علائم کمبود ویتامین D

علائم کمبود ویتامین D

آیا می‌دانستید مشکلات پوستی که ممکن است داشته باشید نشان‌دهنده‌ی کمبود ویتامین D در بدن شماست؟ 5 مشکل پوستی وجود دارد که نشان‌دهنده‌ی کمبود ویتامین D است. همان‌طور که می‌دانید کمبود ویتامین D در بدن باعث ایجاد مشکلاتی می‌شود.

مشکلات پوستی شما می‌تواند نشان‌دهنده کمبود ویتامین D باشد. کدام مشکلات پوستی؟ این مطلب از مجله‌ی اینترنتی روزساز را بخوانید تا در مورد این مشکلات پوستی برای کمبود ویتامین D اطلاعات کسب کنید.

آیا در زمستان بیشتر از تابستان مشکلات پوستی دارید؟ پس احتمال زیادی وجود دارد که فقدان این ویتامین را داشته باشید. البته در زمستان نمی‌توانید آفتاب زیادی ببینید. افرادی که پوست تیره دارند یا افراد بالای ۵۰ سال اغلب توصیه می‌شود مکمل‌های ویتامین D مصرف کنند. زیرا آن‌ها به اندازه سایر افراد ویتامین D تولید نمی‌کنند. اما حتی اگر جزئی از این دو گروه نیستید، ممکن است همچنان کمبود داشته باشید.

با مصرف مکمل‌ها می‌توانید به راحتی کمبود ویتامین D را در زمستان برطرف کنید. (دریافت ویتامین D به اندازه‌ی کافی)

تخم‌مرغ، ماهی سالمون، قارچ، و غذاهای بسیار دیگری حاوی ویتامین D هستند
غذاهای حاوی ویتامین D

مشکلات پوستی ناشی از کمبود ویتامین D

۱) عرق بدن: وقتی بدنتان زیاد عرق می‌کند.

یکی از نشانه‌های کمبود ویتامین D، تعریق بیش از حد است که می‌تواند نشانه‌ی کمبود ویتامین D باشد. آیا در زمستان زیاد عرق می‌کنید؟ وقتی از خواب بیدار می‌شوید با بالش خیس از عرق خود مواجه می‌شوید. در طول زمستان هوا سرد است و شما همچنان مانند تابستان زیاد عرق می‌کنید. راه حل برای برطرف کردن این مشکل این است که بیشتر پوست خود را در معرض آفتاب و نور خورشبد قرار دهید. همچنین می‌توانید کمبود ویتامین D خود را با مصرف مکمل‌های حاوی این ویتامین جبران کنید.


۲) کدر شدن چهره: پوست شما تیره و کدر دیده می‌شود.

آیا پوست شما کدر یا خاکستری به نظر می‌رسد؟ این نیز یکی از علائم شناخته شده فقدان ویتامین D است. ویتامین D توسط پوست در واکنش به نور خورشید تولید می‌شود. اگر ویتامین D کافی تولید نکنید، پوست شما نمی‌تواند به درستی خود را تجدید کند که این امر باعث می‌شود پوست شما کدر به نظر برسد. احتمالا در صورت کدر شدن پوست صورتتان در عین حال زیر چشمانتان نیز حلقه‌های تیره‌ای دارید. با استفاده از نور خورشید ویتامین D بیشتری را در بدن خود ذخیره کنید.

۳) خطوط ریز: پوستی که دارای چین و چروک ریز است.

ویتامین D به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند. این بدان معنی است که با عواملی که باعث ایجاد چین و چروک و خطوط ریز می‌شوند، مبارزه می‌کند. بنابراین اگر کمبود ویتامین D دارید، خطوط ریز (و در نهایت چین و چروک) سریع‌تر در صورت شما ایجاد می‌شود. با این حال، این مورد با منبع ویتامین D: نور خورشید کمی متناقض است. اشعه ماوراءبنفش خورشید باعث می‌شود پوست شما سریع‌تر دچار چین و چروک شود. به همین دلیل است که نباید هرگز بدون کرم ضد آفتاب زیر نور خورشید بروید. (مراقبت صحیح از پوست با استفاده از ضدآفتاب مناسب)

بنابراین افرادی که در پوست خود چین و چروک دارند، باید از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنند و برای دریافت ویتامین D، مکمل مصرف کنند.

کمبود ویتامین D میتواند باعث بروز مشکلات زیادی از جمله مشکلات پوستی
مشکلات پوستی ناشی از کمبود ویتامین D

۴) خشکی پوست: وقتی پوست شما خشک می‌شود.

بسیاری از مردم در طول زمستان پوست خشکی دارند. این تا حدودی به دلیل سرما و هوای خشک ناشی از گرما است، اما ممکن است نتیجه کمبود ویتامین D نیز باشد. خشکی پوست نشانه بارز کمبود ویتامین D است و به راحتی با نور خورشید، مکمل‌ها یا حتی کرم‌های حاوی ویتامین D، می‌توانید خشکی پوست خود را برطرف کنید. پوست‌های خشک باید یک روتین روزانه و شبانه مناسب برای خود داشته باشند.

درمان خشکی پوست و دریافت ویتامین D

  • استفاده از نور خورشید
  • مصرف مکمل‌های حاوی ویتامین D
  • کرم‌های حاوی ویتامین D

۵) جوش و آکنه: وقتی که زیاد جوش می‌زنید.

واقعا درست است که پوست شما اغلب در زمستان بدتر به نظر می‌رسد، زیرا آکنه و جوش یکی از نشانه‌های فقدان ویتامین D است. ویتامین D می‌تواند التهاب پوست را کاهش دهد. بنابراین، کمبود این ویتامین می‌تواند به این معنی باشد که شما به دلیل آکنه و جوش یا آکنه‌ی روزاسه، پوست قرمز بیشتری دارید.


حالا که با علائم کمبود ویتامین D آشنا شدید، روش‌های دریافت ویتامین D به اندازه کافی را مطالعه کنید.

خلاصه‌ی مطلب

علائم کمبود ویتامین D:

  1. تعریق بیش از حد بدن
  2. کدر شدن پوست چهره
  3. سیاه شدن زیر چشم (بوجود آمدن حلقه‌های تیره)
  4. ایجاد چین و چروک در پوست
  5. خشکی پوست
  6. بوجود آمدن جوش و آکنه
  7. آکنه‌ی روزاسه
  8. قرمزی پوست

نکته مهم: افرادی که در پوست خود دارای چین و چروک و خطوط ریز هستند باید از قرار گرفتن در معرض آفتاب پرهیز کنند. این افراد برای دریافت ویتامین D باید راه‌های دیگر را امتحان کنند.

  • مصرف مکمل‌های ویتامین D
  • مصرف محصولات پوستی که حاوی ویتامین D هستند.
  • مصرف غذاهای حاوی ویتامین D

مطلب علائم رایحی که به معنی کمبود ویتامین است اطلاعات مفیدی را در خصوص کمبود انواع ویتامین به شما ارائه می‌دهد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب