‌ی روزساز برای شما ارائه کرده‌ایم، می‌توانید ۶ تا ۸ لیوان آب در طول روز بنوشید.

فواید نوشیدن آب

  • – کمک به کاهش وزن بدن
  • – از بین بردن و کاهش خستگی
  • – جوانسازی و کمک به بهتر شدن پوست
  • – درمان سنگ کلیه
  • – تقویت سیستم ایمنی بدن
  • – کمک به محکم کردن استخوان‌ها
  • – از بین بردن مواد زائد بدن از طریق عرق و ادرار و …
  • – تنظیم دمای مناسب بدن
  • – عملکرد درست مغز در حال انجام کارها
  • کنترل استرس و کاهش فشارهای عصبی


نکاتی که نوشیدن آب را برای شما آسان می‌کند:

۱) داشتن بطری آب

اگر برای نوشیدن آب مشکل دارید، ممکن است در طول روز در برخی از موارد اصلا احساس تشنگی نکنید. اما این را بدانید که بدن شما احتیاج به آب دارد، پس حمل یک بطری آب قابل استفاده مجدد، بطری‌هایی که از جنس شیشه، ماگ مسافرتی و غیره هستند، می‌تواند برای شما مفید باشد و به شما کمک کند. به این ترتیب شما همیشه آب همراه خود دارید. مکان‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید بطری خود را دوباره پر کنید. این روش همچنین به عنوان یک یادآوری خوب برای نوشیدن بیشتر آب عمل می‌کند. هر وقت بطری را دیدید، به یاد می‌آورید که باید کمی آب بنوشید.

6 نکته که به شما کمک می‌کند بیشتر آب بنوشید
راه‌های نوشیدن آب

اگر در منزل هستید می‌توانید یک پارچ آب به همراه یک لیوان روی پیشخوان آشپزخانه قرار دهید. همچنین اگر در اتاق خود در حال مطالعه دروس یا انجام کارهایتان هستید می‌توانید پارچ یا بطری آب را در کنار خود قرار دهید و با دیدن آن به یاد بیاورید که آب بنوشید. در هنگام مطالعه‌ی درس ممکن است کمی تا حدودی احساس استرس داشته باشید. نوشیدن آب یک راه حل اساسی است که به شما کمک می‌کند سطح استرس خود را کنترل کنید.

۲) نرم‌افزارهای یادآوری برای نوشیدن آب

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و آسان شدن همه‌ی کارها، برنامه‌های ویژه‌ای وجود دارند که به شما کمک می‌کنند میزان مصرف آب خود در طول روز را چک کنید. همچنین می‌توانید آلارم موبایل خود را برای یادآوری نوشیدن آب تنظیم کنید. اگر هر ساعت یک لیوان آب مصرف کنید، در کم‌ترین زمان به مقدار توصیه‌شده روزانه نوشیدن آب خواهید رسید. تنظیم یادآور در هر یک ساعت به شما کمک خواهد کرد که بدانید هر روز چند لیوان آب می‌نوشید.

6 نکته که به شما کمک می‌کند بیشتر آب بنوشید
خواص نوشیدن آب در طول روز

۳) آب قبل از غذا خوردن

اگر به خود بیاموزید قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب بنوشید، میزان مصرف آب شما در طول روز نیز افزایش می‌یابد. اگر تنقلات و میان‌وعده‌ها را نیز در این مورد در نظر بگیرید، حداقل سه تا شش لیوان آب در روز می‌نوشید.

۴) آب جایگزین سایر نوشیدنی‌ها

اگر معمولاً انواع دیگری از نوشیدنی‌ها را می‌نوشید، جایگزین کردن نوشیدنی‌های خود با آب ممکن است مفید باشد. یا به طور متناوب بین نوشیدنی‌های دیگری که مصرف می‌کنید مقداری هم آب بنوشید. به ازای هر نوشیدنی که می‌خورید، یک لیوان آب همراه آن داشته باشید. به این ترتیب، می‌توانید از نوشیدنی مورد علاقه خود و همچنین نوشیدن آب فراوان لذت ببرید.

۵) آب طعم‌دار

اگر طعم آب را دوست ندارید، سعی کنید آن را خوش‌مزه‌تر کنید. شربت‌های میوه‌ای مخصوصی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا به نوشیدنی خود طعم کمی بدهید. یا می‌توانید از پودر یا اشکال مایع خاصی استفاده کنید که می‌تواند به بطری آب شما اضافه شود و طعم آب را بهتر کند.

نوشیدن آب طعم‌دار یا دتاکس واتر برای بیشنر نوشیدن آب به شما کمک می‌کند
آب طعم‌دار بنوشید _ فواید مصرف آب


۶) مواد غذایی

راه دیگر برای «نوشیدن» بیشتر آب و این که مقدار زیادی آب به بدنتان برسانید، خوردن غذاهای پر آب است. برخی از میوه‌ها یا سبزیجات از بیش از ۹۰ درصد آب تشکیل شده‌اند.

میوه‌ها و سبزیجاتی که آب زیادی دارند:

  • – کاهو
  • – کلم
  • – کدو سبز
  • – کرفس
  • هندوانه
  • – طالبی

با این نکات، می‌توانید میزان مصرف آب خود را افزایش دهید و به همین دلیل احساس سلامتی بیشتری کنید.

سوال: حالا شما بگویید، چه میوه‌ها و سبزیجات دیگری را می‌شناسید که منبع غنی از آب هستند؟ در کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

همیشه افرادی وجود دارند که مصرف آب را در هنگام خوردن غذا منع می‌‌کنند. اگر شما هم فکر می‌کنید که مصرف آب بین غذا برای گوارش ضرر دارد حتما مطلب آیا مصرف آب همراه با غذا باعث ایجاد مشکلات گوارشی می‌شود؟ را مطالعه کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب