بهترین زبان‌های دنیا برای یادگیری

بهترین زبان‌های دنیا برای یادگیری

دنیای امروز دنیای ارتباطات است و اینترنت و زبان دو شاخص مهم در دنیای ارتباطات هستند. یادگیری زبانی به جز زبان انگلیسی درهای پیشرفت شغلی زیادی را برای ما باز خواهند کرد؛ پس بهتر است زبان‌هایی که موقعیت‌های فراوانی را برای ما ایجاد می‌کنند را بشناسیم.

شکی نیست که یادگیری زبان دوم (یا سوم!) مفید است. چندزبانه بودن باعث رشد ماده خاکستری مغز، بهبود حافظه، تصمیم‌گیری و خودکنترلی می‌شود. فراتر از مزایای فیزیکی مسافران چندزبانه راحت‌تر در کشورهایی که به این زبان صحبت می‌کنند، ارتباط برقرار می‌کنند. هنگام انتخاب زبان مهم است که به علایق، سفر، تحصیلات و اهداف شغلی خود توجه کنید. با این حال اگر هنوز نتوانسته‌اید زبان دیگری را انتخاب کنید؛ ما چند ایده در مورد بهترین زبان‌های دنیا پس از زبان انگلیسی، برای یادگیری را در این مطلب ارائه می‌دهیم.

بهترین زبان‌های دنیا برای یادگیری

۱. چینی

بنای تاریخی چینی کنار رودخانه
بنای تاریخی چینی

چینی پرمخاطب‌ترین زبان در جهان است – توسط ۱.۲ میلیارد نفر صحبت می‌شود – همین دلیل به تنهایی کافی است تا آن را در لیست بهترین زبان‌های دنیا قرار دهیم. اگرچه چینی از گویش‌های مختلفی تشکیل شده است، اما از سیستم نوشتاری یکسانی استفاده می‌کنند. زبان چینی اغلب به عنوان یکی از چالش برانگیزترین زبان‌ها برای یادگیری در نظر گرفته می‌شود و نیازمند یک برنامه‌ی عالی با تمرین بسیار برای یادگیری است. اما اهمیت روزافزون دانستن زبان چینی در دنیای تجارت باعث می‌شود که یادگیری زبان چینی ارزش تلاش کردن را داشته باشد.


ماندارین، گویش چینی و زبان رسمی دولت چین، رایج‌ترین گزینه برای کسانی است که چینی می‌خوانند. شما می‌توانید با یادگیری زبان ماندارین با میلیون‌ها نفر در سراسر جهان صحبت کنید. درک اولیه از ماندارین فرصت‌های تجاری و مسافرتی زیادی را فراهم می‌آورد. در عین چالش‌برانگیز بودن، یادگیری هزاران کراکتر منحصر به فرد آن( زبان چینی الفبا ندارد ) مطمئناً هر ذهنی را به چالش می‌کشد.

۲. اسپانیایی

یکی از جاذبه‌های توریستی مکزیک
یکی از جاذبه‌های توریستی مکزیک

اسپانیایی تقریباً همیشه در این لیست‌ بهترین زبان‌های دنیا رتبه‌های بالایی دارد و دلایل بسیار خوبی هم برای یادگیری زبان اسپانیایی وجود دارد. این زبان با ۴۷۷ میلیون بومی زبان و بیش از ۵۵۰ میلیون مخاطب، زبان رسمی بیش از ۲۰ کشور و زبان دوم غیررسمی ایالات متحده است که حدود ۱۳ درصد از جمعیت آن در خانه اسپانیایی صحبت می‌کنند.

مجموعه‌های زیادی از مطالب آموزشی اسپانیایی، آنلاین وجود دارند ؛ بنابراین یافتن مطالب تمرینی نباید دشوار باشد، حتی اگر کلاس‌های حضوری شرکت نمی‌کنید می‌توانید خود در منزل آن را یاد بگیرید. صدها نمایش به زبان اسپانیایی در نتفلیکس وجود دارد – مانند نمایش Money Heist – تا به شما کمک کند بهتر زبان اسپانیایی را یاد بگیرید. با زیرنویس انگلیسی شروع کنید و با افزایش مهارتتان سعی کنید بدون زیرنویس تماشا کنید.

۳. کره‌ای

رودخانه‌ی هان در کره در شب
رودخانه‌ی هان در کره

کره‌ای هجدهمین زبان پرطرفدار در سراسر جهان است و بیش از ۷۵ میلیون نفر به این زبان صحبت می‌کنند. از آنجایی که کره همچنان دارای نفوذ سیاسی و فرهنگی سنگینی در سطح جهانی است، اهمیت این زبان نیز افزایش می‌یابد. یادگیری زبان کره‌ای نیز بسیار ساده‌تر و منطقی‌تر از زبان چینی است. هانگول، الفبای زبان کره‌ای، فقط ۲۴ حرف دارد که هر کدام جوری نوشته شده‌اند تا نحوه تلفظ آنها را بیان کنند.

علاوه بر اهمیت فرهنگی کی پاپ و دیگر سرگرمی‌های کره‌ای، برخی از بزرگترین شرکت‌های جهان در کره‌جنوبی مستقر هستند. بدون شک دانستن مبانی اولیه‌ی زبان کره‌ای برای کسانی که به دنبال بهبود ارزش خود در محل کار هستند یا به دنبال فرصت شغلی در خارج از کشور هستند، مفید خواهد بود.

۴. فرانسوی

برج ایفل در پاریس فرانسه
برج ایفل در پاریس

فرانسوی پس از انگلیسی دومین زبان خارجی در جهان است که بیشترین یادگیرنده را دارد و به راحتی می‌توان فهمید که چرا. زبان فرانسوی علاوه بر کشورهای فرانسه و کانادا، زبان رسمی ۲۹ کشور  دیگر نیز است – به این معنی که چه از تونس یا سنگال دیدن کنید چه از سوئیس ، احتمالاً می‌توانید به خوبی با مردم محلی ارتباط برقرار کنید.

با بیش از ۳۰۰ میلیون فرانسوی زبان در سراسر جهان، این زبان در هر کشوری تدریس می‌شود. زبان فرانسه نیز یکی از در دسترس‌ترین زبان‌ها برای یادگیری در نظر گرفته می‌شود و حضور گسترده محتوای فرانسوی زبان، دسترسی تقریباً نامحدودی به مطالب تمرینی را فراهم می‌کند. فرانسوی یک زبان رومی است، به این معنی که با اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی و رومانیایی مرتبط است. اگر هدف شما چند زبانه شدن است، یادگیری زبان فرانسه نیز می‌تواند به یادگیری بقیه‌ی آن‌ها کمک کند (یا اگر از قبل به یکی از این زبان‌ها صحبت می‌کنید، یادگیری آن آسان است!).

۵. آلمانی

منظره‌ای از کشور آلمان
آلمان کشوری صنعتی

اگرچه قطعا زبان آسانی نیست، اما اگر با زبان انگلیسی آشنایی دارید متوجه می‌شوید که آلمانی کمی آشناتر از سایر زبان‌ها  ممکن است به نظر رسد. این به این دلیل است که آنها بخشی از یک خانواده زبانی هستند. این زبان نه تنها در آلمان بلکه در اتریش و سوئیس نیز صحبت می‌شود. آلمانی یک انتخاب عالی برای کسانی است که از قواعد دستور زبان سفت و سخت لذت می‌برند. زمانی زبان آلمانی «زبان علم» در نظر گرفته می‌شد، قبل از اینکه زبان انگلیسی پس از جنگ جهانی اول جایگزین آن شود.

آلمانی پرمخاطب‌ترین زبان اول اتحادیه اروپا است که فرصت‌های بی‌پایان سفر در سراسر قاره اروپا را باز می‌کند! آلمانی همچنین یک زبان کاربردی برای تجارت است، زیرا آلمان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان (از نظر تولید ناخالص داخلی)  و همچنین سومین صادرکننده بزرگ جهان است. برخی از بزرگترین هنرمندان و متفکران تمام دوران اهل آلمان هستند و زبان آلمانی همچنان زبانی پیشرو در علم، هنر، فلسفه و ادبیات باقی مانده است.

۶. ژاپنی

شکوفه‌های زیبا در بهار در ژاپن
بهار در ژاپن

اگرچه ژاپنی عمدتاً فقط در ژاپن صحبت می‌شود، هنوز دلایل زیادی برای یادگیری این زبان وجود دارد. یکی از این دلایل چالش‌های فراوان این زبان است. زبان ژاپنی با داشتن سه سیستم نوشتاری و دستور زبان پیچیده، یکی از پیچیده‌ترین زبان‌ها برای یادگیری است. با این حال به راحتی می‌توان فهمید که چرا ارزش تلاش کردن را دارد. ژاپن به دلیل تاریخ غنی و منحصربه‌فردش، مقصدی محبوب برای مسافران است، همچنین ایجاد انگیزه در خود برای یادگیری زبان ژاپنی هنگامی که می‌توانید انیمه مورد علاقه خود را به عنوان تمرین تماشا کنید،  اصلا سخت نیست.

ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان (از نظر تولید ناخالص داخلی) و دارای برخی از نوآورترین شرکت‌های جهان است. همچنین زبان ژاپنی سومین زبان پرمخاطب در اینترنت است که امکان برقراری ارتباط تجاری را از هر کجای دنیا می‌دهد! با گرایش اخیر به سمت یک محیط کسب و کار مجازی، یادگیری یکی از زبان‌های اصلی اینترنت شما را در آینده نزدیک متمایز خواهد کرد.

۷.ایتالیایی

بنایی تاریخی در ایتالیا
بنایی تاریخی در ایتالیا

ایتالیایی برای کسانی که انگلیسی بلد هستند و به دنبال گسترش مهارت‌های زبانی خود هستند، بسیار راحت خواهد بود. بخاطر ریشه‌های لاتین مشابه، همپوشانی زیادی بین کلمات و صداهای انگلیسی و ایتالیایی وجود دارد. ایتالیا به عنوان یکی از اقتصادهای پیشرو در سطح جهان و کشوری که بیشترین میراث فرهنگی در جهان را دارد؛ مقصدی برای سفری پر از فرصت‌های شغلی و تجربیات فرهنگی است. دانستن زبان ایتالیایی هنگام  وقت گذراندن در ایتالیا، تجربه‌ای پربار برای شما خواهد داشت.


۸. پرتغالی

شهری زیبا در برزیل که ساحل‌هایی زیبا دارد
شهری زیبا در برزیل

پرتغالی با ۲۰۰ میلیون بومی زبان و نزدیک به ۲۷۰ میلیون مخاطب در جهان، پنجمین زبان بومی در جهان است. دامنه‌ی زبان پرتغالی فراتر از برزیل و پرتغال است( پرتغالی در چند کشور آفریقایی مانند آنگولا، گینه بیسائو و کیپ ورد صحبت می‌شود) پرتغالی زبان رسمی ۱۰ کشور در آمریکای جنوبی، آفریقا و اروپا است. اما فراتر از این‌ها، یادگیری پرتغالی یک گزینه عالی برای کسانی است که به هنر علاقمند هستند؛ زیرا بسیاری از ژانرهای موسیقی – بوسا نوا، سامبا و فانک کاریوکا – از برزیل منشاء می‌گیرند. پرتغالی زبان مادری نویسندگانی مانند پائولو کوئیلو و خوزه ساراماگو  نیز می‌باشد.

۹. هندی

جاذبه‌های دیدنی هند
جاذبه‌های دیدنی هند

اگر واقعاً به دنبال کار در تجارت بین‌المللی یا هر صنعتی هستید، یادگیری زبان هندی می‌تواند برای حرفه شما و ارتباط با جوامع هندی زبان در سراسر جهان و آشنایی با فرهنگ هندی مفید باشد. اگر در حال حاضر به زبان انگلیسی مسلط هستید، یادگیری هندی می‌تواند آسان‌تر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید. کلماتی مانند “bungalow”،”jungle” و “shampoo” همگی از زبان هندی به زبان انگلیسی نفوذ پیدا کرده‌اند.

۱۰. عربی

منظره‌ای زیبا از دبی
منظره‌ای زیبا از دبی

زبان عربی بسته به جایی که صحبت می‌شود بسیار متفاوت است. یک عرب زبان از لبنان ممکن است حرف‌های یک الجزایری را درک نکند و بالعکس. با این حال، اکثر برنامه‌ها عربی استاندارد مدرن یا MSA را به شما آموزش می‌دهند؛ که یک نسخه استاندارد از زبان عربی است که در مدارس عربی تدریس می‌شود و به شما کمک می‌کند تا تقریبا با عرب زبانان هر کشوری ارتباط برقرار کنید. MSA بیشتر در دولت‌ها، مشاغل و فعالیت‌های روزنامه‌نگاری در سطح جهان استفاده می‌شود.

با این حال، اگر کشور عربی زبان خاصی را در ذهن دارید، می‌توانید گویش آن کشور را یاد بگیرید تا در سفر و دوست‌یابی به شما کمک کند. گویش‌های رایج عبارتند از: مصری، شامی و شمال آفریقا.

یک پیشنهاد برای شما مخاطب گرامی:

اگر در زمینه‌ی آموزش هر زبانی تجربه، تخصص و مهارت دارید، در کارسپاری ثبت نام کنید و به عنوان کارگیر با انجام سفارشات کار برای آموزش زبان از مهارت خود کسب درآمد کنید. همچنین می‌توانید در بخش آگهی‌های خدماتی کارسپاری برای مهارت و تخصص آموزش زبان به صورت رایگان و دائمی بدون تاریخ انقضاء، آگهی خدماتی ثبت و منتشر کنید. برای دیدن لیست آگهی‌های خدماتی آموزش زبان کلیک کنید.

اگر نیاز به خدمات یادگیری هر زبانی دارید، می‌توانید کار خود را به صورت رایگان و خیلی ساده در کارسپاری سفارش دهید تا توسط افراد متخصص و ماهر، با کیفیت بالا و قیمت مناسب انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب