معجون گیاهی برای تناسب اندام

معجون گیاهی برای تناسب اندام

معجون گیاهی راهی است مطمئن و سازگار برای تناسب اندام مادام العمر برای کسانی که می‎‌خواهند همیشه زیبا و سالم بمانند.

معرفی معجون گیاهی برای تناسب اندام و اثر مادام‌العمر آن

معجون یا دمنوش یا دم‌کرده، گیاهی است برای تناسب اندام یکی از پرطرفدارترین روش برای سالم ماندن و زیبا دیده شدن بوده که به موضوعی همه‌گیر تبدیل شده است. استفاده از دمنوش یا معجون‌های گیاهی موجود، از بی‌عارضه‌ترین و سالم‌ترین راه‌هایی می‌باشد که از روش های سنتی بهره می‌گیرد. حال اگر مصرف معجون گیاهی با روش‌های دیگر (که به ذکر آن خواهیم پرداخت) همراه باشد، نتیجه بسیار عالی و اثربخش‌تری خواهد داشت.

معجون چیست و چرا از آن استفاده می‌شده است؟

معجون، دسته‌ای از گیاه می‌باشد که معطر بوده و به‌دلیل داشتن خواص درمانی، کاربردهای وسیعی دارد. از جمله‌ی آن‌ها در درمان بیماری‌های جسمی، روانی، کاهش وزن و رسیدن به اندام متناسب است. معجون‌، از مجموع گیاهانی است که به‌ صورت پودر، چای، عصاره و حتی از گیاهان تازه و خشک می‌باشد. خاطر نشان می‌کنم که برای استفاده از معجون‌های گیاهی باید اطلاعات کافی در این زمینه را داشته باشید. که با توجه به شرایط جسمی و روانی خود اقدام به تهیه‌ی آن نمایید.
برای رسیدن به تناسب اندام با استفاده از معجون گیاهی، لازم است ابتدا باید به یک سری سوالات پاسخ داده شود که شما به‌راحتی بتوانید نتیجه‌ای درستی از آن بگیرید.

آیا تناسب اندام با لاغری تفاوت دارد؟

لاغری و تناسب اندام ارتباط نزدیکی با هم دارند. اما دقیقاً یکسان نیستند. تناسب اندام به معنای سلامت جسمی، عاطفی و روانی است که باعث ایجاد توانایی برای انجام انواع فعالیت‌های روزانه بدون احساس خستگی می‌باشد. تناسب اندام اعتماد به نفس را افزایش داده و استرس، اضطراب و افسردگی را کم کرده و به شکل گرفتن یک شخصیت جذاب، به شما کمک قابل توجهی می‌کند. در توضیح بییشتر باید گفت اختلال اضطراب فراگیر و نشانه‌های آن، از جمله عوامل آزار دهنده‌ای است که باعث پرخوری و افزایش وزن شما به‌شمار می‌رود.

اما وجود خستگی یکی از عواملی می‌باشد انسان را از رسیدن به هدف خود باز می‌دارد. برای رفع خستگی راه‌هایی وجود دارد که در این مقاله به شما پیشنهاد می‌کنم به بررسی علت خستگی بعد از بیدار شدن در صبح بپردازید و این عامل مزاحم را از زندگی خود حذف کنید تا به تندرستی کامل برسید.

لاغر بودن معیاری برای سلامت فرد نیست. یک فرد می‌تواند لاغر باشد ولی در معرض خطر مبتلا شدن به بیماری‌های مختلفی نیز باشد. نکته قابل توجه این است که لاغر بودن خیلی بهتر از این است که اضافه وزن داشته باشید. زیرا کمتر در خطر ابتلا به بیماری‌هایی همچون حمله قلبی و کبد چرب قرار می‌گیرید. یکی از بیماری‌های مطروحه، کبد چرب است. بیماری کبد چرب و علائم و درمان‌های آن روشی است که اهمیت اولیه بسیاری در حیات فردی شخص دارد. در ضمن، تقویت سلامت کبد و کاهش وزن با یک نوشیدنی سالم،  موجب تناسب اندام و لاغری ما شده و وقتی ما لاغر می‌شویم احساس سبکی بیشتری را داریم و فشار کمتری به سایر نقاط بدن مثل مفاصل آمده و خطر ابتلا به آرتروز را کم می‌کند.

دمنوش چای سبز یک راه برای رسیدن به تناسب اندام است.
چای سبز در تناسب اندام


چگونه می‌توان با استفاده از معجون گیاهی، در هر زمانی به تناسب اندام رسید؟

استفاده از راه‌های استاندارد برای رسیدن به اندام زیبا برای همه‌ی سنین مسأله‌ای است که همگان به دنبال راه حلی برای آن می‌گردند. از روش‌های مختلفی می‌توان به تناسب اندام با ماندگاری بالا رسید. اما کدام راه مطمئن‌تر، سریع‌تر و سالم‌تر می‌باشد؟!
این مشکلی است که اذهان مردم را به خود مشغول کرده است. ما دو روش برای رسیدن به تناسب اندام را به شما نشان می‌دهیم:

الف) روش سریع برای رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن:

راه‌های خیلی سریع و زودبازگشتی برای رسیدن به اندام متناسب وجود دارد. مانند جراحی‌های موضعی و زیبایی، استفاده از قرص‌های لاغری و استفاده از دستگاه‌های لاغر کننده موضعی. حال به این سوال می‌رسیم آیا همه‌ی این راه‌ها در درازمدت پاسخ‌گو خواهند بود؟ یا عامل برگشت پذیری کاهش وزن برای اکثر مردم جامعه مهم است؟!.
استفاده از راه‌های متفرقه، اکثراً سریع جواب می‌دهند و غالباً دارای عوارض جانبی می‌باشند که اثر آن موقتی بوده و در درازمدت وزن برگشته، فرد دوباره چاق شده و اندام مناسب خود را از دست می‌دهد.

تا به امروز شما راه‌های مختلفی را برای کاهش وزن امتحان کرده‌اید. آیا می‌خواهید ۱۵ روش شگفت انگیز برای کاهش وزن بدون ورزش را امتحان کنید؟  آیا قهوه و به‌لیمو به کاهش وزن کمک می‌کند؟ تمامی مسائل ذکر شده از جمله راه‌هایی هستند که به شما کمک می کند تا بتوانید وزن خود را کاهش دهید. پیشنهاد می‌کنم با مطالعه این روش‌ها در بخش کاهش وزن، انتخاب کنید که کدام‌ یک با شرایط شما سازگارتر بوده و به کاهش وزنتان کمک می‌کند.

ب) روش درازمدت و دائمی جهت تناسب اندام:

درزمان قدیم استفاده از معجون‌های گیاهی رواج زیادی داشته و به خاطر داشتن خواص درمانی به‌جای دارو برای درمان از آن استفاده می‌شده است. اما با توجه به شناخت فواید بیشتر این معجون‌ها، در دهه‌های اخیر رشد چشم‌گیری داشته است. در این روش روند کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام کمی کندتر از روش سریع می‌باشد اما اثری ماندگار و عمیق‌تری می‌گذارد. ما با معرفی روش‌های زیر به شما پیشنهاد می‌کنیم با ترکیب این روش‌ها می‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید.
– ورزش کردن
– گرفتن رژیم غذایی مناسب
– استفاده از دمنوش‌های گیاهی
البته می‌توان با استفاده از ترکیب هر دو روش و داشتن یک برنامه‌ریزی مناسب حتی تا در سنین بالا نیز جوانی، زیبایی و تناسب اندام خود را حفظ نمود. حال مقدمه‌ای بر استفاده از معجون گیاهی و نقش آن در تناسب اندام در این قسمت خواهیم داشت.

زیره سیاه، زنجبیل، دارچین و انواع ادویه جات برای لاغری و رسیدن به تناسب اندام بسیار تاثیر زیادی دارد.
انواع متفاوت ادویه‌ها

معرفی دم کرده خانگی چای سبز، زیره سیاه، زنجبیل، دارچین و نقش آن در استفاده از معجون گیاهی برای تناسب اندام:

در اینجا ما به معرفی معجون گیاهی برای تناسب اندام با ماندگاری بالا به شکل گیاهان تازه و خشک اشاره خواهیم داشت. گیاهان مورد اشاره در این موضوع، چای سبز، زیره سیاه، دارچین و زنجبیل است که ما در این مقاله به شما پیشنهاد استفاده از آن را می‌نماییم. این معجون به دلیل گرم نمودن و افزایش سوخت و ساز جسم، در جهت کاهش وزن کمک می‌کند. در کنار این نوشیدنی، ورزش و داشتن رژیم غذایی مناسب می‌تواند شما را به راحتی به تناسب اندام با ماندگاری بالا برساند. شایان ذکر است در  مراحل برنامه‌ریزی و رعایت رژیم غذایی خود از ترکیب‌ مواد غذایی ایمن استفاده کنید، که علاوه بر تناسب اندام، سلامتی شما نیز تضمین شود. (در مقاله ۸ ترکیب مواد غذایی ممنوعه کوتاه و کاربردی به این مطلب پرداخته‌ایم.)

۱.  چای سبز، معجونی برای تناسب اندام:

چای سبز گیاهی است که نام دیگر آن Camellia sinensis است که به‌عنوان “گیاه چای” می‌شناسند. منشأ پیدایش آن در شرق آسیا بوده و عمری طولانی داشته است. از زمان‌های قدیم برای درمان همه چیز مانند سردرد، افسردگی، لاغری، آرام‌بخش گوارش و خاصیت آرام‌بخشی اعصاب را نیز دارد.

چای سبز به دلیل داشتن کافئین بالا اثر محرکی در کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز بدن دارد و نیز برای عمل‌کرد مغز از جمله راه‌هایی برای تقویت حافظه است که بسیار مفید می‌باشد.
نکته قابل توجه این است که درصورت استفاده از هرگونه دارو (شیمیایی و گیاهی) قبل از مصرف چای سبز با پزشک مشورت کنید. زنان باردار و شیرده نیز باید از مصرف چای سبز خودداری کنند. پیشنهاد می‌شود بیش از ۳ فنجان چای سبز در روز مصرف نکنید.

چای سبز فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. می‌توانیم با استفاده از چای سبز سلامتی خود را تضمین کنیم. می‌توانید در این مطلب فواید چای سبز را مطالعه کنید.

۲. زیره سیاه، مرهمی جهت رسیدن به جسمی ایده آل:

در گذشته مردم به خرافاتی معتقد بودند این دانه قدرتی دارد که از سرقت اشیائی همانند خود جلوگیری می‌کند و علاقه‌ی عاشقان را از هم می‌گسلد. اما امروزه با پی‌بردن به قدرت شفا بخشی‌اش، از روغن، میوه و دانه‌ی آن به‌عنوان درمان گیاهی استفاده می‌کنند.

زیره سیاه کاربردهای فراوانی دارد که به شرح بعضی از آن‌ها می‌پردازیم:

  1. برای مشکلات گوارشی از جمله سوزش سر دل، نفخ، گاز
  2. کم کردن اشتها
  3. اسپاسم خفیف معده و روده
  4. تسکین دردهای قاعدگی
  5. افزایش جریان شیر مادر
  6. پخت و پز نیز

 روغن آن نیز استفاده های زیادی دارد از جمله :

  1. برای کمک به افراد در سرفه کردن خلط
  2. بهبود کنترل ادرار
  3. باکتری‌های مضر بدن را می‌زداید
  4. رفع یبوست
  5.  استفاده در دهان‌شویه.
  6.  مالش‌های پوستی (برای بهبود جریان خون موضعی).
  7.  استفاده به عنوان اسانس برای بعضی از قرص‌ها و شربت‌ها.
  8.  عطر خمیر دندان، صابون و لوازم آرایشی می‌باشد.
  9. زیره سیاه نیز به‌علت داشتن طبع گرم، در چرخه سوخت و ساز و کاهش چربی‌های بدن نیز کمک فراوانی می کند.

۳. دارچین، دارویی برای لاغر شدن:

دارچین از پوست درخت Cinnamomum verum که به آن دارچین سیلان نیز می‌گویند. منشأ این درخت در سریلانکا رشد می‌کرده و در آمریکای جنوبی و هند غربی نیز کشت می‌شود. در زمان‌های گذشته، دارچین بیش از طلا ارزش داشت. از کاربردهای دارچین عبارتند از:

  • در مصر برای مومیایی کردن و اعمال مذهبی استفاده از دارچین نیز استفاده می‌شده است.
  • در صنعت غذا، شیرینی‌ها، نوشیدنی‌ها، تهیه اسانس، عطر (از پوست آن)، دارو (تقطیر آن) استفاده می‌شود.

دارچین در انواع مختلفی وجود دارد که دارچین کاسیا با رنگی تیره تر، از جمله رایج‌ترین دارچین است. دارچین کاسیا در جنوب شرقی آسیا رشد می‌کند. اما دارچین سیلان، به عنوان دارچین حقیقی شناخته می‌شود و دراغلب کشورها موجود می‌باشد.
دارچین عموماً عوارض جانبی ندارد.

نکته قابل توجه این‌ است که استفاده بیش از حد از دارچین، می‌تواند باعث ایجاد زخم در دهان شما بشود. این ماده برای افرادی که دچار حساسیت می‌باشند، توصیه نمی‌گردد. اگر دارچین را روی پوست خود بمالید احتمالاً باعث قرمزی و یا سوزش خواهد شد.


۱.۳- دارچین به غیر از موارد بالا در این موارد نیز خواصی دارد از جمله:

  1. دیابت
  2. کاهش فشار خون
  3.  بهبود عملکرد مغز
  4. کاهش کلسترول بد
  5. افزایش کلسترول خوب بدن
  6. درمان و کاهش عفونت های قارچی
  7. چربی ها را به‌راحتی می‌سوزاند.
  8. دارچین سرشار از فیبر می‌باشد که باعث ایجاد احساس سیری و از بین رفتن گرسنگی کاذب می‌شود.
  9. در چرخه خون‌رسانی نیز دخالت داشته و متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد.
  10. افزایش سلامتی و جلوگیری از رشد سرطان (با استفاده از کند کردن روند پیشرفت آن)
  11. دارچین یک عامل مبارزه‌گر در مقابل انواع باکتری‌های عامل آکنه و جوش است و با تولید کلاژن کمک به جوانسازی پوست خصوصاً پوست صورت نیز می‌نماید.

نکته جالب در مورد آکنه و جوش این است که مقالاتی در مورد ۵ تغییر سبک زندگی برای بهبود جوش‌ها و انواع مختلف جوش و روش درمان آن‌ها وجود دارد که اگر به مطالعه آن بپردازید با شناخت ماهیت جوش‌ها می‌توان کمک شایانی در حذف سایر عوامل ایجاد آن نمود. پیشنهاد من این است که این مقالات را از دست ندهید!

۴. زنجبیل، معجونی گیاهی جهت تناسب اندام:

زنجبیل گیاهی است که دارای گل بوده ولی ریشه‌ی آن قابل مصرف است. که کاربرد زنجبیل در صنعت غذایی مورد استفاده می‌باشد. زنجبیل بدین گونه عمل می‌کند که هضم غذا را راحت تر و اشتها را کم می‌کند و در نتیجه باعث کاهش وزن می‌شود.

زنجبیل اگر همراه با یک رژیم غذایی سالم و ورزش همراه شود، با ترکیب مواد دیگر موجب کاهش وزن می‌شود.

در خاتمه باید اشاره کرد:

  • عزیزان این معجون را به صورت گرم مصرف کرده تا اثرگذاری آن را بر کاهش وزنتان حس نمایید.
  • چنان‌چه با ورزش و رژیم غذایی سالم هم‌راه شود نتیجه‌ای سریع‌ و ماندگارتری را می‌دهد.
  • پیشنهاد ما این است که از این معجون برای تناسب اندام ، یک فنجان قبل از ورزش و یک فنجان بعد از ورزش حتماً به صورت گرم استفاده نمایید.

پایان کلام:

امیدواریم با تهیه‌ی این معجون بتوانید به هدف خود که داشتن سلامت جسم و روان به همراه تناسب اندام است، هرچه زودتر دست یابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب