نوشیدن آب و لیمو

۱۴ دلیل برای نوشیدن آب لیمو

نوشیدن آب و لیمو تاثیرات و فواید بسیار زیادی بر سلامت بدن دارد. با ترکیب آب و لیمو می‌توانیم از تاثیرات مفید آن بر سلامتی استفاده کنیم.

احتمالاً آب مرکباتی را دیده‌اید که در اسپا یا هتل‌های مجلل به مشتریان ارائه می‌شود، اما چرا لیمو را در آب می‌ریزند؟ و این کار چه تاثیری بر روی بدن شما دارد؟ خوشحال می‌شوید که بدانید نوشیدن آب لیمو می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی بر بدن شما داشته باشد، به طوری که ممکن است بخواهید از این به بعد روز خود را با یک لیوان با طراوت از آن شروع کنید. عمل ساده اضافه کردن لیمو به برنامه معمول نوشیدن آب می‌تواند اثرات گسترده‌ای مانند بهبود ایمنی و کاهش وزن آسان‌تر داشته باشد.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید روز خود را با یک لیوان آب لیمو شروع کنید.

برای سیستم ایمنی بدن مفید است

عموماً تصور می‌شود که پتانسیل آب لیمو برای بهبود ایمنی یکی از مزایای کلیدی آن است. ویتامین C که در لیمو یافت می‌شود، یک آنتی‌اکسیدان قوی است که به دفاع بدن در برابر بیماری های عفونی و سایر سموم مضر کمک می‌کند.

برای کمک به کاهش وزن استفاده می‌شود

نوشیدن آب می‌تواند به کاهش وزن نیز کمک کند، و اگر لیمو در آن وجود داشته باشد بسیار خوش طعم‌تر و بسیار خوشمزه‌تر از نوشیدن آب نوشابه است. خوردن لیمو در انواع رژیم‌های غذایی و برای هر نوع سبک زندگی معمول است و رواج دارد.

اگر علاقمند هستید بدانید که آیا ترکیب دیگری با لیمو وجود دارد که بتوان از آن برای کاهش وزن استفاده کرد، ما مطلب: آیا ترکیب لیمو با قهوه بر کاهش وزن کمک می‌کند؟ را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این مطلب خواص قهوه و لیمو برای کاهش وزن توضیح داده شده است.


به هضم غذا کمک می‌کند

شاید از خوردن یک تکه پای لیمو لذت برده باشید، اما آیا می‌دانستید که نوشیدن آب لیمو به هضم غذا نیز کمک می‌کند؟ اعتقاد بر این است که اسید سیتریک موجود در لیمو با افزایش تولید صفرا به هضم چربی کمک می‌کند. سموم موجود در دستگاه گوارش را می‌توان با این نوشیدنی از بدن خارج کرد که به هضم غذا کمک می‌کند و احتمال مشکلات گوارشی را کاهش می‌دهد.

با ترکیب آب با لیمو می‌‌توان آن را خوشمزه‌تر کرد و از خواص و فواید بی‌نظیر آن بهره‌مند شد.
ترکیب آب و لیمو برای نوشیدن برای سلامت بدن بسیار مفید است

پاکسازی کبد

کبد را نیز می‌توان با نوشیدن آب لیمو تمیز کرد. ویتامین C لیمو دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از کبد در برابر آسیب‌های ناشی از سموم محافظت می‌کند. بر اساس تحقیقاتی نشان داده شده است که آب لیمو به سم‌زدایی کبد و بهبود عملکرد کبد کمک می‌کند.

اگر مشکل کبدی یا کبد چرب دارید و یا می‌خواهید اطلاعاتی را در این خصوص بدانید، مطلب: درمان خانگی برای کبد چرب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. در این مطلب ۱۰ درمان خانگی متفاوت برای حل این مشکل توضیح داده شده است.

به هیدراتاسیون کمک می‌کند

اگر در نوشیدن آب کافی مشکل دارید، ممکن است به جای آن از نوشیدن آب لیمو سود ببرید. افزودن یک تکه لیمو تازه به آب می‌تواند طعم آن را بسیار بهتر کند و شما را به نوشیدن بیشتر تشویق کند. اگر در سفر هستید چند تکه لیمو را به یک بطری آب اضافه کنید و هیدراته بمانید!

کاهش طبیعی حالت تهوع

احساس دلتنگی می‌کنید؟ سعی کنید به جای آن مقداری آب با لیمو بنوشید. اسید سیتریک موجود در لیمو می‌تواند به کاهش حالت تهوع و آرامش معده کمک کند.

حالت تهوع ناشی از کم آبی را می‌توان با نوشیدن آب با لیمو کاهش داد که به آبرسانی مجدد بدن نیز کمک می‌کند. اثر آرامش‌بخش بوی لیمو نیز به کاهش حالت تهوع کمک می‌کند.

ظاهر پوست شما را بهبود می‌بخشد

گاهی اوقات ممکن است متوجه شوید که بعد از خوردن غذاهای راحت مانند پیتزا، پوست شما عالی به نظر نمی‌رسد. ممکن است تعجب آور باشد، اما نیز می‌تواند به درخشندگی پوست شما کمک کند.

ویتامین C لیمو برای پوست شما عالی است زیرا ممکن است رشد کلاژن را تحریک کند، که به سفت ماندن پوست کمک می‌کند و ظاهر خطوط و چین و چروک را به حداقل می‌رساند. اسید سیتریک لیمو همچنین به عنوان یک لایه‌بردار عمل می‌کند، پوست مرده را از بین می‌برد و پوستی سالم و درخشان را نشان می‌دهد.

نوشیدن آب لیمو به سلامت قلب کمک می‌کند

می‌توان با نوشیدن آب لیمو به داشتن قلبی سالم کمک کرد. لیمو حاوی پتاسیم است که می‌تواند به تنظیم فشار خون کمک کند و ویتامین C که محافظت آنتی اکسیدانی در برابر استرس اکسیداتیو را فراهم می‌کند. خطر ابتلا به بیماری قلبی یکی دیگر از فواید نوشیدن آب لیمو است.

نوشیدن آب لیمو التهاب را کاهش می‌دهد

از آنجایی که آب لیمو حاوی ویتامین C است، نوشیدن آن روش دیگری برای کاهش التهاب است. آب لیمو به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی بالا برای افراد مبتلا به اختلالات التهابی مانند آرتریت مفید است.


نوشیدن آب لیمو شادابی مو را افزایش می‌دهد

به داشتن موهای سالم و شاداب کمک می‌کند. اسید سیتریک موجود در لیمو به از بین بردن تجمع موها کمک می‌کند و آن را سالم و درخشان می‌کند، در حالی که ویتامین C موجود در لیمو به تقویت مو و جلوگیری از شکستگی آن کمک می‌کند. اگر لیمو خیلی ترش است، شیرین کننده طبیعی را به آب خود اضافه کنید.

استفاده از لیمو در آب و نوشیدن آن می‌تواند فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن داشته باشد.
ترکیبی جذاب از آب و لیمو در ظروف زیبا

نوشیدن آب لیمو تنفس را تقویت می‌کند

اگر می‌خواهید نفس کشیدن و تنفس خود را تقویت کنید، سعی کنید مقداری آب با لیمو بنوشید. ترکیبات ضد باکتری موجود در لیمو میکروب‌های دهان را از بین می‌برد، در حالی که اسید سیتریک می‌تواند به کنترل بو کمک کند. برخی از افراد متوجه می‌شوند که شستشوی دهان با آب لیمو به آنها کمک می‌کند تا تنفس تمیزتری داشته باشند.

برای کاهش استرس مفید است

شواهد علمی وجود دارد که استنشاق اسانس لیمو ممکن است به کاهش تنش و اضطراب کمک کند. نوشیدن آب لیمو می‌تواند به شما حالت روحی و جسمی خوبی بدهد و به شما این امکان را می‌دهد که با تمرکز و آرامش بیشتری با روز خود روبرو شوید.

اگر دوست دارید که به راحتی استرس خود را کنترل کنید، راه‌هایی برای کاهش استرس را حتماً مطالعه کنید.

به بارداری شاد و سالم کمک می‌کند

در حالی که هیچ مطالعه‌ای وجود ندارد که آن را ثابت کند، بسیاری بر این باورند که لیمو، که سرشار از ویتامین C است، به حفظ سیستم ایمنی سالم و فولات، که در کاهش خطر نقایص مادرزادی نقش دارد، کمک می‌کند. مادر و فرزند در حال رشد او بدون شک از بدنی که به خوبی هیدراته شده است بهره‌مند خواهند شد که با نوشیدن آب لیمو می‌توان به آن کمک کرد. اگر باردار هستید، قبل از تغییر رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید.

نوشیدن آب لیمو برای کمک به کاهش وزن استفاده می‌شود

پکتین موجود در لیمو به کاهش اشتها کمک می‌کند و قبل از غذا می‌تواند به کنترل هوس غذایی کمک کند. برخی می‌گویند انجام این کار قبل از غذا، می‌تواند متابولیسم را افزایش داده و وزن را کاهش دهد.

اگر در خصوص فواید بی‌نظیر آب لیمو کنجکاو هستید و اطلاعات بیشتری را می‌خواهید، می‌توانید مطلب ۱۲ اثر شگفت‌انگیز آب‌لیمو بر سلامت شما را بخوانید.

فواید آب لیمو با انواع پیشرفت‌های سلامتی مرتبط است، از جمله موارد زیر: بهبود عملکرد سیستم ایمنی. کمک به کاهش وزن؛ بهبود هضم؛ کبد پاک شده؛ بدن هیدراته؛ روشن شدن پوست؛ حمایت از سلامت قلب؛ کاهش التهاب؛ تقویت مو و تنفس سالم؛ کمک به مدیریت استرس؛ حمایت از بارداری سالم؛ و در نهایت این که هیدراتاسیون و آب‌رسانی را تقویت می‌کند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک‌های فالو از سراسر وب