علت برنامه‌ریزی جلسات جف بزوس در ساعت 10 صبح

جلسات جف بزوس و علت برنامه‌ریزی در ساعت ۱۰ صبح

دلایلی که جف بزوس جلسات IQ خود را ساعت 10 صبح و قبل از نهار برگزار می‌کند و از برگزاری آن‌ها در بعدازظهر خودداری می‌کند چیست؟

جف بزوس، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت، در تلاش خود برای ساختن غول خرده فروشی که به نام آمازون می‌شناسیم، در هزاران جلسه شرکت کرده است و در طول مسیر چیزهایی را یاد گرفته است. به همین دلیل است که من همیشه کنجکاو هستم که بینش‌هایی را که در جلسات جف بزوس به اشتراک گذاشته می‌شود را بشنوم.

خوب، در مصاحبه اخیر با باشگاه اقتصادی واشنگتن دی سی، بزوس دریچه جالبی را به تفکر خود ارائه داد، یعنی اینکه او از جلسات بعدازظهر هر زمان که در مورد مسائل مهم بحث می‌کند اجتناب می کند. بزوس گفت: من دوست دارم قبل از ناهار جلسات با IQ بالا را انجام دهم. هر چیزی که واقعاً از نظر ذهنی چالش برانگیز باشد جلسه آن باید ساعت ۱۰ باشد. و به کارکنان خود توصیه می‌کنم جلسات خود را قبل از نهار ، ساعت ۱۰ برگزار کنند.

این قانون ملاقات “قبل از ناهار” نه تنها درخشان است، بلکه از نظر احساسی نیز هوشمند است. در مورد آن فکر کنید؛ آیا تا به حال متوجه شده‌اید که پس از یک استراحت شبانه خوب چقدر واضح فکر می‌کنید؟ یا چگونه هر چه بیشتر کار می‌کنید، بهره‌وری شما شروع به کاهش می‌کند؟

ممکن است سوال کنید اگر بهترین کارم را در عصر انجام دهم چه؟

اگر کار خلاقانه یا مستقلی انجام می‌دهید عالی است. اما جلسات همه چیز در مورد تیم و همکاری است. بنابراین اگر نیاز به تصمیم‌گیری دارید که نیاز به تفکر و بحث گروهی دارد، می‌خواهید گروه شما در بهترین حالت خود باشد. و ساعت ۱۰ صبح به همه فرصت بهینه برای بیدار شدن کامل و جریان یافتن خون می‌دهد.

آیا می‌دانستید جف بزوس جزو ۱۵ تا از قدرتمندترین افراد سال ۲۰۲۳ است برای اطلاعات بیشتر به این مطلب مراجعه کنید


دلایل موفق بودن جلسات جف بزوس، برگزاری آن‌ها در 10 صبح است
بهتر است جلسات خود را ساعت ۱۰ برگزار کنید

بزوس در ادامه سه راه را توضیح داد تا این جلسات با ضریب هوشی بالا قابل توجه باشد:

۱- به اندازه کافی بخوابید.

بزوس می‌گوید هشت ساعت خواب شبانه را در اولویت قرار می‌دهد تا بتواند در هنگام کار در ذهنیت مناسبی قرار داشته باشد. بزوس توضیح می‌دهد: «بهتر فکر می‌کنم، انرژی بیشتری دارم، روحیه‌ام بهتر است. همه این چیزها وقتی اتفاق می‌افتد که هشت ساعت خواب شبانه‌ام را کامل کنم. در نظر داشته باشید: به عنوان یک مدیر ارشد، واقعاً برای انجام چه کاری دستمزد می‌گیرید؟ شما برای گرفتن تعداد کمی از تصمیمات با کیفیت بالا دستمزد می‌گیرید. وظیفه شما این نیست که هزاران تصمیم در روز بگیرید. ممکن است کیفیت این تصمیمات به دلیل خستگی یا بداخلاقی یا هر چیز دیگری پایین‌تر باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که خواب خوب برای «قابلیت انعطاف مغز»، یعنی توانایی مغز برای یادگیری و سازگاری، حیاتی است. خواب خوب شبانه همچنین به شما کمک می‌کند تا در هنگام بیداری بهتر تمرکز کنید، در حالی که خطاهای غیر اجباری و تحریک پذیری را کاهش می‌دهد. بنابراین، خواب کافی را به عنوان یک سرمایه گذاری صحیح در نظر بگیرید.

۲. ابتدا روح خود را تغذیه کنید.

قبل از اینکه بزوس حتی روز کاری خود را شروع کند، برای خود و خانواده‌اش وقت می‌گذارد. بزوس می‌گوید:  من دوست دارم روزنامه بخوانم، دوست دارم قهوه بنوشم، دوست دارم قبل از رفتن به مدرسه با بچه‌هایم صبحانه بخورم. به همان اندازه که کیفیت کارهایم برایم مهم است وقت گزراندن با خانواده نیز از مهم‌ترین کارهای یک پدر است.

البته، شرایط شما ممکن است به شما اجازه ندهد که به اندازه بزوس در صبح وقت بگذارید اما نکته این است که بفهمید چه چیزی به شما، بدن و ذهن شما کمک می کند. زمانی برای تامل و مدیتیشن؟ و یا مانند بزوس وقت گذراندن با خانواده هنگام صبح؟ و یا خواندن یک کتاب؟

(رایج‌ترین تکنیک‌های مدیتیشن) برای کسانی که به دنبال راهی برای کمک به بدن و ذهنشان هستن


جف بزوس یکی از قدرتمندترین افراد جهان الگوی مناسبی برای یک زندگی موفق است
جف بزوس یکی از قدرتمند ترین افراد جهان

۳. اولویت‌های خود را مشخص کنید.

گاهی اوقات احساس سازنده بودن را با مولد بودن اشتباه می‌گیریم. ممکن است وارد روز کاری خود شوید و یکسری کارهای کوچک را انجام دهید. ممکن است به ۲۰ ایمیل پاسخ دهید یا در مورد تعدادی از مسائل کوچک که از نظر اهمیت متفاوت هستند تصمیم بگیرید. تکمیل این نوع کار اشتباه نیست. اغلب لازم است اما اینها وظایفی هستند که اغلب می‌توانند به سرعت و در اواخر روز تکمیل شوند. این به شما زمان می‌دهد تا زمان اصلی تفکر خود را روی تصمیمات مهم‌تر متمرکز کنید.

بزوس می گوید: «اگر روزی سه تصمیم خوب بگیرم، کافی است. و آنها باید به همان اندازه که من می‌توانم آنها را انجام دهم با کیفیت باشند. هر چه مسئولیت بیشتری داشته باشید، تمرکز مهم‌تر می‌شود. بنابراین، مهمترین تصمیمات امروز خود را مشخص کنید و آن ها را در اولویت خود قرار دهید.

خب حالا که این توصیه‌ها از جف بزوس را شنیدید، می‌خواهید جلسات با کیفیت بالاتری داشته باشید و تصمیمات بهتری بگیرید؟ پس توصیه می‌شود (قانون ۲ پیتزا جف بزوس) را که به شما می‌گوید اگر نتوانید یک تیم را با ۲ پیتزا سیر کنید این تیم بسیار بزرگ است یعنی نباید تعداد شرکت‌کنندگان شما در جلسات بیشتر از ۸ نفر باشند را مطالعه کنید. و نیز این سر تیتر‌ها به شما کمک می‌کند تا مروری دوباره به این مطلب داشته باشید.

  • به اندازه کافی خوابیدن
  • روح خود را تغذیه کنید
  • اولویت‌های خود را مشخص کنید
  • جلسات با IQ بالا را برای ساعت ۱۰ صبح برنامه‌ریزی کنید.

این کار را انجام دهید تا کنترل را به دست بگیرید، از زمان خود نهایت استفاده را ببرید و پتانسیل جلسات خود را کاملا متحول کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب